Stopka centralna.
- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Stopka centralna.
Jako, że bardzo przydatna rzecz, a kosztuje krocie to czy ktoś kto ją ma w małym viaderku mógłby pomierzyć i zamieścić tu wymiary, ewentualnie podesłać na maila? Czy ktoś sprawdzał czy pasuje od gs 500?
- michalwnuk4
- Sympatyk Weteran
- Posty: 726
- Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:58 pm
- Imię: michal
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero 125
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: wołomin
Re: Stopka centralna.
Chyba pasuje bo juz gdzies widzialem male wiadro z taka stopka
- waldeman
- Sympatyk Weteran
- Posty: 848
- Rejestracja: ndz sie 03, 2014 8:36 am
- Imię: Waldek
- Marka motocykla: BMW GS
- Model: F 800 ADV
- Rocznik: 2016
- Lokalizacja: Bogatynia
Re: Stopka centralna.
Z tego co widzę na zdjęciach to GS 500 ma bardzo podobną stopkę .Różnice są w umiejscowieniu sprężyny [ 125- tka ma z prawej strony ] i w koncie odgięcia rury którą dociskasz nogą przy podnoszeniu . Te wszystkie krzywizny mają znaczenie . Na orginale , moto "samo " idzie do góry . Kolega z zamontowanym wynalazkiem stawia motocykl w dwie osoby - wiem , bo przegrałem zakład









- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: Stopka centralna.
Ok więc w przeróbki od gs-a nie warto się bawić wypada więc poczekać na wymiary oryginału jeżeli znajdzie się jakiś chętny do pomocy..
- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: Stopka centralna.
ok, poczekam... 

-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 347
- Rejestracja: ndz paź 05, 2014 12:04 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero 125
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: knurów
Re: Stopka centralna.
Waldeman ma rację 0 problemu przy postawieniu z odpowiedniej strony na stopkę. I co ty niby chciałbyśtam ppomierzyc bo tam wszystko krzywe i raczej by trzeba dopasowywać w trakcie dorabiania.
- waldeman
- Sympatyk Weteran
- Posty: 848
- Rejestracja: ndz sie 03, 2014 8:36 am
- Imię: Waldek
- Marka motocykla: BMW GS
- Model: F 800 ADV
- Rocznik: 2016
- Lokalizacja: Bogatynia
Re: Stopka centralna.
Mam nadzieję, że to pomoże. Sprężyny takie jak w stopce bocznej, tuleja zawiasu rozstaw wewnętrzny 120; rozstaw zewnętrzny 152,8; fi 19,2; sworznie zawiasu 19,0; długość 44,7; ścianka 3; zawleczki 2; blacha na wzmocnienia 6; rurki nośne zewnętrzna 25,6; rozpory 22,0; długość nóżki 315.


Powodzenia.









Powodzenia.









-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 347
- Rejestracja: ndz paź 05, 2014 12:04 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero 125
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: knurów
Re: Stopka centralna.
No się kolega postarał , brawo . Ja bym tak nie zrobił bo moja jest zamontowana 

- waldeman
- Sympatyk Weteran
- Posty: 848
- Rejestracja: ndz sie 03, 2014 8:36 am
- Imię: Waldek
- Marka motocykla: BMW GS
- Model: F 800 ADV
- Rocznik: 2016
- Lokalizacja: Bogatynia
Re: Stopka centralna.
Moja też była zamontowana , zresztą jest spowrotem na miejscu . Ale trzeba ruszyć tyłek od czasu do czasu .









- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: Stopka centralna.
Dziękuję, na pewno się przyda.
Przydał by się jeszcze odrysowany profil boczny.. mógłby być położony na papierze mm i obrysowana wokół. Oczywiście ta strona bez dźwigni. Dlaczego? A no dlatego, że ten kąt zgięcia jest idealny. Na tej stopce vara wchodzi idealnie. Jak będzie inny kąt to kibel bo będzie zbyt ciężko podnieść moto.
Jeszcze raz dziękuję.
Przydał by się jeszcze odrysowany profil boczny.. mógłby być położony na papierze mm i obrysowana wokół. Oczywiście ta strona bez dźwigni. Dlaczego? A no dlatego, że ten kąt zgięcia jest idealny. Na tej stopce vara wchodzi idealnie. Jak będzie inny kąt to kibel bo będzie zbyt ciężko podnieść moto.
Jeszcze raz dziękuję.

- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: Stopka centralna.
Panowie wszyscy zainteresowani stopką centralną mam dla Was dobrą wiadomość.
Stopka centralna od GS500 pasuje do małego viaderka po delikatnych przeróbkach. Spróbuję jeszcze dzisiaj zamieścić zdjęcia. I może jakiś opis. Ja już mam ją zamontowaną. Całość kosztowała mnie 44 zł z alledrogo wraz z przesyłką i może ze dwie godziny dłubania w garażu. Motocykla nie przerabiałem, tylko stopkę. Dobra opiszę już teraz co z nią zrobiłem, potem dodam tylko zdjęcia.
W pierwszej kolejności przyciąłem stopkę od gs'a do takiego wymiaru aby ciasno wchodziła pomiędzy mocowania w motocyklu. Potem dopasowałem ośkę a przeznaczyłem na nią ok 20 cm pręta gwintowanego o średnicy 14 mm. Od strony wydechu jest dość ciężko nakręcić nakrętkę z podkładką. Na dzień dzisiejszy mam założone zwykłe nakrętki ale na dniach wymienię je na samokontrujące.
Oczywiście motocykl na oryginalnej stopce od gs500 idzie sam w górę. Ale... No właśnie zawsze musi być jakieś ale. Stopa stopki, która opiera się o ramę jest za daleko od osi stopki i motocykl idzie w dół od razu po zdjęciu nogi ze stopki.
Doszedłem do wniosku, że wytnę kawałek rury jak najbliżej stopy stopki. (czy nie za bardzo zawiłe?) Wyciąłem tylko ok 5 mm. Dwie grubości tarczy dużego Boscha. Po zamontowaniu pokazało się, że teraz stopka przelatuje i motocykl niestety nie stoi.
W tej chwili nadszedł szwagier. Poprosiłem go aby potrzymał motocykl a ja popatrzyłem co i jak.
Doszedłem do wniosku, że teraz stopka nie może utzymać motocykla, bo nie ma się o co zaprzeć gdyż nie dotyka ramy.
Dospawałem kawałek ceownika 20x40 mm i zmontowałem jeszcze raz. Oczywiście teraz już pasowało.
Rozmontowałem i zespawałem wszystko na fest. Lekko oszlifowałem i pomalowałem póki jeszcze było ciepłe. Farba szybko wyschła. Na to klar i do motocykla.
Hanka stoi bardzo stabilnie i w końcu nie będzie problemu ze smarowaniem łańcucha.
Aktualnie została mi do znalezienia odpowiednia sprężyna, która utrzyma stopkę w górze.
W tym projekcie jest jeden mały defekt, który mi osobiście nie przeszkadza. I jeżeli ktoś by bardzo chciał to można temu zaradzić.
Otóż średnica otworów w stopce od gs'a różni się otworów montażowych w hondzie. Można by dorobić jakieś tulejki u tokarza i pewnie grosze by kosztowały. Tylko trzeba by je mieć już w trakcie dopasowywania stopki. Mi to akurat nie przeszkadza, bo nie tak często się stawia motocykl na stopce centralnej. (smarowanie, czyszczenie i naciąganie łańcucha), żeby coś się tam mogło wyrobić. Oczywiście stopka nie lata ani się nie trzęsie anie nic z tych rzeczy. Po założeniu podkładek i nakrętek nie widać, że jest jakakolwiek różnica. Tak można powiedzieć, że jestem zadowolony ze swojej pracy.
Próbowałem "przewrócić" motocykl stojący na stopce centralnej. Nie da rady jest bardzo stabilny (chyba, że na siłę). A Hanka bardzo ładnie idzie w górę.
Tak więc Panowie kupować stopki od gs500 bo jak się handlarze dowiedzą to ceny podniosą.
Koszt całej stopki to 44 zł plus ze dwie może trzy godziny dłubania w garażu.
Narzędzia potrzebne to szlifierka kontowa, młotek, i spawarka.
Warto.
Oto obiecane zdjęcia.





Stopka centralna od GS500 pasuje do małego viaderka po delikatnych przeróbkach. Spróbuję jeszcze dzisiaj zamieścić zdjęcia. I może jakiś opis. Ja już mam ją zamontowaną. Całość kosztowała mnie 44 zł z alledrogo wraz z przesyłką i może ze dwie godziny dłubania w garażu. Motocykla nie przerabiałem, tylko stopkę. Dobra opiszę już teraz co z nią zrobiłem, potem dodam tylko zdjęcia.
W pierwszej kolejności przyciąłem stopkę od gs'a do takiego wymiaru aby ciasno wchodziła pomiędzy mocowania w motocyklu. Potem dopasowałem ośkę a przeznaczyłem na nią ok 20 cm pręta gwintowanego o średnicy 14 mm. Od strony wydechu jest dość ciężko nakręcić nakrętkę z podkładką. Na dzień dzisiejszy mam założone zwykłe nakrętki ale na dniach wymienię je na samokontrujące.
Oczywiście motocykl na oryginalnej stopce od gs500 idzie sam w górę. Ale... No właśnie zawsze musi być jakieś ale. Stopa stopki, która opiera się o ramę jest za daleko od osi stopki i motocykl idzie w dół od razu po zdjęciu nogi ze stopki.
Doszedłem do wniosku, że wytnę kawałek rury jak najbliżej stopy stopki. (czy nie za bardzo zawiłe?) Wyciąłem tylko ok 5 mm. Dwie grubości tarczy dużego Boscha. Po zamontowaniu pokazało się, że teraz stopka przelatuje i motocykl niestety nie stoi.
W tej chwili nadszedł szwagier. Poprosiłem go aby potrzymał motocykl a ja popatrzyłem co i jak.
Doszedłem do wniosku, że teraz stopka nie może utzymać motocykla, bo nie ma się o co zaprzeć gdyż nie dotyka ramy.
Dospawałem kawałek ceownika 20x40 mm i zmontowałem jeszcze raz. Oczywiście teraz już pasowało.

Rozmontowałem i zespawałem wszystko na fest. Lekko oszlifowałem i pomalowałem póki jeszcze było ciepłe. Farba szybko wyschła. Na to klar i do motocykla.
Hanka stoi bardzo stabilnie i w końcu nie będzie problemu ze smarowaniem łańcucha.

Aktualnie została mi do znalezienia odpowiednia sprężyna, która utrzyma stopkę w górze.
W tym projekcie jest jeden mały defekt, który mi osobiście nie przeszkadza. I jeżeli ktoś by bardzo chciał to można temu zaradzić.
Otóż średnica otworów w stopce od gs'a różni się otworów montażowych w hondzie. Można by dorobić jakieś tulejki u tokarza i pewnie grosze by kosztowały. Tylko trzeba by je mieć już w trakcie dopasowywania stopki. Mi to akurat nie przeszkadza, bo nie tak często się stawia motocykl na stopce centralnej. (smarowanie, czyszczenie i naciąganie łańcucha), żeby coś się tam mogło wyrobić. Oczywiście stopka nie lata ani się nie trzęsie anie nic z tych rzeczy. Po założeniu podkładek i nakrętek nie widać, że jest jakakolwiek różnica. Tak można powiedzieć, że jestem zadowolony ze swojej pracy.
Próbowałem "przewrócić" motocykl stojący na stopce centralnej. Nie da rady jest bardzo stabilny (chyba, że na siłę). A Hanka bardzo ładnie idzie w górę.
Tak więc Panowie kupować stopki od gs500 bo jak się handlarze dowiedzą to ceny podniosą.
Koszt całej stopki to 44 zł plus ze dwie może trzy godziny dłubania w garażu.
Narzędzia potrzebne to szlifierka kontowa, młotek, i spawarka.
Warto.

Oto obiecane zdjęcia.





- dajan
- Uczy się jeździć
- Posty: 52
- Rejestracja: sob gru 05, 2015 6:28 pm
- Imię: Damian
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 125
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: Stopka centralna.
Damianie - drogi imienniku
możesz dać fotki jak już stopka zamontowana i podniesiona do góry ?
piszesz że ośkę zrobiłeś z 20-to centymetrowego pręta
ja tam mam katalizator więc musiały by być dwie śruby zamiast tej ośki
chętnie bym sobie taką stopkę zamontował ale do poliftowego chyba nie za bardzo podejdzie i w dodatku dołem by musiała mocno zwisać w czasie jazdy
ja tam mam tak


możesz dać fotki jak już stopka zamontowana i podniesiona do góry ?
piszesz że ośkę zrobiłeś z 20-to centymetrowego pręta
ja tam mam katalizator więc musiały by być dwie śruby zamiast tej ośki
chętnie bym sobie taką stopkę zamontował ale do poliftowego chyba nie za bardzo podejdzie i w dodatku dołem by musiała mocno zwisać w czasie jazdy
ja tam mam tak

