Witam
Mam następujący problem aby zamontować centralkę w SD 02 należy wyjąć szpilkę która jest pod silnikiem i zamontować dłuższą z dwóch stron gwintowaną. Problem w tym że oryginalna nie chce wyjść a nawet się obrócić. Traktowałem wszystkim środkami do zapieczonych śrub kluczem pneumatycznym młotkiem i nic szpilka stoi jak dzwon. Może ktoś wie jak to zrobić.
Montaż stopki centralnej-problem!!
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Montaż stopki centralnej-problem!!
Spróbuj na dobrze rozgrzanym silniku lub opalarką grzej.Kawałek aluminium aby nie zaklepać śruby i dobry młotek.
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re: Montaż stopki centralnej-problem!!
Podobno problem miałem w innym motocyklu gdzie silnik był oparty na szpilce przykrecanej do ramy. Uniosłem delikatnie silnik na lewarku by odciążyć szpilke i jakimś cudem po kilku uderzeniach w inną nie oryginalna nakretke poszło.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
- seburaj
- Uczy się jeździć
- Posty: 79
- Rejestracja: wt wrz 05, 2017 1:57 pm
- Imię: seb
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000 V
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: śląsk
Re: Montaż stopki centralnej-problem!!
wiem, ze temat jest sprzed trzech lat, ale wiecznie aktualny (zwłaszcza motocykle z wysp lub nadmorskiej francji)fijar pisze:Witam
Mam następujący problem aby zamontować centralkę w SD 02 należy wyjąć szpilkę która jest pod silnikiem i zamontować dłuższą z dwóch stron gwintowaną. Problem w tym że oryginalna nie chce wyjść a nawet się obrócić

jestem świeżo po temacie a więc doradzę:
1. zaopatrzyć się w przyrząd udarowy (pneumat lub elektryczny)
2. przed planowana operacją - dobę lub więcej - porządnie spryskać od spodu całą szpilę jakimś markowym penetratorem/odrdzewiaczem (pisząc markowym wcale nie mam tu na myśli wd40, choć ten również zaszkodzić nie powinien)
3. jak już odkręcicie nakrętkę samokontrującą na klucz 17 z prawej strony (tu udar też się może przydać)
4. teraz dwie osoby: jedna nakłada klucz/przyrząd udarowy z nasadką na klucz 14 z lewej strony (łeb śruby), druga osoba przykłada trzpień metalowy pod pedałem hamulca z prawej strony (przykłada do nakrętki 17 nakręconej na połowę gwintu, nakrętki przeznaczonej do zniszczenia... i teraz RÓWNOLEGLE - osoba z pneumatem/udarem kręci, druga uderza młotkiem (ale tak raczej niespecjalnie mocno - bardziej często!)
musi się udać, koniec
