sprzegło
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 16
- Rejestracja: pt lut 23, 2018 11:23 pm
- Imię: robert
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero
- Rocznik: 2004
sprzegło
Mam mały problem ze swoim wiaderkiem a mianowicie po wymianie sprzęgła miałem problem z znalezieniem luzu trzeba było trochę po przebijać miedzy 1 a 2 wruciłem do starego sprzegła i problem znikł ale pojawiło się stuknięcie przy wbiciu 1 dodam sprzęgło ustawione na stopce centralnej przy wrzuconym biegu koło stoi w miejscu w czym jest problem morze ktoś pomorze . pozdrawiam.
- Staszek1
- Sympatyk
- Posty: 605
- Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
- Imię: Staszek
- Marka motocykla: KTM
- Model: 1090 ADV R
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: Milanówek
Re: sprzegło
Nie wiem, czy to Cię kolego pocieszy, ale u mnie na ciepłym silniku 1 stuka i 2 też. Ot taka uroda naszego wiadra.
Duży wpływ ma stosowany olej i jeszcze większy wprawny kierownik.
Dla tego u mnie i 2 czasem walnie.


Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)
(Hans Christian Andersen)
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 16
- Rejestracja: pt lut 23, 2018 11:23 pm
- Imię: robert
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero
- Rocznik: 2004
Re: sprzegło
No właśnie 2 też stuknie ale jak wezme klucz i bardziej pociągne wsprzeglik to nie słchac zadnch stukow mam takie wrazenie ze za mało wpycha tarczki poszperałem troche i w serwisowce dwie tarczki sa o innych numerach chyba sa grubsze a jak kupujesz na allegro to wszystkie sa takie same czy to morze byc ta przyczyna czy cos sie juz wyrobilo .
- Staszek1
- Sympatyk
- Posty: 605
- Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
- Imię: Staszek
- Marka motocykla: KTM
- Model: 1090 ADV R
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: Milanówek
Re: sprzegło
Pojęcia nie mam???
W moim nigdy nic wymieniane w sprzęgle nie było (no olej, ale to normalne
).
Powiem tak - a niech se stuka.
Im więcej km nawijam, tym mniej mi to przeszkadza.
Kiedyś miałem okazje przejechać się praktycznie nowym Intruderem.
Silnik V2 chyba 1500cm3 - no tam to dopiero 1 napier...łą.
Myślałem, że popsuty?????
A właściciel na to - co ty, norma

W moim nigdy nic wymieniane w sprzęgle nie było (no olej, ale to normalne

Powiem tak - a niech se stuka.
Im więcej km nawijam, tym mniej mi to przeszkadza.
Kiedyś miałem okazje przejechać się praktycznie nowym Intruderem.
Silnik V2 chyba 1500cm3 - no tam to dopiero 1 napier...łą.
Myślałem, że popsuty?????
A właściciel na to - co ty, norma

Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)
(Hans Christian Andersen)
- Pegaz
- Sympatyk
- Posty: 389
- Rejestracja: śr sty 04, 2017 10:33 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: Yamaha
- Model: Super Tenere 1200
- Lokalizacja: Międzyborów
Re: sprzegło
Jeżeli chodzi o oryginał to tarczki jak i przekładki nie wszystkie są takie same i trzeba je w odpowiedniej kolejności poskładać.robinio690502 pisze:No właśnie 2 też stuknie ale jak wezme klucz i bardziej pociągne wsprzeglik to nie słchac zadnch stukow mam takie wrazenie ze za mało wpycha tarczki poszperałem troche i w serwisowce dwie tarczki sa o innych numerach chyba sa grubsze a jak kupujesz na allegro to wszystkie sa takie same czy to morze byc ta przyczyna czy cos sie juz wyrobilo .
Jeżeli masz oryginalne sprzęgło to sprawdź dobrze nie tylko tarczki ale i przekładki czy nie są przegrzane.
Jak masz tarczki zamiennik to sprawdź czy luźno siedzą w koszu.
Ja u siebie parę lat temu też wojowałem ze sprzęgłem a teraz wbijam 1 jak w masełko:)
- mack1310
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 460
- Rejestracja: czw lut 22, 2018 8:40 pm
- Imię: Maciej
- Marka motocykla: HONDA
- Model: VARADERO XL / PC 800
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Jarosław
Re: sprzegło
Jeżeli wymieniałeś bebechy (tarczki, przekładki, sprężyny) to może miałeś taki przypadek jak ja w drugim moto...
Zwróć uwagę na grubość sprężyn. Kupiłem dedykowane i nie porównywałem grubość przed założeniem. Były wyższe i miały taką sama ilość zwojów....
Jednak po zmontowaniu całości, zalaniu olejem, moto na centralce, biegi wchodziły cudownie jak słowo boże na niedzielę ale luzu trzeba było szukać.. Przyczyna - brak rozłączenia sprzęgła, sprężyny ściśnięte na maksa. Demontaż i wymiana sprężyn pomogła.
Zwróć uwagę na grubość sprężyn. Kupiłem dedykowane i nie porównywałem grubość przed założeniem. Były wyższe i miały taką sama ilość zwojów....
Jednak po zmontowaniu całości, zalaniu olejem, moto na centralce, biegi wchodziły cudownie jak słowo boże na niedzielę ale luzu trzeba było szukać.. Przyczyna - brak rozłączenia sprzęgła, sprężyny ściśnięte na maksa. Demontaż i wymiana sprężyn pomogła.
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: sprzegło
Jak wbijanie 1 biegu następuje z hukiem, warto skontrolować naciąg łańcucha... u mnie też pomogło ustawienie "pod buta" wysokości dźwigni zmiany biegów. Teraz jakoś ciszej i miękko wbija się jedynkę.
Co do sprężynek sprzęgła, sprężynki TYLKO ASO Honda !!! Cena ori w ASO jest moim zdaniem bardzo przystępna i nie opłaca się szukać "tańszych" czy zamienników..... W XL1000 ponoć zabić sprzęgło jest bardzo ciężko, natomiast uślizgi sprzęgła to raczej na pewno sprężynki dociskowe "sklepane". Wystarczy najczęściej wymienić tylko sprężynki i sprzęgło jak nowe
Co do sprężynek sprzęgła, sprężynki TYLKO ASO Honda !!! Cena ori w ASO jest moim zdaniem bardzo przystępna i nie opłaca się szukać "tańszych" czy zamienników..... W XL1000 ponoć zabić sprzęgło jest bardzo ciężko, natomiast uślizgi sprzęgła to raczej na pewno sprężynki dociskowe "sklepane". Wystarczy najczęściej wymienić tylko sprężynki i sprzęgło jak nowe

Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r