Prze sezonem postanowiłem, obok innych operacji, zobaczyć co tam w pompie paliwa...
A tam styki na ostatnich nogach !
Prawdopodobnie niebawem gdzieś bym stanął.
Sugeruję popaczać też u siebie, względnie wymienić i zabezpieczyć opisanym sposobem.
Załączniki
20170319_123844_HDR.jpg (205.49 KiB) Przejrzano 14724 razy
Gdy jeżdżę, to myślę...Boję się myśleć, co będzie gdy przestanę...
No warto tam zobaczyć jak wygląda,ale ja poczekam na pierwsze objawy przerabiałem już ten temat w poprzednim Viaderku a teraz na czarną godzine pod siedzeniem kawałek rurki w kształcie U żeby ominąć pompe w krytycznej sytuacji pozdrowionka
Witam,
Jakby kogoś interesowało. Zabezpieczyłem styki w swoim Varadero przekaźnikiem SSR zamiast mechanicznego.
Zmieniłem też sposób podłączenia pompy. Zamiast do stycznika pompy podłączyłem do zapłonu (czerwona kostka pod lewą owiewką, biało czarny kabel). Zrobiłem to bo zauważyłem że przy kręceniu rozrusznikiem, napięcie na oryginalnym obwodzie spada na tyle, że pompa nie ma siły ścisnąć sprężyny i nie wykonuje pełnego cyklu (można wyczuć ręką). Miałem to też w VFR (i kolega również), że za cholerę nie dało się jej odpalić po zimie. Trzeba było napompować do gaźników przez podłączenie pompy na krótko. Ułatwia to też diagnostykę, i rozruch motocykla po braku paliwa. Wadą jest to, że przy wywrotce pompa będzie pompować aż do wyłączenia zapłonu mimo że silnik się nie kręci.
Schemat podłączenia jest też trochę inny. Dołożyłem diodę (wygaszanie przepięć) i połączenia są tak zrobione, że przy awarii przekaźnika można go pominąć (raczej rzadkość). Nie dawałem radiatora. Już mi chce mi się rozkręcać pompy w tym sezonie, ale diodę lepiej dać bezpośrednio przy cewce. Skuteczniej by działała. W załączniku parę zdjęć.
Pozdrawiam.
Załączniki
Schemat
clipimage.jpg (72.6 KiB) Przejrzano 13428 razy
IMG_20190330_163544 (Mały).jpg (81.82 KiB) Przejrzano 13428 razy
IMG_20190330_152059 (Mały).jpg (94.19 KiB) Przejrzano 13428 razy
Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze.
Albert Einstein
POMPA POMPKA PALIWA UNIWERSALNA 0,2 BAR 92L/h dostępna na allegro za około 70 złociszy .Taka alternatywa dla palących się styków,bardzo niski pobór prądu. Działa bez awarii od kilku lat.
Załączniki
pompka paliwa 0,2 bara.jpg (64.54 KiB) Przejrzano 13380 razy