Przejrzałem forum i wiem że temat było poruszany niejednokrotnie ale chcę jeszcze dopytać w jednej kwestii.
Zacznę od początku.
Zmierzyłem napięcie na klemach i zobaczyłem wahania przy włączonych mijania i obr. ok 5tys. między 13 - 13,5V (wcześniej tego nie było).
Na pierwszy rzut poszła dobrze znana biała kostka z trzeba żółtymi przewodami do regulatora i jeden konektor już był spalony.
Po przejrzeniu wydaje mi się wszystkich wątków z tym związanych polutowałem kable na stałe... no i tutaj zrobiłem błąd bo jeszcze przed lutowaniem nie sprawdziłem stanu alternatora.
Tutaj główne pytanie czy jak mam polutowane wspomniane żółte przewody to pomiar np. napięcia powinien dać poprawny wynik czy rozcinać i dopiero zabierać się za pomiar napięcia i oporności ?
Przy zlutowanych przewodach oporność mam na poziomie 0,3 Ohm, ale ładowanie ok 11,6V bez względu na obroty silnika.
W momencie kiedy dopiero co dojdzie do 3-ech kresek nagrzania pomiar na klemach wydaje się być ok 13,7 przy włączonych światłach drogowych i obr. 5tys., problem chyba się pojawia jak dochodzi już do uruchomienia wentylatora chłodzenia.
Poniżej jeszcze zamieszczę zebrane pomiary po lutowaniu i solidnym nagrzaniu:
- Przy włączonych światłach drogowych, ładowaniu tel. i chłodnicy - 13,3V obr. ok 5000.
- Przy włączonych światłach mijania, ładowaniu tel. i chłodnicy - 13,4V obr. ok 5000.
Na brązowej kostce przy włączonych odbiornikach i 5tys obrotach 13,9V.
Bez wkręcania motocykla na obroty przy wszystkich odbiornikach napięcie się mocno waha ale zwykle oscyluje w ok.13,2 schodząc do 12,7V czyli tyle ile miał akumulator przy rozpoczęciu testów.
Pamiętam jeszcze w poprzednim roku praktycznie w każdym zakresie obrotów ok 14,1V. Zanim zacznę dalej grzebać to tak jak wspomniałem interesuje mnie czy przy zlutowanych żółtych przewodach powinienem uzyskać prawidłowy pomiar czy ciąć i wtedy zabierać się za sprawdzanie. 11,6V na wyjściu z alternatora wydaje się być mało powinno być chyba 30-60V w zależności od obrotów? Z drugiej strony dziwne jest to że na brązowej kostce mam napięcie wg. mnie poprawne.
Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie pomysły

