Dziwny objaw - "bzyczenie" z pod baku :)
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 204
- Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Dziwny objaw - "bzyczenie" z pod baku :)
Mam mały problem na wiosne na przednim cylindrze wymieniłem plytki zaworowe i niby wszystko ok.
Od niedawna przy 3-4 tysiącach strasznie mi "brzęczy" z pod baku (jakby metalowa podkładka wpadała w wibracje i wydaje metaliczny głos.
Nie ma to cos wspólnego z napinaczem ? - dodam ze przy regulacji musiałem ten napinacz popuścić aby ściągnąć wałki.
Dodam tez ze ten metaliczny głos nie zawsze występuje - zazwyczaj jak jadę pod górę i silnik jest bardziej obciążony. na biegu jałowym jak moto stoi nic nie słychać.
Od niedawna przy 3-4 tysiącach strasznie mi "brzęczy" z pod baku (jakby metalowa podkładka wpadała w wibracje i wydaje metaliczny głos.
Nie ma to cos wspólnego z napinaczem ? - dodam ze przy regulacji musiałem ten napinacz popuścić aby ściągnąć wałki.
Dodam tez ze ten metaliczny głos nie zawsze występuje - zazwyczaj jak jadę pod górę i silnik jest bardziej obciążony. na biegu jałowym jak moto stoi nic nie słychać.
re
Wiesz,ja miałem taką sztukę też po regulacji-a właściwie kontroli luzów.W trakcie jazdy wpadał w wibracje element łączący połówki gmoli przed silnikiem.Posprawdzaj to co możesz z elementów które były rozbierane.
Powodzenia![:wink:](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f609.svg)
Powodzenia
-
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1424
- Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
- Lokalizacja: warszawa
He he klasyk. Ja też pierwsze sprawdził bym gmole na łàczeniu ![Smiech :lol:](./images/smilies/1i.gif)
Już nie jeden chciał od razu silnik rozbierac![Smiech :lol:](./images/smilies/1i.gif)
![Smiech :lol:](./images/smilies/1i.gif)
Już nie jeden chciał od razu silnik rozbierac
![Smiech :lol:](./images/smilies/1i.gif)
KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
-
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1424
- Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
- Lokalizacja: warszawa
No to faktycznie jest szansa ,że to nie ta śrubavipkojot pisze:W tym problem ze nie mam gmoli ....
![Smiech :lol:](./images/smilies/1i.gif)
![Smiech :lol:](./images/smilies/1i.gif)
![Smiech :lol:](./images/smilies/1i.gif)
![Smiech :lol:](./images/smilies/1i.gif)
KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
- seba0000
- Udaje motocyklistę
- Posty: 123
- Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
Mam to samo , z powodu tego bzyczenia wziąłem się za regulacje luzów zaworowych. Ssące przedniego cylindra miały po 0.25 i 0.23 . Wymieniłem płytki złożyłem wszystko jak instrukcja mówi . Po odpaleniu , jak silnik się rozgrzał tak bzyczenie powróciło. Jest to regularne bzyczenie. Jak dla mnie dobiega ono z dołu silnika i to z prawej strony. Ale nie będę się przy tym upierał bo trzeba osłuchać stetoskopem. . Dzisiaj jeszcze raz wezmę się za sprawdzenie luzów zaworowych na obu cylindrach i wymienię sprężyny napinaczy (kupiłem i leżą). Aczkolwiek zastanawiam się nad napędem pompy wody i oleju czy to może dochodzić stamtąd ? A gmole ma dokręcone także to nie to.
- seba0000
- Udaje motocyklistę
- Posty: 123
- Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
Zawory sprawdzone jeszcze raz , luzy mieszczą się w tolerancjach serwisowych. Na napinacze brakło czasu .
Zastanawiam się czy ten odgłos może wydawać też pęknięty pierścień tłokowy ? :shock:
okazuje się jeszcze że napinacz łańcucha rozrządu przedniego cylindra nie ma tej metalowej nakładki na końcu tłoka (tylny ma) , czy tak powinno być ? Na stronie motoristy na zdjęciu rozrządu jest na obu napinaczach (nr 6)
![Obrazek](%5Burl=http%3A//postimage.org/image/1i3syhu04/%5D%5Bimg%5Dhttp://s2.postimage.org/1i3syhu04/P090211_15_240001.jpg)
[/img]
do vipkojot : ustaw rozrząd na znaki odkręć śrubę napinacza . Wkładasz dorobiony kluczyk i blokujesz napinacz. Napinacz odkręca się kluczem imbusowym . Po wyjęciu ściągasz seger z napinacza i rozkładasz na części (on się rozkręca ) składa się w odwrotnej kolejności i nakręca kluczykiem . Po umieszczeniu w korpusie i dokręceniu wyjmujesz kluczyk , napinacz sam się ustawi i dopnie płozę łańcucha.
Dostęp jest lepszy jak ściągniesz airboxa , ale znów trzeba pół viadra rozbierać.
Zastanawiam się czy ten odgłos może wydawać też pęknięty pierścień tłokowy ? :shock:
okazuje się jeszcze że napinacz łańcucha rozrządu przedniego cylindra nie ma tej metalowej nakładki na końcu tłoka (tylny ma) , czy tak powinno być ? Na stronie motoristy na zdjęciu rozrządu jest na obu napinaczach (nr 6)
![Obrazek](%5Burl=http%3A//postimage.org/image/1i3syhu04/%5D%5Bimg%5Dhttp://s2.postimage.org/1i3syhu04/P090211_15_240001.jpg)
[/img]
do vipkojot : ustaw rozrząd na znaki odkręć śrubę napinacza . Wkładasz dorobiony kluczyk i blokujesz napinacz. Napinacz odkręca się kluczem imbusowym . Po wyjęciu ściągasz seger z napinacza i rozkładasz na części (on się rozkręca ) składa się w odwrotnej kolejności i nakręca kluczykiem . Po umieszczeniu w korpusie i dokręceniu wyjmujesz kluczyk , napinacz sam się ustawi i dopnie płozę łańcucha.
Dostęp jest lepszy jak ściągniesz airboxa , ale znów trzeba pół viadra rozbierać.
- seba0000
- Udaje motocyklistę
- Posty: 123
- Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
nie załączałem linka bo nie wchodzi. Chodzi o to , że na schemacie rozrządu oba napinacze mają ten metalowy kapturek, u mnie tylko tylny.Kuba-car pisze:Nie wiem co miało być na fotce 6-bo się nie odpala
tutaj :http://www.hondavaradero.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=1710 kolega na obu napinaczach ma te metalowe nakładki.