Witam,
Trafiła mnie usterka. Silnik na zimno odpala i chodzi jak zawsze, jednak po rozgrzaniu (np po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów) i zgaszeniu, jak trochę przestygnie (zostaje jedna kreska na wskaźniku temperatury) nie chce odpalić bez ssania, a jak go się odpali na ssaniu, to po jego zdjęciu mocno falują obroty, albo w ogóle nie trzyma wolnych obrotów (kręci się około 800/min). Do tego okresowo pojawia się stukanie, takie jak na filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=Z_X9BuA0V-g
Stukanie pojawia się też podczas jazdy ze stałą, niewielką prędkością, np. 40 km/h na 2-gim biegu, czyli około 4 tys. obr/min. Silnik okresowo szarpie i czasami słychać pojedyncze stuknięcie. Po przejechaniu jakiegoś dystansu wszystko się stabilizuje, ale pojawia się od czasu do czasu. Silnik potrafi zgasnąć podczas ruszania, jest to zawsze związane z pojawieniem się stuknięcia.
Wszystko dopiero po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu. Dopóki nie zgaszę wszystko działa jak należy. Jak się zdąży dobrze ostudzić przed ponownym odpaleniem, to też nie ma problemu.
Luzy zaworowe są ok, rozrząd nieprzestawiony - sprawdzałem kilka razy.
Jakieś pomysły?
Spalanie stukowe? Co może być przyczyną?
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Spalanie stukowe? Co może być przyczyną?
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
- Staszek1
- Sympatyk
- Posty: 605
- Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
- Imię: Staszek
- Marka motocykla: KTM
- Model: 1090 ADV R
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Spalanie stukowe? Co może być przyczyną?
Moje typy:
1) "końcówka" świec zapłonowych (przewodów, itp.)
2) "lewe" powietrze
3) nieszczelność układu wydechowego
1) "końcówka" świec zapłonowych (przewodów, itp.)
2) "lewe" powietrze
3) nieszczelność układu wydechowego
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)
(Hans Christian Andersen)
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: Spalanie stukowe? Co może być przyczyną?
U mnie po zimowym postoju przy pierwszym odpaleniu obroty wynosiły ledwo 400 rpm a falowanie było naprawdę duże, potrafił zgasnąć pracując na luzie. Okazało się, że wężyk gumowy przy przepustnicy przełamał się i ssał lewe powietrze. Odciąłem uszk. fragment węzyka, założyłem na króciec i wszystko wróciło do normy.
Posprawdzaj węzyki podciśnienia przy króćcach przepustnic
Posprawdzaj węzyki podciśnienia przy króćcach przepustnic
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Spalanie stukowe? Co może być przyczyną?
Zacznij od wymiany przewodów wysokiego napięcia (np. Beru z rdzeniem miedzianym w osłonie silikonowej) i sprawdź oporność fajek zapłonowych (~5 kOhm). Miałem podobny objaw do twojego, gdy występowało przebicie na przewodzie WN przedniego cylindra.
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Spalanie stukowe? Co może być przyczyną?
Dziękuję Panowie za odpowiedzi. Zaraz idę do garażu i zacznę sprawdzanie. Ostatnio wymieniłem jeden kawałek wężyka podciśnieniowego, bo w istocie był pęknięty, może przeoczyłem jeszcze jakieś uszkodzenia na innych odcinkach. Przewody WN, świece i fajki też posprawdzam.
#Dopisane
Znalazłem stopione kostki alternatora i ładowania. Typowa usterka w Viaderkach. Polutuję to ładnie i zobaczę, czy coś się zmieni w zachowaniu moto. Jeżeli nie, to będę dalej szukał.
#Dopisane
Dobra, sprawa zakończona. Znalazłem dwie usterki, po ich usunięciu wszystko wróciło do normy.
1. Tak jak pisałem już poprzednio przypalone kostki od alternatora i regulatora napięcia, dodatkowo wycyckało akumulator, który aż zrobił się wklęsły. Polutowanie przewodów i wymiana akumulatora poprawiło znacznie zachowanie silnika, skończyło się stukanie na ciepłym i zaniki mocy przy hamowaniu silnikiem.
2. Przerywanie jednak pojawiało się jeszcze przy niskim stanie paliwa w baku (czasami silnik po prostu sobie gasł). Rozebrałem cały układ dostarczania paliwa z baku do pompy i znalazłem zatkany przewód odpowietrzenia zbiornika i to w dwóch miejscach - w samym zbiorniku (w ogóle nie dało się dmuchnąć przez króciec pod bakiem) i wężyk do odprowadzania skroplin, który schodzi pod motocykl (ten co jest podłączony właśnie do tego zatkanego króćca). Odetkanie wszystkiego usunęło pozostałe niedomagania.
Przejechałem dwa zbiorniki paliwa i wszystko działa jak powinno. Pierwszy "wyjechałem" nawet tak, że na stacji weszło 24,8 l i nic się nie dławił, odpala też na zimno i na ciepło tak jak powinien. Chyba się udało usunąć problem.
#Dopisane
Znalazłem stopione kostki alternatora i ładowania. Typowa usterka w Viaderkach. Polutuję to ładnie i zobaczę, czy coś się zmieni w zachowaniu moto. Jeżeli nie, to będę dalej szukał.
#Dopisane
Dobra, sprawa zakończona. Znalazłem dwie usterki, po ich usunięciu wszystko wróciło do normy.
1. Tak jak pisałem już poprzednio przypalone kostki od alternatora i regulatora napięcia, dodatkowo wycyckało akumulator, który aż zrobił się wklęsły. Polutowanie przewodów i wymiana akumulatora poprawiło znacznie zachowanie silnika, skończyło się stukanie na ciepłym i zaniki mocy przy hamowaniu silnikiem.
2. Przerywanie jednak pojawiało się jeszcze przy niskim stanie paliwa w baku (czasami silnik po prostu sobie gasł). Rozebrałem cały układ dostarczania paliwa z baku do pompy i znalazłem zatkany przewód odpowietrzenia zbiornika i to w dwóch miejscach - w samym zbiorniku (w ogóle nie dało się dmuchnąć przez króciec pod bakiem) i wężyk do odprowadzania skroplin, który schodzi pod motocykl (ten co jest podłączony właśnie do tego zatkanego króćca). Odetkanie wszystkiego usunęło pozostałe niedomagania.
Przejechałem dwa zbiorniki paliwa i wszystko działa jak powinno. Pierwszy "wyjechałem" nawet tak, że na stacji weszło 24,8 l i nic się nie dławił, odpala też na zimno i na ciepło tak jak powinien. Chyba się udało usunąć problem.
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl