zestaw napędowy do varadero - czy warto oryginalny
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz lut 26, 2017 4:05 pm
- Imię: irek
- Marka motocykla: honda
- Model: xl1000
- Rocznik: 2004
zestaw napędowy do varadero - czy warto oryginalny
witam serdecznie i mam pytanie zastanawiam sie nad napedem do mojego varadero
i mam do wyboru kupno DID 525 VX 112 G&B ZŁOTY JTF-15 JTR-47 za 420 zł LUB oryginalny zestaw hondy za kwote 770 zł co mi doradzicie ?
i mam do wyboru kupno DID 525 VX 112 G&B ZŁOTY JTF-15 JTR-47 za 420 zł LUB oryginalny zestaw hondy za kwote 770 zł co mi doradzicie ?
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: zestaw napędowy do varadero - czy warto oryginalny
Pierwszy zestaw jest jak najbardziej OK, jedynie przednia zębatka powinna mieć nie 15 a 16 zębów.
Sądzisz, że Honda robi samodzielnie "lepsze i mocniejsze" łańcuchy i zębatki oraz, że napęd Hondy wytrzyma np 30 tys km więcej niż ten z pierwszej pozycji ? Na pewno tak nie jest. Honda wszystkich nawet najdrobniejszych podzespołów samodzielnie nie wytwarza ale pod własną marką z logo Honda kosztują one zdecydowanie więcej
Jeśli masz nadmiar gotówki to możesz brać ten drugi, moim zdaniem ten pierwszy zestaw jak najbardziej jest OK. Sam mam już trzeci zestaw napędowy i zawsze zębatki JT oraz łańcuch did 525. Kolor złoty łańcucha to nie jest jakaś super wzmacniana stal, jest to po prostu zabezpieczenie antykorozyjne
Za zaoszczędzone pieniążki na zestawie nr1 wyjdą Ci oryginalne klocki hamulcowe w ASO Honda na przód (nawet warto kupić na zapas, jeśli obecne są jeszcze w dobrym stanie), które nie zjadają tarcz tak jak np EBC
Zrobisz jak uważasz
Sądzisz, że Honda robi samodzielnie "lepsze i mocniejsze" łańcuchy i zębatki oraz, że napęd Hondy wytrzyma np 30 tys km więcej niż ten z pierwszej pozycji ? Na pewno tak nie jest. Honda wszystkich nawet najdrobniejszych podzespołów samodzielnie nie wytwarza ale pod własną marką z logo Honda kosztują one zdecydowanie więcej

Jeśli masz nadmiar gotówki to możesz brać ten drugi, moim zdaniem ten pierwszy zestaw jak najbardziej jest OK. Sam mam już trzeci zestaw napędowy i zawsze zębatki JT oraz łańcuch did 525. Kolor złoty łańcucha to nie jest jakaś super wzmacniana stal, jest to po prostu zabezpieczenie antykorozyjne

Za zaoszczędzone pieniążki na zestawie nr1 wyjdą Ci oryginalne klocki hamulcowe w ASO Honda na przód (nawet warto kupić na zapas, jeśli obecne są jeszcze w dobrym stanie), które nie zjadają tarcz tak jak np EBC

Zrobisz jak uważasz

Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
- ArturNtv
- Sympatyk Weteran
- Posty: 214
- Rejestracja: ndz paź 18, 2015 12:24 am
- Imię: Artur
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Re: zestaw napędowy do varadero - czy warto oryginalny
Czyli klocki z aso sa lepsze, a naped z aso lepszy nie jest? Nie rozumiem tej logiki.
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: zestaw napędowy do varadero - czy warto oryginalny
Na tego typu dyskusje zawsze najlepszy jest eksperyment, bo oczywiście wieloletnie doświadczenia innych użytkowników są niewiarygodne i wcale tutaj nie ironizuję. Zaproponuję więc, żeby każdy kto uważa, że wypowiedź kolegi eneron jest bez sensu zrobił odwrotnie niż On proponuje i zobaczył jak to wyjdzie na jego własnym egzemplarzu.
Z mojego doświadczenia wynika natomiast, że napęd trzeba brać renomowanej firmy, np. taki jak poleca przedmówca (chociaż moim skromnym zdaniem szkoda kasy na zestawy "superwzmocnione", bo wytrzymują tyle samo co zwykłe, bo wszystko zależy od stylu jazdy i dobrego smarowania), a klocki tylko z ASO ewentualnie odpowiedniki Nissin, no chyba, że ktoś ma nadmiar gotówki, to może brać napęd z ASO i klocki z firmy krzak, a potem jeszcze wymieniać raz po raz tarcze. Każdy robi jak lubi.
Co do wielkości zębatki zdawczej, to się z kolegom eneron nie zgadzam. Fabryczny rozmiar jest w Viaderku wtryskowym jak najbardziej odpowiedni; w gaźnikowym można zmienić.
Z mojego doświadczenia wynika natomiast, że napęd trzeba brać renomowanej firmy, np. taki jak poleca przedmówca (chociaż moim skromnym zdaniem szkoda kasy na zestawy "superwzmocnione", bo wytrzymują tyle samo co zwykłe, bo wszystko zależy od stylu jazdy i dobrego smarowania), a klocki tylko z ASO ewentualnie odpowiedniki Nissin, no chyba, że ktoś ma nadmiar gotówki, to może brać napęd z ASO i klocki z firmy krzak, a potem jeszcze wymieniać raz po raz tarcze. Każdy robi jak lubi.
Co do wielkości zębatki zdawczej, to się z kolegom eneron nie zgadzam. Fabryczny rozmiar jest w Viaderku wtryskowym jak najbardziej odpowiedni; w gaźnikowym można zmienić.
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
- ArturNtv
- Sympatyk Weteran
- Posty: 214
- Rejestracja: ndz paź 18, 2015 12:24 am
- Imię: Artur
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Re: zestaw napędowy do varadero - czy warto oryginalny
Honda nie produkuje ani klockow, ani napedow, ani akumulatorow, ale Ci ktorzy kupili nowe moto wiedza, ze na oryginalach robi sie najwieksze przebiegi. A pozniej malo kogo stac, zeby w Hondzie sie zaopatrywac. Inna sprawa, ze niektore czesci maja absurdalne ceny.
BTW cena napedu w serwisie to koszt 1200zl.
BTW cena napedu w serwisie to koszt 1200zl.
- seburaj
- Uczy się jeździć
- Posty: 79
- Rejestracja: wt wrz 05, 2017 1:57 pm
- Imię: seb
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000 V
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: śląsk
Re: zestaw napędowy do varadero - czy warto oryginalny
łańcuch tylko DID (wystarczy VX, nie przepłacaj za żadne ZMVXy - nie warto, za to zębatki TYLKO Sunstar
pisze to ja, który wymieniłem przed chwilą zębatkę przednią JT (po 2 tys przebiegu) na Sunstara, bo zaczęła hałasować... a połaszczyłem się na nią tylko dlatego, że miała te gumy z boków (nie warto się łaszczyć na gumy, bo odsłuchowo wcale nic nie zmieniają, tj. wcale nie jest zauważalnie ciszej
----------------
edit
do SD02 jest przewidziane 16 zębów z przodu
---------------
edit 2
oczywiście łańcuch RK jest także jak najbardziej teges
pisze to ja, który wymieniłem przed chwilą zębatkę przednią JT (po 2 tys przebiegu) na Sunstara, bo zaczęła hałasować... a połaszczyłem się na nią tylko dlatego, że miała te gumy z boków (nie warto się łaszczyć na gumy, bo odsłuchowo wcale nic nie zmieniają, tj. wcale nie jest zauważalnie ciszej

----------------
edit
do SD02 jest przewidziane 16 zębów z przodu
---------------
edit 2
oczywiście łańcuch RK jest także jak najbardziej teges

- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: zestaw napędowy do varadero - czy warto oryginalny
Tu nie logika a raczej doświadczenie na własnej skórze i portfelu. Najlepiej jak każdy przetestuje dane graty na własnej skórze i sam wyciągnie wnioski.ArturNtv pisze:Czyli klocki z aso sa lepsze, a naped z aso lepszy nie jest? Nie rozumiem tej logiki.
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
- seburaj
- Uczy się jeździć
- Posty: 79
- Rejestracja: wt wrz 05, 2017 1:57 pm
- Imię: seb
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000 V
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: śląsk
Re: zestaw napędowy do varadero - czy warto oryginalny
ja na przykład obecnie - z pełną premedytacją ! - testuję łancuch firmy JT (tej od zębatek), 525 X1R112 na zębatkach Sunstara... dlaczego ? bo tani był (dla mnie 156 PLN brutto), zobaczymy jak długo pochodzi, taki eksperyment 

-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: zestaw napędowy do varadero - czy warto oryginalny
Eneron dobrze prawi ale zębatkę napędową kupił bym oryginalną bo te JT nowe wyglądają jak po 30kkm przebiegu.
- seburaj
- Uczy się jeździć
- Posty: 79
- Rejestracja: wt wrz 05, 2017 1:57 pm
- Imię: seb
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000 V
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: śląsk
Re: zestaw napędowy do varadero - czy warto oryginalny
a kto robi tę "oryginalną", hę ?? 

-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: zestaw napędowy do varadero - czy warto oryginalny
Nie będe tego łopatologicznie tłumaczył.Kup oryginalną i porównaj z Jt ale suwmiarką jeśli umiesz obsługiwać,hę !seburaj pisze:a kto robi tę "oryginalną", hę ??
- seburaj
- Uczy się jeździć
- Posty: 79
- Rejestracja: wt wrz 05, 2017 1:57 pm
- Imię: seb
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000 V
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: śląsk
Re: zestaw napędowy do varadero - czy warto oryginalny
kto robi jako wykonawca dla Hondy raczej się pytam...
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: zestaw napędowy do varadero - czy warto oryginalny
Ponoć Sunstar, podobnie jak do większości Japońskich motocykli na pierwszy montaż. Ja JT już podziękowałem - oszczędzamy na zębatce, a później dostaje wałek zdawczy... co łatwiej i taniej wymienić to już każdy wie 

- seburaj
- Uczy się jeździć
- Posty: 79
- Rejestracja: wt wrz 05, 2017 1:57 pm
- Imię: seb
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000 V
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: śląsk
Re: zestaw napędowy do varadero - czy warto oryginalny
no i właśnie, panie melon - do tego zmierzałem... sugerowałem wcześniej TYLKO i WYŁĄCZNIE koła zębate firmy SUNSTAR, lekko dowcipnie pytając "hę" kto robi OEM dla Hondy - nie bardzo pojąłeś, dupiąc coś o suwmiarce
chodzi mianowicie o to, że BEZ SENSU jest kupować ORYGINAŁ HONDY w ASO HONDY, płacąc pierdylion złotych, skoro zębatki dla ASO Hondy robi SUNSTAR... howgh

chodzi mianowicie o to, że BEZ SENSU jest kupować ORYGINAŁ HONDY w ASO HONDY, płacąc pierdylion złotych, skoro zębatki dla ASO Hondy robi SUNSTAR... howgh