NAPĘD DO VIADERKA

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Gizmo
Udaje motocyklistę
Posty: 173
Rejestracja: śr lis 23, 2005 11:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

#16 Post autor: Gizmo »

250 km/h na dziurawej przedniej oponie :?: :?: :?:
fiu fiu :!: :!: :!:

:lol:

Dukii
Zapalony motocyklista
Posty: 1882
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:09 am
Lokalizacja: Mysiadło

#17 Post autor: Dukii »

Gizmo pisze:250 km/h na dziurawej przedniej oponie :?: :?: :?:
fiu fiu :!: :!: :!:

:lol:
a opona rzeczywiście była dziurawa?? :wink:

Awatar użytkownika
Hun996
Udaje motocyklistę
Posty: 133
Rejestracja: czw maja 17, 2007 4:02 pm
Lokalizacja: Komorów

#18 Post autor: Hun996 »

Pretor pisze:Co ciekawe pan z Larssona chciał mi dac na tył 42 ząbki. Z taką zębatką to bym ze 250 poleciał:):):) hmmm o ile by mocy straczyło.
Pan z larssona chciał lepiej :lol:
Zakres wyboru kółka tylnego jest 39-47 zębów.
Ja załozyłem 44 i spadło zużycie paliwa. Realnie prędkość wzrosła ok 7% - wyliczanka matematyczna ale potwierdzaja koledzy: "przelotowa ci wzrosła"
Na zegarach bez zmian - odczyt ze skrzyni nie z koła jezdnego.
>> Skierniewice's Brotherhood of Beer <<

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#19 Post autor: Pretor »

No to teraz lepsza rewelacja.

Zadzwoniłem do firmy która jest dystrybutorem łańcuchów DID i zębatek SUNSTAR. Dodam, że w takie komplety oryginalnie wyposażone są wiadra.
Pan oczywiście zaproponował mi 16 i 47 zębatek oraz łańcuch hiper mocny. Taki własnie miał w katalogu przypisany do wiadra. Cena kpl. ok 800 zł. Powiedział również, że nie może być łańcuch super wzmocniony lub wzmocniony gdyż odpowiadają one mniejszym prędkością czyli poniżej 170 km/h. Dodam, że wszytkie te łańcuchy występują w opcji złotej.
Piszę o tym gdyż w Plazie pan stwierdził, że wystarczy zwykły łańcuch i cena kpl. wyniosła 550 zł.
Gdy o tej opcji powiedziałem panu dystrybutorowi to powiedział, że nie będzie komentował.

Wniosek:
- pan dystrybutor naciaga na droższe lepsze łańcuchy
- Plaza jest niekompetentna

W mojej książce servisowej jest napisane:

DID525 HV
lub
RK525 ROZ1

Co to oznacza spróbuję rozszyfrować
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#20 Post autor: Pretor »

OPCJA DID:
Łańcuch DID525 HV obecnie ma nazwę DID525 ZVN i razem z zębatkami SUNSTAR 16/47 kosztuje w stali: 713 w złocie: 741. Wszelkie inne tańsze łańcuchy DID są słabsze i mogą być zwyczjnie niebezpieczne lub szybciej się zużyć.
(źródło: Motor-Land wyłączny importer DID i SUNSTAR)

OPCJA RK
Ogólnie zależy od stylu jazdy.
Spokojna jazda: RK 525 XSO x ringowy - 322 zł.
Agresywna jazda: RK X2ringowy wzmocniony - 530zł.

WNIOSEK:
Jak jeździsz szybko i agresywnie to musisz wywalić 700 stówek i najlepiej na DIDz z SUNSTAREM
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#21 Post autor: Pretor »

a ja jeszcze zrobię jedno...zdemontuję zembatki i wzemę do sklepu. Porównam z nowymi i zobaczę czy są zużyte. Jak będa ok to zawsze 150 zeta do przodu.

Pytanie.

Czym myjecie duuuże ilości smaru "syfu"? Może miseczka z ON ???
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Dukii
Zapalony motocyklista
Posty: 1882
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:09 am
Lokalizacja: Mysiadło

#22 Post autor: Dukii »

nawet jak nie są bardzo zużyte to należy wymienić... zasada jest taka że jak wymieniasz łańcuch to i zębatki. :?

jakoś nie chce mi się walczyć zbytnio z czystością napęd wiec to co zejdzie przy myciu i już.... :wink:

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#23 Post autor: Pretor »

a niby skąd ta zasada ?
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Dukii
Zapalony motocyklista
Posty: 1882
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:09 am
Lokalizacja: Mysiadło

#24 Post autor: Dukii »

Pretor pisze:a niby skąd ta zasada ?
mój artysta-mechanik mi sprzedał :wink: :lol:

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#25 Post autor: Pretor »

acha ...to takie zasady to ja mam... na półce :):):)

Moja zasada jest taka.

Zębatka nie ma określonego fabrycznie granicznego przebiegu.

Jeśli jej zęby nie są skoszone zwłaszcza od strony "ciągnięcia" oraz są całe czyli nieposzczerbione itp. to znaczy że zębatka jest cacy i nie ma powodów aby ją wymieniać.

Każdy serwis lub dystrybutor będzie gadał aby wymienić cały moto bo ma z tego kasę. Dlatego warto pomyśleć co się wymienia i dlaczego.

To tak jak z klockami hamulcowymi.
Byłem w Plazie na przeglądzie i mówili: Trzeba wymienić !!!
Ja popatrzyłem i stwierdziłem: Nie trzeba wymieniać !!!
Efekt: przejechałem jakieś 7 000 km zanim wymieniłem.
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Dukii
Zapalony motocyklista
Posty: 1882
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:09 am
Lokalizacja: Mysiadło

#26 Post autor: Dukii »

Zakładając nowe zębatki i łańcuch, oba te elementy zużywają się jednocześnie. Ząbki w zębatce powoli tracą swój kształt a łańcuch się rozciąga. Czym jest rozciąganie łańcuch? zwiększa się odległość mięczy łączeniami ogniw... zębatka bardziej lub mniej wtedy zaczyna się dopasowywać do łańcucha. :wink:

Zakładając nowy łańcuch do nawet lekko zużytych zębatek sprawiamy że łańcuch musi się szybciej dostosować do zużytej zębatki wiec się szybciej rozciąga...

to moja teoria :wink:

Awatar użytkownika
Pretor
Site Admin
Posty: 2143
Rejestracja: czw lis 17, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#27 Post autor: Pretor »

To proponuję wymieniać klocki hamulcowe razem z tarczami. Nowe klocki nie będą się musiały dopasowywać do zużytch tarcz.

Ok. Są pewne różnice. Tak jak powiedziałem. Zdejmę i zobaczę. Jak będą ziużyte to wymieniam a jak nie to nie wymieniam.
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"

Dukii
Zapalony motocyklista
Posty: 1882
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:09 am
Lokalizacja: Mysiadło

#28 Post autor: Dukii »

wiec czekamy na relację :wink: :lol:

Przemek
Zapalony motocyklista
Posty: 1353
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 12:14 am

#29 Post autor: Przemek »

rozpocząłem mentalne przygotowania do wymiany napędu

w serwisie panowie polecili mi założenie kombinowanego zestawu - mała oryginalna hondowska stabilizująca czy amortyzująca (jakoś tak) i tył sunstar, no i łańscuch DID-a oczywiście
Mam już jedną pozytywną opinię o tej małej stabilizującej - cichsza i kulturalniejsza praca zestawu.

teraz rozpoczne przygotowania finansowe
SZUKAM SPONSORA :roll:

Dukii
Zapalony motocyklista
Posty: 1882
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:09 am
Lokalizacja: Mysiadło

#30 Post autor: Dukii »

na czym polega jej stabililzacja :?


Ja przemalujesz swoje viadro na różowo to zasponsoruje.. a i na siedzeniu musi być plusz... różowy :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”