
Katalizator
Katalizator
Powiedzcie mi jak to jest z katalizatorem w wiadrze, a konkretnie sd01, jest on czy go nie ma? Kraje w ktore jedziemy nie grzesza dobrym paliwem, wiec musial by powedrowac na zlom 

- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Dopiero w modelu SD02 na wtrysku wprowadzono tzw katalizator trójdrożny (three-way-catalyst). Ponadto modele G (Germany) już od 2003 wyposarzono w sonde lambda. Od roku 2007 wszystkie maja sonde. Systemy PAIR i Crankase Emission Control System pozostawiono w Viaderkach z katalizatorami dokonujac jedynie kosmetycznych zmian w systemie sterowania ich dzialaniem.
- roadrunner
- Udaje motocyklistę
- Posty: 176
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
- Lokalizacja: Lubartów, Warszawa
W związku z tym że mam cały czas problemy z "czkawką" na niskich obrotach i jednostajnie odkręconym gazie, pozwolę sobie odgrzać kotleta. Podobno takie objawy oraz strzelanie w airbox występują kiedy niesprawny jest wspomniany system PAIR. Czy ktoś tam zaglądał? Co można z tym zrobić?
Zastanawiam się nad opcją zaślepienia zaworów PAIR jeżeli nie pomoże ich przegląd i ew. wyczyszczenie...
Zastanawiam się nad opcją zaślepienia zaworów PAIR jeżeli nie pomoże ich przegląd i ew. wyczyszczenie...
Never ride faster, than your guardian angel can fly...
re
Mógłbyś zdradzić kiedy strzela do airboxa? Zazwyczaj taki objaw to albo zatkany wydech(obojętnie który element) albo nieszczelne lub niedomknięte zawory. Kiedyś już na forum był podobny temat,a przyczyną był przestawiony zapłon..
Też miałem podobne objawy w SD01. Przy serwisie okazało się, że mam wszystkie zawory ssące do regulacji. Po tym zabiegu już ten problem nie występuje.roadrunner pisze:W związku z tym że mam cały czas problemy z "czkawką" na niskich obrotach i jednostajnie odkręconym gazie, pozwolę sobie odgrzać kotleta. Podobno takie objawy oraz strzelanie w airbox występują kiedy niesprawny jest wspomniany system PAIR. Czy ktoś tam zaglądał? Co można z tym zrobić?
Zastanawiam się nad opcją zaślepienia zaworów PAIR jeżeli nie pomoże ich przegląd i ew. wyczyszczenie...
- roadrunner
- Udaje motocyklistę
- Posty: 176
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
- Lokalizacja: Lubartów, Warszawa
Strzelanie do airboxa jest bardzo sporadyczne i zadarza się przy schodzeniu z obrotów, ale nie jak zamknę gaz tylko lekko odpuszczę. Gorszym problememe jest czkawka tak jakby wypadał czasami zapłon. Zdarza się to przy ruszaniu, delikatnym przyśpieszaniu na niskich obrotach lub jeździe z lekko uchyloną przepustnicą. Nie muszę chyba mówić czym się kończy "czknięcie" silnika podczas ruszania do np. lewoskrętu... Silnik "czknie", motocykl w skręcia efektownie szarpnie kilka razy i wszystko kończy się spektakularną glebą na środku skrzyżowania!
W DL-u takie objawy dawały właśnie nieszczelne zaworki PAIR. Zawory mieszczą się w tolerancji więc to raczej nie zawory, chyba że gniazdo któregoś zaworu jest wypalone, tego nie sprawdzałem...
W DL-u takie objawy dawały właśnie nieszczelne zaworki PAIR. Zawory mieszczą się w tolerancji więc to raczej nie zawory, chyba że gniazdo któregoś zaworu jest wypalone, tego nie sprawdzałem...
Never ride faster, than your guardian angel can fly...
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Sam system PAIR jest mało skomplikowany, więc sprawdzenie nie zajmie Ci wiele czasu, ani też nie wymaga jakiś wielkich przedsięwzięć, czy zaplecza warsztatowego. Elementów do sprawdzenia są 3:
a) zawór główny (PAIR selenoid valve)
b) zaworki na pokrywach cylindrów (PAIR check reed valve)
c) przewody
ad a) od zaworu należy odłączyć kostkę z zasilaniem, potem odpiąć 3 wężyki i wymontować z motocykla; zawór znajduje się po prawej stronie pod airboxem, przy demontażu dużo wygodniej jest jak się zdejmie bak i airbox. Potem są 2 testy sprawności zaworu: 1. rezystancja na pinach w kostce powinna wynosić 20-24 omów przy temperaturze 20 st C; 2. Zawór ma 3 króćce - dwa na dole na przeciw siebie i jeden nad jednym z tamtych dwóch; dmuchając w górny króciec powinien być przepływ powietrza, jeżeli zaś podłączymy zawór do napięcia 12 V (prądu stałego oczywiście) to powietrze nie powinno dać się przedmuchać z górnego króćca do dolnych. Jeżeli wszystko jest oki to zawór można zamontować i dalej używać, jeżeli któryś z parametrów ześwirował, zawór jest do wymiany.
ad b) Od pokryw należy odpiąć wężyki systemu pair (te cieńsze), odkręcić te króćce, do których były podłączone wężyki i sprawdzić stan gumowych zaworków pod nimi - jeżeli są popękane, uszkodzone to wymienić. Można je delikatnie wyczyścić lekko naoliwioną szmatką i potem wytrzeć. Jak jest oki to złożyć wszystko i punkt c
ad c) Trzeba przejrzeć połączenia i przewody całego systemu i jak są jakieś uszkodzenia to wymienić odpowiedni wężyk itd itp. Wężyki są 3 - pierwszy od airboxa do zaworu, i dwa od zaworu do pokryw cylindrów.
Tyle z porad - u mnie jak to rozbierałem wszystko było w jak najlepszym porządku, więc wiele więcej nie pomogę.
Pozdrawiam
a) zawór główny (PAIR selenoid valve)
b) zaworki na pokrywach cylindrów (PAIR check reed valve)
c) przewody
ad a) od zaworu należy odłączyć kostkę z zasilaniem, potem odpiąć 3 wężyki i wymontować z motocykla; zawór znajduje się po prawej stronie pod airboxem, przy demontażu dużo wygodniej jest jak się zdejmie bak i airbox. Potem są 2 testy sprawności zaworu: 1. rezystancja na pinach w kostce powinna wynosić 20-24 omów przy temperaturze 20 st C; 2. Zawór ma 3 króćce - dwa na dole na przeciw siebie i jeden nad jednym z tamtych dwóch; dmuchając w górny króciec powinien być przepływ powietrza, jeżeli zaś podłączymy zawór do napięcia 12 V (prądu stałego oczywiście) to powietrze nie powinno dać się przedmuchać z górnego króćca do dolnych. Jeżeli wszystko jest oki to zawór można zamontować i dalej używać, jeżeli któryś z parametrów ześwirował, zawór jest do wymiany.
ad b) Od pokryw należy odpiąć wężyki systemu pair (te cieńsze), odkręcić te króćce, do których były podłączone wężyki i sprawdzić stan gumowych zaworków pod nimi - jeżeli są popękane, uszkodzone to wymienić. Można je delikatnie wyczyścić lekko naoliwioną szmatką i potem wytrzeć. Jak jest oki to złożyć wszystko i punkt c
ad c) Trzeba przejrzeć połączenia i przewody całego systemu i jak są jakieś uszkodzenia to wymienić odpowiedni wężyk itd itp. Wężyki są 3 - pierwszy od airboxa do zaworu, i dwa od zaworu do pokryw cylindrów.
Tyle z porad - u mnie jak to rozbierałem wszystko było w jak najlepszym porządku, więc wiele więcej nie pomogę.
Pozdrawiam
- roadrunner
- Udaje motocyklistę
- Posty: 176
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
- Lokalizacja: Lubartów, Warszawa
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 215
- Rejestracja: wt gru 25, 2012 10:18 am
- Lokalizacja: marki/wawa
- Kontakt:
Re: Katalizator
rozwiązałeś kolego swój problem??? mi podobnie ostatnio czka tyle że tez obroty ma za niskie lecz żeby je zwiększyć muszę rozebrac pół moto bo pokrętełko stoi dęba 

Wykonuje balustrady nierdzewne i wszystko co związane z tą stalą i spawaniem, w razie potrzeby pomogę www.nierdzewnie.pl
- roadrunner
- Udaje motocyklistę
- Posty: 176
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
- Lokalizacja: Lubartów, Warszawa
Re: Katalizator
Przejrzałem wszystko co się da, łącznie z regulacją zaworów i tymczasowym zaślepieniem/zablokowaniem systemu PAIR, bez rezultatu.
Silnik czasami potrafi "czknąć" i zgasnąć, zdarza się to niestety najczęściej przy ruszaniu w momencie dodania gazu. Szybkość wolnych obrotów nie ma na to żadnego wpływu.
Silnik czasami potrafi "czknąć" i zgasnąć, zdarza się to niestety najczęściej przy ruszaniu w momencie dodania gazu. Szybkość wolnych obrotów nie ma na to żadnego wpływu.
Never ride faster, than your guardian angel can fly...
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 215
- Rejestracja: wt gru 25, 2012 10:18 am
- Lokalizacja: marki/wawa
- Kontakt:
Re: Katalizator
no to ciekawe że tyle czasu mineło bez rozwiązania problemu, ja w piatek prawdopodobnie będe bawił się w synchro gazników bo po remoncie głowicy nie synchronizowałem a i czkac i kichać w gaznik zaczął.
dziś sprawdziłem jeszcze raz zawory dla pewności i są ok.
pytanie dla znawców, do synchronizacji nalezy wpiac się do węzyka z tylnego gaznika z którego wężyk idzie do baku a w przednim tej samej grubości węzyk do PAIR??
dziś sprawdziłem jeszcze raz zawory dla pewności i są ok.
pytanie dla znawców, do synchronizacji nalezy wpiac się do węzyka z tylnego gaznika z którego wężyk idzie do baku a w przednim tej samej grubości węzyk do PAIR??
Wykonuje balustrady nierdzewne i wszystko co związane z tą stalą i spawaniem, w razie potrzeby pomogę www.nierdzewnie.pl
- roadrunner
- Udaje motocyklistę
- Posty: 176
- Rejestracja: ndz gru 05, 2010 11:25 pm
- Lokalizacja: Lubartów, Warszawa
Re: Katalizator
Po miesiącach spędzonych na bezowocnym poszukiwaniu przyczyny tych "nieprawidłowości" i wydaniu niechudej cyfry na wymianę części które były dobre doszedłem do wniosku, że jedyna skuteczna metoda dokonania tej naprawy, to wymiana motocykla na inny/nowy.kucyk_323 pisze:no to ciekawe że tyle czasu mineło bez rozwiązania problemu ...
Nauczyłem się z tym "żyć" i przestałem sobie głowę zawracać tym, oraz przypadkami zgaśnięcia wszystkiego łącznie z zegarami przy próbie zapłonu po takim kichnięciu. Żadnej z przyczyn takiego stanu rzeczy nie udało mi się ustalić, teorie kilkunastu mechaników z których każda była inna, też były nie trafione i naraziły mnie na kolejne zupełnie niepotrzebne koszty.
Never ride faster, than your guardian angel can fly...
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz sie 12, 2012 2:49 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD01
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Katalizator
Przeglądając fora dochodzę do wniosku, że w motocyklu typu Varadero SD01 często pojawiają się dolegliwości z czkawką... I nikt nie potrafi rozwiązać problemu i powiedzieć co to jest... Mam chyba podobny problem i też nie wiem jak do tego podejść.