Regulator napięcia
- bourne
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 268
- Rejestracja: śr paź 14, 2009 11:23 am
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Katowice
u mnie jest dziwne to, ze wszystko pracuje normalnie, nic sie nie pali, jednya zla rzecza jest to, ze nie laduje sie akumulator podczas jazdy. jak podlacze prostownik, to aku sie laduje
Marcin
vs750 '87 -> sd01 '99
50.286309,18.966692
--
kobiety dzielimy na te na sciane i te na zycie...
http://www.bykom-stop.avx.pl
vs750 '87 -> sd01 '99
50.286309,18.966692
--
kobiety dzielimy na te na sciane i te na zycie...
http://www.bykom-stop.avx.pl
- bourne
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 268
- Rejestracja: śr paź 14, 2009 11:23 am
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Katowice
wg mechanika, powinno byc przy wylaczonym m/w 12,8, przy 3k obr/min 13,8 do 14,5
Marcin
vs750 '87 -> sd01 '99
50.286309,18.966692
--
kobiety dzielimy na te na sciane i te na zycie...
http://www.bykom-stop.avx.pl
vs750 '87 -> sd01 '99
50.286309,18.966692
--
kobiety dzielimy na te na sciane i te na zycie...
http://www.bykom-stop.avx.pl
hej ja mam ładowanie 13.8 to i tak chyba za mało i resetuje mi sie zagarek co jakic czas. Może ktoś ma na zbyciu regulator napięcia. Moje viadro to 2003r 1000xl
czy jak kupie regulator od sdo1 bedzie pasował . znalazłem taki
http://e-motor.com.pl/p/pl/1783/regulat ... ergia.html
bedzie pasił.
czy jak kupie regulator od sdo1 bedzie pasował . znalazłem taki
http://e-motor.com.pl/p/pl/1783/regulat ... ergia.html
bedzie pasił.
Czasami na drodze spotyka sie szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawde.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić.
- bourne
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 268
- Rejestracja: śr paź 14, 2009 11:23 am
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Katowice
odkrec prawy plastik na wysokosci kanapy, pod nim masz regulator. wyjmij go i porownaj z tym co pokazales. z tego co kojarze, to bedzie pasowalpavulon pisze: czy jak kupie regulator od sdo1 bedzie pasował . znalazłem taki
http://e-motor.com.pl/p/pl/1783/regulat ... ergia.html
bedzie pasił.
Marcin
vs750 '87 -> sd01 '99
50.286309,18.966692
--
kobiety dzielimy na te na sciane i te na zycie...
http://www.bykom-stop.avx.pl
vs750 '87 -> sd01 '99
50.286309,18.966692
--
kobiety dzielimy na te na sciane i te na zycie...
http://www.bykom-stop.avx.pl
zgadza sie jest kupiłem i wiem ze w orginalnym jest wiazka z dwoma kablami zielonym i czerwonym. oraz wiązka z 3 żółtymi. W tym co kupiłem mam w gniazdku 5 miejsc może ktoś ma podłaczone iporadzi co gdzie wtyknąc niechce nic zjarac 

Czasami na drodze spotyka sie szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawde.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 23
- Rejestracja: śr paź 20, 2010 11:29 pm
- Lokalizacja: Dublin
Witam
powiem tak, dobre niemieckie regulatory (poro wytrzymalsze od oryginalu) koszt ok 50 euro new na ebay, sprawdzone, jakby ktos potrzebowal moge poszukac w archiwum od kogo kupowalem. pozdr
acha 70 euro japoński tez mam w VTR 1000 bez zastrzezen (2 lata nadal lux)
acha 70 euro japoński tez mam w VTR 1000 bez zastrzezen (2 lata nadal lux)
- YACCO1
- Sympatyk
- Posty: 230
- Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: wrocław
witam wszystkich.
ja też zaobserwowałem że akumulator jest niedoładowany.
stawiałem na akumulator i dlatego kupiłem nowy.
do dnia dzisiejszego.
gdy okazało się że dzisiaj motor nie odpalił !!!!
posprawdzałem napięcia:
stacyjka wył. 12,44v
stacyjka wł. 12,36v
motor odpalony wolne 13,65-14,5v
obroty x3000 14,25v
obroty x5000 14,20v
po włączeniu świateł:
wolne obroty 11,97-12v !!!!!!!!!
x3000 12,54v !!!!!!
x5000 12,54v !!!!!!
czyli coś nie tak !!!
zabrałem się za sprawdzenie regulatora i styków wtyczki.
wtyczka a raczej styki zaśniedziałe.
nie mogłem wyciągnąć wtyczki.
jeden styk lekko nadtopił wtyczkę.
ale udało się wyciągnąć.
następnie odkręciłem regulator od ramy i wyczyściłem go od spodu aby miał lepszy kontakt z ramą czyli masą.
styki przeczyściłem w regulatorze i we wtyczce.
po zamontowani napięcia "ożyły"
wolne obroty 14,73v
x3000 14,4v
x5000 14,4v
po zapaleniu świateł:
wolne obroty 12,7-12,8v
x3000 14,13v
x5000 14,08v
i w ten sposób zaoszczędziłem na niepotrzebnym zakupie regulatora.
przed zakupem nowego akumulatora lub regulatora napięcia polecam najpierw sprawdzić napięcia i stan wtyczki regulatora !!!!
być może zaoszczędzicie niepotrzebne wydatki.
postanowiłem też zamontować wskaźnik ładowania aby być na bieżąco informowany o napięciach.
ja też zaobserwowałem że akumulator jest niedoładowany.
stawiałem na akumulator i dlatego kupiłem nowy.
do dnia dzisiejszego.
gdy okazało się że dzisiaj motor nie odpalił !!!!
posprawdzałem napięcia:
stacyjka wył. 12,44v
stacyjka wł. 12,36v
motor odpalony wolne 13,65-14,5v
obroty x3000 14,25v
obroty x5000 14,20v
po włączeniu świateł:
wolne obroty 11,97-12v !!!!!!!!!
x3000 12,54v !!!!!!
x5000 12,54v !!!!!!
czyli coś nie tak !!!
zabrałem się za sprawdzenie regulatora i styków wtyczki.
wtyczka a raczej styki zaśniedziałe.
nie mogłem wyciągnąć wtyczki.
jeden styk lekko nadtopił wtyczkę.
ale udało się wyciągnąć.
następnie odkręciłem regulator od ramy i wyczyściłem go od spodu aby miał lepszy kontakt z ramą czyli masą.
styki przeczyściłem w regulatorze i we wtyczce.
po zamontowani napięcia "ożyły"
wolne obroty 14,73v
x3000 14,4v
x5000 14,4v
po zapaleniu świateł:
wolne obroty 12,7-12,8v
x3000 14,13v
x5000 14,08v
i w ten sposób zaoszczędziłem na niepotrzebnym zakupie regulatora.
przed zakupem nowego akumulatora lub regulatora napięcia polecam najpierw sprawdzić napięcia i stan wtyczki regulatora !!!!
być może zaoszczędzicie niepotrzebne wydatki.
postanowiłem też zamontować wskaźnik ładowania aby być na bieżąco informowany o napięciach.
- zzbig1
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 211
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:29 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Aby dobrać dobry ale sporo tańszy regler to polecam hiszpańskie strony ebay-a . W sierpniu kupiłem ,cały w metalowej obudowie z wysokimi radiatorami dedykowany do cbr i varadero(marki nie pamiętam).Koszt wraz z przesyłką to coś około 165zł,czyli tyle co u nas reglery made in tajwan. Oczekiwanie na dostawę to 3-4dni.
Pozytywnie zakręceni mają lżej 

Podczas wrześniowej podróży do Włoch miałem problem z prądem w moto. Podczas jazdy zapaliła sie kontrolka ABS-u. Po zaparkowaniu na parkingu na autostradzie motek juz nie chciał odpalić. Padł regulator i alternator. Koszt naprawy z wymiana w ASO Honda w Klagenfurcie ponad 1000 euro. Części oryginalne.
Przyczyny mogą być różne:
1. Przebieg ponad 60 tys
2. Sporo elektryki podpięte pod moto
3. Mówili w ASO Honda w Klagenfurcie, że takie przypadki maja z 10 razy w roku
Po zapytaniu kiedy moge sie spodziewać powtórki.....odpowiedzieli, że to elektryka i może za 20 tys a może już nigdy.....
Generalnie problem polegał na tym iż regulator się spieszył i nie przekazywał napięcia do akumulatora w skutek czego alternator się po prostu prawie całkowicie z nadmiaru nie oddanego prądu spalił.
PRZY JAKICH PRZEBIEGACH MIELIŚCIE TEN PROBLEM I CZY MACIE JAKIEŚ DODATKOWE URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE ZAINSTALOWANE NA MOTO?
Przyczyny mogą być różne:
1. Przebieg ponad 60 tys
2. Sporo elektryki podpięte pod moto
3. Mówili w ASO Honda w Klagenfurcie, że takie przypadki maja z 10 razy w roku
Po zapytaniu kiedy moge sie spodziewać powtórki.....odpowiedzieli, że to elektryka i może za 20 tys a może już nigdy.....
Generalnie problem polegał na tym iż regulator się spieszył i nie przekazywał napięcia do akumulatora w skutek czego alternator się po prostu prawie całkowicie z nadmiaru nie oddanego prądu spalił.
PRZY JAKICH PRZEBIEGACH MIELIŚCIE TEN PROBLEM I CZY MACIE JAKIEŚ DODATKOWE URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE ZAINSTALOWANE NA MOTO?
- YACCO1
- Sympatyk
- Posty: 230
- Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: wrocław
..... i problem powrócił.
nic nie daje już czyszczenie wtyczek przy regulatorze.
dziwne mam teraz napięcia.
do 3000 obrotów ponad 14v
a powyżej spada nagle do ok 12.8v
przy włączonych światłach napięcia:
do 3000 13v a powyżej spada do 11.9v.
gdzieś wyczytałem jak sprawdzić alternator.
przejście między fazami jest ok.
a między fazą a masą nie ma przejścia.
czyli względem opisu wszystko ok.
napięcie zmienne do 3000 obrotów na poszczególnych fazach to około 50v
a powyżej spada do 28v.
mam prośbę.
czy ktoś mógłby sprawdzić jakie są u niego napięcia na poszczególnych fazach /żółte przewody przy regulatorze/ i czy też ma spadki napięć powyżej 3000 obrotów.
nic nie daje już czyszczenie wtyczek przy regulatorze.
dziwne mam teraz napięcia.
do 3000 obrotów ponad 14v
a powyżej spada nagle do ok 12.8v
przy włączonych światłach napięcia:
do 3000 13v a powyżej spada do 11.9v.
gdzieś wyczytałem jak sprawdzić alternator.
przejście między fazami jest ok.
a między fazą a masą nie ma przejścia.
czyli względem opisu wszystko ok.
napięcie zmienne do 3000 obrotów na poszczególnych fazach to około 50v
a powyżej spada do 28v.
mam prośbę.
czy ktoś mógłby sprawdzić jakie są u niego napięcia na poszczególnych fazach /żółte przewody przy regulatorze/ i czy też ma spadki napięć powyżej 3000 obrotów.
- zzbig1
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 211
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:29 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Jacco zmień regulator.Ja miałem podobny przypadek,zaśniedzenie i przytopienie środkowego górnego styku w regulatorze.Oczyściłem ale nadal były cuda z ładowaniem,Raz ładował raz nie doładowywał a czasem przestawał ładować.Zanim wymieniłem regłer przejrzałem 3/4 instalacji w poszukiwaniu jakiegoś zwarcia .Po wymianie wszystko uregulowało się.
Ja mam rezerwowy regler ale to trochę daleko byś podłłączył na próbę.

Pozytywnie zakręceni mają lżej 
