Problem ze sterownością.
- bodzio84
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 6
- Rejestracja: wt mar 10, 2015 12:04 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL125
- Rocznik: 2001
Problem ze sterownością.
Witam. Mam viaderko krótko i dużo jeszcze nie jeździłem ale ostatnie słoneczne dni skusiły mnie żeby trochę pojeździć. Zauważyłem problem z niestabilnością kierownicy przy skręcaniu. Nie wiem jak to dokładnie opisać ale mniej więcej coś takiego że jadę prosto i przy skręcie kierownica idzie kawałek normalnie a potem jakby coś luzowało i się przewalała luźniej i szybciej. Wie ktoś o co chodzi czy to łożyska w kole czy główki ramy czy może całkiem coś innego. Proszę o pomoc.
I jeszcze jedno pytanko ile kresek pokazuje jak motocykl osiągnie swoją temperaturę?
Pozdrawiam.
I jeszcze jedno pytanko ile kresek pokazuje jak motocykl osiągnie swoją temperaturę?
Pozdrawiam.
- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: Problem ze sterownością.
Temp to 4 kreski. Łożyska w główce ramy raczej to nie są, zresztą wykonaj prosty test. Zaciśnij hamulec przedni i staraj się przepchnąć motocykl do przodu. Jeżeli wyczujesz luz inny niż praca zawieszenia to znaczy że łożyska, może wystarczy sprawdzić i dokręcić a jak nie to wymiana. To takie pobieżne. Możesz podnieść tak moto aby odciążyć przednie zawieszenie. Potem kręcisz kierownicą i jak zacina, blokuje w środkowym położeniu czy w ogóle w jakimkolwiek położeniu to łożyska do wymiany. (często od stuntu ale raczej nie viaderkiem chyba, że jakieś tuningowe). Możesz też jak odciążysz przód "podnieść i popchnąć" widelec trzymając za koło. Jeżeli wyczujesz luz to też wymiana.
Na przyszłość to takie dane jak temp pracy silnika są na forum już kilkukrotnie opisywane. Miło by było, gdybyś albo zadawał pytania w wątkach już istniejących albo postarał się kliknąć w opcję szukaj.
Na przyszłość to takie dane jak temp pracy silnika są na forum już kilkukrotnie opisywane. Miło by było, gdybyś albo zadawał pytania w wątkach już istniejących albo postarał się kliknąć w opcję szukaj.
- TomekJ
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 294
- Rejestracja: ndz gru 21, 2014 8:21 am
- Imię: Tomek
- Marka motocykla: Teraz Suzuki DL650
- Model: Dawniej Varadero 125
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Rzut beretem od Pyrzowic
Re: Problem ze sterownością.
?... U mnie po wejściu na skalę (kreska "zerowa") zatrzymuje się na pierwszej kresce ("o jedno wyżej") i rzadko przechodzi ponad nią...damian pisze:Temp to 4 kreski.
Romet Pony 50-M-2 -> Jawa 350TS -> Honda Varadero 125XL -> Suzuki V-Strom 650 DL
- waldeman
- Sympatyk Weteran
- Posty: 848
- Rejestracja: ndz sie 03, 2014 8:36 am
- Imię: Waldek
- Marka motocykla: BMW GS
- Model: F 800 ADV
- Rocznik: 2016
- Lokalizacja: Bogatynia
Re: Problem ze sterownością.
TomekJ pisze:?... U mnie po wejściu na skalę (kreska "zerowa") zatrzymuje się na pierwszej kresce ("o jedno wyżej") i rzadko przechodzi ponad nią...damian pisze:Temp to 4 kreski.
Tomek - w po lifcie są inne wskażniki .
Bodzio - miałem podobne odczucia na kierownicy gdy jeździłem ze zbyt małym ciśnieniem w kole, a druga możliwość to "walka "z przeciw skrętem .









-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 347
- Rejestracja: ndz paź 05, 2014 12:04 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero 125
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: knurów
Re: Problem ze sterownością.
ja jeździłem na początku z ciśnieniem 0,6 i takiego efektu nie zauważyłem , teraz dopompowalem do 2,3 . jak masz stopkę centralną to postaw na niej i nazwa przodkiem może coś wyczujesz ,jak nie masz to coś wykombinuj żeby dzwignac przód i posprawdzac.
- Merlin
- Sympatyk Weteran
- Posty: 755
- Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
- Imię: Maciek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Problem ze sterownością.
Zacznij od sprawdzenia ciśnienia w obu oponach, bo na podstawie opisanych objawów na 99% jest to przyczyną niestabilności przy skręcaniu.bodzio84 pisze:Witam. Mam viaderko krótko i dużo jeszcze nie jeździłem ale ostatnie słoneczne dni skusiły mnie żeby trochę pojeździć. Zauważyłem problem z niestabilnością kierownicy przy skręcaniu. Nie wiem jak to dokładnie opisać ale mniej więcej coś takiego że jadę prosto i przy skręcie kierownica idzie kawałek normalnie a potem jakby coś luzowało i się przewalała luźniej i szybciej
- brakus
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 317
- Rejestracja: sob sty 10, 2015 2:00 am
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: VFR 800
- Lokalizacja: Kutno
Re: Problem ze sterownością.
Sprawdź jeszcze czy czasem nie masz jajowatej opony (u mnie w X11 tak się właśnie działo) lub pogiętej felgi.

-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Problem ze sterownością.
Podnieś przód i delikatnie skręcaj od ogranicznika do ogranicznika.Jeśli wyczujesz delikatne skoki ciężko-lekko to łożyska główki ramy do wymiany.
- Marcin
- Udaje motocyklistę
- Posty: 104
- Rejestracja: sob gru 20, 2014 4:15 am
- Marka motocykla: Hooonda
- Model: XL 125 V
- Rocznik: 2008
Re: Problem ze sterownością.
A może masz dwuślada??
Re: Problem ze sterownością.
Sprawdził bym jeszcze lagi czy są zamontowane równo w półkach.
i zrobił test rozpędził się wrzucił luz i pościł kierę moto powinno jechać prosto.
i zrobił test rozpędził się wrzucił luz i pościł kierę moto powinno jechać prosto.
- bodzio84
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 6
- Rejestracja: wt mar 10, 2015 12:04 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL125
- Rocznik: 2001
Re: Problem ze sterownością.
Dzięki za pomoc. W sumie banalne ale nie pomyślałem o cieśnieniu powietrza, ile powinno być???
- Merlin
- Sympatyk Weteran
- Posty: 755
- Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
- Imię: Maciek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Problem ze sterownością.
2,5 przód, 2,8 Bara tył (jazda z plecaczkiem)
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=80
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=80
- waldeman
- Sympatyk Weteran
- Posty: 848
- Rejestracja: ndz sie 03, 2014 8:36 am
- Imię: Waldek
- Marka motocykla: BMW GS
- Model: F 800 ADV
- Rocznik: 2016
- Lokalizacja: Bogatynia
Re: Problem ze sterownością.
Ja do małego daję po 2,3 na przód i tył . Daj znać kolego co było przyczyną kłopotów.









- szuler
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 290
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:29 am
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Suzuki
- Model: DL650A Ruda Suzia
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: okolice Słupska
Re: Problem ze sterownością.
Merlin nie zwrócił uwagi że masz malucha - jego wartości są do XL1000.bodzio84 pisze:Dzięki za pomoc. W sumie banalne ale nie pomyślałem o cieśnieniu powietrza, ile powinno być???
Waldeman podał Ci dobre wartości

Pozdrawiam,
Marcin
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Marcin
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
- Merlin
- Sympatyk Weteran
- Posty: 755
- Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
- Imię: Maciek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Problem ze sterownością.
Sorry, mój błąd, myślałem o tysiączce.