Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 11
- Rejestracja: ndz lip 06, 2014 8:13 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
jeśli można wtrącę swoje 3 grosze
miedzy styki przekaźnika dać diodę -łuk robi swoje
chałupnicza metoda ale działa
ten styk dałoby się reanimować z fotki, podobnie jak w silnikach elektrycznym z sprzęgłem odśrodkowym
W tym celu potrzebujemy styki z stycznika / używam w pracy lza 40 stareńkie z demontu ale na srebrze ale zwykły uszkodzony stycznik 32A/16A za darmochę ew piwo się dostanie/ ew korekta pilniczkiem w celu wyrównania styku
miedzy styki przekaźnika dać diodę -łuk robi swoje
chałupnicza metoda ale działa
ten styk dałoby się reanimować z fotki, podobnie jak w silnikach elektrycznym z sprzęgłem odśrodkowym
W tym celu potrzebujemy styki z stycznika / używam w pracy lza 40 stareńkie z demontu ale na srebrze ale zwykły uszkodzony stycznik 32A/16A za darmochę ew piwo się dostanie/ ew korekta pilniczkiem w celu wyrównania styku
yamaha xj900/małe wiadro może kiedyś z dużym sercem
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
Ale że o co kaman?yama pisze:jeśli można wtrącę swoje 3 grosze
miedzy styki przekaźnika dać diodę -łuk robi swoje
chałupnicza metoda ale działa
ten styk dałoby się reanimować z fotki, podobnie jak w silnikach elektrycznym z sprzęgłem odśrodkowym
W tym celu potrzebujemy styki z stycznika / używam w pracy lza 40 stareńkie z demontu ale na srebrze ale zwykły uszkodzony stycznik 32A/16A za darmochę ew piwo się dostanie/ ew korekta pilniczkiem w celu wyrównania styku
Pewnie jak wszyscy, nie mam nic przeciwko wtrącaniu 3-ech groszy ( niekoniecznie swoich ), ale prośba - jak już musisz wtrącić, zrób to w zrozumiałym języku.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 10
- Rejestracja: śr paź 22, 2014 7:04 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000
- Rocznik: 1999
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
witam
podczas zimowania motocykla zabrałem się za zabezpieczenia styków pompy, ale podczas pierwszej wiosennej przejażdżki wystąpił problem, a mianowicie po przejechaniu ok 15 km motocykl zaczął przerywać aż "zdechł" i niestety nie chciał odpalić, chwile dumałem aż doszedłem do tego ze pompa przestała działać
na początku myślałem ze padł przekaźnik, ale niestety po zmianie na inny (akurat miałem drugi przy sobie) wiadro nie dawało oznak życia
wiec zabrałem się za pompę, po rozkręceniu dekielka nic nie wskazywało na jakieś uszkodzenia, ale podczas kręcenia rozrusznikiem styki w ogóle nie dawały oznak życia, ale gdy poruszyłem je palcem nagle zaczęło działać
i moto po dłuższym kręceniu w końcu odpaliło
myślałem ze po prostu styk się czymś zabrudził i przestał działać, więc w domu dokładnie go wyczyściłem i wszystko było ok ale po jakimś czasie wystąpił ten sam problem
i tu moje pytanie, gdzie leży problem i czy ktoś miał taką sytuacje po modyfikacji pompy? z góry dzieki
podczas zimowania motocykla zabrałem się za zabezpieczenia styków pompy, ale podczas pierwszej wiosennej przejażdżki wystąpił problem, a mianowicie po przejechaniu ok 15 km motocykl zaczął przerywać aż "zdechł" i niestety nie chciał odpalić, chwile dumałem aż doszedłem do tego ze pompa przestała działać





- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
Powody takiego stanu rzeczy są dwa:
-Pomimo tego, że styki się nie wypalają, wyrabiają się prowadzenia, co sporadycznie powoduje zawieszanie się mechanizmu pompy. Warto mieć w kufrze pręt stalowy (~ 25 cm długości), którym w razie czego puknie się w pompę.
-Różnica temperatur powoduje, że na stykach osadza się woda (kropla), która czasami prowadzi do "sklejenia" - dzieje sie tak głównie po dłuższym postoju motocykla. Wystarczy przetrzeć styki pilniczkiem i lecimy dalej. Jeśli masz od środka białą pompę, to znaczy, że spotkałeś się właśnie z tym
-Pomimo tego, że styki się nie wypalają, wyrabiają się prowadzenia, co sporadycznie powoduje zawieszanie się mechanizmu pompy. Warto mieć w kufrze pręt stalowy (~ 25 cm długości), którym w razie czego puknie się w pompę.
-Różnica temperatur powoduje, że na stykach osadza się woda (kropla), która czasami prowadzi do "sklejenia" - dzieje sie tak głównie po dłuższym postoju motocykla. Wystarczy przetrzeć styki pilniczkiem i lecimy dalej. Jeśli masz od środka białą pompę, to znaczy, że spotkałeś się właśnie z tym

-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 10
- Rejestracja: śr paź 22, 2014 7:04 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000
- Rocznik: 1999
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
dzięki james za cenną wskazówkę
ale bardziej obstawiam pierwszą przyczynę która opisałeś, bo najbardziej pasuje do tego przypadku który u mnie wystepuje
jakis białych nalotów czy coś tego rodzaju nie zauważyłem. Ja bardziej obstawiałem przekaznik
a takie pytanie czy moze dojść do sytuacji ze przekaźnik nie podaje dobrego napięcia na przerywacz w pompie i następuje tzw "zakopcenie styku" przez co pompa nie działa? jest w ogóle taka mozliwość?



- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
W przypadku poprawnie działajacego przekaźnika oraz układu elektrycznego pompy, nie ma takiej możliwości.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 10
- Rejestracja: śr paź 22, 2014 7:04 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000
- Rocznik: 1999
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
Rozumiem
dzieki za pomoc 


Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
Witam, z uwagi na chęć odbycia wyprawy motocyklowej w czerwcu około 4 tys km dzisiaj zabrałem się za sprawdzenie pompy paliwa. Na moje oko może niezbyt fachowe wygląda na to ,że wszystko jest ok. Nie chciałbym aby coś mnie zaskoczyło w trakcie jazdy. Motocykl ma przejechane 40 tys km jest to ostatni model na gaźniku ( oznaczenie mam już SD02). Proszę o opinie forumowiczów na podstawie zamieszczonych zdjęć czy mam myśleć już nad zestawem naprawczym może jeszcze uda mi się zrobić te 4 tys km. Pozdrawiam
http://images.tinypic.pl/i/00664/gc86wf4vrzds.jpg
http://images.tinypic.pl/i/00664/08jrhsf21hni.jpg
http://pics.tinypic.pl/i/00664/o5ttfe3bqy67.jpg
http://pics.tinypic.pl/i/00664/0s0imxcbuih5.jpg
http://files.tinypic.pl/i/00664/uxss2ydpj7rz.jpg
http://images.tinypic.pl/i/00664/gc86wf4vrzds.jpg
http://images.tinypic.pl/i/00664/08jrhsf21hni.jpg
http://pics.tinypic.pl/i/00664/o5ttfe3bqy67.jpg
http://pics.tinypic.pl/i/00664/0s0imxcbuih5.jpg
http://files.tinypic.pl/i/00664/uxss2ydpj7rz.jpg
- ADAMO16
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 413
- Rejestracja: czw lut 19, 2015 3:55 pm
- Imię: Adam
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Tychy
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
Temat w afryce przerabiałem, komplet naprawczy to nie majątek. Twoje styki już swoje zrobiły, kup i wymień.
Varadero XL 1000 juz jest 
Africa Twin byla :-(

Africa Twin byla :-(
-
- Sympatyk
- Posty: 346
- Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
Kup wymień (komfort psychiczny pełny)
Kup zabierz ze sobą na zapas (komfort psychiczny umiarkowany )
Nie rób nic ( komfort psychiczny żaden , całą drogę myśleć o tym , ból głowy gwarantowany )
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104622
Kup zabierz ze sobą na zapas (komfort psychiczny umiarkowany )
Nie rób nic ( komfort psychiczny żaden , całą drogę myśleć o tym , ból głowy gwarantowany )
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104622
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
To już faktycznie one tak źle wyglądają
? Tak na oko laika wcale źle nie jest. Jestem ciekawy czym się sugerujecie:P

-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
Pchanie viadra to niezły trening. 

-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 164
- Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Honda XLV 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
Witam, Czy taki przekaźnik będzie równie odpowiedni?
http://allegro.pl/przekaznik-samochodow ... 54030.html
Parametry techniczne:
Napięcie cewki przekaźnika - 12V DC (prąd stały)
Max prąd styków przekaźnika - 40A (NO) i 30A (NC)
Rezystancja cewki - 77 Ω
Typ przekaźnika - NC i NO (przełączający)
Ilość pinów - 5
http://allegro.pl/przekaznik-samochodow ... 54030.html
Parametry techniczne:
Napięcie cewki przekaźnika - 12V DC (prąd stały)
Max prąd styków przekaźnika - 40A (NO) i 30A (NC)
Rezystancja cewki - 77 Ω
Typ przekaźnika - NC i NO (przełączający)
Ilość pinów - 5
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9
- ostry4td
- Rekrut
- Posty: 34
- Rejestracja: pn lip 11, 2016 7:00 pm
- Imię: Michał
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Białystok
Re: Pompa paliwa - zabezpieczenie styku przerywacza
Czy w SD02 pompa paliwa jest taka sama i też trzeba kontrolować styki?