
Gaźniki rozebranie a złożenie
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Gaźniki rozebranie a złożenie
Jeśli nie chcesz robić tego dwa razy to zacznij od sprawdzenia szczelności króćców ssących. Koszty praktycznie żadne, bo na pewno jakiś specyfik znajdziesz w garażu 

- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Gaźniki rozebranie a złożenie
james pisze:Zastanawiam się nad rozebraniem gaźników i ich przeczyszczeniem (ew. o ile to możliwe sprawdzeniu przepustnic i zaworków). Moje pytanie jest następujące - czy ktoś to robił? Czy jest problem ze złożeniem gaźnika w całość? Nie chciałbym jechać z motorem do serwisu z gaźnikami w częściach ;-)
James, wejdź na FAT i poszukaj Szynszyl garaż. To jest taki ichni guru od czyszczenia gaźników ultradźwiękami.
Można zdemontować, wysłać i za krótką chwilę masz czyste, zweryfikowane i naprawione.
Uprzedzając pytania - nie znam cen ani terminów ani gościa. Ale na forum ma ustaloną pozycję.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Gaźniki rozebranie a złożenie
Płocku! Przez te 5 lat udało mi się już znaleźć fachowca, umyć, przeserwisować i wyregulować gaźniki. Teraz wątek dotyczy już "problemu" kolegi dario
Niemniej jednak, dziękuję za namiary

Niemniej jednak, dziękuję za namiary

- dario
- Uczy się jeździć
- Posty: 70
- Rejestracja: wt lip 17, 2012 8:36 pm
- Imię: Dariusz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Gaźniki rozebranie a złożenie
Dziś raczej niewiele napiszę.
Wyczyściłem tylko PAIR Check Valve inspection (nazwa z serwisów-ki), bardzo dużo czarnego nalotu.
Odpalił mi bardzo ładnie, na ssaniu wskoczył na obroty i po 4 sek pracy....buuuu przypomniała sobie prowizoryczna naprawa kabelka przy pompie paliwa. Kiedyś przy inspekcji przerywacza urwałem kabelek z oczkiem i zrobiłem na szybko na skrętkę, działało działało i przestało
Jak naprawię już porządnie wrócę do sprawdzenia szczelności króćców.
Wyczyściłem tylko PAIR Check Valve inspection (nazwa z serwisów-ki), bardzo dużo czarnego nalotu.
Odpalił mi bardzo ładnie, na ssaniu wskoczył na obroty i po 4 sek pracy....buuuu przypomniała sobie prowizoryczna naprawa kabelka przy pompie paliwa. Kiedyś przy inspekcji przerywacza urwałem kabelek z oczkiem i zrobiłem na szybko na skrętkę, działało działało i przestało

Jak naprawię już porządnie wrócę do sprawdzenia szczelności króćców.
Teściowa jest mi tak samo potrzebna jak popielniczka na motocyklu.
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Gaźniki rozebranie a złożenie
Polecamy usługi.james pisze:Płocku! Przez te 5 lat udało mi się już znaleźć fachowca, umyć, przeserwisować i wyregulować gaźniki. Teraz wątek dotyczy już "problemu" kolegi dario![]()
Niemniej jednak, dziękuję za namiary
Wykop roku normalnie.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Gaźniki rozebranie a złożenie
Kolega płock1964 gdzie się podziewałeś,viadro sprzedałeś ? 

- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Gaźniki rozebranie a złożenie
Wiaderko w domu, podziewałem się tam, gdzie zawsze. Stęskniłeś się ?melon1968 pisze:Kolega płock1964 gdzie się podziewałeś,viadro sprzedałeś ?
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Gaźniki rozebranie a złożenie
A pewniepłock1964 pisze:Wiaderko w domu, podziewałem się tam, gdzie zawsze. Stęskniłeś się ?melon1968 pisze:Kolega płock1964 gdzie się podziewałeś,viadro sprzedałeś ?

- dario
- Uczy się jeździć
- Posty: 70
- Rejestracja: wt lip 17, 2012 8:36 pm
- Imię: Dariusz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Gaźniki rozebranie a złożenie
No to temat ma się tak. Kable od pompy polutowane i wszystko pięknie działa.
James, moto odpaliło bez problemu. Ustabilizowałem jeszcze obroty i sprawdziłem ponownie synchronizacje i wszystko OK. Spryskałem obficie króćce i bez żadnej reakcji...zakładam, że dobrze jest.
Po wyczyszczenie PAIR Check Valve inspection zauważyłem, że nawet obroty już tak nie falowały...powiedziałbym nawet, że tak tylko lekko w normie.
Wyłączyłem silnik i po jakimś czasie niedługim chciałem znów odpalić i juz tak kolorowo nie było. Lekko się dusił i nierówno chodził aż zgasł i już nie taki chętny do odpalania. Czyżby świece zalało? Nie mam teraz niestety klucza.
Ale może James podpowiesz teraz jak ta regulacje się odbywa?? Czy dobrze ją odpisałem wcześniej?
Dzieki za pomoc
James, moto odpaliło bez problemu. Ustabilizowałem jeszcze obroty i sprawdziłem ponownie synchronizacje i wszystko OK. Spryskałem obficie króćce i bez żadnej reakcji...zakładam, że dobrze jest.
Po wyczyszczenie PAIR Check Valve inspection zauważyłem, że nawet obroty już tak nie falowały...powiedziałbym nawet, że tak tylko lekko w normie.
Wyłączyłem silnik i po jakimś czasie niedługim chciałem znów odpalić i juz tak kolorowo nie było. Lekko się dusił i nierówno chodził aż zgasł i już nie taki chętny do odpalania. Czyżby świece zalało? Nie mam teraz niestety klucza.
Ale może James podpowiesz teraz jak ta regulacje się odbywa?? Czy dobrze ją odpisałem wcześniej?
Dzieki za pomoc
Teściowa jest mi tak samo potrzebna jak popielniczka na motocyklu.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Gaźniki rozebranie a złożenie
Dzisiaj jestem trochę zabiegany. Napiszę Tobie co i jak jutro - w razie braku odpowiedzi, męcz mnie na PW
Co do synchro to rozumiem, że zrobiłeś je z różnicą podaną w serwisówce, tak?
Układ PAIR nie powinien mieć bezpośredniego wpływu na obroty, ale na kulturę pracy silnika już tak (np. strzelanie w wydech). Tym bardziej dziwi fakt, że wyczyszczenie zaworków jednokierunkowych i/lub głównego zaworu PAIR cokolwiek zmieniło. Objaw, który opisałeś (gaśnięcie) dziwnie przypomina pracę rozgrzanego silnika na ssaniu. Czy na pewno je wyłączyłeś/odbiło do końca? Oczywiście może to być również problem z mieszanką (czyli element, do którego regulacji dążysz).

Co do synchro to rozumiem, że zrobiłeś je z różnicą podaną w serwisówce, tak?
Układ PAIR nie powinien mieć bezpośredniego wpływu na obroty, ale na kulturę pracy silnika już tak (np. strzelanie w wydech). Tym bardziej dziwi fakt, że wyczyszczenie zaworków jednokierunkowych i/lub głównego zaworu PAIR cokolwiek zmieniło. Objaw, który opisałeś (gaśnięcie) dziwnie przypomina pracę rozgrzanego silnika na ssaniu. Czy na pewno je wyłączyłeś/odbiło do końca? Oczywiście może to być również problem z mieszanką (czyli element, do którego regulacji dążysz).
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Gaźniki rozebranie a złożenie
Daj później znać jak poszłoJames pisze:Z serwisówki (5-20, 5-21)
# Przed rozpoczęciem regulacji wolnych obrotów upewnij się, że synchronizacja gaźników jest zgodna z zaleceniami.
# Śruba regulacji wolnych obrotów jest fabrycznie ustawiona. Regulacja nie jest wymagana, chyba że gaźniki zostały rozebrane lub została wymieniona śruba regulacyjna wolnych obrotów.
# Silnik musi zostać rozgrzany do temperatury roboczej. 10-minutowa przejażdżka będzie wystarczająca.
# Użyj tachometru z rozdzielczością 50 rpm lub mniejszą, tak aby zmiany obrotów rzędu 50 rpm były wyraźnie zauważalne.
Uwaga: Gniazdo śruby regulacji wolnych obrotów zostanie uszkodzone w przypadku zbyt mocnego dokręcenia.
1. Wkręć śrubę regulacyjną zgodnie z kierunkami wskazówek zegara, aż do poczucia delikatnego oporu, a następnie cofnij zgodnie ze specyfikacją (2 i 3/8 obrotu).
2. Rozgrzej silnik do temperatury roboczej.
3. Wyłącz silnik i podłącz tachometr zgodnie z zaleceniami producenta urządzenia.
4. Uruchom silnik i wyreguluj prędkość obrotów jałowych (1200 +/- 50 rpm).
5. Powoli wkręć lub wykręć śrubę regulacyjną przedniego gaźnika, aż do momentu uzyskania najwyższych obrotów silnika.
6. Powtórz punkt 5 dla tylnego gaźnika.
7. Delikatnie przekręć manetkę rolgazu 2-3 razy i ponownie wyreguluj prędkość obrotów jałowych silnika.
8. Obracaj śrubę regulacyjną przedniego gaźnika stopniowo, aż do momentu spadku obrotów o 50 rpm.
9. Obróć śrubę regulacyjną przedniego gaźnika o 1/2 obrotu w stronę przeciwną do wskazówek zegara.
10. Wyreguluj prędkość obrotów jałowych silnika.
11. Powtórz kroki 8, 9 i 10 dla tylnego gaźnika.

- dario
- Uczy się jeździć
- Posty: 70
- Rejestracja: wt lip 17, 2012 8:36 pm
- Imię: Dariusz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Gaźniki rozebranie a złożenie
Super dzięki.
Może to trochę zająć bo szykuje mi się wyjazd. Ale ogarnę po powrocie. Co ma wisieć niw utonie :-)
Pozdro
Może to trochę zająć bo szykuje mi się wyjazd. Ale ogarnę po powrocie. Co ma wisieć niw utonie :-)
Pozdro
Teściowa jest mi tak samo potrzebna jak popielniczka na motocyklu.
- dario
- Uczy się jeździć
- Posty: 70
- Rejestracja: wt lip 17, 2012 8:36 pm
- Imię: Dariusz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Gaźniki rozebranie a złożenie
Dzięki za pomoc, juz wszystko załatwione.
Synchronizację zrobiłem samemu, nie jest to takie trudne.
Jednak na regulacje oddalem do warsztatu. Ten słaby dostęp mnie dobił. Nie mniej jednak już odebrana i chodzi jak złoto. Obroty stabilne i jestem zadowolony.
Jeszcze raz dzięki!
Synchronizację zrobiłem samemu, nie jest to takie trudne.
Jednak na regulacje oddalem do warsztatu. Ten słaby dostęp mnie dobił. Nie mniej jednak już odebrana i chodzi jak złoto. Obroty stabilne i jestem zadowolony.
Jeszcze raz dzięki!
Teściowa jest mi tak samo potrzebna jak popielniczka na motocyklu.