Silnik od VTR do Varadero
Silnik od VTR do Varadero
Witam. Nie wiem czy ktoś rbił taką przeróbkę i wkładał silnik od VTR (najlepiej SP 1 lub 2) do Varadero. Mam obecnie awarię silnika i już od dwana nosiłem się z zamiarem małego tuningu. Wiem, że oba sprzęty bazują na tym samym motorze ale minimalnie różnią się ramą. Może ktoś wie czy są jakieś problemy z przekładką??
kolego widze ze malo wiesz i chyba sie za bardzo nie znasz,a pozatym nie wypowiadaj sie w ten sposob o czyims motorku,bo kiedys ktos moze opisac twoj,wkurzam sie jak czytam takie glupowate posty.RobertB pisze:PS. elastyka jest do dupy. wiadro leci na 2-3 tys obrotów tam trzeba 3-5 tys do spokojnej jazdy. mnie się nie do końca podoba

Szanowna Pani Ewo.Ewa P. pisze:kolego widze ze malo wiesz i chyba sie za bardzo nie znasz,a pozatym nie wypowiadaj sie w ten sposob o czyims motorku,bo kiedys ktos moze opisac twoj,wkurzam sie jak czytam takie glupowate posty.RobertB pisze:PS. elastyka jest do dupy. wiadro leci na 2-3 tys obrotów tam trzeba 3-5 tys do spokojnej jazdy. mnie się nie do końca podoba
Kolega RobertB wypowiedział swoje zdanie na pewien toczący się temat. To wolny kraj i miał do tego prawo. Dodatkowo swoją wypowiedzią nikogo nie uraził.
Czy koleżanka oprócz negowania czyiś wypowiedzi może za pomocą merytorycznych argumentów obalić teorię RobertaB?
A tak przy okazji zapraszam do wątku gdzie zanim zaczniemy pisać witamy się z obecnymi użytkownikami forum.
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"
Mam nadzieje, że Ewa P. nie jest z forum BMW Polska, ponieważ tam obrażanie innych uczestników oraz wyśmiewanie się z ich widomości na temat motocykli jest na porządku dziennym. My tutaj nie praktykujemy takich zachowań. Zapraszam również do działu gdzie można się przywitać i napisać parę słów o sobie. Potem można zwracać się „per kolego”.
- roslaw
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 231
- Rejestracja: pn gru 08, 2008 8:46 am
- Lokalizacja: Mysłowice
Pani Ewo P. sugeruję by ciekawą sprawę związaną z elastycznością silnika roztrząsać na zimno bez udziału emocji. Kolega RobertB wniósł wiele radości do Varaderowskiej społeczności swoim komentarzem i nadał dyskusji inny, ciekawy nurt. Co więcej, zasiał wiele niepewnosci w duszy tych motocyklistów ktorym opisywana przeróbka chodziła po głowie.
Poza tym elastyczność silnika(stosunek wzrostu momentu obrotowego do zmiany kąta otwarcia przepustnicy) dla jednostki o tych samych parametrach geometrycznych układu korbowego jest zawsze mniejsza w silnikach o większej mocy maksymalnej. Dzieje się tak za sprawą wcześniejszego otwarcia zaworów wylotowych a co za tym idzie szybszego usunięcia rozprężających się spalin z komory spalania. Minusy takiego rozwiązania są dwa: wcześniejsze usuwanie spalin=mniejsza efektywność (dużo żre) oraz mniejsza elastyczność. Dlaczego? bo spaliny krócej napierają na denko tłoka. Plusy: większa predkość obrotowa oraz moc (zaczerpnięte z wykładów S. Postrzednika Pol. Śląska)
Poza tym elastyczność silnika(stosunek wzrostu momentu obrotowego do zmiany kąta otwarcia przepustnicy) dla jednostki o tych samych parametrach geometrycznych układu korbowego jest zawsze mniejsza w silnikach o większej mocy maksymalnej. Dzieje się tak za sprawą wcześniejszego otwarcia zaworów wylotowych a co za tym idzie szybszego usunięcia rozprężających się spalin z komory spalania. Minusy takiego rozwiązania są dwa: wcześniejsze usuwanie spalin=mniejsza efektywność (dużo żre) oraz mniejsza elastyczność. Dlaczego? bo spaliny krócej napierają na denko tłoka. Plusy: większa predkość obrotowa oraz moc (zaczerpnięte z wykładów S. Postrzednika Pol. Śląska)
Dyskutując z idiotą lepiej mieć pewność, że on nie robi tego samego.
tAK SIE SKLADA ZE ZNAM TEN MOTOREK (NALEZAL DO MNIE)Pretor pisze:Szanowna Pani Ewo.Ewa P. pisze:kolego widze ze malo wiesz i chyba sie za bardzo nie znasz,a pozatym nie wypowiadaj sie w ten sposob o czyims motorku,bo kiedys ktos moze opisac twoj,wkurzam sie jak czytam takie glupowate posty.RobertB pisze:PS. elastyka jest do dupy. wiadro leci na 2-3 tys obrotów tam trzeba 3-5 tys do spokojnej jazdy. mnie się nie do końca podoba
Kolega RobertB wypowiedział swoje zdanie na pewien toczący się temat. To wolny kraj i miał do tego prawo. Dodatkowo swoją wypowiedzią nikogo nie uraził.
Czy koleżanka oprócz negowania czyiś wypowiedzi może za pomocą merytorycznych argumentów obalić teorię RobertaB?
A tak przy okazji zapraszam do wątku gdzie zanim zaczniemy pisać witamy się z obecnymi użytkownikami forum.
Droga Ewo.Mieliśmy okazję się poznać więc wierzę, że motorek znasz ale chyba nie bardzo skoro raz nim jechałaś. Jako motocyklistka(wcale się nie naśmiewam) klasy 125 (viarago)niewiele możesz powiedziec o poruwnaniu dwóch podobnych,ale jako różnych silników o dośc dużej mocy. Jaki ma sens montaż silnika VTR jeśli on ma gażniki viadra????? To on ma 110 koni? efekt może być taki że hamownia pokazała by dziwny wynik. Prawda jest taka,że silnik VTR jest tańszy w zakupie i łatwiej osiągalny,ale nie odpowiada swoją charakterystyką motocyklowi,któtemu bliżej do jazdy po szuwarach jak do totu motocyklowego. Dla tych którzy myślą że silnik VTR z gażnikami viadra ma 110 koni(gdzieś na górze) powiem jedno- niech dalej się oszukują. Chyba producent wiedział co robi przeprojektowywując silnik,aby go uviadrzyć. Gdyby się nadawał ot tak, z pewnością byłby tak zamontowany. Tak więcdroga Ewo jeśli uraziłem Twoją dumę BBBardzo przepraszam. Nie taki był mój cel. Chcałem tylko uświadomić kolegom iż montaż silnika nieorginalnego niekoniecznie ich ucieszy. Faktycznie da się jeżdzić i jedzie się fajnie,ale trzeba kręcić a różnicy mocy chyba nie widać. Chyba ,że ktoś chce się pochwalić 6ką skrzynią i teoretyczną moca,ale dla szpanu to są goldwingi,a to już zupełnie inna bajka.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 1
- Rejestracja: pt wrz 23, 2011 10:30 pm
- Lokalizacja: bełchatów
Witam serdecznie. Przepraszam że zamiast się powitać pierwsze co to zadaje pytanie ale nigdzie nie znalazłem tego wątku na innych forach a sądzę że jestem się w stanie tutaj tego dowiedzieć..
Mianowicie widze że rozmyślacie nad wstawieniem silnika z VTR-a do Varadero ale tak naprawde nie ma konkretnej odpowiedzi. Przeczytałem już wiele ale tak naprawde to nic poza tym że Varadero posiada 5 stopniową skrzynie a VTR 6 stopniową skrzynie biegów. Varadero niby troche słąbszy silnik i lekko inne przełożenia.
Moje pytanie :
Czy silnik "Z" Vadarero "DO" VTR-a będzie pasował ? Czy uchwyty mocowania silnika są umiejscowione w tych samych miejsach i nie będzie problemów z przeszczepem ? Ktoś już sie bawił w taką przekładkę ?
Proszę o wypowiadanie się osób kumatych, bo kolejnego spamu nie chce mi sie czytać i tracić czas, mam nadzieje ze przesiadują na tym forum osoby kompetentne. Pozdrawiam
Mianowicie widze że rozmyślacie nad wstawieniem silnika z VTR-a do Varadero ale tak naprawde nie ma konkretnej odpowiedzi. Przeczytałem już wiele ale tak naprawde to nic poza tym że Varadero posiada 5 stopniową skrzynie a VTR 6 stopniową skrzynie biegów. Varadero niby troche słąbszy silnik i lekko inne przełożenia.
Moje pytanie :
Czy silnik "Z" Vadarero "DO" VTR-a będzie pasował ? Czy uchwyty mocowania silnika są umiejscowione w tych samych miejsach i nie będzie problemów z przeszczepem ? Ktoś już sie bawił w taką przekładkę ?
Proszę o wypowiadanie się osób kumatych, bo kolejnego spamu nie chce mi sie czytać i tracić czas, mam nadzieje ze przesiadują na tym forum osoby kompetentne. Pozdrawiam