Strasznie duży luz zaworowy, co robić?
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Strasznie duży luz zaworowy, co robić?
Dziś zgodnie z zasadami pomierzyłem luzy zaworowe w Viaderku i jak tylny cylinder pięknie się zmieścił w samych środkach dopuszczalnych zakresów dla obu typów zaworów, tak przedni wszystkie ma do regulacji. Trzy nie są takie złe, ale lewy wydechowy ma luz między 0.57 a 0.58, co jak łatwo obliczyć jest ponad dwukrotnością wartości minimalnej.
Teraz pytanie, czy się martwic, czy tylko dobrać płytkę do wartości wymaganej i jeździć?
Jeżeli się martwić, to co i jak posprawdzać, gdzie szukać przyczyny i rozwiązania?
Teraz pytanie, czy się martwic, czy tylko dobrać płytkę do wartości wymaganej i jeździć?
Jeżeli się martwić, to co i jak posprawdzać, gdzie szukać przyczyny i rozwiązania?
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Strasznie duży luz zaworowy, co robić?
Na razie nie ma paniki.Jeszcze raz sprawdż czy dobrze ustawiłeś na znakach-FT(przedni cyl).Znaki na wzierniku mają się pokrywać na kole łańcucha rozrządu.Zmierzyć wyregulować ,przekręcić 2 obroty wałem i sprawdzić luzy.Na koniec zmierzyć kompresję.
Sprawdż czy płytka jest oryginalna.Może stodołowy mechanik wsadził płytkę zaworową z gównolitu i siadła.
Sprawdż czy płytka jest oryginalna.Może stodołowy mechanik wsadził płytkę zaworową z gównolitu i siadła.
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Strasznie duży luz zaworowy, co robić?
Płytka jest oryginalna - sam ją tam wkładałem parę lat temu jak ten sam zawór wymagał regulacji, bo był lekko za ciasny luz (mam ten motocykl już 10 lat i nie ma w nim żadnych niespodzianek, wszystko jest na oryginałach robione). Potem przez kilka sezonów wszystko się trzymało w środku zakresów, wiec ograniczałem się do sprawdzania i zamykałem klapy. Grubość płytki jest 1,775 mm, więc w katalogu hondy jest jeszcze spokojnie dostępna taka, co luz skasuje, a nawet jest spory zapas. Myślę, że najpierw zmierzę kompresję na zimno i jak będzie ok, to ustawię luzy tak jak pan Honda zaleca i odpalam. Potem kompresja na gorąco i tyle. Jak będzie coś złego to głowica i tak do regeneracji, więc czy będzie mocniej walnięta czy słabiej, to koszt w sumie ten sam.
Co o tym sądzicie?
Co o tym sądzicie?
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Strasznie duży luz zaworowy, co robić?
Sprawdż czy wałek rozrządu i szklanka trzymają wymiar.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Strasznie duży luz zaworowy, co robić?
@zalmen3 jeśli czeka Cię regeneracja głowicy to mam dla Ciebie złą wiadomość... w każdym bądź razie kosztowną.
Zacznij na początku od wymiany płytki zaworowej na właściwą i obserwuj co się dzieje. Jeśli luz w dalszym ciągu będzie niestabilny to niestety warstwa powierzchniowego utwardzenia na zaworze się "skończyła", a tym samym trzeba wymienić zawór - nie daj się namówić w żadnym warsztacie na szlifowanie i dopasowanie do gniazda (nawet ich mechaniczne czyszczenie). Na początku stycznia, jako w tej kwestii nieświadomy motocyklista, oddałem głowicę do zrobienia w jednej z poznańskich firm... koszt "robocizny" przeciętny, ale koszt poprawy po nich + nowych zaworów to ponad 1100 zł/głowica.
Gniazd również nie nacina się w sposób standardowy. Muszą być zachowane trzy kąty (60, 45 i bardzo ważne 32), tak aby zawór miał w ogóle możliwość dopasowania się do gniazda... no i zapomnij o docieraniu znanym z pojazdów lat 80/90.
Gdybyś był zmuszony regenerować głowicę i chcesz uniknąć "drogi przez mękę" to odezwij się na PW - pomogę na podstawie wiedzy praktycznej, podam adresy.
Zacznij na początku od wymiany płytki zaworowej na właściwą i obserwuj co się dzieje. Jeśli luz w dalszym ciągu będzie niestabilny to niestety warstwa powierzchniowego utwardzenia na zaworze się "skończyła", a tym samym trzeba wymienić zawór - nie daj się namówić w żadnym warsztacie na szlifowanie i dopasowanie do gniazda (nawet ich mechaniczne czyszczenie). Na początku stycznia, jako w tej kwestii nieświadomy motocyklista, oddałem głowicę do zrobienia w jednej z poznańskich firm... koszt "robocizny" przeciętny, ale koszt poprawy po nich + nowych zaworów to ponad 1100 zł/głowica.
Gniazd również nie nacina się w sposób standardowy. Muszą być zachowane trzy kąty (60, 45 i bardzo ważne 32), tak aby zawór miał w ogóle możliwość dopasowania się do gniazda... no i zapomnij o docieraniu znanym z pojazdów lat 80/90.
Gdybyś był zmuszony regenerować głowicę i chcesz uniknąć "drogi przez mękę" to odezwij się na PW - pomogę na podstawie wiedzy praktycznej, podam adresy.
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Strasznie duży luz zaworowy, co robić?
Dzięki z góry za ostrzeżenie i propozycję pomocy, jak będę wiedział na czym stoję to będę się odzywał. Na razie wychodzi na to, ze w ten weekend nie będę miał czasu, więc pewnie zajmę się sprawą w następny.
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Strasznie duży luz zaworowy, co robić?
Sprawa zakończona, na zaworach wydechowych nabudował się nagar i te się nie domykały. Po zdjęciu głowicy i wyczyszczeniu nagaru wszystkie parametry zaworów i kompresja wróciły do normy, głowica wróciła na miejsce, zawory wyregulowane i moto śmiga jak marzenie.
Jaka przyczyna? Nie wiadomo niestety. Może gówniane paliwo, może coś innego. Pojeździmy zobaczymy, jak się ewentualnie będzie powtarzać to będziemy myśleć co zrobić.
Jaka przyczyna? Nie wiadomo niestety. Może gówniane paliwo, może coś innego. Pojeździmy zobaczymy, jak się ewentualnie będzie powtarzać to będziemy myśleć co zrobić.
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Strasznie duży luz zaworowy, co robić?
Tak z czystej ciekawości, sprawdziłeś uszczelniacze zaworowe / pomierzyłeś sprężyny? Duża ilość nagaru może być spowodowana - oprócz podstawowego czynnika jakim jest niewątpliwie jakość paliwa - cieknącymi uszczelniaczami. U mnie na kilku zaworach też był nagar i było to spowodowane właśnie laniem oleju.
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Strasznie duży luz zaworowy, co robić?
Sam tego nie robiłem, oddałem do mechanika. Głowica i zawory były sprawdzane przez szlifierza, stwierdził, że jest ok. Dzięki jednak za cenną wskazówkę, jakby się sprawa powtórzyła zwrócę na to szczególną uwagę.
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl