naciag lancucha - krok po kroku
naciag lancucha - krok po kroku
Czesc,
Nigdy nie naciagalem lancucha i niestety nie mam opcji zeby ktos mi to pokazal.
Czy moglby mi ktos po krotce w punktach opisac jak to sie robi.
dzieki!
Nigdy nie naciagalem lancucha i niestety nie mam opcji zeby ktos mi to pokazal.
Czy moglby mi ktos po krotce w punktach opisac jak to sie robi.
dzieki!
Get your motor runnin'
- zzbig1
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 211
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:29 pm
- Lokalizacja: Warszawa
A więc tak. W SD-1 bo tym jeździsz luzujesz nakrętkę od str. zębatki a następnie regulujesz naciąg tymi śrubkami napinacza umieszczonymi na końcu wahacza po obu stronach . Na napinaczach jest podziałka wskazująca na stopień zużycia łańcucha oraz właściwe,równe ustawienie koła. Ja napinam łańcuch tak by został luz 1-1,5cm choć opinii na temat luzu jest tyle ile motocyklistów . Pozdrawiam
Pozytywnie zakręceni mają lżej 

- Wild Hog
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 484
- Rejestracja: pn maja 24, 2010 1:22 am
- Imię: Sylwek
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL 1000V
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Londek
zibiwaw pisze:8) http://www.scigacz.pl/Warsztat,Scigacz, ... ,8132.html
I to jeszcze pokazane na Varaderce 8)
Bond. James Bond.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 166
- Rejestracja: sob kwie 11, 2009 8:11 am
- Imię: Adam
- Marka motocykla: Honda
- Model: Xl sd02 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: warszawa
Wybacz... ale taki luz to chyba w moto ze skokiem zawieszenia rzędu do 100 mm...zzbig1 pisze:A więc tak. W SD-1 bo tym jeździsz luzujesz nakrętkę od str. zębatki a następnie regulujesz naciąg tymi śrubkami napinacza umieszczonymi na końcu wahacza po obu stronach . Na napinaczach jest podziałka wskazująca na stopień zużycia łańcucha oraz właściwe,równe ustawienie koła. Ja napinam łańcuch tak by został luz 1-1,5cm choć opinii na temat luzu jest tyle ile motocyklistów . Pozdrawiam
Jest serwisówka która to określa i nie wzięło się to z nieba lub z widzimisię jakiegoś mądraly. Nasze moto ma duży skok zawiasu i stąd bierze się duży luz łańcucha, wyobraź sobie co z nim się dzieje kiedy zawias dobija a łańcuch nie ma już luzu ( luz skraca się z pracą wachacza)
a te opinie "motocyklistów między bajki wsadz.... znam katów na sportach którzy naciągają bez luzu!!!
inna opinia urzytkownika Varadero _ naciągać z maksymalnym dopuszczalnym luzem... nie zgadzam się z nią, ale może jest w tym coś...
Serwisówka i koniec, takie moje zdanie...
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 260
- Rejestracja: pt paź 12, 2007 8:29 pm
- Lokalizacja: Łomianki
Luz łańcuch w Varadero powinien wynosić ok 40 mm (tak podaje serwisówka jak również w niektórych przypadkach powinna być naklejka na wachaczu z podanym luzem - ja taką mam ) i tego należy przestrzegać . Co do wykonania tego naciągu opis zzbig jest oki . Tylko pamiętaj na końcu dokręcić "ośkę "- śrubę która trzyma całe koło i wtedy sprawdż jeszcze raz naciąg lol:zzbig1 pisze:A więc tak. W SD-1 bo tym jeździsz luzujesz nakrętkę od str. zębatki a następnie regulujesz naciąg tymi śrubkami napinacza umieszczonymi na końcu wahacza po obu stronach . Na napinaczach jest podziałka wskazująca na stopień zużycia łańcucha oraz właściwe,równe ustawienie koła.
troszeczkę już jeżdzę
nie moglem naciagnac lancucha bo sruba po przeciwnej stronie zebatki sie zapiekla - ta od strony zebatki bezproblemowo poszla.
zrobilem poltora obrotu z jednej strony, lancuch sie naciagnal a z drugiej w koncu zjechalem leb - nie pomoglo wd40ani inne piorunstwo.
co radzicie? zostawilem te poltora obrotu z jednej strony i skrecilem oske. w sumie nic nie szoruje i wydaje sie byc ok, ale...?
jest jakis sposob na ta srube z lbem zjechanym?
zrobilem poltora obrotu z jednej strony, lancuch sie naciagnal a z drugiej w koncu zjechalem leb - nie pomoglo wd40ani inne piorunstwo.
co radzicie? zostawilem te poltora obrotu z jednej strony i skrecilem oske. w sumie nic nie szoruje i wydaje sie byc ok, ale...?
jest jakis sposob na ta srube z lbem zjechanym?
Get your motor runnin'
-
- Zapalony motocyklista
- Posty: 797
- Rejestracja: śr kwie 02, 2008 12:33 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ale koło jest krzywo 
Nie zawsze
Na przyszłośc spróbować rozgrzać śrubę
i dopiero odkręcać...
A jak juź się nie uda to są dwie opcje
jeśli masz taki śmieszny zestaw kluczy nasadkowych do zerwanych śrub... np. http://allegro.pl/yt-0603-zestaw-wykret ... 45328.html Polecam firmy Beta jest naprawdę konkretny i jakieś 50 złotych droźszy od tego ale system działania taki sam.... działa na praktycznie okrągłoj śrubie.... nasadka się wkręca coraz mocniej aź wkońcu odpuści i musi się odkręcić 
A jeśli to nie pomoźe to zostaje jedyny sposób ale nie wiem czy zadziała jak na razie zawsze wystarczały te nakładki.... naciąć śrubę i zrobić ją na płaski śrubokręt i zastosować taki udarowy śrubokręcik http://allegro.pl/srubokret-wkretak-uda ... 27513.html

Nie zawsze

Na przyszłośc spróbować rozgrzać śrubę

A jak juź się nie uda to są dwie opcje


A jeśli to nie pomoźe to zostaje jedyny sposób ale nie wiem czy zadziała jak na razie zawsze wystarczały te nakładki.... naciąć śrubę i zrobić ją na płaski śrubokręt i zastosować taki udarowy śrubokręcik http://allegro.pl/srubokret-wkretak-uda ... 27513.html
Wersja hard -core : dospawać dźwignię (np stary klucz) lub jeśli chce się uratować śrubę - solidną nakrętkę . W wypadku zerwania łba śruby czynność powtarzać do skutku . Gdy już nie ma czego spawać - śrubę rozwiercić i wydłubać . "Poprawić" gwint i dopasować nowa śrubę .
W sumie nawet totalnym amatorom polecam zakup spawarki - dodaje pewności siebie w każdej przepychance z metalami ..
Argument "Jak nie... etc" + sugestywne sięganie do zaworu butli z CO zmiękczy każdy metal (pomachanie szlifierką też pomaga ..)
W sumie nawet totalnym amatorom polecam zakup spawarki - dodaje pewności siebie w każdej przepychance z metalami ..
Argument "Jak nie... etc" + sugestywne sięganie do zaworu butli z CO zmiękczy każdy metal (pomachanie szlifierką też pomaga ..)
- zzbig1
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 211
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 10:29 pm
- Lokalizacja: Warszawa
adam3911 pisze:Wybacz... ale taki luz to chyba w moto ze skokiem zawieszenia rzędu do 100 mm...zzbig1 pisze:A więc tak. W SD-1 bo tym jeździsz luzujesz nakrętkę od str. zębatki a następnie regulujesz naciąg tymi śrubkami napinacza umieszczonymi na końcu wahacza po obu stronach . Na napinaczach jest podziałka wskazująca na stopień zużycia łańcucha oraz właściwe,równe ustawienie koła. Ja napinam łańcuch tak by został luz 1-1,5cm choć opinii na temat luzu jest tyle ile motocyklistów . Pozdrawiam
Jest serwisówka która to określa i nie wzięło się to z nieba lub z widzimisię jakiegoś mądraly. Nasze moto ma duży skok zawiasu i stąd bierze się duży luz łańcucha, wyobraź sobie co z nim się dzieje kiedy zawias dobija a łańcuch nie ma już luzu ( luz skraca się z pracą wachacza)
a te opinie "motocyklistów między bajki wsadz.... znam katów na sportach którzy naciągają bez luzu!!!
inna opinia urzytkownika Varadero _ naciągać z maksymalnym dopuszczalnym luzem... nie zgadzam się z nią, ale może jest w tym coś...
Serwisówka i koniec, takie moje zdanie...
Sprostowanie do oczywistej bzdury którą napisałem
Luz 1-1,5cm to ja w działkowym rowerku ustawiam a w motocyklu 2 -2,5cm co i tak jest wartością niższą od zalecanej.
Pozytywnie zakręceni mają lżej 

- ADAMO16
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 413
- Rejestracja: czw lut 19, 2015 3:55 pm
- Imię: Adam
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Tychy
Re: naciag lancucha - krok po kroku
Odświeżę temat, na filmie naciąg ustawiany jest na centralnej stopce, koło sobie luźno "zwisa". Co w przypadku ustawiania na bocznej stopce? Łańcuch przy dobijaniu naciąga się, dobrze kombinuje? Na stopce juz jest zawias ugięty, czy 4 cm dalej obowiązuje? W afryce zawsze na centralce ustawiam.
Varadero XL 1000 juz jest 
Africa Twin byla :-(

Africa Twin byla :-(
- Nuno
- Sympatyk Weteran
- Posty: 369
- Rejestracja: śr kwie 17, 2013 9:45 pm
- Imię: Krzysiek
- Marka motocykla: Yamaha
- Model: XTZ 1200 Super Tener
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Okolice Strzelina
Re: naciag lancucha - krok po kroku
Powinno się ustawiać na kołach, nie na centralce. Najlepiej z 20kg obciążeniem na siedzeniu.
Ale życie to życie i na centralce jest łatwiej...
Ale życie to życie i na centralce jest łatwiej...
Romet Ogar>Boatwing coś tam>Honda Transalp 600>Deauville 650>Yamaha FJR 1300>Honda XL1000V VARADERO>Yamaha XT 1200Z Super Tenere