Zegar, spalanie - Viadro SD02
- moto__dawca
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 208
- Rejestracja: czw sty 12, 2012 8:06 pm
- Lokalizacja: śląsk
Zegar, spalanie - Viadro SD02
pytanie jak ustawic zegar zeby byl 24 h
i jak działa komputer ze spalaniem? czy jest on dokladny ?
i pytanie co do kontrolki hiss po wyłączeniu mruga a po jakims czasie gasnie? to normalny objaw? czy powinna cały czas mrugac ?
i jak działa komputer ze spalaniem? czy jest on dokladny ?
i pytanie co do kontrolki hiss po wyłączeniu mruga a po jakims czasie gasnie? to normalny objaw? czy powinna cały czas mrugac ?
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Zegarka nie da się ustawić aby wyświetlał godziny np 22 zamiast tego będzie 10 PM. (tak samo było w Transalpie 650)
Spalanie chwilowe l/km jest wyświetlane w modelach od 2006r w górę w modelach 2003-2005 jest tylko km/l
U mnie kontrlka HISS po przekręceniu zapłonu świeci się cały czas (tak samo malem w Transalpie 650)
Spalanie chwilowe l/km jest wyświetlane w modelach od 2006r w górę w modelach 2003-2005 jest tylko km/l
U mnie kontrlka HISS po przekręceniu zapłonu świeci się cały czas (tak samo malem w Transalpie 650)
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Ja w 2003 też mam km/l i l/100km. Komputer podaje raczej wartości zgrubne - dokładnie sprawdzisz na stacji benzynowej:)
Kontrolka HISS nie powinna mrugać - jak mruga to znaczy ze podaje kod błędu.
Generalnie jeżeli coś świruje, to po przekręceniu kluczyka zapala się na około 10 sek, po czym gaśnie i podaje kod błędu błyśnięciami typu długie/krótkie (długie to około 2-3 sek, krótkie to około 1 sek, przerwy pomiędzy błyskami też około 1 sek); potem robi przerwę około 10 sek i znów podaje kod błyskając. Jeżeli u Ciebie właśnie tak się zachowuje to trzeba by to zdiagnozować. Postaraj się spisać z jaką częstotliwością błyska to może będzie wiadomo o co chodzi.
Pozdrawiam
Kontrolka HISS nie powinna mrugać - jak mruga to znaczy ze podaje kod błędu.
Generalnie jeżeli coś świruje, to po przekręceniu kluczyka zapala się na około 10 sek, po czym gaśnie i podaje kod błędu błyśnięciami typu długie/krótkie (długie to około 2-3 sek, krótkie to około 1 sek, przerwy pomiędzy błyskami też około 1 sek); potem robi przerwę około 10 sek i znów podaje kod błyskając. Jeżeli u Ciebie właśnie tak się zachowuje to trzeba by to zdiagnozować. Postaraj się spisać z jaką częstotliwością błyska to może będzie wiadomo o co chodzi.
Pozdrawiam
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
to ja już nie wiem jak to jest z tym wskazaniem spalania w poszczególnych rocznikach :shock:
Znajomy ma SD02 z 2005r i u niego jest tylko TRIP A, TRIP B i km/l i nie ma 4 opcji czyli l/km :shock:
Podobnie sytuacja wyglądała gdy sobie szukałem SD02 i znalazłem z końca 2003r i też miało jedynie km/l :shock: Może to jakoś się odblokowuje i Wy macie to odblokowane albo to może było jako dodatkowe wyposażenie bo wiem z autopsji, że nei każde Varadero ma opcję spalania pokazywaną w l/km ? :shock:
Znajomy ma SD02 z 2005r i u niego jest tylko TRIP A, TRIP B i km/l i nie ma 4 opcji czyli l/km :shock:
Podobnie sytuacja wyglądała gdy sobie szukałem SD02 i znalazłem z końca 2003r i też miało jedynie km/l :shock: Może to jakoś się odblokowuje i Wy macie to odblokowane albo to może było jako dodatkowe wyposażenie bo wiem z autopsji, że nei każde Varadero ma opcję spalania pokazywaną w l/km ? :shock:
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
- moto__dawca
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 208
- Rejestracja: czw sty 12, 2012 8:06 pm
- Lokalizacja: śląsk
ja tez mam 4 opcje komputera. wiec nie wiem od czego to zalezy
a z tym hisstem to jest tak ze jak zapalam to gasnie i nic nie swieci.
tylko jak wyloncze moto i wyjme kluczy to kontrolna miga raz na 10 sek migniecie i tyle. i tak przez jakies czas. a na 2 dzien patrze i nic juz nie miga. wiec to nie wiem czy cos jest nie tak czy tak ma byc ?
a z tym hisstem to jest tak ze jak zapalam to gasnie i nic nie swieci.
tylko jak wyloncze moto i wyjme kluczy to kontrolna miga raz na 10 sek migniecie i tyle. i tak przez jakies czas. a na 2 dzien patrze i nic juz nie miga. wiec to nie wiem czy cos jest nie tak czy tak ma byc ?
Wsiadasz na motocykl, zakładasz kask i widzisz całkiem inny świat =)
Honda XL 1000 SD02 Varadero
Honda XL 1000 SD02 Varadero

-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 204
- Rejestracja: wt mar 23, 2010 4:01 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Aaaa to wszystko jasne.
Chodziło o diodę w lewym zegarze a nie kontrolkę z napisem HISS.
To się zgadza. ona symuluje a`la alarm i po ok 24 godzinach bezczynności sama gaśnie.
Co to tych opcji spalania to osobiście ich nie używam. wiec czy się ma km/l czy l/km to lepiej cieszyć się jazdą niż panikować wskazaniami :P
Chodziło o diodę w lewym zegarze a nie kontrolkę z napisem HISS.
To się zgadza. ona symuluje a`la alarm i po ok 24 godzinach bezczynności sama gaśnie.
Co to tych opcji spalania to osobiście ich nie używam. wiec czy się ma km/l czy l/km to lepiej cieszyć się jazdą niż panikować wskazaniami :P
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
No to nas tą lampką HISS'a nastraszyłeś :twisted:
Ja zawsze się bawię komputerem pokładowym podczas nudnych przelotów autostradowych
Wtedy włączam sobie jedną z opcji (km/l lub l/km) i "paczam" jak się zachowuje wskaźnik przy różnych operacjach manetką :oops:
Same wnioski na temat spalania wyciągam na podstawie "twardych dowodów" czyli ilość zatankowanych litrów x 100 / wskazanie licznika przebiegu dziennego
Pozdrawiam
Ja zawsze się bawię komputerem pokładowym podczas nudnych przelotów autostradowych

Same wnioski na temat spalania wyciągam na podstawie "twardych dowodów" czyli ilość zatankowanych litrów x 100 / wskazanie licznika przebiegu dziennego
Pozdrawiam
- moto__dawca
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 208
- Rejestracja: czw sty 12, 2012 8:06 pm
- Lokalizacja: śląsk
no wlanie o ta diode chodzi he 
wiec sie wszystko zgadza
bo juz myslalem ze cos jest nie tak. bo takto wszystko pali i bez problemu jest 
a co do spalania to jest mozliwe ze viadro na autobanie jest w stanie spalic ok 5 l ? wiadomo przy ok 100. 120 km.h

wiec sie wszystko zgadza


a co do spalania to jest mozliwe ze viadro na autobanie jest w stanie spalic ok 5 l ? wiadomo przy ok 100. 120 km.h
Wsiadasz na motocykl, zakładasz kask i widzisz całkiem inny świat =)
Honda XL 1000 SD02 Varadero
Honda XL 1000 SD02 Varadero

- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
U mnie przy 100km/h na 6 biegu ten śmieszny komputerek pokazuje 4,5l/100km :shock: ale to jest chwilowe spalanie... Przy 100km/h Transalp XL650 palil około 4,7 na 100 ale to wynikało z wyliczeń a nie z chwilowego spalania :twisted: Na pewno Varadera swoje spalić musi i te spalanie nie bedzie takie jak w zwykłej 600tce. W sumie niby 1 lub 2 litry więcej od 600 to nie wiele ale przeliczając te 2 litry na PLNy i na każde 100km jak spali te 2 liry więcej to tych PLNów uzbiera się
No ale z drugiej strony moto to przyjemność, która trwa max 8 miesięcy :shock: natomiast pozostałe 4 miesiące to czysta ekonomia gdy moto zapada w sen zimowy 

Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
- moto__dawca
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 208
- Rejestracja: czw sty 12, 2012 8:06 pm
- Lokalizacja: śląsk
heh no tak racja 
ale mysle ze przy normalnej " przepisowej " jazdzie viadro moze spalic ok 6 l wiec to nie jest duzo
a radosc z jazdy bezcenna 
oby do wiosny. bo moje viadro sie juz budzi z zimowego snu heh

ale mysle ze przy normalnej " przepisowej " jazdzie viadro moze spalic ok 6 l wiec to nie jest duzo


oby do wiosny. bo moje viadro sie juz budzi z zimowego snu heh

Wsiadasz na motocykl, zakładasz kask i widzisz całkiem inny świat =)
Honda XL 1000 SD02 Varadero
Honda XL 1000 SD02 Varadero

- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Spalanie spokojnie można osiągnąć poniżej 5 l/100km, jako przykład podam statystyki z mojej wyprawy do Skandynawii:
- przebieg całkowity GPS 7796,9 km
- przebieg całkowity licznik 7633,8 km
- średni przebieg dzienny 477,1 km
- maksymalny przebieg dzienny 756,6 km
- minimalny przebieg dzienny 235,2 km
- całkowite zużycie paliwa 417,57 litra
- spalanie średnie 5,47 l/100 km
- maksymalne spalanie na jednym baku 5,93 l/100 km
- minimalne spalanie na jednym baku 4,68 l/100 km
Generalnie zależy od preferowanego stylu jazdy - mój ulubiony jest właśnie taki jaki obrazują te dane. Dodam jeszcze, że podczas wypadu do Chorwacji, gzie jechaliśmy we dwójkę i ze znacznie większą ilością bagażu spalanie było jeszcze niższe :roll: Tyle że nie mam pod ręką zeszytu z notatkami, więc nie przytoczę dokładnych danych.
Co ciekawe zauważyłem że Viaderko lubi jak się w nim "wachluje" biegami i na krętych odcinkach gdzie często się zmienia biegi (dohamowanie, redukcja, zakręt, przyspieszanie, bieg lub 2 w górę i znów dohamowanie itd.) pali mniej niż na długich prostych.
Więcej o wyprawie skandynawskiej tutaj:
http://www.staff.amu.edu.pl/~zalmen3/sk ... index.html
Pozdrawiam
- przebieg całkowity GPS 7796,9 km
- przebieg całkowity licznik 7633,8 km
- średni przebieg dzienny 477,1 km
- maksymalny przebieg dzienny 756,6 km
- minimalny przebieg dzienny 235,2 km
- całkowite zużycie paliwa 417,57 litra
- spalanie średnie 5,47 l/100 km
- maksymalne spalanie na jednym baku 5,93 l/100 km
- minimalne spalanie na jednym baku 4,68 l/100 km
Generalnie zależy od preferowanego stylu jazdy - mój ulubiony jest właśnie taki jaki obrazują te dane. Dodam jeszcze, że podczas wypadu do Chorwacji, gzie jechaliśmy we dwójkę i ze znacznie większą ilością bagażu spalanie było jeszcze niższe :roll: Tyle że nie mam pod ręką zeszytu z notatkami, więc nie przytoczę dokładnych danych.
Co ciekawe zauważyłem że Viaderko lubi jak się w nim "wachluje" biegami i na krętych odcinkach gdzie często się zmienia biegi (dohamowanie, redukcja, zakręt, przyspieszanie, bieg lub 2 w górę i znów dohamowanie itd.) pali mniej niż na długich prostych.
Więcej o wyprawie skandynawskiej tutaj:
http://www.staff.amu.edu.pl/~zalmen3/sk ... index.html
Pozdrawiam