Kilka pytań eksploatacyjnych
Kilka pytań eksploatacyjnych
Witam,
jestem właścicielem Viaderka 2002 r na gaźnikach.
Przejechane ma 33 tys z uwagi na przypływ gotówki chciałem już kupić kilka gratów do niego na rozpoczęcie sezonu.
Płyn chłodzący- Jaki wybrać ? Ile tego wchodzi?
Płyn Hamulcowy - to samo pytanie.
Olej biore motula 5100 jak zawsze.
Filtr powietrza jaki? Czy muszę kupić także olej do filtra powietrza? Czy we wiaderku nie trzeba nasączać w oleju?
Podczas przygotowywania do zimowania motocykla zauważyłem odbarwienia na tylnych wachaczu- na dole link. Odbarwienie jest koloru mlecznego, nie mogę tego wyczyścić. Jakieś pomysły na to? Spolerować ? Co z tym zrobić.
http://imageshack.com/a/img23/7163/lhsq.jpg
http://imageshack.com/a/img856/9030/5ud7.jpg
jestem właścicielem Viaderka 2002 r na gaźnikach.
Przejechane ma 33 tys z uwagi na przypływ gotówki chciałem już kupić kilka gratów do niego na rozpoczęcie sezonu.
Płyn chłodzący- Jaki wybrać ? Ile tego wchodzi?
Płyn Hamulcowy - to samo pytanie.
Olej biore motula 5100 jak zawsze.
Filtr powietrza jaki? Czy muszę kupić także olej do filtra powietrza? Czy we wiaderku nie trzeba nasączać w oleju?
Podczas przygotowywania do zimowania motocykla zauważyłem odbarwienia na tylnych wachaczu- na dole link. Odbarwienie jest koloru mlecznego, nie mogę tego wyczyścić. Jakieś pomysły na to? Spolerować ? Co z tym zrobić.
http://imageshack.com/a/img23/7163/lhsq.jpg
http://imageshack.com/a/img856/9030/5ud7.jpg
- jedras
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 259
- Rejestracja: wt kwie 17, 2012 7:31 am
- Imię: Jędrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL 1000V Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kilka pytań eksploatacyjnych
Płyn chłodniczy - ok 3l, do chłodnic aluminiowych, o w miarę wysokiej temperaturze wrzenia. Ja mam akurat Dynagel.artiwie15 pisze:Witam,
jestem właścicielem Viaderka 2002 r na gaźnikach.
Przejechane ma 33 tys z uwagi na przypływ gotówki chciałem już kupić kilka gratów do niego na rozpoczęcie sezonu.
Płyn chłodzący- Jaki wybrać ? Ile tego wchodzi?
Płyn Hamulcowy - to samo pytanie.
Olej biore motula 5100 jak zawsze.
Filtr powietrza jaki? Czy muszę kupić także olej do filtra powietrza? Czy we wiaderku nie trzeba nasączać w oleju?
Podczas przygotowywania do zimowania motocykla zauważyłem odbarwienia na tylnych wachaczu- na dole link. Odbarwienie jest koloru mlecznego, nie mogę tego wyczyścić. Jakieś pomysły na to? Spolerować ? Co z tym zrobić.
http://imageshack.com/a/img23/7163/lhsq.jpg
http://imageshack.com/a/img856/9030/5ud7.jpg
Płyn hamulcowy - ok 0,5l DOT4 marka obojętna.
Filtr powietrza standardowy (papierowy) nie wymaga olejenia. Ja mam HIFLOFILTRO HF1909 i jest ok.
http://allegro.pl/filtr-powietrza-honda ... 90076.html
Honda XL1000V Varadero
Honda XL600V Transalp
Italjet Formula 125
Suzuki GT80L
Romet Ogar 200
Romet Pony M2
Honda XL600V Transalp
Italjet Formula 125
Suzuki GT80L
Romet Ogar 200
Romet Pony M2
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Kilka pytań eksploatacyjnych
Co do wahacza to chyba z akumulatora pociekło.Jeżeli benzyna lub inny zmywacz tego nie rusza to zostaw te plamy bo wahacz jest anodowany a to jest zabezpieczenie przed korozją aluminium.
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Kilka pytań eksploatacyjnych
Moim zdaniem wahacz ktoś wcześniej próbował polerować za pomocą jakiegoś genialnego środka do czyszczenia części metalowych i nie zdążył wszystkiego zebrać na czas powodując powstanie tych zacieków. Raczej jest to ciężkie do usunięcia.
Płyn chłodniczy nie ma sensu kombinować - ja z powodzeniem używam orlenowskiego Petrygo i od 6 sezonów wszystko jest ok. Hamulcowy tak samo DOT 4 z orlenu. Natomiast filtr musisz sprawdzić najpierw czy masz zwykły papierowy czy K&N, jeżeli pierwszy to tak jak pisał jedras HifloFiltro jest ok i nie wymaga nasączania, jeżeli jednak masz K&N to trzeba go wyczyścić specjalnym preparatem i potem nasączyć kolejnym specjalnym preparatem i zamontować z powrotem - nie wymienia się go tylko czyści i nasącza. Filtr oleju też HifloFiltro jest ok; kiedyś jeden sezon miałem Champion i też był ok.
Pozdrawiam
Płyn chłodniczy nie ma sensu kombinować - ja z powodzeniem używam orlenowskiego Petrygo i od 6 sezonów wszystko jest ok. Hamulcowy tak samo DOT 4 z orlenu. Natomiast filtr musisz sprawdzić najpierw czy masz zwykły papierowy czy K&N, jeżeli pierwszy to tak jak pisał jedras HifloFiltro jest ok i nie wymaga nasączania, jeżeli jednak masz K&N to trzeba go wyczyścić specjalnym preparatem i potem nasączyć kolejnym specjalnym preparatem i zamontować z powrotem - nie wymienia się go tylko czyści i nasącza. Filtr oleju też HifloFiltro jest ok; kiedyś jeden sezon miałem Champion i też był ok.
Pozdrawiam
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Kilka pytań eksploatacyjnych
Ja mogę tylko dopowiedzieć, że alternatywą dla podanych płynów chłodniczych jest Prestone (punkt wrzenia - 129 stopni).
Re: Kilka pytań eksploatacyjnych
Myślałem ,żeby zamówić Honda pro z serwisu krzycza 75 zł za 3 litry ale ponoc ma bardzo dobre własciwosci.
Czyli z wahaczem nic nie zrobię? Bardzo ciężkie do usunięcia próbowałem już wiele preparatów niestety nic nie dało...
Tak przy okazji musze zmienic opone przód co polecacie? Anakee 2? Słyszałem dobre opinie ale testy w internecie mówia o tym ,że na suchej nawierzchni szału opona nie robi, ale ponoc na mokrym super. U mnie to wyglada tak ,że wiekszosc jezdze po szosie ale lubie tez po szutrach:) Co kupić?
Słyszałem ,że do gaznikowcow K&N nie robia...
Czy aby dojsc do filtra musze sciagac zbiornik paliwa czy moge go jakos delikatnie podniesc? Jak to najlepiej zrobic?
Czyli z wahaczem nic nie zrobię? Bardzo ciężkie do usunięcia próbowałem już wiele preparatów niestety nic nie dało...
Tak przy okazji musze zmienic opone przód co polecacie? Anakee 2? Słyszałem dobre opinie ale testy w internecie mówia o tym ,że na suchej nawierzchni szału opona nie robi, ale ponoc na mokrym super. U mnie to wyglada tak ,że wiekszosc jezdze po szosie ale lubie tez po szutrach:) Co kupić?
Słyszałem ,że do gaznikowcow K&N nie robia...
Czy aby dojsc do filtra musze sciagac zbiornik paliwa czy moge go jakos delikatnie podniesc? Jak to najlepiej zrobic?
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Kilka pytań eksploatacyjnych
Anakee2 polecam, jest boska, a testami w necie i prasie raczej bym się nie sugerował. Asfalt miodzio, szuter obleci.
Żeby dojść do filtra zbiornik musi wylecieć. Pamiętaj że Viaderko ma dwa kraniki paliwa i trzeba obydwa zakręcić, bo inaczej sika na lewo i prawo. A i tak przygotuj się na niewielki (50-100 ml) wyciek z węży wyrównujących poziom paliwa w zbiorniku.
Szkoda kasy na płyn Hondy, to najprawdopodobniej najzwyklejszy płyn dostępny na rynku, tylko że z nalepką Honda i ceną z kosmosu.
Pozdrawiam
Żeby dojść do filtra zbiornik musi wylecieć. Pamiętaj że Viaderko ma dwa kraniki paliwa i trzeba obydwa zakręcić, bo inaczej sika na lewo i prawo. A i tak przygotuj się na niewielki (50-100 ml) wyciek z węży wyrównujących poziom paliwa w zbiorniku.
Szkoda kasy na płyn Hondy, to najprawdopodobniej najzwyklejszy płyn dostępny na rynku, tylko że z nalepką Honda i ceną z kosmosu.
Pozdrawiam
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Kilka pytań eksploatacyjnych
Z tego co się orientuje to Honda leje płyn motula.zalmen3 pisze:Szkoda kasy na płyn Hondy, to najprawdopodobniej najzwyklejszy płyn dostępny na rynku, tylko że z nalepką Honda i ceną z kosmosu.
Re: Kilka pytań eksploatacyjnych
KN robi filtry do gaźnika tyle, że są dwa razy droższe od tych do wtrysku.artiwie15 pisze:Słyszałem ,że do gaznikowcow K&N nie robia...
Czy aby dojsc do filtra musze sciagac zbiornik paliwa czy moge go jakos delikatnie podniesc? Jak to najlepiej zrobic?
Zbiornik trzeba zdjąć żeby otworzyć airbox. Najlepiej robić to oczywiście przy pustym zbiorniku, zakręcić kraniki odpiąć przewody paliwowe i odpowietrzenie oraz nie urwać kabelka od wskaźnika rezerwy.
fred
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Kilka pytań eksploatacyjnych
K&N do modelu 1999 ma oznaczenie HA-0011 i najtańszy na allegro 380zł z przesyłką.
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 427
- Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Kilka pytań eksploatacyjnych
jeśli się nie myle to trzeba po zastosowaniu tego filtra wyregulować gaźnikmelon1968 pisze:K&N do modelu 1999 ma oznaczenie HA-0011 i najtańszy na allegro 380zł z przesyłką.
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 427
- Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Kilka pytań eksploatacyjnych
mam zalane SD01 Castrol Radicooljames pisze:Ja mogę tylko dopowiedzieć, że alternatywą dla podanych płynów chłodniczych jest Prestone (punkt wrzenia - 129 stopni).
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 150
- Rejestracja: wt paź 05, 2010 8:42 am
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000 ABS
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Mysłowice
Re: Kilka pytań eksploatacyjnych
Na wahaczu masz kolego odbarwienie od płynu/kwasu do usuwania brudu z tylnego koła, niestety mam to samo po zastosowaniu płynów z rodzaju kwasu do usuwania brudu z felg alu i do kół. Niestety jak to usunąć to juz nie podpowiem, może polerka pasta do chromu lub cos w tym stylu. Ale nie jest to tragedia i da sie z tym żyć:)
Co do płynu w chłodnicy to oglądałem ostatnio płyn który nie zawiera wody, ma wysoką temp wrzenia i jest wieczny, tzn. raz wlany nie podlega wymianie. Kosztuje chyba 3 lub 4 razy więcej niż normalny i wymaga dokładnego wypłukania całego układu z pozostałości starego płynu, zaleta jest fakt że, w czasie pracy gorącego silnika można otworzyć korek z chłodnicy lub ze zbiorniczka wyrównawczego, nie ma eksplozji płynu grożącej poparzeniem gdyż płyn ten nie zawiera wody.
Co do płynu w chłodnicy to oglądałem ostatnio płyn który nie zawiera wody, ma wysoką temp wrzenia i jest wieczny, tzn. raz wlany nie podlega wymianie. Kosztuje chyba 3 lub 4 razy więcej niż normalny i wymaga dokładnego wypłukania całego układu z pozostałości starego płynu, zaleta jest fakt że, w czasie pracy gorącego silnika można otworzyć korek z chłodnicy lub ze zbiorniczka wyrównawczego, nie ma eksplozji płynu grożącej poparzeniem gdyż płyn ten nie zawiera wody.
Przyjemność jazdy Varadero jest równie wielka jak seks, tak więc ideałem było by uprawiać seks jadąc na varadero.
Re: Kilka pytań eksploatacyjnych
Kupiłem płyn Hondy - Honda pro.
Dzisiaj chciałem wiaderkowi założyć alarm - ogólnie kilka rzeczy chciałem ulepszyć.
Zalozyłem chlodzenie na regulatorze napięcia.
Dzisiaj sprawdziłe swój filt powietrza - mam MIW - wygląda na nówkę tylko teraz mam pytanie:
Pod spodem jest taka siatka metalowa na filtrze i ona delikatnie mi się rusza podczas jazdy z określoną prędkością wytwarzało coś mi drgania i właśnie było to słychać z okolic filtra powietrza. Czy to może być problemem? Czy ta siatka powinna być mocno przymocowana i nie powinna się ani troche ruszac tym bardziej wpadac drgania? Jak jest z tym u was? Bo nie wiem czy wymieniać.
Zakładam alarm wszystko niby ok ale chciałbym połączyć się także z zapłonem - po włączeniu zapłonu alarm się uruchamia - mam diagram połączeń ale nie chciałbym grzebać przy kablach przy stacyjce ani także przy tych połączeniu kabli niedaleko zbiornika paliwa. Więc pomyślałem ,że może podpiąć pod jakiś plus , w którym płynie prąd zaraz po włączeniu zapłonu. Może klakson? Tak aby od razu był pod napięciem. Tak jak podłącza się światła do jazdy dziennej:) Może coś bliżej akumulatora? proszę o jakąś poradę.
Pozdrawiam
Dzisiaj chciałem wiaderkowi założyć alarm - ogólnie kilka rzeczy chciałem ulepszyć.
Zalozyłem chlodzenie na regulatorze napięcia.
Dzisiaj sprawdziłe swój filt powietrza - mam MIW - wygląda na nówkę tylko teraz mam pytanie:
Pod spodem jest taka siatka metalowa na filtrze i ona delikatnie mi się rusza podczas jazdy z określoną prędkością wytwarzało coś mi drgania i właśnie było to słychać z okolic filtra powietrza. Czy to może być problemem? Czy ta siatka powinna być mocno przymocowana i nie powinna się ani troche ruszac tym bardziej wpadac drgania? Jak jest z tym u was? Bo nie wiem czy wymieniać.
Zakładam alarm wszystko niby ok ale chciałbym połączyć się także z zapłonem - po włączeniu zapłonu alarm się uruchamia - mam diagram połączeń ale nie chciałbym grzebać przy kablach przy stacyjce ani także przy tych połączeniu kabli niedaleko zbiornika paliwa. Więc pomyślałem ,że może podpiąć pod jakiś plus , w którym płynie prąd zaraz po włączeniu zapłonu. Może klakson? Tak aby od razu był pod napięciem. Tak jak podłącza się światła do jazdy dziennej:) Może coś bliżej akumulatora? proszę o jakąś poradę.
Pozdrawiam