Varadero 1999r pompa paliwa ?
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 7
- Rejestracja: sob lis 03, 2012 9:30 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Varadero 1999r pompa paliwa ?
Witam wszystkich,
mam problem z pompą paliwa. Motocykl gasł w trakcie jazdy poczym po jakiejś chwili postoju odpalał. Wyczytałem na forach że to początek konca pompy, zakupiłem więc zestaw naprawczy i wymieniłem. Po wymianie niestety nie odpala wogole... Świece są OK. Sprawdziłęm tez czy napięcie dochodzi do pompy i teraz pytanie. Czy napięcie na kostce do pompy powinno być cały czas 12V? Czy przerywacz jest w pompie i sama pompa inicjuje przerywanie na styku co powoduje że pompa pompuje paliwo, czy tez przerywacz jest gdzieś przed pompą? Pytam ponieważ sprawdziłem miernikiem i nie ma tam 12V. Prosze o pomoc.
pozdrawiam
Grzegorz
mam problem z pompą paliwa. Motocykl gasł w trakcie jazdy poczym po jakiejś chwili postoju odpalał. Wyczytałem na forach że to początek konca pompy, zakupiłem więc zestaw naprawczy i wymieniłem. Po wymianie niestety nie odpala wogole... Świece są OK. Sprawdziłęm tez czy napięcie dochodzi do pompy i teraz pytanie. Czy napięcie na kostce do pompy powinno być cały czas 12V? Czy przerywacz jest w pompie i sama pompa inicjuje przerywanie na styku co powoduje że pompa pompuje paliwo, czy tez przerywacz jest gdzieś przed pompą? Pytam ponieważ sprawdziłem miernikiem i nie ma tam 12V. Prosze o pomoc.
pozdrawiam
Grzegorz
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 298
- Rejestracja: wt lut 28, 2012 12:02 am
- Marka motocykla: Honda Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: manchester/ gorzow wlkp
Czy wstawiles tam cos takiego http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-XL-1000 ... 589700b6b1
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 7
- Rejestracja: sob lis 03, 2012 9:30 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 298
- Rejestracja: wt lut 28, 2012 12:02 am
- Marka motocykla: Honda Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: manchester/ gorzow wlkp
Poczytaj to moze cos pomoze http://www.hondavaradero.pl/phpBB2/view ... mpa+paliwa
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 298
- Rejestracja: wt lut 28, 2012 12:02 am
- Marka motocykla: Honda Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: manchester/ gorzow wlkp
Poczytaj to moze cos pomoze http://www.hondavaradero.pl/phpBB2/view ... mpa+paliwa
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Jeżeli to faktycznie wina pompy i nie odpala to są dwie opcje:
-styki się nie zwierają i przez to nie pompuje (źle złożona reparaturka lub zahaczone cóś przy składaniu)
-styki się nie rozwierają i przez to pompa zalewa układ (są niby przelewy, ale okazuje się, że w takie sytuacji zgaśnie...)
Ściągnij kopułkę i obserwuj co się dzieje.
Jak naprawiałeś pompkę, to wyciągałeś ją może (odłączałeś przewody paliwowe), czy bez ingerencji w układ?
Przerywacza jakotakiego nie ma. Jest za to elektromagnes. który rozłącza styki i powoduje przepływ "zupy" (a także iskrę i wypalanie styków - napięcie rozłączeniowe cewki ~ 54/56V)
-styki się nie zwierają i przez to nie pompuje (źle złożona reparaturka lub zahaczone cóś przy składaniu)
-styki się nie rozwierają i przez to pompa zalewa układ (są niby przelewy, ale okazuje się, że w takie sytuacji zgaśnie...)
Ściągnij kopułkę i obserwuj co się dzieje.
Jak naprawiałeś pompkę, to wyciągałeś ją może (odłączałeś przewody paliwowe), czy bez ingerencji w układ?
Przerywacza jakotakiego nie ma. Jest za to elektromagnes. który rozłącza styki i powoduje przepływ "zupy" (a także iskrę i wypalanie styków - napięcie rozłączeniowe cewki ~ 54/56V)
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Varadero 1999r pompa paliwa ?
Pompą steruje ogólnie rzecz biorąc zapłon, więc jak silnik nie chodzi, to na pompie nie ma napięcia. Pojawia się przy obrotach, więc podłącz się z miernikiem i zakręć rozrusznikiem- powinno pojawić się napięcie. Przerywacz- ten, który wymieniłeś- powoduje ruch przesuwny pręta w elektromagnesie, na drugim końcu pręta jest membrana, która tłoczy paliwo do gaźników. Odcięcie gaźników przez zaworki zwrotne powoduje czasowe zawieszenie pręta i brak tłoczenia. To tak w największym skrócie.gczyzewski pisze:Witam wszystkich,
mam problem z pompą paliwa. Motocykl gasł w trakcie jazdy poczym po jakiejś chwili postoju odpalał. Wyczytałem na forach że to początek konca pompy, zakupiłem więc zestaw naprawczy i wymieniłem. Po wymianie niestety nie odpala wogole... Świece są OK. Sprawdziłęm tez czy napięcie dochodzi do pompy i teraz pytanie. Czy napięcie na kostce do pompy powinno być cały czas 12V? Czy przerywacz jest w pompie i sama pompa inicjuje przerywanie na styku co powoduje że pompa pompuje paliwo, czy tez przerywacz jest gdzieś przed pompą? Pytam ponieważ sprawdziłem miernikiem i nie ma tam 12V. Prosze o pomoc.
pozdrawiam
Grzegorz
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 7
- Rejestracja: sob lis 03, 2012 9:30 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Popatrzę dzisiaj jeszcze na te styki i czy bez kopółki pomp bedzie cykac... ale coś mi się wydaje za tam nie dochodzi napięcie bo podłączałem miernik, zakręcałem starterem a na mierniku nie pojawiało się napięcie. Stąd moje pytanie czy tam przed pompą jest jeszcze jakiś sterownik czy też inne ustrojstwo... No ale zobaczę jeszcz edzisiaj.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 7
- Rejestracja: sob lis 03, 2012 9:30 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
walki z pompą ciąg dalszy...
posprawdzałem wszystko o czym koledzy pisaliście i wnioski sa nastepujące.
Co zrobiłem:
1. w pompie wymieniłem stiki z zestawu naprawczego
2. podłaczając pompe pod aku przerywając recznie pompa bangla jak trzeba
3. podłączyłem pod przewody elektryczne i paliwowe NIE DZIAŁA
4. pozostawiłem podłaczone przewody paliwowe
5. pompie podałem zewnętrzne 12V
6. przerywając podawanie napięcia na pompę recznie włączyłem zapłon i co sie stało??? Sprzet odpalił od cyknięcia.
WNIOSKI:
Pompa nie dostaje napięcia i teraz pytanie?
Skąd podawane jest napięcie na pompę i jezeli go niema a przewody i bezpieczniki są OK (sprawdziłem) to co powinienem sprawdzić lub wymienić?
Z góry dziękuję za info.
Co zrobiłem:
1. w pompie wymieniłem stiki z zestawu naprawczego
2. podłaczając pompe pod aku przerywając recznie pompa bangla jak trzeba
3. podłączyłem pod przewody elektryczne i paliwowe NIE DZIAŁA
4. pozostawiłem podłaczone przewody paliwowe
5. pompie podałem zewnętrzne 12V
6. przerywając podawanie napięcia na pompę recznie włączyłem zapłon i co sie stało??? Sprzet odpalił od cyknięcia.
WNIOSKI:
Pompa nie dostaje napięcia i teraz pytanie?
Skąd podawane jest napięcie na pompę i jezeli go niema a przewody i bezpieczniki są OK (sprawdziłem) to co powinienem sprawdzić lub wymienić?
Z góry dziękuję za info.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Moje propozycje winnych:
-Uszkodzona kostka pompa-reszta instalacji (może się któryś pin wysunął?)
-Przetarty przewód
-Uszkodzony przekaźnik pompy
-Zaśniedziałe styki, gdzieś w instalacji
Możesz sprawdzić, dokąd idą przewody od tej kostki i na ich końcu dać napięcie z aku. Wtedy będziesz wiedział, czy przewody są okej.
-Uszkodzona kostka pompa-reszta instalacji (może się któryś pin wysunął?)
-Przetarty przewód
-Uszkodzony przekaźnik pompy
-Zaśniedziałe styki, gdzieś w instalacji
Możesz sprawdzić, dokąd idą przewody od tej kostki i na ich końcu dać napięcie z aku. Wtedy będziesz wiedział, czy przewody są okej.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 7
- Rejestracja: sob lis 03, 2012 9:30 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
pompa cdn..
OK, ale mam 2 pytania, bo 2 sprawy mnie blokuja:
1. Gdzie jest przekaźnik pompy?
2. Czy do pompy przychodzi stałe napięcie czy już impulsowo przerywane?
Moje propozycje winnych:
-Uszkodzona kostka pompa-reszta instalacji (może się któryś pin wysunął?)
-Przetarty przewód
-Uszkodzony przekaźnik pompy
-Zaśniedziałe styki, gdzieś w instalacji
Możesz sprawdzić, dokąd idą przewody od tej kostki i na ich końcu dać napięcie z aku. Wtedy będziesz wiedział, czy przewody są okej.
1. Gdzie jest przekaźnik pompy?
2. Czy do pompy przychodzi stałe napięcie czy już impulsowo przerywane?
Moje propozycje winnych:
-Uszkodzona kostka pompa-reszta instalacji (może się któryś pin wysunął?)
-Przetarty przewód
-Uszkodzony przekaźnik pompy
-Zaśniedziałe styki, gdzieś w instalacji
Możesz sprawdzić, dokąd idą przewody od tej kostki i na ich końcu dać napięcie z aku. Wtedy będziesz wiedział, czy przewody są okej.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 7
- Rejestracja: sob lis 03, 2012 9:30 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
pompa cdn...
Dzięki, jutro sprawdze i napiszę o efektach.
pozdrawiam
pozdrawiam
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 7
- Rejestracja: sob lis 03, 2012 9:30 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Zakończenie prac z pompa :)
Podsumowując całą akcję z pompą wygląda to następująco:
Sprzęt chodzi juz jak ta lala...
Dzięki waszym uwagom i podpowiedziom wymieniłem zesztaw naprawczy.. jednak po wymianie nie było napięcia na pompie. Sprawdziłem bezpieczniki i przeczysciłem styki na przekazniku pompy. Pomogło!!! Napięcie do pompy wróciło
Jednak pompa nie pompowała nadal...
Co się okazało???
Jak się montuje zestaw naprawczy trzeba zwrócic uwage na to by bolec, który porusza membraną był wysunięty jak najmocniej, ponieważ tylko wtedy nacięty na nim rowek zaczepia się o blaszkę w zestawie naprawczym, ja tego nie zrobiłem i styki po prostu były cały czas zwarte...
Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc w zdiagnozowaniu problemu
Pozdrawiam
Grzegorz
Sprzęt chodzi juz jak ta lala...
Dzięki waszym uwagom i podpowiedziom wymieniłem zesztaw naprawczy.. jednak po wymianie nie było napięcia na pompie. Sprawdziłem bezpieczniki i przeczysciłem styki na przekazniku pompy. Pomogło!!! Napięcie do pompy wróciło

Co się okazało???
Jak się montuje zestaw naprawczy trzeba zwrócic uwage na to by bolec, który porusza membraną był wysunięty jak najmocniej, ponieważ tylko wtedy nacięty na nim rowek zaczepia się o blaszkę w zestawie naprawczym, ja tego nie zrobiłem i styki po prostu były cały czas zwarte...
Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc w zdiagnozowaniu problemu
Pozdrawiam
Grzegorz