Tak sobie teraz dopiero przeczytałem i pomyślałem , że wstawienie między stal ( rama ) a aluminium ( obudowa regulatora ) miedzi i przepuszczenie sporego prądu w warunkach wilgoci da chyba skutek odwrotny ? A jak jeszcze troszkę soli ? Normalnie regularna elektroliza ? Może jakiś fachman się wypowie ?Yanek pisze:Albo na bogato dać miedziana blachęmatusz82 pisze:Dobrym sposobem jest wstawienie między ramę a regulator aluminiowej blachy o grubości ok 4-5mm i wymiarach nieco większych niż regulator. Oczywiście pasta obowiązkowo. Takie rozwiązanie już znacząco poprawia odbieranie ciepła z regulatora.
Regulator napięcia
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Regulator napięcia
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- YACCO1
- Sympatyk
- Posty: 230
- Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: wrocław
Re: Regulator napięcia
a gdzie szukać tej kostki?płock1964 pisze:I w tym miejscu następuje tzw. kwadratura koła - styk jest brudny, więc się grzeje - utlenia się - grzeje się jeszcze bardziej - jeszcze bardziej się utlenia. Przy max. grubości tlenków zaczyna tracić przewodność - ale moto wibruje, więc przerywa warstwę tlenków i w tym miejscu zaczyna iskrzyć, więc grzeje się jeszcze bardziej, roztapia plastik, ten wnika w złącze i nieszczęście gotowe.james pisze:Raczej nie jest... Nie przewiduję brodzić Viadrem do filtra powietrza, więc to nie powinno stanowić problemudaro pisze:... czy wentylatorek ten jest odporny na pracę w strugach wody ? bo zastanawiam się nad takim jakie są stosowane przy chłodnicach ... np klimatyzacjiA mycie czy deszcz? To przetrwa
#Dopisane:
Kolega płock1964 ma u mnie piwo do odebrania na pierwszym wspólnym zlociePo tym sezonie, w miejscu gdzie jest główny bezpiecznik miałbym "układ scalony"... kostka jest wytopiona w miejscu czerwonego przewodu
To samo występuje w kostce łączącej alternator z regulatorem - u mnie ta kostka jest wyrzucona i zlutowane przewody.
A piwo owszem bardzo chętnie![]()
nasz na myśli kostkę wpiętą do regulatora?
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulator napięcia
Kostka alternator-regulator jest pod bakiem, po lewej stronie.YACCO1 pisze:a gdzie szukać tej kostki?płock1964 pisze:I w tym miejscu następuje tzw. kwadratura koła - styk jest brudny, więc się grzeje - utlenia się - grzeje się jeszcze bardziej - jeszcze bardziej się utlenia. Przy max. grubości tlenków zaczyna tracić przewodność - ale moto wibruje, więc przerywa warstwę tlenków i w tym miejscu zaczyna iskrzyć, więc grzeje się jeszcze bardziej, roztapia plastik, ten wnika w złącze i nieszczęście gotowe.james pisze:Raczej nie jest... Nie przewiduję brodzić Viadrem do filtra powietrza, więc to nie powinno stanowić problemudaro pisze:... czy wentylatorek ten jest odporny na pracę w strugach wody ? bo zastanawiam się nad takim jakie są stosowane przy chłodnicach ... np klimatyzacjiA mycie czy deszcz? To przetrwa
#Dopisane:
Kolega płock1964 ma u mnie piwo do odebrania na pierwszym wspólnym zlociePo tym sezonie, w miejscu gdzie jest główny bezpiecznik miałbym "układ scalony"... kostka jest wytopiona w miejscu czerwonego przewodu
To samo występuje w kostce łączącej alternator z regulatorem - u mnie ta kostka jest wyrzucona i zlutowane przewody.
A piwo owszem bardzo chętnie![]()
nasz na myśli kostkę wpiętą do regulatora?
Druga kostka, to ta przy przekaźniku rozrusznika i głównym bezpieczniku.
- YACCO1
- Sympatyk
- Posty: 230
- Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: wrocław
Re: Regulator napięcia
moja modyfikacja ....
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... =69&t=5597
znalazłem na innym forum ciekawą modyfikację.
gość zamontował regulator pod bakiem dla lepszego chłodzenia.
może coś takiego sprawdziło by się u nas?


jeszcze jedno pytanie...
czy regulator napięcia musi być przykręcony do masy?
czy aby działał wystarczy podłączona wtyczka?
co to są te zielone przewody które są przykręcone śrubą do regulatora?

chyba przeniosę regulator do przodu ale nie chcę wiercić dziur w ramie ani jej szlifować w celu lepszej masy.
przymocuję opaskami.
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... =69&t=5597
znalazłem na innym forum ciekawą modyfikację.
gość zamontował regulator pod bakiem dla lepszego chłodzenia.
może coś takiego sprawdziło by się u nas?


jeszcze jedno pytanie...
czy regulator napięcia musi być przykręcony do masy?
czy aby działał wystarczy podłączona wtyczka?
co to są te zielone przewody które są przykręcone śrubą do regulatora?

chyba przeniosę regulator do przodu ale nie chcę wiercić dziur w ramie ani jej szlifować w celu lepszej masy.
przymocuję opaskami.
- YACCO1
- Sympatyk
- Posty: 230
- Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: wrocław
Re: Regulator napięcia
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 298
- Rejestracja: wt lut 28, 2012 12:02 am
- Marka motocykla: Honda Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: manchester/ gorzow wlkp
Re: Regulator napięcia
Tak regulator musi byc przykrecony do masy. U mnie przewody sa zalane w regulatorze, nie sa na kostce(2004) sa tam 3 zolte,czerwony i zielony
- YACCO1
- Sympatyk
- Posty: 230
- Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: wrocław
Re: Regulator napięcia
przewody mam takie same.piter121 pisze:Tak regulator musi byc przykrecony do masy. U mnie przewody sa zalane w regulatorze, nie sa na kostce(2004) sa tam 3 zolte,czerwony i zielony
ale czy musi być masa na obudowie?
czy po prostu regulator jest przykręcony do ramy /masy/ aby nie odpad i miał lepsze chłodzenie?
na schemacie nie widać żeby obudowa była podpięta do masy.

masą jest zielony przewód podpięty w kostce do regulatora.
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Regulator napięcia
Wyraźnie widać, że te zielone przewody to właśnie masa z innych urządzeń, podciągnięta pod regulator, a jeden z tych przewodów wychodzi z regulatora. Wentylator od kompa, chłodzący regulator, wspomaga odprowadzenie ciepła - niektórym podobno się sprawdza. Regulator normalnie musi być przykręcony do masy, bo przez masę traci ciepło.
W tym wykonaniu - z dodatkowym radiatorem i wentylatorem nie musi być przykręcony do masy, ale musi być dodatkowa masa z tych zielonych przewodów do ramy.
Czy warto przenosić regulator w pobliże silnika? czyli źródła ciepła? skoro zależy nam na tym, żeby ciepło tracił? Nie wydaje mi się.
Bardziej logicznym dla mnie byłoby przeniesienie go na sam tył.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- YACCO1
- Sympatyk
- Posty: 230
- Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: wrocław
Re: Regulator napięcia
Regulator zamontowany z przodu może i zbiera ciepło z silnika ale za to ma lepsze chłodzenie podczas jazdy.
Za to orginalnie zamontowany po pierwsze się grzeje po drugie brak przepływu chłodnego powietrza a po trzecie w pobliżu jest gorący tłumik.
Nie wiem czym sugerował się producent wybierając miejsce montażu regulatora
Za to orginalnie zamontowany po pierwsze się grzeje po drugie brak przepływu chłodnego powietrza a po trzecie w pobliżu jest gorący tłumik.
Nie wiem czym sugerował się producent wybierając miejsce montażu regulatora
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 229
- Rejestracja: pn sie 27, 2012 6:14 pm
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Regulator napięcia
Witam, Panowie mam pytanie! Ostatnio padł mi aku, szukam przyczyny, może faktycznie sam z siebie?! Ale kontroluje regulator wydaje mi się że podaje ciut za dużo około 14,8 na włączonych światłach i różnych obrotach. Co prawda mam marketowy miernik za 10zł,w tygodniu sprawdzę lepszym, ale może ktoś mi podąć jakie powinno być max ładowanie? Czy około 14,8 o nie za dużo???
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulator napięcia
Teoretycznie 14.5V na światłach mijania.
Z akumulatorem nie powinno się nic stać przy 14.8V, zresztą takie jest normalne ładowanie bez świateł. Dokonaj jeszcze pomiaru na drogowych i bez świateł. Może twój moto tak ma, a może kończy się regulator.
Póki co nie warto ekstra inwestować, ale warto kontrolować raz na jakiś czas
Z akumulatorem nie powinno się nic stać przy 14.8V, zresztą takie jest normalne ładowanie bez świateł. Dokonaj jeszcze pomiaru na drogowych i bez świateł. Może twój moto tak ma, a może kończy się regulator.
Póki co nie warto ekstra inwestować, ale warto kontrolować raz na jakiś czas

-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 229
- Rejestracja: pn sie 27, 2012 6:14 pm
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Regulator napięcia
Zrobiłem małą rundkę około 60km i miernik pokazywał na 3000 obr. 15,07V, A na 5000 obr 14,8V (na światłach mijania)
Szkoda mi nowego aku, ale też nie chcę inwestować w nowy regulator - jeśli nie muszę.. Jutro będę miał dwa dodatkowe mierniki i porównam je, czy równo wskazują..
W instrukcji akumulatora pisze do 14,6..
Szkoda mi nowego aku, ale też nie chcę inwestować w nowy regulator - jeśli nie muszę.. Jutro będę miał dwa dodatkowe mierniki i porównam je, czy równo wskazują..
W instrukcji akumulatora pisze do 14,6..
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulator napięcia
~15.1V to już trochę dużo. Porównaj napięcia, jeżeli będą identyczne lub mocno zbliżone to najprawdopodobniej jest to problem z regulatorem. Gdybyś był zmuszony to zakupu reglera to nie kupuj taniego, "chińskiego" zamiennika - lepiej dołożyć do Ducati Energia
Skoro instrukcja mówi 14.6V to pewnie tak jest. Akumulatory są w końcu różne.
Ja w instrukcji do mierniku aku mam taki zapis:
14.3-14.8 - akumulator jest ładowany wyższym napięciem, wszystkie elementy działają poprawnie
14.8-15.3 - akumulator przeładowany, możliwy problem z regulatorem napięcia
>15.3 - uszkodzony regulator napięcia, możliwość uszkodzenia urządzeń elektronicznych

Skoro instrukcja mówi 14.6V to pewnie tak jest. Akumulatory są w końcu różne.
Ja w instrukcji do mierniku aku mam taki zapis:
14.3-14.8 - akumulator jest ładowany wyższym napięciem, wszystkie elementy działają poprawnie
14.8-15.3 - akumulator przeładowany, możliwy problem z regulatorem napięcia
>15.3 - uszkodzony regulator napięcia, możliwość uszkodzenia urządzeń elektronicznych
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 229
- Rejestracja: pn sie 27, 2012 6:14 pm
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Regulator napięcia
james dzięki za odp.
Jutro sprawdzę innymi miernikami. Ale czuję, że będzie kolejna inwestycja w regulator 


- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulator napięcia
Jeżeli byłbyś zmuszony kupić to bierz takiego:



Mam i sprawdza się. Warto także wprowadzić trochę "tjuningu" i dołożyć profilaktycznie wentylator



Mam i sprawdza się. Warto także wprowadzić trochę "tjuningu" i dołożyć profilaktycznie wentylator
