olej silnikowy
-
- Rekrut
- Posty: 37
- Rejestracja: pt sie 15, 2014 9:20 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero 125
- Rocznik: 2004
olej silnikowy
zbliza mi sie wymiana oleju w silniku wiadro z 2005 przebieg 29000 co by bylo dobre castrol power1 10w40 ?
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 2
- Rejestracja: pn lip 21, 2014 5:37 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2001
Re: olej silnikowy
Spoko. Ja mam UWAGA
70tyś, leję ten olej i nic mi nie ubywa.

-
- Rekrut
- Posty: 37
- Rejestracja: pt sie 15, 2014 9:20 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero 125
- Rocznik: 2004
Re: olej silnikowy
dzieki za odpowiedz bo na tym forum to ciezko zeby ktos doradzil
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 95
- Rejestracja: pn lut 18, 2013 9:00 pm
- Imię: Bartas
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: PRA / PZ
Re: olej silnikowy
doradzać na temat oleju ??? Temat wałkowany i nudny od lat...
Jak Ci w życiu coś nie idzie i wpadasz pyskiem w błoto, to musisz być jak dzik:
Pchać to błoto ryjem do przodu....
Pchać to błoto ryjem do przodu....
- iwanowicz1
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 15
- Rejestracja: pn lip 28, 2014 6:03 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: olej silnikowy
powiem tak miałem wlany motul 10w40 zgodny z parametrami producenta półsyntetyk. Teraz wlałem castrol power 1 racing 10w50 syntetyk i co? Akustyka pracy silnika niesamowicie się poprawiła nie mówiąc już o tym jak bardzo na plus poprawiła się kultura pracy skrzyni biegów/sprzęgła!!! wierzyć się nie chce że od głupiego oleju tak może się poprawić działanie sprzętu!!! polecam ten olej do varadero 125. zmieńcie i napiszcie co sądzicie!
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: olej silnikowy
Nie każdy rozumie że syntetyk jest dużo lepszy od pół syntetyka.A motul 5100(pół syntetyk) jest w cenie syntetyka ale za markę trzeba zapłacić.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 1
- Rejestracja: wt mar 01, 2016 9:58 am
- Imię: jolka
- Marka motocykla: honda
- Model: spider
- Rocznik: 2000
Re: olej silnikowy
Zgadzam się, że syntetyk jest lepszy 

smar do samochodów wyjątkowe części do aut zadzwoń
- rondelfranka
- Udaje motocyklistę
- Posty: 126
- Rejestracja: pt paź 14, 2016 5:19 pm
- Imię: waldek
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero 1000
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: lubań
Re: olej silnikowy
Zawsze mysłem ze syntetyk to 5W40iwanowicz1 pisze:powiem tak miałem wlany motul 10w40 zgodny z parametrami producenta półsyntetyk. Teraz wlałem castrol power 1 racing 10w50 syntetyk i co? Akustyka pracy silnika niesamowicie się poprawiła nie mówiąc już o tym jak bardzo na plus poprawiła się kultura pracy skrzyni biegów/sprzęgła!!! wierzyć się nie chce że od głupiego oleju tak może się poprawić działanie sprzętu!!! polecam ten olej do varadero 125. zmieńcie i napiszcie co sądzicie!
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: olej silnikowy
Do motocykiela kupisz pełny syntetyk nawet 20W-50.A 85W-90 może być syntetyczny ? Może.Liczby nic nie mówią czy olej jest mineralny czy syntetyczny.
- rondelfranka
- Udaje motocyklistę
- Posty: 126
- Rejestracja: pt paź 14, 2016 5:19 pm
- Imię: waldek
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero 1000
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: lubań
Re: olej silnikowy
Musze sie wgryść w temat u źródeł.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 9
- Rejestracja: śr maja 03, 2017 10:26 pm
- Imię: Robert
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 125
- Rocznik: 2006
Re: olej silnikowy
Witam wszystkich,
po zalaniu mojego wiadra motulem 5100 10W40, okazało się ze po rozgrzaniu nie mogę znaleźć N, postanowiłem powalczyć z tematem olejów, okazało się ze nie jest tak łatwo bo do motocykla to nie tylko parametr typu 5W40 ale znacznie więcej parametrów, okazało sie ze Motul 5100 10W40 ma małą lepkość. Jutro zalewam na próbę Dynamaxa 10W50 o większej lepkości.
Czy ktoś używał tego oleum???
po zalaniu mojego wiadra motulem 5100 10W40, okazało się ze po rozgrzaniu nie mogę znaleźć N, postanowiłem powalczyć z tematem olejów, okazało się ze nie jest tak łatwo bo do motocykla to nie tylko parametr typu 5W40 ale znacznie więcej parametrów, okazało sie ze Motul 5100 10W40 ma małą lepkość. Jutro zalewam na próbę Dynamaxa 10W50 o większej lepkości.
Czy ktoś używał tego oleum???
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 9
- Rejestracja: śr maja 03, 2017 10:26 pm
- Imię: Robert
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 125
- Rocznik: 2006
Re: olej silnikowy
Wiadro 125 2006.
Olej zalany Dynamax Motoforce 4T Super 10W50, MA2, lepkosc kinetyczna w 100st - 17,8, wskaznik lepkosci - 160.
Olej jest półsyntetykiem.
Olej zmieniony po Motul 5100 10W40 na którym skrzynia kiepsko działała po rozgrzaniu (problemy z N).
Dziś objazd jest o niebo lepiej, nie ma problemów z N. Olej dobrany po parametrach a nie po firmie ani cenie. Dobierałem z oferty firmy HART. Śmiało można polecić mimo wersji budżetowej, litr w cenie 25 -29.
Z dyskusji na forum tym i wielu innych zauważyłem że lepiej sprawują sie oleje o wyższych parametrach lepkościowych,
z mojej obserwacji wynika ze zmiana nastepuje po rozgrzaniu wiec pod lupe brałem parametr lepkośc kinetyczna w 100stC (no i cena). Oleje oraniczyłem do klasy 10W40 i 10W50.
Wydaje się, że po parametrach lepkościowych można polecać do wiadra 125 oleje o wyższych klasach niż Motul 5100 10W40:
[olej ][ klasa lepkości ][Norma Jaso][Norma API][lepkosc kin. 100st][wskaźnik lepkości]
[SHELL ADVANCE 4T ULTRA ][10W-40 ][MA2 ][SN ][14,2 ][163] --- cena od 25 zł/l
[SHELL ADV 4T AX7 ][10w40 ] ][MA2 ][SM ][14,4 ][167]--- cena od 22 zł/l
[SYNPOWER 4T 10W-40 ][10W40 ][MA2 ][SN ][14,5 ][160] --- cena od 19 zł/l
[Castrol Power 1 Racing 4T ][10W-50 ][MA2 ][SL ][17 ][168]--- cena od 25 zł/l
[SYNPOWER 4T 10W-50 ][10W50 ][MA2 ][SN ][17,5 ][165]--- cena od 23 zł/l
[Motul 5100 ][10W50 ][MA2 ][SM ][17,73 ][168]--- cena od 30 zł/l
[Dynamax 4t super moto ][10W50 ][MA2 ][-- ][17,8 ][160] --- cena od 23 zł/l
[Motul 7100 ][10W50 ][MA2 ][SN ][18,1 ][167]--- cena od 55 zł/l
Olej zalany Dynamax Motoforce 4T Super 10W50, MA2, lepkosc kinetyczna w 100st - 17,8, wskaznik lepkosci - 160.
Olej jest półsyntetykiem.
Olej zmieniony po Motul 5100 10W40 na którym skrzynia kiepsko działała po rozgrzaniu (problemy z N).
Dziś objazd jest o niebo lepiej, nie ma problemów z N. Olej dobrany po parametrach a nie po firmie ani cenie. Dobierałem z oferty firmy HART. Śmiało można polecić mimo wersji budżetowej, litr w cenie 25 -29.
Z dyskusji na forum tym i wielu innych zauważyłem że lepiej sprawują sie oleje o wyższych parametrach lepkościowych,
z mojej obserwacji wynika ze zmiana nastepuje po rozgrzaniu wiec pod lupe brałem parametr lepkośc kinetyczna w 100stC (no i cena). Oleje oraniczyłem do klasy 10W40 i 10W50.
Wydaje się, że po parametrach lepkościowych można polecać do wiadra 125 oleje o wyższych klasach niż Motul 5100 10W40:
[olej ][ klasa lepkości ][Norma Jaso][Norma API][lepkosc kin. 100st][wskaźnik lepkości]
[SHELL ADVANCE 4T ULTRA ][10W-40 ][MA2 ][SN ][14,2 ][163] --- cena od 25 zł/l
[SHELL ADV 4T AX7 ][10w40 ] ][MA2 ][SM ][14,4 ][167]--- cena od 22 zł/l
[SYNPOWER 4T 10W-40 ][10W40 ][MA2 ][SN ][14,5 ][160] --- cena od 19 zł/l
[Castrol Power 1 Racing 4T ][10W-50 ][MA2 ][SL ][17 ][168]--- cena od 25 zł/l
[SYNPOWER 4T 10W-50 ][10W50 ][MA2 ][SN ][17,5 ][165]--- cena od 23 zł/l
[Motul 5100 ][10W50 ][MA2 ][SM ][17,73 ][168]--- cena od 30 zł/l
[Dynamax 4t super moto ][10W50 ][MA2 ][-- ][17,8 ][160] --- cena od 23 zł/l
[Motul 7100 ][10W50 ][MA2 ][SN ][18,1 ][167]--- cena od 55 zł/l