Osłona gumowa tłoczka pompy hamulcowej
-
- Rekrut
- Posty: 37
- Rejestracja: ndz gru 18, 2011 10:16 pm
- Imię: Zbigniew
- Marka motocykla: Xl 1000
- Model: Sd01
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: Prabuty/Kwidzyn
Osłona gumowa tłoczka pompy hamulcowej
Witam
Mam pytanie, czy jest jakiś problem z wymianą osłony gumowej tłoczka przy pompie hamulcowej od klamki hamulca.
Mam pytanie, czy jest jakiś problem z wymianą osłony gumowej tłoczka przy pompie hamulcowej od klamki hamulca.
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Osłona gumowa tłoczka pompy hamulcowej
Jeżeli nie wyciągasz i nie wymieniasz tłoczyska, albo jego uszczelniacza, to nie ma generalnie żadnego. Demontujesz klamkę, wyciągasz starą gumkę, wkładasz nową, składasz i śmigasz.
Jeżeli jednak zdecydujesz się na coś więcej, to problemem jest jedynie nałożenie nowego uszczelniacza na tłoczysko. Mówiąc kolokwialnie, dziurka jest za ciasna na takiego bolca
Ja sobie poradziłem działając z wyczuciem dwiema parami szczypiec do pierścieni Segera.
Jeżeli jednak zdecydujesz się na coś więcej, to problemem jest jedynie nałożenie nowego uszczelniacza na tłoczysko. Mówiąc kolokwialnie, dziurka jest za ciasna na takiego bolca

Ja sobie poradziłem działając z wyczuciem dwiema parami szczypiec do pierścieni Segera.
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
-
- Rekrut
- Posty: 37
- Rejestracja: ndz gru 18, 2011 10:16 pm
- Imię: Zbigniew
- Marka motocykla: Xl 1000
- Model: Sd01
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: Prabuty/Kwidzyn
Re: Osłona gumowa tłoczka pompy hamulcowej
Ok dzięki, zabrakło mi stopu od klamki i przy demontażu czujnika zauważyłem rozwaloną osłonę 

-
- Rekrut
- Posty: 37
- Rejestracja: ndz gru 18, 2011 10:16 pm
- Imię: Zbigniew
- Marka motocykla: Xl 1000
- Model: Sd01
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: Prabuty/Kwidzyn
Re: Osłona gumowa tłoczka pompy hamulcowej
Pewnie do dostania tylko w serwisie
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Osłona gumowa tłoczka pompy hamulcowej
Nie tylko w serwisie, ale chyba trzeba kupić w komplecie z resztą "bebechów" pompy:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... wcQAvD_BwE
Ja montowałem oryginał:
https://hondaspareparts.co.uk/pages/par ... ache=false
http://www.salonoem.pl (240 PLN)
http://www.honda.sklep.pl (276,75 PLN)
https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... wcQAvD_BwE
Ja montowałem oryginał:
https://hondaspareparts.co.uk/pages/par ... ache=false
http://www.salonoem.pl (240 PLN)
http://www.honda.sklep.pl (276,75 PLN)
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
-
- Rekrut
- Posty: 37
- Rejestracja: ndz gru 18, 2011 10:16 pm
- Imię: Zbigniew
- Marka motocykla: Xl 1000
- Model: Sd01
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: Prabuty/Kwidzyn
Re: Osłona gumowa tłoczka pompy hamulcowej
Znalazłem koszt 41pln plus przesyłka jest dostępny jako osobny element 

- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Osłona gumowa tłoczka pompy hamulcowej
O, to spoko 

Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
- JarekS
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 310
- Rejestracja: ndz wrz 15, 2019 8:24 pm
- Imię: Jarek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Świecie / Lünen
Re: Osłona gumowa tłoczka pompy hamulcowej
Odświeżam temat.
Grzebiąc przy viadrze, dostrzegłem roztarganą gumkę ochronną. Tak jak powyżej. No dobra. Wymieniamy. Jako, że komplet naprawczy niemal tyle samo kosztuje co sama guma, zamówiłem komplet. I tu sobie sam zaczynam komplikować życie. Normalnie wymienić samą gumkę i załatwione. Ale! Wymienić tłocztsko z uszczelniaczami miało by oczywiście sens. Bo jeżeli reszta wygląda tak jak owa gumka i też wkrótce się rozleci… Nie było by problemu, gdyby nie fakt, że jesienią ubiegłego roku dałem wymienić wszystkie klocki hamulcowe i płyn. Sam nie grzebałem, bo bałem się zapowietrzyć ten „dual system”.
I tu pytanie. Da się to jakoś ogarnąć, bez zapowietrzenia układu? Mam na myśli wymianę kompletu, tj. tłoczyska z uszczelniaczami, sprężynę i oczywiście tą nieszczęsną gumkę.
Obejrzałem na YouTube chyba wszystkie filmy dotyczące tego tematu. Na jednym filmie fachowcy naprawiają pompę na trasie. Wyciągają tłoczysko trzymając pompę otworem do góry. Potem wszystko montują i zaś działa. Jest w tym coś? Czy nie ma szans bez odpowietrzania.
Jakie są wasze opinie na ten temat?
Grzebiąc przy viadrze, dostrzegłem roztarganą gumkę ochronną. Tak jak powyżej. No dobra. Wymieniamy. Jako, że komplet naprawczy niemal tyle samo kosztuje co sama guma, zamówiłem komplet. I tu sobie sam zaczynam komplikować życie. Normalnie wymienić samą gumkę i załatwione. Ale! Wymienić tłocztsko z uszczelniaczami miało by oczywiście sens. Bo jeżeli reszta wygląda tak jak owa gumka i też wkrótce się rozleci… Nie było by problemu, gdyby nie fakt, że jesienią ubiegłego roku dałem wymienić wszystkie klocki hamulcowe i płyn. Sam nie grzebałem, bo bałem się zapowietrzyć ten „dual system”.
I tu pytanie. Da się to jakoś ogarnąć, bez zapowietrzenia układu? Mam na myśli wymianę kompletu, tj. tłoczyska z uszczelniaczami, sprężynę i oczywiście tą nieszczęsną gumkę.
Obejrzałem na YouTube chyba wszystkie filmy dotyczące tego tematu. Na jednym filmie fachowcy naprawiają pompę na trasie. Wyciągają tłoczysko trzymając pompę otworem do góry. Potem wszystko montują i zaś działa. Jest w tym coś? Czy nie ma szans bez odpowietrzania.
Jakie są wasze opinie na ten temat?
Uważaj na głos w Twojej głowie, który mówi, że nie dasz rady - łże skurwysyn.
~ Jakub Żulczyk
~ Jakub Żulczyk
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Osłona gumowa tłoczka pompy hamulcowej
Wymieniając tylko w ręcznej pompie nie zapowietrzysz duala, a z odpowietrzeniem przedniego układu spokojnie poradzisz sobie sam. Pewnie da się zrobić to bez spuszczania plynu z układu, ale ryzyko zapowietrzenia, w mojej ocenie, jest i tak spore. Obejrzyj jakiś film na temat odpowietrzania i dzialaj, nie ma się czego bać.
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
- JarekS
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 310
- Rejestracja: ndz wrz 15, 2019 8:24 pm
- Imię: Jarek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Świecie / Lünen
Re: Osłona gumowa tłoczka pompy hamulcowej

Uważaj na głos w Twojej głowie, który mówi, że nie dasz rady - łże skurwysyn.
~ Jakub Żulczyk
~ Jakub Żulczyk
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Osłona gumowa tłoczka pompy hamulcowej
To jest nie wykonalne co by nie zapowietrzyć układ. Wymień co masz wymienić w domu a na odpowietrzanie jedź do serwisu jak nie czujesz się na siłach.
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Osłona gumowa tłoczka pompy hamulcowej
Z zapowietrzonymi hamulcamimelon1968 pisze:To jest nie wykonalne co by nie zapowietrzyć układ. Wymień co masz wymienić w domu a na odpowietrzanie jedź do serwisu jak nie czujesz się na siłach.


Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Osłona gumowa tłoczka pompy hamulcowej
przecie nożny działa nie? Sam tak napisałeś.zalmen3 pisze:Z zapowietrzonymi hamulcamimelon1968 pisze:To jest nie wykonalne co by nie zapowietrzyć układ. Wymień co masz wymienić w domu a na odpowietrzanie jedź do serwisu jak nie czujesz się na siłach.![]()
?
Wymieniając tylko w ręcznej pompie nie zapowietrzysz duala
- JarekS
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 310
- Rejestracja: ndz wrz 15, 2019 8:24 pm
- Imię: Jarek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Świecie / Lünen
Re: Osłona gumowa tłoczka pompy hamulcowej
Panowie spoko, nie o to chodzi. Nie ma problemu z odpowietrzeniem. Chodzi mi tylko o to, że jesienią wymieniłem płyn i nie chciał bym musieć znowu go zmieniać. Ale chyba mi nic innego nie pozostanie. A co do samego odpowietrzania, to powiem tylko tyle, że mój pierwszy samochód to duży Fiat z 1979 r. Tam co chwile coś się rozszczelniało i trzeba było go odpowietrzać
Ach, jak bym go dzisiaj znowu chciał mieć…

Uważaj na głos w Twojej głowie, który mówi, że nie dasz rady - łże skurwysyn.
~ Jakub Żulczyk
~ Jakub Żulczyk