naciag lancucha - krok po kroku
- jacekdriver
- Rekrut
- Posty: 33
- Rejestracja: sob wrz 27, 2014 7:35 pm
- Imię: Jacek
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Kołbacz koło Szczecina
Re: naciag lancucha - krok po kroku
Też będę regulował naciąg łańcucha i wydaje mi się że powinno odbywać się to na stopce bocznej skoro stopka centralna nie jest na wyposażeniu fabrycznym . Bo wynikało by że mam specjalnie kupić centralkę albo nie wyreguluje łańcucha. Tak ja to rozumiem
Romet 750 ( 750 to model nie pojemność ) , wfm , jawa 350 , mz etz 250 , mz etz 150+ silnik z 250 ( to była petarda dopiero ) , mz etz 251 , junak 350 , kawasaki zephyr 1100 , Varadero 1000 2003r.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: naciag lancucha - krok po kroku
Postaram się nieco objaśnić w jaki sposób regulować łańcuch (pomijając aspekt instrukcji krok po kroku).
Angielskojęzyczna wersja instrukcji użytkownika wyraźnie wskazuje, że regulację należy dokonać na bocznej nóżce (co wydaje się być sensowne). Warto jednak zauważyć, że w niektórych przypadkach (np. po zmianie sprężyny lub dodaniu podkładki pod nią), wartości uzyskiwane podczas regulacji na stopce bocznej jak i centralnej mogą być identyczne.
Oczekiwany luz łańcucha, na samym środku pomiędzy zębatkami, powinien zawierać się w przedziale 35-45 mm, przy czym optymalna wartość to 40 mm (taka też znajduje się na naklejce umieszczonej na lewym ramieniu wahacza). Przekroczenia wartości 60 mm (np. zaniedbanie/przeoczenie) skutkuje ocieraniem łańcucha o ślizg (podobnie jak w przypadku przeciągniętego łańcucha).
Luz stanowi całkowity zakres ruchu łańcucha znajdującego się pod wahaczem, zarówno w górę jak i w dół.

Wartości na rysunku są inne niż deklarowane dla Hondy Varadero.
Angielskojęzyczna wersja instrukcji użytkownika wyraźnie wskazuje, że regulację należy dokonać na bocznej nóżce (co wydaje się być sensowne). Warto jednak zauważyć, że w niektórych przypadkach (np. po zmianie sprężyny lub dodaniu podkładki pod nią), wartości uzyskiwane podczas regulacji na stopce bocznej jak i centralnej mogą być identyczne.
Oczekiwany luz łańcucha, na samym środku pomiędzy zębatkami, powinien zawierać się w przedziale 35-45 mm, przy czym optymalna wartość to 40 mm (taka też znajduje się na naklejce umieszczonej na lewym ramieniu wahacza). Przekroczenia wartości 60 mm (np. zaniedbanie/przeoczenie) skutkuje ocieraniem łańcucha o ślizg (podobnie jak w przypadku przeciągniętego łańcucha).
Luz stanowi całkowity zakres ruchu łańcucha znajdującego się pod wahaczem, zarówno w górę jak i w dół.

Wartości na rysunku są inne niż deklarowane dla Hondy Varadero.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 7
- Rejestracja: pt cze 24, 2022 10:34 am
- Imię: Tomasz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
Re: naciag lancucha - krok po kroku
Wybaczcie, że odgrzewam kotlet.
Czytam szykując się na moje pierwsze "wyregulowanie" naciągu łańcucha. Nie mam motocykla nawet rok czasu także jestem świeżakiem.
W instrukcji (i na dodanym wcześniej filmie ze strony ścigacz) pokazane jest, że przed regulacją luzujemy tylko śrubę z prawej strony.
Faktycznie luzuje się ją tylko z jednej strony?
Czytam szykując się na moje pierwsze "wyregulowanie" naciągu łańcucha. Nie mam motocykla nawet rok czasu także jestem świeżakiem.
W instrukcji (i na dodanym wcześniej filmie ze strony ścigacz) pokazane jest, że przed regulacją luzujemy tylko śrubę z prawej strony.
Faktycznie luzuje się ją tylko z jednej strony?
- ADAMO16
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 413
- Rejestracja: czw lut 19, 2015 3:55 pm
- Imię: Adam
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Tychy
Re: naciag lancucha - krok po kroku
Z prawej masz nakrętkę, luzujesz nakrętkę osi koła tylnego. I luz jest po obu stronach, aby można było koło cofnąć, lub dosunąć do motocykla. W zależności czy chcesz naciągnąć łańcuch czy poluzować.
Varadero XL 1000 juz jest 
Africa Twin byla :-(

Africa Twin byla :-(
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: naciag lancucha - krok po kroku
Najważniejsze, regulację łańcucha robimy na bocznej stopce NIE NA CENTRALNEJ.
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: naciag lancucha - krok po kroku
Bzdura.
Na centralnej ustawiasz trochę luźniej niż wskazuję instrukcja i po postawieniu na kołach jest git. Po cholerę się męczyć na bocznej?
Na centralnej ustawiasz trochę luźniej niż wskazuję instrukcja i po postawieniu na kołach jest git. Po cholerę się męczyć na bocznej?
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: naciag lancucha - krok po kroku
Bzdury???
A gdzie w serwisówce masz podane wartości do centralnej ? Napisałem wcześniej tak bo nie wiem jak mocno kumaty jest autor zapytania w regulacji łańcucha. A widać nie jest jeśli pyta czy obie śruby luzujemy.
Wyjaśnij autorowi to luźniej.
A gdzie w serwisówce masz podane wartości do centralnej ? Napisałem wcześniej tak bo nie wiem jak mocno kumaty jest autor zapytania w regulacji łańcucha. A widać nie jest jeśli pyta czy obie śruby luzujemy.
Wyjaśnij autorowi to luźniej.
- JarekS
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 310
- Rejestracja: ndz wrz 15, 2019 8:24 pm
- Imię: Jarek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Świecie / Lünen
Re: naciag lancucha - krok po kroku
Ja osobiście ustawiam na centralce. Wychodzi mi to dokładniej niż na bocznej. Tylko potem sprawdzam naciągnięcie łańcucha jak stoi na kołach. No, bywało, że musiałem poprawiać. 

Uważaj na głos w Twojej głowie, który mówi, że nie dasz rady - łże skurwysyn.
~ Jakub Żulczyk
~ Jakub Żulczyk
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: naciag lancucha - krok po kroku
Bo ustawia się tak, żeby było wygodnie, a mierzy luz gdy motocykl jest na kołach.
Manipulowanie naciągiem na bocznej ma sens tylko wtedy gdy nie masz centralnej. Wymyślanie każdego innego powodu jest jakąś niezrozumiałą dla mnie formą masochizmu
Manipulowanie naciągiem na bocznej ma sens tylko wtedy gdy nie masz centralnej. Wymyślanie każdego innego powodu jest jakąś niezrozumiałą dla mnie formą masochizmu

Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
-
- Sympatyk
- Posty: 110
- Rejestracja: sob paź 29, 2016 5:35 pm
- Imię: Staszek
- Marka motocykla: BMW
- Model: R 1200 GS
- Rocznik: 2018
Re: naciag lancucha - krok po kroku
Też naciągam na centralnej, dokręcam lekko oś koła, stawiam na bocznej i mierzę luz. Jak pasuje to dokręcam wszystko ostatecznie. Jak nie to patrz punkt pierwszy 
