Problemy z hamulcami-tylni zacisk
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 10
- Rejestracja: ndz lut 12, 2017 2:12 pm
- Imię: Darek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Wschowa
Problemy z hamulcami-tylni zacisk
Witam. Bardzo proszę o pomoc. Mam problem z tylnym zaciskiem. Grzeje się tarcza gdyż tłoczki się nie cofają i po kilkukrotnym użyciu hamulców zacisk jest sztywny i się grzeje. Tylny zacisk odpowietrzony płyn z tyłu wymieniony tłoczki wyczyszczone i nasmarowane smarem silikonowym świeca się jak psu ...... prowadnice wyczyszczone i nasmarowane. Dodam że dwa zewnętrzne tłoczki można spokojnie palcami cofnąć lecz środkowy ciężko się cofa ale gdy popuszczę odpowietrznik to bardzo leciutko się cofa. Skończyły mi się pomysły co z tym dalej robić. Bardzo proszę o jakieś wskazówki. Z góry dziękuję
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 137
- Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Husaberg-Honda
- Model: FE 450-Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problemy z hamulcami-tylni zacisk
Kolego wyglada na to ze problem masz z ukladem CBS.
Hamulce sa polaczone przod z tylem, mowisz ze tloczki od tylu chodza, a ten ktory napedza przedni hebel sie nie cofa. Wymien plyn w calym ukladzie, przeplucz i wtedy pow8nno ruszyc
Hamulce sa polaczone przod z tylem, mowisz ze tloczki od tylu chodza, a ten ktory napedza przedni hebel sie nie cofa. Wymien plyn w calym ukladzie, przeplucz i wtedy pow8nno ruszyc
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 10
- Rejestracja: ndz lut 12, 2017 2:12 pm
- Imię: Darek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Wschowa
Re: Problemy z hamulcami-tylni zacisk
Przepompowalem płyn przez wszystkie zaciski byl brudny teraz jest czysty nic to nie pomogłomessix pisze:Kolego wyglada na to ze problem masz z ukladem CBS.
Hamulce sa polaczone przod z tylem, mowisz ze tloczki od tylu chodza, a ten ktory napedza przedni hebel sie nie cofa. Wymien plyn w calym ukladzie, przeplucz i wtedy pow8nno ruszyc
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 137
- Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Husaberg-Honda
- Model: FE 450-Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problemy z hamulcami-tylni zacisk
Czyli podejrzewam ze gdzies muai byc zatkane w ukladze ze sie nie cofa
- pawkg
- Sympatyk Weteran
- Posty: 568
- Rejestracja: śr cze 08, 2016 10:14 am
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: BMW
- Model: R1200GS Adventure
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Ptaszków
Re: Problemy z hamulcami-tylni zacisk
Po zakupie motocykla i wymianie na nowe (tarcza + klocki) miałem dokładnie to samo. Musisz przelać na nowy płyn i odpowietrzyć tył pompując pompą duala przy przednim lewym zasisku. Mój moto u poprzedniego właściciela długo stał i tamta pompa w zacisku się "zastała". Na początku jej skok to 2mm teraz (1000 kilometrów przebiegu więcej) jej ruch jest wyraźnie większy i zdecydowanie widać jak podczas jazdy zaciska się na tarczy i zbliża do lagi. Ja już nawet myślałem o rozpięciu duala i zrobieniu dwóch niezależnych układów, ale... Cierpliwości życzę bo warto. Rozruszaj pompę w lewym zacisku wymieniając płyn a to ze względu na mały skok pompy bardzo powolna robota.
Kymco Agility 50/80 > Honda Varadero XL125 > Honda Varadero XL1000 > BMW R1200GS ADV
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 10
- Rejestracja: ndz lut 12, 2017 2:12 pm
- Imię: Darek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Wschowa
Re: Problemy z hamulcami-tylni zacisk
Dzięki kolego zaraz ide walczyć z ta pompą napisze czy pomogłopawkg pisze:Po zakupie motocykla i wymianie na nowe (tarcza + klocki) miałem dokładnie to samo. Musisz przelać na nowy płyn i odpowietrzyć tył pompując pompą duala przy przednim lewym zasisku. Mój moto u poprzedniego właściciela długo stał i tamta pompa w zacisku się "zastała". Na początku jej skok to 2mm teraz (1000 kilometrów przebiegu więcej) jej ruch jest wyraźnie większy i zdecydowanie widać jak podczas jazdy zaciska się na tarczy i zbliża do lagi. Ja już nawet myślałem o rozpięciu duala i zrobieniu dwóch niezależnych układów, ale... Cierpliwości życzę bo warto. Rozruszaj pompę w lewym zacisku wymieniając płyn a to ze względu na mały skok pompy bardzo powolna robota.
Po dwóch godzinach walki co jakiś czas w wezyku pojawiają się bąbelki . Mam pytanie czy jezeli przednia pompa dual jest jeszcze zapowietrzona to czy cylinderki zewnętrzne w tylnim zacisku tez nie będą się cofać? To te od noznego hamulca. Pozdrawiam i czekam na wasze uwagi
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 10
- Rejestracja: ndz lut 12, 2017 2:12 pm
- Imię: Darek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Wschowa
Re: Problemy z hamulcami-tylni zacisk
Ze względu braku odpowiedniej wiedzy mojej i waszej moto jedze do serwisu dziękuję osobą co chcieli pomóc.Pozdrawiamdarek792 pisze:Dzięki kolego zaraz ide walczyć z ta pompą napisze czy pomogłopawkg pisze:Po zakupie motocykla i wymianie na nowe (tarcza + klocki) miałem dokładnie to samo. Musisz przelać na nowy płyn i odpowietrzyć tył pompując pompą duala przy przednim lewym zasisku. Mój moto u poprzedniego właściciela długo stał i tamta pompa w zacisku się "zastała". Na początku jej skok to 2mm teraz (1000 kilometrów przebiegu więcej) jej ruch jest wyraźnie większy i zdecydowanie widać jak podczas jazdy zaciska się na tarczy i zbliża do lagi. Ja już nawet myślałem o rozpięciu duala i zrobieniu dwóch niezależnych układów, ale... Cierpliwości życzę bo warto. Rozruszaj pompę w lewym zacisku wymieniając płyn a to ze względu na mały skok pompy bardzo powolna robota.
Po dwóch godzinach walki co jakiś czas w wezyku pojawiają się bąbelki . Mam pytanie czy jezeli przednia pompa dual jest jeszcze zapowietrzona to czy cylinderki zewnętrzne w tylnim zacisku tez nie będą się cofać? To te od noznego hamulca. Pozdrawiam i czekam na wasze uwagi
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Problemy z hamulcami-tylni zacisk
Jeśli masz ABS to sam tego nie zrobisz, bo musi być "urządzenie" (pompka) do przetłoczenia płynu.
Zakładam, że nie masz ABSów, bo nic o tym nie wspomniałeś. Zacisk z pompą na czas odpowietrzania powinien być okręcony i ustawiony tak, aby najwyższy punkt znajdował się przy wyjściu z pompy (przy przewodach). Pisałeś, że poleciał czarny płyn - serwis nie będzie się bawił, tylko zaleje płyn i odpowietrzy, a to może rozwiązać problem na chwilę lub częściowo. Ów czarny płyn pochodzi właśnie z pompy CBS, gdzie przepływ jest minimalny, a działają dość znaczne siły. Należałoby rozebrać pompę (całość trzyma jeden pierścień segera), wyczyścić znajdujący się tam szlam i odkręcić przewody. "Za" przewodami znajduje się plastikowy zaworek jednokierunkowy, o którym nawet Honda nie wspomina. Szlam powoduje, że działa on gorzej lub w ogóle, a poza tym jest w nim otwórek do wyrównywania ciśnienia. Obstawiam, że będzie on zatkany.
Jak działa CBS?
>Wciskając przednią klamkę (podczas jazdy), siły będą działały na zewnętrzne tłoczki przednich zacisków oraz wewnętrzny tylnego. Płyn jest tłoczony poprzez zawór PCV, znajdujący się na wysokości gaźników po prawej stronie motocykla.
>Wciskając pedał hamulca, siły będą działały na zewnętrzne tłoczki tylnego zacisku oraz środkowe przednich. Płyn jest tłoczony przez zawór opóźniający, przykręcony do dolnej półki widelca.
Proponuję:
>rozebrać i wyczyścić pompę CBS,
>wyczyścić zaworek jednokierunkowy pompy,
>określić, czy problem występuje podczas hamowania klamką czy pedałem i kolejno sprawdzić zawór PCV i/lub opóźniający.
Jeśli wszystko będzie okej, to spróbuj przeciągnąć płyn podłączając szczelnie strzykawkę 100 ml do lekko wykręconego odpowietrznika tylnego zacisku.
W razie dalszych pytań zapraszam na PW.
Zakładam, że nie masz ABSów, bo nic o tym nie wspomniałeś. Zacisk z pompą na czas odpowietrzania powinien być okręcony i ustawiony tak, aby najwyższy punkt znajdował się przy wyjściu z pompy (przy przewodach). Pisałeś, że poleciał czarny płyn - serwis nie będzie się bawił, tylko zaleje płyn i odpowietrzy, a to może rozwiązać problem na chwilę lub częściowo. Ów czarny płyn pochodzi właśnie z pompy CBS, gdzie przepływ jest minimalny, a działają dość znaczne siły. Należałoby rozebrać pompę (całość trzyma jeden pierścień segera), wyczyścić znajdujący się tam szlam i odkręcić przewody. "Za" przewodami znajduje się plastikowy zaworek jednokierunkowy, o którym nawet Honda nie wspomina. Szlam powoduje, że działa on gorzej lub w ogóle, a poza tym jest w nim otwórek do wyrównywania ciśnienia. Obstawiam, że będzie on zatkany.
Jak działa CBS?
>Wciskając przednią klamkę (podczas jazdy), siły będą działały na zewnętrzne tłoczki przednich zacisków oraz wewnętrzny tylnego. Płyn jest tłoczony poprzez zawór PCV, znajdujący się na wysokości gaźników po prawej stronie motocykla.
>Wciskając pedał hamulca, siły będą działały na zewnętrzne tłoczki tylnego zacisku oraz środkowe przednich. Płyn jest tłoczony przez zawór opóźniający, przykręcony do dolnej półki widelca.
Proponuję:
>rozebrać i wyczyścić pompę CBS,
>wyczyścić zaworek jednokierunkowy pompy,
>określić, czy problem występuje podczas hamowania klamką czy pedałem i kolejno sprawdzić zawór PCV i/lub opóźniający.
Jeśli wszystko będzie okej, to spróbuj przeciągnąć płyn podłączając szczelnie strzykawkę 100 ml do lekko wykręconego odpowietrznika tylnego zacisku.
W razie dalszych pytań zapraszam na PW.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 137
- Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Husaberg-Honda
- Model: FE 450-Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problemy z hamulcami-tylni zacisk
Ja wymienilem wczoraj plyn. Nie wiem czy caly ale chyba tak. Z przewodow szlo totalne bloto, rpbie w branzy ciezarowej ale takiego syfu w hydraulice jeszcze niebwidzialem.
Powiem wam ze sam sie zdziwilem jak bardzo poprawily sie hamulce.
Podczas zatrzmyywania sie hamujac tylko przodem cos straszlowie tarlo z tylu- dlatego w innym temacie pytalem o odlaczenie tylu od przodu.
Co ciekawe po wymianie problem jak narazie nie wystepuje.
Powiem wam ze sam sie zdziwilem jak bardzo poprawily sie hamulce.
Podczas zatrzmyywania sie hamujac tylko przodem cos straszlowie tarlo z tylu- dlatego w innym temacie pytalem o odlaczenie tylu od przodu.
Co ciekawe po wymianie problem jak narazie nie wystepuje.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Problemy z hamulcami-tylni zacisk
W Varadero warto trzymać się zalecanych okresów wymiany płynu hamulcowego, zwłaszcza gdy dużo jeździmy w wilgotnych warunkach/skrajnych temperaturach.
http://hondavaradero.pl/phpBB3/viewtopi ... 127&t=7063
http://hondavaradero.pl/phpBB3/viewtopi ... 127&t=7063
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 10
- Rejestracja: ndz lut 12, 2017 2:12 pm
- Imię: Darek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Wschowa
Re: Problemy z hamulcami-tylni zacisk
Witam.Mój blad zapomniałem napisać ze mam ABS.Dziękuję za pożyteczne rady,dziś motocykl pojechał do serwisu okaże się jacyś są tam fachowcy jak odbiore napisze co stwierdzili i co zrobili,aż się boję☺☺☺
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 10
- Rejestracja: ndz lut 12, 2017 2:12 pm
- Imię: Darek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Wschowa
Re: Problemy z hamulcami-tylni zacisk
james pisze:W Varadero warto trzymać się zalecanych okresów wymiany płynu hamulcowego, zwłaszcza gdy dużo jeździmy w wilgotnych warunkach/skrajnych temperaturach.
http://hondavaradero.pl/phpBB3/viewtopi ... 127&t=7063
Witam kolegę mam pytanko czy zajmujesz się naprawami Varadero,tak pytam gdyby nie poradzili sobie w serwisie
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Problemy z hamulcami-tylni zacisk
Kolego, jeśli chodzi o serwis zarobkowy to zupełnie nie moja branża. Jeżeli pytasz natomiast, czy sam naprawiam moto to tak, zarówno moje Varadero jak i znajomych.
Z tego co sprawdziłem na mapie to mieszkasz niedaleko (okolice Leszna, tak?). W razie co możemy się spotkać gdzieś w twoich rejonach i spróbować zdiagnozować problem
Z tego co sprawdziłem na mapie to mieszkasz niedaleko (okolice Leszna, tak?). W razie co możemy się spotkać gdzieś w twoich rejonach i spróbować zdiagnozować problem

-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 5
- Rejestracja: śr cze 14, 2017 4:28 pm
- Imię: Rafał
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2005
Re: Problemy z hamulcami-tylni zacisk
Może być rozwarstwiony gumowy przewód hamulcowy.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 10
- Rejestracja: ndz lut 12, 2017 2:12 pm
- Imię: Darek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Wschowa
Re: Problemy z hamulcami-tylni zacisk
Witam kolegę powiec mi gdze szukać zaworu zwrotnego w układzie hamulcowym może jakieś schematy sajames pisze:Kolego, jeśli chodzi o serwis zarobkowy to zupełnie nie moja branża. Jeżeli pytasz natomiast, czy sam naprawiam moto to tak, zarówno moje Varadero jak i znajomych.
Z tego co sprawdziłem na mapie to mieszkasz niedaleko (okolice Leszna, tak?). W razie co możemy się spotkać gdzieś w twoich rejonach i spróbować zdiagnozować problem