Baza pisze:Widzę że to powszechny problem w naszych viaderkach. Ja też walczę. Rozrząd prześwietlony i wszystko ok.
Myślałem że to ten łańcuch od pompy oleju ale tu już opinie że też nie to. Ktoś napisał o sprężynkach w sprzęgle.Może bo wydaje mi się że to bardziej od strony sprzęgła. Tylko czy jest sens wymieniać pół silnika jak wszystko jest ok.
W sprzęgle są dwa rodzaje sprężyn. Pierwsze to wymienialne i są one odpowiedzialne za docisk. U mnie po 160 tys. km wszystkie trzymają wymiar. Drugie sprężyny to te, które znajdują się przy "zębatce" kosza. Ich wymienić się nie da i faktycznie mają zdecydowanie luz. Nie da się wymienić, dlatego że zębatka jest fabrycznie nitowana razem z koszem sprzęgłowym. Z uwagi na siły tam działające, nikt nie chce ryzykować "garażowych" przeróbek.
Ilustracja poglądowa.
Wujo pisze:u mnie najbardziej slyszalne jest na luzie ale nastepnym razem przyslucham sie dokladniej przy hamowaniu silnikiem.
U mnie też słychać na luzie i jeszcze podczas hamowania silnikiem. Najlepiej rozgrzej maszynę do temp. roboczej i w jakiś upalny dzień
ostro zacznij hamować silnikiem. Ten dźwięk nie pojawia się, gdy hamowanie jest delikatne. Nasila się w granicach 2-3,5 tys. obrotów.
Dla uspokojenia mogę powiedzieć, że dźwięk towarzyszy mi od ~35 tys. km i nic złego z maszyną się nie dzieje
