Napinacz rozrządu
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Napinacz rozrządu
Cześć,
Jako, że trochę naczytałem się o padających napinaczach w SD01, chciałem sprawdzić - wstępnie bez rozbierania silnika, bo szkoda sezonu - ich stan.
Czy jeżeli wykręce napinacz z bloku silnika, żeby sprawdzić stan sprężynki to istnieje jakieś prawdopodobieństwo, że nie złoże go później, bez otwierania silnika (coś wypadnie, rozsypie się itd)? Czy jestem w stanie jakoś zdiagnozować czy napinacze się zawiesiły?
Jako, że trochę naczytałem się o padających napinaczach w SD01, chciałem sprawdzić - wstępnie bez rozbierania silnika, bo szkoda sezonu - ich stan.
Czy jeżeli wykręce napinacz z bloku silnika, żeby sprawdzić stan sprężynki to istnieje jakieś prawdopodobieństwo, że nie złoże go później, bez otwierania silnika (coś wypadnie, rozsypie się itd)? Czy jestem w stanie jakoś zdiagnozować czy napinacze się zawiesiły?
- seba0000
- Udaje motocyklistę
- Posty: 123
- Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
Jak będziesz wyciągał napinacz to rób to delikatnie. Na końcu napinacza są tzw. "korki" metalowe , mi jeden został w otworze po napinaczu. Jak wpadnie do środka to ... problem może być z wyjęciem. Napinacz po rozebraniu trzeba napiąć - nakręcić. Wykonaj sobie kluczyk do nakręcania jest gdzieś schemat na forum. Wyciągaj napinacz gdy w danym cylindrze zawory są zamknięte . Tak dla pewności żeby nie przeskoczył czasem łańcuch .
Czy sie opłaca wymienić samą sprężynkę ? Hmmm ... Nie wiem , ja wymieniłem i oryginalna wydawała mi się sztywniejsza , więc wróciłem do niej . Pozdrawiam .
Czy sie opłaca wymienić samą sprężynkę ? Hmmm ... Nie wiem , ja wymieniłem i oryginalna wydawała mi się sztywniejsza , więc wróciłem do niej . Pozdrawiam .
- seba0000
- Udaje motocyklistę
- Posty: 123
- Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
Witajcie . Jako , że nie daje mi spokoju dzwonienie raz pojawiające się to znów znikające , postanowiłem zajrzeć do przedniego napinacza . Podczas rozbierania napinacza ukazał mi się taki oto widok :
czy to jest jakieś fatum ??? Pękła sprężyna napinacza . Po wstępnych oględzinach myślę , że to zmęczenie materiału.
Jedyny pozytyw to taki , że nie podczas jazdy bo pewnie była by sieczka !

czy to jest jakieś fatum ??? Pękła sprężyna napinacza . Po wstępnych oględzinach myślę , że to zmęczenie materiału.
Jedyny pozytyw to taki , że nie podczas jazdy bo pewnie była by sieczka !
- seba0000
- Udaje motocyklistę
- Posty: 123
- Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
Sprężyna wymieniona, rozrząd złożony. Viadro mruczy jak 18-tka. Jednak charakterystyczne dzwonienie mnie nie opuszcza . Nie wiem już czego się uczepić . Piszą , że viadro tak ma ale mnie to doprowadza do furii. Czy może dzwonić łańcuch od pompy wody bądź oleju ? Bo to gdzieś z dołu z prawej strony dochodzi.
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Jeśli z prawej z dołu, stawiam na łańcuch pompy oleju.seba0000 pisze:Sprężyna wymieniona, rozrząd złożony. Viadro mruczy jak 18-tka. Jednak charakterystyczne dzwonienie mnie nie opuszcza . Nie wiem już czego się uczepić . Piszą , że viadro tak ma ale mnie to doprowadza do furii. Czy może dzwonić łańcuch od pompy wody bądź oleju ? Bo to gdzieś z dołu z prawej strony dochodzi.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Rozebrałem silnik, wszystko wygląda okej - luzy zaworowe w normie, łańcuch nie lata na zębatkach (jest napięty) a same napinacze są wysunięte do połowy. Problem jest innego typu, napinacze (te trzpienie) mają luz względem ich obudów. Gdy weźmie się takim potrzęsie słychać takie stukanie, które wcześniej słyszałem podczas jazdy. Czy to jest normalne? Czy napinacz kwalifikuje się do wymiany? (działać niby działa...)
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 66
- Rejestracja: pn cze 29, 2009 8:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: sieradz
wtrące dwa przysłowiowe grosze - jeśli dzwoni a za jakiś czas przestaje,później znowu się pojawia to przychodzi mi na myśl tylko to co było u mnie w viaderku.
objawy-raz dzwoni raz nie
dzwięk troszku przypomina dzwięk zaworów,ale to nie to,ciężko zidentyfikować bo niesie sie po całym silniku.
diagnoza-zawór który jest odpowiedzialny za odprowadzenie oparów z wewnątrz silnika do komory filtra powietrza,takie małe g......no po prawej stronie pod zbiornikiem,zawork ten jest sterowany podciśnieniowo.
czyszczenie nic nie daje jest nierozbieralny
wymiana na inny wskazana ,tak też zrobiłem
a teraz najlepsze:ten inny wywalił mi psikusa po 20 tyś - zacieła sie cholera membrana nie pusciła oparów do ponownego spalnia w komorze filtra i podczas niedzielnej wycieczki wywaliło uszczelke pod pokrywą zaworów przedniego cylindara tzn boczne gumowe broki tej uszczelki.
rada- sprawdzić dwa razy ten zaworek jak coś to wymienic na nowy z serwisu
p.s.
a najlepiej wsadzić silnik od vtr 1000 i po sprawie tam był inaczej rozwiązany problem odprowadzania oparów z komory silnika
ja tak zrobiłem,ale nie przez zaworek tylko silniczek mi troszku juz padł

objawy-raz dzwoni raz nie

diagnoza-zawór który jest odpowiedzialny za odprowadzenie oparów z wewnątrz silnika do komory filtra powietrza,takie małe g......no po prawej stronie pod zbiornikiem,zawork ten jest sterowany podciśnieniowo.
czyszczenie nic nie daje jest nierozbieralny
wymiana na inny wskazana ,tak też zrobiłem
a teraz najlepsze:ten inny wywalił mi psikusa po 20 tyś - zacieła sie cholera membrana nie pusciła oparów do ponownego spalnia w komorze filtra i podczas niedzielnej wycieczki wywaliło uszczelke pod pokrywą zaworów przedniego cylindara tzn boczne gumowe broki tej uszczelki.
rada- sprawdzić dwa razy ten zaworek jak coś to wymienic na nowy z serwisu
p.s.
a najlepiej wsadzić silnik od vtr 1000 i po sprawie tam był inaczej rozwiązany problem odprowadzania oparów z komory silnika
ja tak zrobiłem,ale nie przez zaworek tylko silniczek mi troszku juz padł

- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
@elefant w którym miejscu są te zaworki?
U mnie dzwonienie jest najbardziej dokuczliwe na rozgrzanym silniku, przy schodzeniu z obrotów (i tylko wtedy) pomiędzy 3000 a 2000/1500 obrotów lub przy hamowaniu silnikiem (ale to też ich zmniejszanie).
Mają koledzy jakieś sugestie, co to może być?
#dodano
Wiem już, w którym miejscu tylko teraz pojawia się pytanie.
Czy muszę ściagnąć kapę, żeby to zdjąć (czy nic mi nie wpadnie do środka)?
U mnie dzwonienie jest najbardziej dokuczliwe na rozgrzanym silniku, przy schodzeniu z obrotów (i tylko wtedy) pomiędzy 3000 a 2000/1500 obrotów lub przy hamowaniu silnikiem (ale to też ich zmniejszanie).
Mają koledzy jakieś sugestie, co to może być?
#dodano
Wiem już, w którym miejscu tylko teraz pojawia się pytanie.
Czy muszę ściagnąć kapę, żeby to zdjąć (czy nic mi nie wpadnie do środka)?
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 66
- Rejestracja: pn cze 29, 2009 8:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: sieradz
Nie baradzo rozumiem ,bo piszesz żę znalazłeś zaworki,tymczasem jest tylko jeden zaworek po prawej stronie pod zbiornikiem nie trzeba ściągać zadnej kapy.przymocowany do obudowy filtra
zawór od góry połączony jest z króćcem podciśnienia z tylnego cylindara ,dwa boczne gróbe węże poprowadzone do pokryw zaworów przedniego i tylnego cylindra.dolny wąż podłączony do obudowy filtra.
jak znajdziesz ,wymontuj i zawieź do mechanika który umie sprawdzić poprawność działania zaworu-podłączy ręczną pompkę z manometrem do twojego zaworu i sprawdzi poprawność działania membrany.
może okazać sie że podczas pompowania ręcznego membrana odklei sie od ścian zaworu i wtedy będzie oki ,jeśli nie to nowy zaworek załatwi sprawe.
możliwe jest także wywalenie tego zaworu w całośći,wtedy musisz połączyć dwa węże od cylindra razem w jakiś trójnik i podłączyć bezpośrednio pod obudowe filtra.pamiętaj tylko żeby zaślepić wężyk od podciśnienia bo jak tego nie zrobisz to moto nie równo pracuje.
po tej operacji zrób małą traske i zobacz czy cyka jak nie to zawór do wymiany jak tak to zamontuj zawór ponownie na swoje miejsce i będziemy szukać dalej
zawór od góry połączony jest z króćcem podciśnienia z tylnego cylindara ,dwa boczne gróbe węże poprowadzone do pokryw zaworów przedniego i tylnego cylindra.dolny wąż podłączony do obudowy filtra.
jak znajdziesz ,wymontuj i zawieź do mechanika który umie sprawdzić poprawność działania zaworu-podłączy ręczną pompkę z manometrem do twojego zaworu i sprawdzi poprawność działania membrany.
może okazać sie że podczas pompowania ręcznego membrana odklei sie od ścian zaworu i wtedy będzie oki ,jeśli nie to nowy zaworek załatwi sprawe.
możliwe jest także wywalenie tego zaworu w całośći,wtedy musisz połączyć dwa węże od cylindra razem w jakiś trójnik i podłączyć bezpośrednio pod obudowe filtra.pamiętaj tylko żeby zaślepić wężyk od podciśnienia bo jak tego nie zrobisz to moto nie równo pracuje.
po tej operacji zrób małą traske i zobacz czy cyka jak nie to zawór do wymiany jak tak to zamontuj zawór ponownie na swoje miejsce i będziemy szukać dalej
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Pisząc zaworki miałem na myśli cały układ PAIR (2, po sztuce na cylinder i jeden główny).
Zaworek sprawdzę jakoś w przyszłym tygodniu - teraz czekam na filtr powietrza i pełny serwis gaźników. Może coś to zmieni.
Powiedz mi, u Ciebie dzwoniło cały czas, czy tylko podczas hamowania silnikiem/schodzenia z obrotów?
Rozmowa zrobiła się trochę nie na temat, bo o napinaczach za bardzo nie piszemy - proponowałbym, żeby moderator podzielił temat po jego wyczerpaniu/znalezieniu problemu (łatwiej będzie można go odnaleźć w wyszukiwarce).
Zaworek sprawdzę jakoś w przyszłym tygodniu - teraz czekam na filtr powietrza i pełny serwis gaźników. Może coś to zmieni.
Powiedz mi, u Ciebie dzwoniło cały czas, czy tylko podczas hamowania silnikiem/schodzenia z obrotów?
Rozmowa zrobiła się trochę nie na temat, bo o napinaczach za bardzo nie piszemy - proponowałbym, żeby moderator podzielił temat po jego wyczerpaniu/znalezieniu problemu (łatwiej będzie można go odnaleźć w wyszukiwarce).