Regulator napięcia
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 174
- Rejestracja: śr mar 28, 2018 8:59 am
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: HONDA
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ełk
Regulator napięcia
Witam
Podpowiedzcie gdzie można kupić Oryginalny regulator napięcia do sd01
Podpowiedzcie gdzie można kupić Oryginalny regulator napięcia do sd01
- mokry
- Udaje motocyklistę
- Posty: 128
- Rejestracja: wt lip 31, 2018 3:57 pm
- Imię: Tomasz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Koło
Re: Regulator napięcia
https://www.bike-parts-honda.pl/honda-m ... ADERO/2000
Przepraszam sprawdziłem nie mają na stanie.
Musiałbyś pewnie zamówić.
Zamawiałem w zeszłym roku inne części OEM do hondy , ściągali z Niemiec czekałem 2 tyg.
Niestety do Varadero pan Honda już nie wszystko ma np : nie kupisz uszczelek ( oringów) które są pomiędzy gaźnikiem a airboxem.
Dodam, że sam po wycięciu kostki i naprawieniu przewodów przy regulatorze jeżdżę na chińskich zamienniku z Aliexpress . Kupiłem 2 sztuki jedna podpięta druga na zapas od 3 sezonów jest OK.
Oryginał stopił kostkę i kable i robił zwarcie wywalał bezpiecznik główny 30A.
Przepraszam sprawdziłem nie mają na stanie.
Musiałbyś pewnie zamówić.
Zamawiałem w zeszłym roku inne części OEM do hondy , ściągali z Niemiec czekałem 2 tyg.
Niestety do Varadero pan Honda już nie wszystko ma np : nie kupisz uszczelek ( oringów) które są pomiędzy gaźnikiem a airboxem.
Dodam, że sam po wycięciu kostki i naprawieniu przewodów przy regulatorze jeżdżę na chińskich zamienniku z Aliexpress . Kupiłem 2 sztuki jedna podpięta druga na zapas od 3 sezonów jest OK.
Oryginał stopił kostkę i kable i robił zwarcie wywalał bezpiecznik główny 30A.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 174
- Rejestracja: śr mar 28, 2018 8:59 am
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: HONDA
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ełk
Re: Regulator napięcia
Wielki dzięki za info
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 174
- Rejestracja: śr mar 28, 2018 8:59 am
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: HONDA
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ełk
Re: Regulator napięcia
Regulator napięcia jest okej natomiast diagnoza padła na alternator Może ktoś z was próbował sam wyciągnąć go dać do regeneracji proszę o info Z tego co czytałem jest zalany olejem więc należałoby pewnie najpierw spuścić olej 

- Bayboos
- Udaje motocyklistę
- Posty: 102
- Rejestracja: wt gru 01, 2020 8:19 pm
- Imię: Mirosław
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000XL
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Polska
Re: Regulator napięcia
Próbował, raczej łatwa robota. Nie jest zalany olejem kiedy silnik nie pracuje, przynajmniej gdy stoi na stopce centralnej (na bocznej może być inaczej bo cały motor przechylony jest na stronę alternatora), ale mokry jest więc pewnie kilka kropli pocieknie.
Z dobrych rad Wujka Dobra Rada:
- zanim zaczniesz rozbierać cokolwiek przygotuj nową uszczelkę pod pokrywę (nie używa się starej nawet jeśli po zdjęciu wydaje się być nienaruszona),
- postaraj się nie "podziarać" powierzchni styku pokrywy z korpusem (to w przypadku gdyby stara uszczelka jednak stawiała opór i potrzeba będzie trochę perswazji),
- całość trzyma się w kupie nie tylko na śrubach, ale i magnetycznie, więc trzeba troszkę siły żeby rozebrać nawet gdy wszystko jest odkręcone...
a no, i to wcale nie musi być alternator
Zanim rozbebeszysz za dużo, sprawdź złącze alternatora (kostka 3-pinowa w gumowym kondonie pod zbiornikiem po lewej - może zajść potrzeba unieść zbiornik do pozycji serwisowej żeby się do tego dziadostwa dostać) - potrafi przestać dobrze stykać, dość znany problem, daje objawy jak padający alternator a przy okazji potrafi się stopić. Spora część użytkowników (ale nie wszyscy) załatwia problem lutując przewody na sztywno i pozbywając się problemu permanentnie; niestety wraz z możliwością nie-inwazyjnego serwisu alternatora w przyszłości...
W mojej krótkiej karierze Poskramiacza Wiader zdążyłem już mieć problem z tą nieprzyjemną zjawą. Też najpierw stawiałem na alternator, po rozebraniu okazało się że był już regenerowany
więc poszedłem dalej po kabelkach i... przewody w kostce były tak prześniedziałe że urwałem wszystkie trzy próbując ją rozłączyć
Załatwiłem problem jak zwykle po swojemu (wymieniając złącze na "współczesne standardy"), problem jak ręką odjął.
Powodzenia.
Z dobrych rad Wujka Dobra Rada:
- zanim zaczniesz rozbierać cokolwiek przygotuj nową uszczelkę pod pokrywę (nie używa się starej nawet jeśli po zdjęciu wydaje się być nienaruszona),
- postaraj się nie "podziarać" powierzchni styku pokrywy z korpusem (to w przypadku gdyby stara uszczelka jednak stawiała opór i potrzeba będzie trochę perswazji),
- całość trzyma się w kupie nie tylko na śrubach, ale i magnetycznie, więc trzeba troszkę siły żeby rozebrać nawet gdy wszystko jest odkręcone...
a no, i to wcale nie musi być alternator

Zanim rozbebeszysz za dużo, sprawdź złącze alternatora (kostka 3-pinowa w gumowym kondonie pod zbiornikiem po lewej - może zajść potrzeba unieść zbiornik do pozycji serwisowej żeby się do tego dziadostwa dostać) - potrafi przestać dobrze stykać, dość znany problem, daje objawy jak padający alternator a przy okazji potrafi się stopić. Spora część użytkowników (ale nie wszyscy) załatwia problem lutując przewody na sztywno i pozbywając się problemu permanentnie; niestety wraz z możliwością nie-inwazyjnego serwisu alternatora w przyszłości...
W mojej krótkiej karierze Poskramiacza Wiader zdążyłem już mieć problem z tą nieprzyjemną zjawą. Też najpierw stawiałem na alternator, po rozebraniu okazało się że był już regenerowany


Powodzenia.
Duży Waran, zgrabna Dominisia. Na razie wystarczy.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 174
- Rejestracja: śr mar 28, 2018 8:59 am
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: HONDA
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ełk
Re: Regulator napięcia
Super wielkie dzięki stawiam piwo Przy najbliższym spotkaniu pozdro lewo górę 

-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 174
- Rejestracja: śr mar 28, 2018 8:59 am
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: HONDA
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ełk
Re: Regulator napięcia
Rozebrałem ,rozpiąłem kostkę bez wysiłku-styki wydają się ok ,tak po jednej jak i drugiej stronie ,więc trzeba jeszcze pomierzyć miernikiem ale myślę że to jednak alternator 

- Pegaz
- Sympatyk
- Posty: 389
- Rejestracja: śr sty 04, 2017 10:33 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: Yamaha
- Model: Super Tenere 1200
- Lokalizacja: Międzyborów
Re: Regulator napięcia
Jeszcze warto sprawdzić kostkę gdzie jest bezpiecznik przy przekaźniku rozrusznika i sam przekaźnik. Tam też potrafi być problem z przewodzeniem prądu.tinek71 pisze:Rozebrałem ,rozpiąłem kostkę bez wysiłku-styki wydają się ok ,tak po jednej jak i drugiej stronie ,więc trzeba jeszcze pomierzyć miernikiem ale myślę że to jednak alternator
Zanim wyciągniesz alternator to najpierw zmierz napięcie międzyfazowe żebyś próżnej roboty nie robił.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 174
- Rejestracja: śr mar 28, 2018 8:59 am
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: HONDA
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ełk
Re: Regulator napięcia
W końcowym efekcie padło na alternator i tak też było, dałem do przewinięcia (polecam firma gywer gościu zna się na robocie) przy okazji nowy akumulator i regulator napięcia i jest idealnie 14,4 ale największa to syf akcja wykonanie całej roboty samodzielnie naprawdę nic trudnego trzeba tylko uważać przy zdjęciu obudowy alternatora widziałem jak gościu na YouTube podważał w śrubokrętem ,Według mnie to jest proszenie się o kolejne kłopoty. Troszkę finezji jak podpowiedział kolega z forum i poszło Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc nieocenioną w tym przypadku 
