ciśnienie sprężania problem...
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 8
- Rejestracja: pn lip 22, 2019 11:51 am
- Imię: Rafał
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL 1000
- Rocznik: 2001
ciśnienie sprężania problem...
Witam wszystkich. Mam problem z ciśnieniem sprężania na tylnym cylindrze. Pierwszy cylinder równe 12 a tylny 4 przy próbie olejowej 8 tylko zap pierwszym razem. Później już tylko 4 . Sciągneli mi tylną głowice u mechanika myśląc że coś może z nią jest nie tak. Ale Głowica w porządku. NIe wiem co dalej . Nie chciałbym wyciągać tłoka , ale nie wiem co może być przyczyną tego że miał takie niskie ciśnienie sprężania i nie palił przez na tylnym cylindrze. Jeśli macie jakieś pomysły co moze być przyczyną takiego czegoś bardzo dzięki za inf.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: ciśnienie sprężania problem...
Wielu opcji nie masz:
-nieszczelny zawór lub zawory,
-zapieczony lub uszkodzony pierścień lub pierścienie,
-nieszczelność pomiędzy cylindrem a tłokiem wynikająca ze zużycia.
Wyciągnięcie tłoka wiąże się z rozbiórką praktycznie całego silnika (trzeba wyciągnąć wał korbowy), więc w tym kierunku póki co nie idź. Co było sprawdzane przy głowicy/zaworach?
-czy szerokość przylg zaworowych jest odpowiednia?
-czy widać uszkodzenia na powierzchni zaworów?
-czy zawory mają luz w prowadnicach?
-czy długość sprężyn jest odpowiednia?
-czy gniazda są wypalone lub mają pojedyncze wżery?
-czy uszczelka pod głowicą była w dobrym stanie? (szczególnie przy zaworach wylotowych)
-czy płaszczyzna głowicy była sprawdzana?
-nieszczelny zawór lub zawory,
-zapieczony lub uszkodzony pierścień lub pierścienie,
-nieszczelność pomiędzy cylindrem a tłokiem wynikająca ze zużycia.
Wyciągnięcie tłoka wiąże się z rozbiórką praktycznie całego silnika (trzeba wyciągnąć wał korbowy), więc w tym kierunku póki co nie idź. Co było sprawdzane przy głowicy/zaworach?
-czy szerokość przylg zaworowych jest odpowiednia?
-czy widać uszkodzenia na powierzchni zaworów?
-czy zawory mają luz w prowadnicach?
-czy długość sprężyn jest odpowiednia?
-czy gniazda są wypalone lub mają pojedyncze wżery?
-czy uszczelka pod głowicą była w dobrym stanie? (szczególnie przy zaworach wylotowych)
-czy płaszczyzna głowicy była sprawdzana?
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 8
- Rejestracja: pn lip 22, 2019 11:51 am
- Imię: Rafał
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL 1000
- Rocznik: 2001
Re: ciśnienie sprężania problem...
Głowice oddam jutro do sprawdzenia.james pisze:Wielu opcji nie masz:
-nieszczelny zawór lub zawory,
-zapieczony lub uszkodzony pierścień lub pierścienie,
-nieszczelność pomiędzy cylindrem a tłokiem wynikająca ze zużycia.
Wyciągnięcie tłoka wiąże się z rozbiórką praktycznie całego silnika (trzeba wyciągnąć wał korbowy), więc w tym kierunku póki co nie idź. Co było sprawdzane przy głowicy/zaworach?
-czy szerokość przylg zaworowych jest odpowiednia?
-czy widać uszkodzenia na powierzchni zaworów?
-czy zawory mają luz w prowadnicach?
-czy długość sprężyn jest odpowiednia?
-czy gniazda są wypalone lub mają pojedyncze wżery?
-czy uszczelka pod głowicą była w dobrym stanie? (szczególnie przy zaworach wylotowych)
-czy płaszczyzna głowicy była sprawdzana?
Uszczelka pod głowicą była nie przepalona. Na tłoku i cylindrze żadnych oznak zużycia. Mechanik obstawia zapieczenie pierścienia i sam jest zdziwiony. Sam myślał że to awaria głowicy ale po jej dzisiejszym ściągnięciu nic tam nie widać ewidentnego na tak małe ciśnienie sprężania.
po zaworach nie widać jakiegoś uszkodzenia.
-
- Rekrut
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
- Imię: Piotrek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl1000
- Rocznik: 2004
Re: ciśnienie sprężania problem...
Jaki masz przebieg?
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 8
- Rejestracja: pn lip 22, 2019 11:51 am
- Imię: Rafał
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL 1000
- Rocznik: 2001
Re: ciśnienie sprężania problem...
Niby 35 tys km
-
- Rekrut
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
- Imię: Piotrek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl1000
- Rocznik: 2004
Re: ciśnienie sprężania problem...
Nawet jak by mial przypuscmy 60 nalatane ja bym tloka nie obstawial raczej przyjzal sie glowicy a skoro mechanik twierdzi ze to zapieczony pierscien to niech nafty wleje do cylindra po takiej kapieli powinien wrocic do normy o ile jest zapieczony... Bo rownie dobrze moze byc pekniety lub jego czesciowy brak ale tego bym nie obstawial
Mialem podobny problem w leonie 2.0 tfsi kilka kapieli w nafcie potem nowy olej i odpuscil... Ale najpierw dokladnie trzeba zbadac gliwicy o moze tez miec mikro pekniecia nie zauwazalne do czlowiekowego oka
Mialem podobny problem w leonie 2.0 tfsi kilka kapieli w nafcie potem nowy olej i odpuscil... Ale najpierw dokladnie trzeba zbadac gliwicy o moze tez miec mikro pekniecia nie zauwazalne do czlowiekowego oka
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 8
- Rejestracja: pn lip 22, 2019 11:51 am
- Imię: Rafał
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL 1000
- Rocznik: 2001
Re: ciśnienie sprężania problem...
Panowie głowica sprawdzona ciśnieniowo i wszystko ok 

-
- Rekrut
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
- Imię: Piotrek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl1000
- Rocznik: 2004
Re: ciśnienie sprężania problem...
Zrob tak jak pisalem wczesniej z nafta jesli to nie pomoze to jest uszkoszenie mechaniczne tloka.... A gladz cylindra jak wyglada? Rysy, rant na gorze cylindra?
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: ciśnienie sprężania problem...
Chyba 2 z przodu się zgubiła ?raafalplj pisze:Niby 35 tys km
Jeśli powierzchnia cylindra jest ok. to raczej wymiana pierścieni tylko pomoże.Ale to można stwierdzić po wyjęciu tłoka.
Oczywiście pomiary kompresji i sprawdzenie głowicy było profesjonalnie.Po zdjęciu głowicy to naftę bym odpuścił bo to loteria.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 8
- Rejestracja: pn lip 22, 2019 11:51 am
- Imię: Rafał
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL 1000
- Rocznik: 2001
Re: ciśnienie sprężania problem...
Chyba zabiorę się za pierścienie, chce zrobić ten moto na tip top. Już chyba nic mi nie pozostaje.
-
- Rekrut
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
- Imię: Piotrek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl1000
- Rocznik: 2004
Re: ciśnienie sprężania problem...
Decyzje musisz ty podjac.
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: ciśnienie sprężania problem...
James coś tam remontował silnik niech się wypowie.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: ciśnienie sprężania problem...
Robiłem kapitalkę obu głowic i w tym temacie mogę pomóc. U mnie wyszło to przypadkiem i przy przebiegu ~155 tys. km (nie mam przy sobie kartki, żeby sprawdzić dokładnie) taki remont nie był jeszcze potrzebny. Co do cylindrów i tłoków to przód w ogóle nie ruszony, z tyłu widać delikatne "ubranie" na cylindrze. Sprężanie na obu to trochę ponad 12 barów (równo). Sprawdzałeś, czy są ranty na gładzi cylindrów?
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 8
- Rejestracja: pn lip 22, 2019 11:51 am
- Imię: Rafał
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL 1000
- Rocznik: 2001
Re: ciśnienie sprężania problem...
wyciągnąłem tłok i pokażę wam co znalazłem na gładzi cylindra.
- Załączniki
-
- IMG_20190724_160038.jpg (2.97 MiB) Przejrzano 8904 razy
-
- Rekrut
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
- Imię: Piotrek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl1000
- Rocznik: 2004
Re: ciśnienie sprężania problem...
Glebokie sa te rysy? Jaka przyczyna ich powstania byla?