Regulator napięcia
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulator napięcia
Tak, masz trzy żółte przewody i musisz sprawdzić wszystkie kombinacje (1-2, 2-3, 1-3). Nie ma znaczenia czy sprawdzisz 1-2 czy 2-1 - czerwony do jednego, czarny do drugiego.
Masz jeszcze dwie masy do wyczyszczenia w motocyklu:
-masa przy regulatorze (dwa zielone przewody zakończone oczkiem),
-masa akumulatora przykręcona do tylnego cylindra (pod napinaczem rozrządu).
Obie są wyczyszczone?
Masz jeszcze dwie masy do wyczyszczenia w motocyklu:
-masa przy regulatorze (dwa zielone przewody zakończone oczkiem),
-masa akumulatora przykręcona do tylnego cylindra (pod napinaczem rozrządu).
Obie są wyczyszczone?
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 66
- Rejestracja: pn maja 18, 2015 4:50 pm
- Imię: Pawel
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2001
Re: Regulator napięcia
Masa przy regulatorze wyczyszczona
-masa akumulatora przykręcona do tylnego cylindra (pod napinaczem rozrządu).
Poszukam i oczyszczę.
Ogólnie to wszystkie styki, masy itp wyglądają nieźle, nie sa zaśniedziałe czy nadpalone ale i tak co tylko mogę to czyszczę i zabezpieczam sprayem do tego przeznaczonym
James jeszcze raz wieeeeeelkie dzięki za pomoc!
-masa akumulatora przykręcona do tylnego cylindra (pod napinaczem rozrządu).
Poszukam i oczyszczę.
Ogólnie to wszystkie styki, masy itp wyglądają nieźle, nie sa zaśniedziałe czy nadpalone ale i tak co tylko mogę to czyszczę i zabezpieczam sprayem do tego przeznaczonym
James jeszcze raz wieeeeeelkie dzięki za pomoc!
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulator napięcia
Nie ma sprawy
Jeśli dalej będzie coś nie tak, to dla świętego spokoju możesz sprawdzić alternator i regulator - opis znajduje się w serwisówce.

Jeśli dalej będzie coś nie tak, to dla świętego spokoju możesz sprawdzić alternator i regulator - opis znajduje się w serwisówce.
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 66
- Rejestracja: pn maja 18, 2015 4:50 pm
- Imię: Pawel
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2001
Re: Regulator napięcia
Podłubałem dzisiaj trochę przy Viadrze. Poprawiłem połączenia w miejscu starej kostki.
Zimny silnik przed "dłubaniem"
obroty jałowe bez świateł: 14,56V
obroty jałowe wł. światła mijania: 14,4V
5000 światła mijania: 14.3V
5000 światła drogowe: 14.1-14,2V
Po nagrzaniu napięcie trochę spadło mniej więcej o 0.3-0.5V
Po poprawkach na ciepłym silniku przy wyższych obrotach niezależnie od tego jakie światła są włączone napięcie wynosi 14.4V ale na jałowym przy zapalonych światłach mijania pokazuje nieraz okolice 14V, nieraz 13.7V a najmniej 13.15V...
Sprawdziłem też żółte przewody idące do kostki regulatora. Między wszystkimi jest równe napięcie 23V (22,7V)
Między ramę a regulator dałem pastę termoprzewodzącą i nad regulatorem założyłem wentylatorek. Regulator nie grzeje się.
Sprawdziłem też działania mostka i bez mostka wyniki były gorsze więc mostek działa
Czy tak jest ok i mogę jeździć bez większego stresu czy jeszcze coś mogę zrobić/sprawdzić/usprawnić?
Zimny silnik przed "dłubaniem"
obroty jałowe bez świateł: 14,56V
obroty jałowe wł. światła mijania: 14,4V
5000 światła mijania: 14.3V
5000 światła drogowe: 14.1-14,2V
Po nagrzaniu napięcie trochę spadło mniej więcej o 0.3-0.5V
Po poprawkach na ciepłym silniku przy wyższych obrotach niezależnie od tego jakie światła są włączone napięcie wynosi 14.4V ale na jałowym przy zapalonych światłach mijania pokazuje nieraz okolice 14V, nieraz 13.7V a najmniej 13.15V...
Sprawdziłem też żółte przewody idące do kostki regulatora. Między wszystkimi jest równe napięcie 23V (22,7V)
Między ramę a regulator dałem pastę termoprzewodzącą i nad regulatorem założyłem wentylatorek. Regulator nie grzeje się.
Sprawdziłem też działania mostka i bez mostka wyniki były gorsze więc mostek działa
Czy tak jest ok i mogę jeździć bez większego stresu czy jeszcze coś mogę zrobić/sprawdzić/usprawnić?
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulator napięcia
I tak ma być. Też miałem wątpliwość co do zmienności ładowania na jałowych - elektryk powiedział krótko: Na jałowych akumulator nie jest doładowywany.Swiezak pisze:Po poprawkach na ciepłym silniku przy wyższych obrotach niezależnie od tego jakie światła są włączone napięcie wynosi 14.4V
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 66
- Rejestracja: pn maja 18, 2015 4:50 pm
- Imię: Pawel
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2001
Re: Regulator napięcia
Jeszcze raz dzięki james!
Będę co jakiś czas sprawdzał ładowanie i kontrolował czy wszystko jest ok
Będę co jakiś czas sprawdzał ładowanie i kontrolował czy wszystko jest ok
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulator napięcia
Polecam: http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... =69&t=4234
Koszt relatywnie niewielki w stosunku do ew. strat
Np. coś z oferty tego producenta http://www.jsel.pl/home/sub/PL,112,wolt ... klowe.html (mam starszą wersję tego urządzenia).
Koszt relatywnie niewielki w stosunku do ew. strat

Np. coś z oferty tego producenta http://www.jsel.pl/home/sub/PL,112,wolt ... klowe.html (mam starszą wersję tego urządzenia).
- vaaks
- Sympatyk
- Posty: 680
- Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
- Imię: Władysław
- Marka motocykla: SUZUKI
- Model: DL 650
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: PWL
Re: Regulator napięcia
Może ktoś podpowiedzieć jak znaleźć, z której strony podejść do połaczenia masy akumulatora do - jak tu pisaliście - silnika?
Odpaliłem dziś maszynę, by posprawdzać ładowanie. I oto rezultat:
Oczywiście pomiar na wszystkich światłach jak to w SD2
wolne - 13,8V
3000 - 13,8V
5000 - 13,8V
co sądzą o tym doświadczeni ?
Odpaliłem dziś maszynę, by posprawdzać ładowanie. I oto rezultat:
Oczywiście pomiar na wszystkich światłach jak to w SD2
wolne - 13,8V
3000 - 13,8V
5000 - 13,8V
co sądzą o tym doświadczeni ?
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regulator napięcia
Ściągasz siedzenie, odkrecasz prawe wypełnienie (4 śruby imbusowe) - przewód od masy jest przykręcony do bloku silnika, za napinaczem rozrządu.
Ładowanie takie jak u mnie bez mostka. Generalnie występuje spadek napięcia w układzie i można nieco odciążyć regulator mostkując go z akumulatorem
Ładowanie takie jak u mnie bez mostka. Generalnie występuje spadek napięcia w układzie i można nieco odciążyć regulator mostkując go z akumulatorem

-
- Sympatyk
- Posty: 346
- Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Re: Regulator napięcia
Kolego vaaks , mam dokładnie tak samo ,ale w pierwszym viaderku miałem coś koło 14,4 - 14,7 .
- vaaks
- Sympatyk
- Posty: 680
- Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
- Imię: Władysław
- Marka motocykla: SUZUKI
- Model: DL 650
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: PWL
Re: Regulator napięcia
janki5 zastanawia mnie czy w SD2 od 2007r. nie wstawiano regulatora dającego takie napięcie. Wykonałem przegląd instalacji - nie było co czyścić - użyłem środka do styków i nic się nie zmieniło. Napięcie jest stabilne niezależnie od obrotow. Po wyłączeniu świateł na voltomierzu było 14,1 V. Ze światłami utrzymuje się na 13,8 V.
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
-
- Sympatyk
- Posty: 346
- Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Re: Regulator napięcia
Tak przy okazji sprawdziłem przeczyściłem i napięcie równe czy na wolnych czy przy 5tyś 13,7 V , chyba nie ma co kombinować .
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 14
- Rejestracja: ndz mar 15, 2015 5:52 pm
- Imię: Krzysiek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: Regulator napięcia
Witam, po przejechaniu ok 200 km zgasilem motocykl po czym za 3 min chcąc go odpalić okazało się że rozładował się akumulator, podłączyłem go na chwile i odpaliłem moto, sytuacja powtórzyła się gdy wróciłem, akumulator jest nowy dlatego od razu pomyślałem o ładowaniu i okazało się że go nie ma
po sprawdzeniu u mechanika - elektryka wina padła na regulator napięcia. Stwierdził żebym kupił jakiś większy regulator np od Hondy CBR 900, żeby miał większy obszar chłodzenia, znalazłem akurat od Hornet 900 i go zamówiłem, jak patrzyłem na stronie zamienników to według nich regulator jest taki sam w obu motocyklach, czy ktoś z was może już przerabial taki przypadek, w sensie stosował regulator z innego motocykla?

-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 137
- Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Husaberg-Honda
- Model: FE 450-Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Łódź
Re: Regulator napięcia
Regulator moze byc nawet od żuka, kwestia odpowoedniego podlaczenia :P
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 463
- Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Polichno
Re: Regulator napięcia
Z tym żukiem to tak nie do końca 
Ale motocyklowy może być każdy 3 fazowy może być od CBR może być od horneta
Pewnie nawet wtyczka będzie pasować
Paweł.

Ale motocyklowy może być każdy 3 fazowy może być od CBR może być od horneta
Pewnie nawet wtyczka będzie pasować
Paweł.
A w sercu zawsze XL600V 
