gażnik
-
- Rekrut
- Posty: 35
- Rejestracja: sob wrz 15, 2012 10:03 am
- Marka motocykla: Varadero
- Model: SD2
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Ciechanowiec
gażnik
Może ktoś doradzi jakie dysze i gdzie je nabyć aby zmniejszyć spalaanie w wiaderku 1999r.
Zbyszek Był IŻ 250 w dawnych latach ,następnie Suzki GS 450 ,Intruder VS 700 , Varadero,Triumch Sprint ,Varadero
- Dawidosss
- Uczy się jeździć
- Posty: 94
- Rejestracja: pt mar 30, 2012 11:28 am
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Viaderko z gaźnikiem z natury pali trochę więcej niż inne motocykle. Moim zdaniem wymiana dyszy nie pomoże ponieważ zmieniając dyszę zmniejszysz dopływ paliwa co bez zmiany innych parametrów takich jak ilość wpuszczanego powietrza doprowadzi po prostu do rozregulowania gaźnika. Jeśli z mniejszą dyszą wyregulujesz gaźnik tzn, zmniejszysz przepływ powietrza efekt będzie taki że silnik obniży nieco spalanie ale i zmniejszą się mu osiągi. Dużej różnicy bym się i tak nie spodziewał.
Ja, moja Honda,i te wszystkie szosy, którymi jeszcze nie jechałem...
- jedras
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 259
- Rejestracja: wt kwie 17, 2012 7:31 am
- Imię: Jędrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL 1000V Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Warszawa
Re: gażnik
Podobno pomaga założenie większej zębatki z przodu (lub mniejszej z tyłu). Poszukaj na forum. Było o tym pisane.Zbyszek00 pisze:Może ktoś doradzi jakie dysze i gdzie je nabyć aby zmniejszyć spalaanie w wiaderku 1999r.
- Dawidosss
- Uczy się jeździć
- Posty: 94
- Rejestracja: pt mar 30, 2012 11:28 am
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Można zmienić zębatkę na mniejszą. Wtedy wzrosną prędkości na poszczególnych przełożeniach biegów i nieco spadnie spalanie niestety kosztem przyspieszenia. Należy jednak pamiętać że zbyt mała zębatka z przodu może zbyt nadmiernie obciążać silnik.
Ja, moja Honda,i te wszystkie szosy, którymi jeszcze nie jechałem...
- Dawidosss
- Uczy się jeździć
- Posty: 94
- Rejestracja: pt mar 30, 2012 11:28 am
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Już rozwijam. O tuż Silnik jak wiemy dysponuje stałą mocą i momentem obrotowym zależnym od obrotów silnika. Przy fabrycznych ustawieniach silnika, skrzyni biegów i przełożeń zębatek napędowych otrzymujemy idealny kompromis pomiędzy przyspieszeniem, osiągami maksymalnymi i spalaniem motocykla. Zakładamy oczywiście że takowy kompromis to ustawienia fabryczne. Teraz do rzeczy. Przełożenia zębatek najlepiej porównać do tych w rowerze górskim tak najprościej to zobrazować. IM większa zębatka z przodu tym większa prędkość maksymalna i mniejsze przyspieszenie i na odwrót jeśli chodzi o zębatkę tylną. Jednak podstawy fizyki mówią doskonale że jeżeli średnica koła napędowego się zmniejsza proporcjonalnie z nią spada moment obrotowy danej przekładni. jeśli spada moment obrotowy musi wzrosnąć siłą przyłożona do przekładni potrzebna do wykonania przez przekładnię takiej samej pracy. To w skrócie znaczy tyle że Małą zębatka z przodu oznacza zwiększenie potrzebnej mocy silnika do jej obrócenia, co za tym idzie silnik pracuje na wyższym niż przewidywane obciążeniu. Wątpię żeby Jakiejś niewielkie zmiany średnic miały wpływ na prace silnika ale widziałem speców co zmieniali obie zębatki w skutek czego silnik po paru miesiącach szedł w drzazgi. Sory że się tak rozpisałem ale tak jakoś wyszło.
Ja, moja Honda,i te wszystkie szosy, którymi jeszcze nie jechałem...
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 3
- Rejestracja: ndz lut 07, 2021 1:17 pm
- Imię: Sebastian
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero sd1
- Rocznik: 1999
Re: gażnik
Panowie, ogrzewam temat.
Mój post odnośnie dysz w gaźnikach znajduje się w dziale części zamiennych.
Dysze praktycznie w każdym rozmiarze są obecnie dostępne na allegro, tylko kto zna wymiary tych mniejszych, które stosował serwis hondy ??
Ktoś pisał na forum że była taka akcja serwisowa kiedyś.
Dysza główna fabryczna tylnego gaźnika to rozmiar 170.
Na przykładzie Suzuki dr 650 z jednym gaźnikiem,gdzie dysza ma rozmiar 149, można domniemywać że do Varadero wystarczyłoby od 140 do 150, ale to tylko wolna dywagacja, a metodą prób zejdzie dużo czasu.
W każdym razie dysze kosztują grosze bo 16 złotych sztuka.
Jeśli ktoś posiada info odnośnie tych mniejszych wymiarów stosowanych przez serwis, to byłbym wdzięczny.
Zdaje się że fabrycznie tylny i przedni gaźnik też miały różne wymiary dysz głównych, czy się mylę ?
Mój post odnośnie dysz w gaźnikach znajduje się w dziale części zamiennych.
Dysze praktycznie w każdym rozmiarze są obecnie dostępne na allegro, tylko kto zna wymiary tych mniejszych, które stosował serwis hondy ??
Ktoś pisał na forum że była taka akcja serwisowa kiedyś.
Dysza główna fabryczna tylnego gaźnika to rozmiar 170.
Na przykładzie Suzuki dr 650 z jednym gaźnikiem,gdzie dysza ma rozmiar 149, można domniemywać że do Varadero wystarczyłoby od 140 do 150, ale to tylko wolna dywagacja, a metodą prób zejdzie dużo czasu.
W każdym razie dysze kosztują grosze bo 16 złotych sztuka.
Jeśli ktoś posiada info odnośnie tych mniejszych wymiarów stosowanych przez serwis, to byłbym wdzięczny.
Zdaje się że fabrycznie tylny i przedni gaźnik też miały różne wymiary dysz głównych, czy się mylę ?
- Gregor
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1657
- Rejestracja: ndz cze 30, 2013 11:01 pm
- Imię: Grzesiek
- Marka motocykla: Triumph
- Model: Tiger 1200
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Krzeszów k. Wałbrzycha
Re: gażnik
W zeszłym roku drastycznie wzrosło mi spalanie - do ok 10 litrów na setkę. Okazało się, że jest pęknięta membrana w gaźniku. Po wymianie wszystko wróciło do normy - 6 litrów na 100 km (przy mniejszej zębatce z tyłu). Niestety nie znalazłem żadnych zamienników membrany - Honda też już tego nie produkuje (musiałem kupić gaźniki z rozbiórki).
Romet Kadet >> CZ 350 >> junak M 10 >> junak M 10 z koszem >> dniepr MT16 (kosz) >> kawasaki KZ 550 >> suzski GS 1000 >> honda Varadero >> TEX 1200