Stalowe oploty hamulców
- Robinho
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 388
- Rejestracja: pt paź 04, 2013 9:48 pm
- Imię: Robert
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Tarnów
Stalowe oploty hamulców
Czy warto robić stalowe oploty? Czy hamowanie jest bardziej efektywne ?
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 427
- Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Stalowe oploty hamulców
Za 1500 zł dla SD01 trzeba się zastanowić, w Vstarku wymieniłem przewód i była wyraźna poprawa.Robinho pisze:Czy warto robić stalowe oploty? Czy hamowanie jest bardziej efektywne ?
- Robinho
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 388
- Rejestracja: pt paź 04, 2013 9:48 pm
- Imię: Robert
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Stalowe oploty hamulców
1500???!!!
Szok

- Nuno
- Sympatyk Weteran
- Posty: 369
- Rejestracja: śr kwie 17, 2013 9:45 pm
- Imię: Krzysiek
- Marka motocykla: Yamaha
- Model: XTZ 1200 Super Tener
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Okolice Strzelina
Re: Stalowe oploty hamulców
No niestety. Ja też się pytałem o stalowy oplot do mojego sd01 i powiedzieli 1800zł na gotowo
Wszystko przez CBS, czyli milion przewodów.

Wszystko przez CBS, czyli milion przewodów.
Romet Ogar>Boatwing coś tam>Honda Transalp 600>Deauville 650>Yamaha FJR 1300>Honda XL1000V VARADERO>Yamaha XT 1200Z Super Tenere
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Stalowe oploty hamulców
Wszystko zależy, czy chcesz inne przewody bo siła hamowania jest słaba, czy po prostu "bo tak"
Zawsze można dać oplot tylko na przód.

- Robinho
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 388
- Rejestracja: pt paź 04, 2013 9:48 pm
- Imię: Robert
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Stalowe oploty hamulców
Siła hamowania prędzej czy później będzie za mała, po prostu przyzwyczjiłem się. Tak sobie myslę że może by coś zmienic , ale skoro kosztuje to nie mało to raczej odpuszczę
- szuler
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 290
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:29 am
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Suzuki
- Model: DL650A Ruda Suzia
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: okolice Słupska
Re: Stalowe oploty hamulców
Trzeba dosyć rygorystycznie przestrzegać terminów wymiany płynu hamulcowego. Nie patrzeć tylko na przebieg ale i lata. Ja pierwsza wymianę trochę "przeciągnąłem" i przebiegowo i latami i później po wymianie zdziwienie było ogromne. Subiektywnie hamowanie lepsze o ok. 30% niż przed wymianą 

Pozdrawiam,
Marcin
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Marcin
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 427
- Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Stalowe oploty hamulców
Hmmmm, powinno zmieniać się wszystkie rurki. Zmiana samego przodu może nie wystarczyć przy DUAL CBS a nawet może być niebezpieczne. IMOjames pisze:Wszystko zależy, czy chcesz inne przewody bo siła hamowania jest słaba, czy po prostu "bo tak"Zawsze można dać oplot tylko na przód.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Stalowe oploty hamulców
Tak z czystej ciekawości, czym może objawić się owe niebezpieczeństwo?
Układ CBS jest połączony z układem tylnym, dlatego modyfikacja przedniego "hamulca" w żaden sposób nie wpływa na tył a tym samym na działanie CBS/tył. Jedyna możliwa różnica to nieco większe nurkowanie motocykla, przy czym należy zauważyć, że większość pojazdów na rynku nie posiada systemu "dohamowywania" i jest okej.
@Robinho: po pierwsze wymiana płynu, po drugie rodzaj okładzin, po trzecie położenie dłoni na manetce a tym samym punkt nacisku na klamkę - tu zasada dźwigni

Układ CBS jest połączony z układem tylnym, dlatego modyfikacja przedniego "hamulca" w żaden sposób nie wpływa na tył a tym samym na działanie CBS/tył. Jedyna możliwa różnica to nieco większe nurkowanie motocykla, przy czym należy zauważyć, że większość pojazdów na rynku nie posiada systemu "dohamowywania" i jest okej.
@Robinho: po pierwsze wymiana płynu, po drugie rodzaj okładzin, po trzecie położenie dłoni na manetce a tym samym punkt nacisku na klamkę - tu zasada dźwigni

-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Stalowe oploty hamulców
Zmień pompę hamulcową na promieniową efekt murowany.Robinho pisze:Siła hamowania prędzej czy później będzie za mała, po prostu przyzwyczjiłem się. Tak sobie myslę że może by coś zmienic , ale skoro kosztuje to nie mało to raczej odpuszczę
- Robinho
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 388
- Rejestracja: pt paź 04, 2013 9:48 pm
- Imię: Robert
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Stalowe oploty hamulców
A co to jest za pompa? Nie znam się.melon1968 pisze:Zmień pompę hamulcową na promieniową efekt murowany.Robinho pisze:Siła hamowania prędzej czy później będzie za mała, po prostu przyzwyczjiłem się. Tak sobie myslę że może by coś zmienic , ale skoro kosztuje to nie mało to raczej odpuszczę
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 427
- Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Stalowe oploty hamulców
http://allegro.pl/sportowa-pompa-hamulc ... 21453.html opis tutaj http://www.brembo.com/pl/Moto/Racing/Pr ... Pompe.aspxRobinho pisze:A co to jest za pompa? Nie znam się.melon1968 pisze:Zmień pompę hamulcową na promieniową efekt murowany.Robinho pisze:Siła hamowania prędzej czy później będzie za mała, po prostu przyzwyczjiłem się. Tak sobie myslę że może by coś zmienic , ale skoro kosztuje to nie mało to raczej odpuszczę
- Robinho
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 388
- Rejestracja: pt paź 04, 2013 9:48 pm
- Imię: Robert
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Stalowe oploty hamulców
A czy ktoś z obecnych na forum prubował juz czegoś takiego jak ta pompa ?
- pawel29
- Rekrut
- Posty: 31
- Rejestracja: ndz sty 11, 2015 4:11 pm
- Imię: pawel
- Marka motocykla: varanek
- Model: sd01
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: węgliniec
Re: Stalowe oploty hamulców
podczas hamowania płyn hamulcowy ciśnie na ścianki przewodów gumowych powodując ich rozpychanie a co za tym idzie spadek jednostki ciśnienia na mm2.więc żeby efekt lepszego hamowania był osiągnięty,należy albo wymienić cały układ przewodów na stalowe ,nie pozostawiając przy tym ani jednego kawałka gumy,albo zmienić zródło ciśnienia,czyli pompę.oczywiście w ramach rozsądku
pozdro....

motorower komar,simson s50,mz etz150,yamahaxtz660,kawasaki kle500,kawasakizx6r,yamahaxj900,honda varadero1000xl.
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Stalowe oploty hamulców
pawel29 pisze:podczas hamowania płyn hamulcowy ciśnie na ścianki przewodów gumowych powodując ich rozpychanie a co za tym idzie spadek jednostki ciśnienia na mm2.więc żeby efekt lepszego hamowania był osiągnięty,należy albo wymienić cały układ przewodów na stalowe ,nie pozostawiając przy tym ani jednego kawałka gumy,albo zmienić zródło ciśnienia,czyli pompę.oczywiście w ramach rozsądkupozdro....
A najlepiej wymienić jedno i drugie.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.