smutek pisze:Osiągi podobne spalanie podobne stylistyka kwestia gustu a technologia ... Czy naprawdę liczy sie tak bardzo żeby płacić ta kasę
No to trochę oliwy do ognia bo się mydlanie zrobiło
Po pierwsze słowo "podobne" może znaczyć baardzo wiele.
Ale o tej technologii. Czy warto za nią płacić? Ja uważam, że warto. Oto kilka przykładów czyli co lepsze w GS niż w varadero
1. Zawieszenie up side down - przód ma mniejsza mase nieresorowaną, dzięki czemu lepiej wybiera nierówności i zapewnie lepsze czucie koła
2. Plastikowy bak umieszczony pod siedzeniem - mniejsza masa, obniżony środek ciężkości, airbox i akku bardzo wysoko (w miejscu normalnego zbiornika) co zwiększa ewentualna "pływalność" w kałużach
3. Sieć Can Bus daje to m.in - zmniejszenie ilości i rozmiarów przewodów, poprawa procesu diagnostyki, mniejsze zapotrzebowanie na moc obliczeniową, zwiększenie udziału sygnałów cyfrowych, zwiększenie odporności na zakłócenia itp itd.
Reszta w internecie bo to dla mnie czarna magia.
Z praktyki powiem, że nie ma bezpieczników. Wszystko jest automatyczne.
4. Czujnik spalania stukowego - łopatologicznie rzecz ujmując jak masz kiepskie paliwo to komputer zmienia mapy tak aby nie psuć silnika
5. Wyłączany ABS - no tutaj to można gdybać bo raczej w viadrze nie jest to potrzebne i w sumie nowinka technologiczna też nie jest przynajmniej w BMW. Taki guzik robią pewnie od 10 lat.
To takich kilka przykładów dla których warto dołożyć kilka groszy.
