
zablokowany hamulec po wymianie klocków
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 94
- Rejestracja: wt lis 03, 2015 9:41 pm
- Imię: Julian
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków
Hamulce przód super. Zrobiłem wg instrukcji i działają:) niestety tył przestał działać nie hamuje. Probowałem wg tego schematu zrobić tył ale bez efektu.
jak odpowietrzyc tył ?

Pozdrawiam Julian 

-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 164
- Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Honda XLV 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków
A zachowałeś kolejność odpowietrzania?
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 94
- Rejestracja: wt lis 03, 2015 9:41 pm
- Imię: Julian
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków
Hmmmm a jaka powinna być ?
Zrobiłem przód i przód odpowietrzylem wg wskazówek. Później okazało się ze tył nie dziala
Wiec to samo z tylem zribilem: strzykawaka na odpowietrzniku tylnego hamulca... Przy tej okazji wymieniłem płyn z tyłu. potem wahlowanie czyli przpompowywanie dzwignia noznego hamulca i nastepnie klasyczne odpowietrzanie tez nozną dzwignią.Nic nie dalo wiec probowalem dodatkowo jescze odpowietrzyc poprzez odpowierrzniki na przednich zaciskach ktore polaczone sa z tylnim ukladem pompujac nożna dźwignia.
Namieszałem ?

Zrobiłem przód i przód odpowietrzylem wg wskazówek. Później okazało się ze tył nie dziala
Wiec to samo z tylem zribilem: strzykawaka na odpowietrzniku tylnego hamulca... Przy tej okazji wymieniłem płyn z tyłu. potem wahlowanie czyli przpompowywanie dzwignia noznego hamulca i nastepnie klasyczne odpowietrzanie tez nozną dzwignią.Nic nie dalo wiec probowalem dodatkowo jescze odpowietrzyc poprzez odpowierrzniki na przednich zaciskach ktore polaczone sa z tylnim ukladem pompujac nożna dźwignia.
Namieszałem ?

Pozdrawiam Julian 

-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 164
- Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Honda XLV 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków
Poszukaj na forum jest dokładny opis ale robiąc tył zaczynasz od przednich zacisków (tylko nie pamiętam które odpowietrzniki) dopiero później przechodzisz na tylne odpowietrzniki.
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 94
- Rejestracja: wt lis 03, 2015 9:41 pm
- Imię: Julian
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków
Faktycznie. Od najdłuższych przewodów czyli lewy przód , prawy przód i potem tył. Zastanawiam się czy zacząć od strzykawki w tej kolejności przez wszystkie przewody ( 3 ) i potem w tej samej kolejności odpiwietrzanie ? Czy też strzykawka tylko najdłuższy przewód i potem od najdłuższego standardowe od powietrzanie ?
Pozdrawiam Julian 

-
- Uczy się jeździć
- Posty: 94
- Rejestracja: wt lis 03, 2015 9:41 pm
- Imię: Julian
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków
Zrobiłem wg instrukcji i nic. Dalej to samo. Później sprobowalen jeazc metoda przelewową. Czyli odkręciłem odpowietrznik i płyn grawitacyjnie się przwlewal. Tym sposobem przepuściłem pi około 0.5 l przez odpowietrznetrznik układu nożnej pompki . po każdym takim przelewie wciskalem na zakreconym odpowietrzniku nożny i szybko odkręcalem i zakręcałem odpowietrznik. Za każdym razem przy pierwszym naciśnięciu hamulec był miękki dopiero za 3 naciśnięciem był twardy.
odpowietrzniku przednim lewym to ten z najdłuższym przewodem od pompy oodczas metody przelewowej dlugo wychodzilo powietrze. Po orzekaniu prawie litra plynu bąbelki sie kończyły i schodzil plyn. Zakrecajac odpowietrznik robiłem jak wyżej ( zakrecilem wcisnąłem nozny i odpowietrz) . potem raz jeszcze metodą przekewową i po chwili od otwarcia odpiwietrznika znow pojawiają się bąble i to bardzo obficie. Po 0.5 litra ustają bąble wiec raz jeszcze wciskam na zakreconym odpowietrzniku ....... Dokladnie jak wyzej. I znow prelew i obficie bąble....
Takich operacji zrobilem kilka. Zastanawiam się skad az tyle powietrza. Czy możliwe jest zeby pompa podczas wciskania zasysala powiwtrze ?
odpowietrzniku przednim lewym to ten z najdłuższym przewodem od pompy oodczas metody przelewowej dlugo wychodzilo powietrze. Po orzekaniu prawie litra plynu bąbelki sie kończyły i schodzil plyn. Zakrecajac odpowietrznik robiłem jak wyżej ( zakrecilem wcisnąłem nozny i odpowietrz) . potem raz jeszcze metodą przekewową i po chwili od otwarcia odpiwietrznika znow pojawiają się bąble i to bardzo obficie. Po 0.5 litra ustają bąble wiec raz jeszcze wciskam na zakreconym odpowietrzniku ....... Dokladnie jak wyzej. I znow prelew i obficie bąble....
Takich operacji zrobilem kilka. Zastanawiam się skad az tyle powietrza. Czy możliwe jest zeby pompa podczas wciskania zasysala powiwtrze ?
Pozdrawiam Julian 

-
- Uczy się jeździć
- Posty: 94
- Rejestracja: wt lis 03, 2015 9:41 pm
- Imię: Julian
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
Re: zablokowany hamulec po wymianie klocków
Koledzy, dziękuje wszystkim za podpowiedzi. Hamulce naprawione.Wczoraj po dłuższym czasie ruszyłem na drogi......oj ci za uczucie.
Pozdrawiam Julian 
