Lampka rezerwy - akumulator
-
- Rekrut
- Posty: 28
- Rejestracja: pt sie 22, 2014 8:03 am
- Imię: Jarek
- Marka motocykla: HONDA
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Lampka rezerwy - akumulator
Witam
Podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka od rezerwy, zjechałem na stację zatankować weszło tylko 10 litrów, i ze stacji już nie odjechałem, akumulator był całkowicie rozładowany.
Przy próbie odpalenia od auta osobowego rozrusznik rechnął dwa razy i tyle. Dopiero po wezwaniu pomocy drogowej udało się moto odpalić. W drodze powrotnej kontrolka od paliwa to zapalała się to gasła pomimo pełnego baku, przy pracy silnika na biegu jałowym obrotomierz nie działał a wyświetlacz nie świeci.
Pytanie czy mogło dojść do zwarcia stąd świecenie lampki kontrolki paliwa czy też padł sam czujnik? dziwnie to się zbiegło z rozładowanie aku.
Jeszcze nie sprawdziłem aku czy nie padł całkiem np oberwana cela mam go odkąd zakupiłęm moto juz 4 sezon i przy odpalaniu nieraz zerowały sie liczniki przebiegu i zegar.
Jakieś sugestie?
Varadero SD02 2003r.
Podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka od rezerwy, zjechałem na stację zatankować weszło tylko 10 litrów, i ze stacji już nie odjechałem, akumulator był całkowicie rozładowany.
Przy próbie odpalenia od auta osobowego rozrusznik rechnął dwa razy i tyle. Dopiero po wezwaniu pomocy drogowej udało się moto odpalić. W drodze powrotnej kontrolka od paliwa to zapalała się to gasła pomimo pełnego baku, przy pracy silnika na biegu jałowym obrotomierz nie działał a wyświetlacz nie świeci.
Pytanie czy mogło dojść do zwarcia stąd świecenie lampki kontrolki paliwa czy też padł sam czujnik? dziwnie to się zbiegło z rozładowanie aku.
Jeszcze nie sprawdziłem aku czy nie padł całkiem np oberwana cela mam go odkąd zakupiłęm moto juz 4 sezon i przy odpalaniu nieraz zerowały sie liczniki przebiegu i zegar.
Jakieś sugestie?
Varadero SD02 2003r.
- ADAMO16
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 413
- Rejestracja: czw lut 19, 2015 3:55 pm
- Imię: Adam
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Tychy
Re: Lampka rezerwy - akumulator
Sprawdzałeś ładowanie? Gasnące kontrolki i zerowanie wskazań to brak prądu, akum też mógł paść. Najlepiej podmienić akum i zmierzyć ładowanie. Zapodaj co ustaliłeś do bedziemy dalej medytować.
Varadero XL 1000 juz jest 
Africa Twin byla :-(

Africa Twin byla :-(
-
- Rekrut
- Posty: 28
- Rejestracja: pt sie 22, 2014 8:03 am
- Imię: Jarek
- Marka motocykla: HONDA
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Re: Lampka rezerwy - akumulator
aku wyjęte napięcie 11,40 V, podładuję i zobaczymy co dalej, jeśli nie uda się naładować to kupię nowy i sprawdzę ładowanie.
Tak wogóle to mam aku exide 12 V 12Ah 200A to trochę mała pojemność, do SD02 powinien być 14/18 Ah.
Tak wogóle to mam aku exide 12 V 12Ah 200A to trochę mała pojemność, do SD02 powinien być 14/18 Ah.
-
- Rekrut
- Posty: 28
- Rejestracja: pt sie 22, 2014 8:03 am
- Imię: Jarek
- Marka motocykla: HONDA
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Re: Lampka rezerwy - akumulator
Aku naładowane moto odpalone.
Sprawdziłem ubytek prądu i jest na poziomie 0,1 do 0,15 mA wg manuala max to 0,1 mA.
Sprawdziłem napięcie ładowania aku, niestety ale pokazuje tylko około 12,4 V , wg manuala powinno być 15,5 V przy włączonych światłach drogowych i 5k rpm, czyli brak ładowania.
Sprawdziłem ubytek prądu i jest na poziomie 0,1 do 0,15 mA wg manuala max to 0,1 mA.
Sprawdziłem napięcie ładowania aku, niestety ale pokazuje tylko około 12,4 V , wg manuala powinno być 15,5 V przy włączonych światłach drogowych i 5k rpm, czyli brak ładowania.
- PEPE64
- Sympatyk Weteran
- Posty: 1018
- Rejestracja: czw cze 22, 2017 11:45 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: 51.717457, 19.228985
Re: Lampka rezerwy - akumulator
Napweno 15,5V ? Toż to przeładowanie. Aku kwasowo-ołowiowe standardowo 14,4V. U mnie nie przekracza tej wartości i prądu nie brakuje.jaryy pisze:Aku naładowane moto odpalone.
Sprawdziłem ubytek prądu i jest na poziomie 0,1 do 0,15 mA wg manuala max to 0,1 mA.
Sprawdziłem napięcie ładowania aku, niestety ale pokazuje tylko około 12,4 V , wg manuala powinno być 15,5 V przy włączonych światłach drogowych i 5k rpm, czyli brak ładowania.
Motorynka Romet 50, WSK 175 Kobuz, WSK 175 Perkoz, Pannonia 250, CZ350 ((6V), CZ350 (12V), Jawa 350TS, Suzuki Savage LS650, Honda Transalp 600, Honda Varadero 1000.
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 78
- Rejestracja: czw lut 22, 2018 9:52 am
- Imię: Grześ
- Marka motocykla: HONDA
- Model: 1000 SD02
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: RZE
Re: Lampka rezerwy - akumulator
Zdechło Ci ładowanie.
Jak nie wiesz jak sprawdzić co się uwaliło to polecam dwa filmiki tego jutubera
:
https://www.youtube.com/watch?v=BDKJ_Ave56o&t=100s
Przez brak ładowania rozładowany akumulator do zera też mógł się zasiarczyć i nie będzie służył a kiepski akumulator może wykańczać właśnie regulator lub stator.
Jak nie wiesz jak sprawdzić co się uwaliło to polecam dwa filmiki tego jutubera

https://www.youtube.com/watch?v=BDKJ_Ave56o&t=100s
Przez brak ładowania rozładowany akumulator do zera też mógł się zasiarczyć i nie będzie służył a kiepski akumulator może wykańczać właśnie regulator lub stator.
-
- Rekrut
- Posty: 28
- Rejestracja: pt sie 22, 2014 8:03 am
- Imię: Jarek
- Marka motocykla: HONDA
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Re: Lampka rezerwy - akumulator
Nadal walczę z instalacja ładowania, mam kilka pytań
Jaki prąd pobierany jest z aku przy wyłączonym zapłonie, wg servisówki do SD01 max powinno być 0,1 mA, u mnie miernik (w SD02) pokazuje 0,6-0,8 mA.
Jakie są napięcia na wolnych obrotach na alternatorze?
Na wyjściu z regulatora napięcia (mieżone na kostce) napięcie wynosi około 1-2 V.
Jaki prąd pobierany jest z aku przy wyłączonym zapłonie, wg servisówki do SD01 max powinno być 0,1 mA, u mnie miernik (w SD02) pokazuje 0,6-0,8 mA.
Jakie są napięcia na wolnych obrotach na alternatorze?
Na wyjściu z regulatora napięcia (mieżone na kostce) napięcie wynosi około 1-2 V.
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 463
- Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Polichno
Re: Lampka rezerwy - akumulator
Poszukaj był wszystko opisane już wielokrotnie
1- sprawdz kostki . połączenia zwłaszcza żółte kable Kable masowe może warto nawet zrobić dodatkową mase pod śrube reglera
2- z alternator między żółtymi 40-80 V napięcie (prąd zmienny )
3- upływ prądu 0,6-0,8 mA. myślę że jest ok wiele zależy od miernika
1- sprawdz kostki . połączenia zwłaszcza żółte kable Kable masowe może warto nawet zrobić dodatkową mase pod śrube reglera
2- z alternator między żółtymi 40-80 V napięcie (prąd zmienny )
3- upływ prądu 0,6-0,8 mA. myślę że jest ok wiele zależy od miernika
A w sercu zawsze XL600V 

-
- Rekrut
- Posty: 28
- Rejestracja: pt sie 22, 2014 8:03 am
- Imię: Jarek
- Marka motocykla: HONDA
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Re: Lampka rezerwy - akumulator
Posprawdzane kostki masy its wszystko ok.
Uwalony regulator.
Napięcia międzyfazowe alternatora to
1 para: 8 - 60 V
2 para: 14 - 70 V
3 para: 18 - 90 V
Oporności między fazami Ok
Brak zwarcia do masy.
Uwalony regulator.
Napięcia międzyfazowe alternatora to
1 para: 8 - 60 V
2 para: 14 - 70 V
3 para: 18 - 90 V
Oporności między fazami Ok
Brak zwarcia do masy.
-
- Rekrut
- Posty: 28
- Rejestracja: pt sie 22, 2014 8:03 am
- Imię: Jarek
- Marka motocykla: HONDA
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Re: Lampka rezerwy - akumulator
Alternator po przewinięciu.
Nowy akumulator.
Wszystko poskładane.
Regulator został stary.
Napięcie na Aku na wolnych obrotach i przy 5k na długich światłach 14 volt.
Nowy akumulator.
Wszystko poskładane.
Regulator został stary.
Napięcie na Aku na wolnych obrotach i przy 5k na długich światłach 14 volt.