Pomocy w elektryce
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz lip 08, 2018 1:46 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
Pomocy w elektryce
Witam!
koledzy (może i koleżanki :-)), mam problem.
Mam założone dwa gniazda zapalniczek - jedno stare (nie wiem co to, było gdy kupiłem, ale działało), drugie nowe, z przejściówką na dwa usb.
Oba gniazda połączone bezpośrednio pod akumulator (przez bezpieczniki)
Dodatkowo mam podłączone halogeny (przez przekaźnik i bezpieczniki)
Jechałem w trasę w piątek. Po mniej więcej 150 km zauważyłem, że nie ładuje ładowarka GPS - nie pali dioda na ładowarce. Zaczynała się palić kiedy dodawałem gazu ale nie było to związane z obrotami - na postoju nadal nie było ładowania. Kiedy zwalniałem-dioda gasła. Czyli ładowarka nie ładowała Nie działało też drugie gniazdo. Co najciekawsze- sprawdziłem dodatkowe światła - mają włącznik sekwencyjny (pierwsze włączenie zapala jasno, drugie słabiej, trzecie to stroboskopy). Lampy zwariowały. Każda świeciła w innym trybie.
Wyjąłem bezpiecznik z halogenów ale nie wpłynęło to na ładowarki
Po powrocie okazało się, że poszły bezpieczniki na ładowarkach.
Ale: dzisiaj wymieniłem bezpieczniki. Wszystko działało bez zarzutu. Halogeny paliły dobrze. Więc zrobiłem 10km po autostradzie. I... po 10 km ładowarki nie działały.
Wymieniłem bezpieczniki ale okazało się, że są dobre. I znowu wszystko działa. Wyglądało to, jakby przez moment w ogóle nie było prądu ale silnik nie zgasł, światła paliły.
Na koniec: akumulator jest z jesieni ub roku, jak i regulator napięcia...
POMOCY!!!
koledzy (może i koleżanki :-)), mam problem.
Mam założone dwa gniazda zapalniczek - jedno stare (nie wiem co to, było gdy kupiłem, ale działało), drugie nowe, z przejściówką na dwa usb.
Oba gniazda połączone bezpośrednio pod akumulator (przez bezpieczniki)
Dodatkowo mam podłączone halogeny (przez przekaźnik i bezpieczniki)
Jechałem w trasę w piątek. Po mniej więcej 150 km zauważyłem, że nie ładuje ładowarka GPS - nie pali dioda na ładowarce. Zaczynała się palić kiedy dodawałem gazu ale nie było to związane z obrotami - na postoju nadal nie było ładowania. Kiedy zwalniałem-dioda gasła. Czyli ładowarka nie ładowała Nie działało też drugie gniazdo. Co najciekawsze- sprawdziłem dodatkowe światła - mają włącznik sekwencyjny (pierwsze włączenie zapala jasno, drugie słabiej, trzecie to stroboskopy). Lampy zwariowały. Każda świeciła w innym trybie.
Wyjąłem bezpiecznik z halogenów ale nie wpłynęło to na ładowarki
Po powrocie okazało się, że poszły bezpieczniki na ładowarkach.
Ale: dzisiaj wymieniłem bezpieczniki. Wszystko działało bez zarzutu. Halogeny paliły dobrze. Więc zrobiłem 10km po autostradzie. I... po 10 km ładowarki nie działały.
Wymieniłem bezpieczniki ale okazało się, że są dobre. I znowu wszystko działa. Wyglądało to, jakby przez moment w ogóle nie było prądu ale silnik nie zgasł, światła paliły.
Na koniec: akumulator jest z jesieni ub roku, jak i regulator napięcia...
POMOCY!!!
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 52
- Rejestracja: pn lip 11, 2016 7:00 pm
- Imię: wampir
- Marka motocykla: Honda
- Model: xl1000v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: zabite dechamy
Re: Pomocy w elektryce
..sprawdz napiecie na aku i koniecznie kostke regulatora 3 zółte kable moze jest stopiona? a tak wogóle to obadaj sobie wszystkie kostki co i jak ....
- mack1310
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 460
- Rejestracja: czw lut 22, 2018 8:40 pm
- Imię: Maciej
- Marka motocykla: HONDA
- Model: VARADERO XL / PC 800
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Jarosław
Re: Pomocy w elektryce
Dziwne objawy... Ale też przychylałbym się do kostki od regulatora... Bo awaria występuje po nagrzaniu...
Daj cynk na czym stanęło?
Szybkiego przywracania do stanu z przed awarii bo sezon w pełni
.
Daj cynk na czym stanęło?
Szybkiego przywracania do stanu z przed awarii bo sezon w pełni

- PEPE64
- Sympatyk Weteran
- Posty: 1018
- Rejestracja: czw cze 22, 2017 11:45 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: 51.717457, 19.228985
Re: Pomocy w elektryce
Regulator napięcia też może wariować po nagrzaniu/przegrzaniu, ale najpierw sprawdź kostki, jak koledzy wyżej sugerują.
Motorynka Romet 50, WSK 175 Kobuz, WSK 175 Perkoz, Pannonia 250, CZ350 ((6V), CZ350 (12V), Jawa 350TS, Suzuki Savage LS650, Honda Transalp 600, Honda Varadero 1000.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz lip 08, 2018 1:46 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
Re: Pomocy w elektryce
Dzięki za pomoc. Ogarnę temat i dam znać.
Temat o tyle ciekawy, że gdybym nie chciał ładować komórki i gps, to nie byłoby problemu...
Temat o tyle ciekawy, że gdybym nie chciał ładować komórki i gps, to nie byłoby problemu...
- syku
- Sympatyk
- Posty: 166
- Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
- Imię: Sylwek
- Marka motocykla: suzuki
- Model: gsx-1250fa
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pomocy w elektryce
Ciesz się że miałeś taki problem - bo reagujesz od razu.Pawels pisze:Dzięki za pomoc. Ogarnę temat i dam znać.
Temat o tyle ciekawy, że gdybym nie chciał ładować komórki i gps, to nie byłoby problemu...
Gdybyś nie zauważył poprzez ładowarki to być mógł się zdziwić.
Niestety przepalone bezpieczniki raczej sugerują przeładownie niż niedoładowanie, ale tak niekoniecznie musi być
powód prozaiczny - ładowarka ma dostarczyć zadaną moc na wyjściu np 5V 3A
gdy napięcie wejściowe jest zbyt małe to aby utrzymać zakładaną moc wyjściową trzeba dać wyższy prąd (a wyższy prąd to możliwość spalenia bezpiecznika)
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz lip 08, 2018 1:46 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
Re: Pomocy w elektryce
Tylko, że jest zagadka:
w niedzielę (jak opisałem) stało się to samo-obie ładowarki przestały ładować i to w tym samym momencie ale bezpieczniki okazały się dobre! Tak, jakby prąd był za niski.
No i dlaczego dioda w ładowarce paliła się "pełną mocą" (czyli ładowarka ładowała) przy większej prędkości, a przy tych samych obrotach na postoju nie?
Nie miałem jeszcze czasu grzebać, może dzisiaj... :-)
Dzięki
w niedzielę (jak opisałem) stało się to samo-obie ładowarki przestały ładować i to w tym samym momencie ale bezpieczniki okazały się dobre! Tak, jakby prąd był za niski.
No i dlaczego dioda w ładowarce paliła się "pełną mocą" (czyli ładowarka ładowała) przy większej prędkości, a przy tych samych obrotach na postoju nie?
Nie miałem jeszcze czasu grzebać, może dzisiaj... :-)
Dzięki
- syku
- Sympatyk
- Posty: 166
- Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
- Imię: Sylwek
- Marka motocykla: suzuki
- Model: gsx-1250fa
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pomocy w elektryce
woltomierz pod AQU i sprawdzic przy różnych obrotach
nie wiem ile nominalnie ma wiadro ale powinno być na pewno 13V-14V
bałbym się powyżej 14,5 i poniżej 13
nie wiem ile nominalnie ma wiadro ale powinno być na pewno 13V-14V
bałbym się powyżej 14,5 i poniżej 13
- mack1310
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 460
- Rejestracja: czw lut 22, 2018 8:40 pm
- Imię: Maciej
- Marka motocykla: HONDA
- Model: VARADERO XL / PC 800
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Jarosław
Re: Pomocy w elektryce
Teraz sobie przypominam....syku pisze:woltomierz pod AQU i sprawdzic przy różnych obrotach
nie wiem ile nominalnie ma wiadro ale powinno być na pewno 13V-14V
bałbym się powyżej 14,5 i poniżej 13
Miałem podobny przypadek w Pacyfiku tzn.: przy 2 do 3,5 tys. obr. jako takie ładowanie było a już przy 5 tys. zero.
Wywaliłem regulator i wróciło nominalne ładowanie. (oczywiście wyciąłem kostkę bo urodą nie grzeszyła)
Tylko w PC jest wszystko na wyciągnięcie ręki (

Nadal czekam aż kolega podzieli się diagnozą. I tak jak SYKU podpowiada - diagnostyka, pomiary.