Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
W które dokładnie miejsce na łańcuchu macie skierowane dysze automatycznej oliwiarki . Pytam bo dysze w mojej oliwiarce są skierowane dokładnie na pierwsze ogniwa które stykają się z tylna zębatką. Jak bym nie regulował przepływu oleju mam tak zaj....e koło tablicę rej. lewego seta a nawet założony kufer. Może powinny być gdzieś dalej?
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
- syku
- Sympatyk
- Posty: 166
- Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
- Imię: Sylwek
- Marka motocykla: suzuki
- Model: gsx-1250fa
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
ja mam ustawione na zębatkę - w miejscu gdzie łańcuch jest już na swoim miejscu
olej ścieka po zębatce na łańcuch.
w susi zębatka z jednej strony ma taki przełom dlatego trzeba montować tuż nad łańcuchem

w nowej wersji będzie o jakieś ogniwo wcześniej - ale na tej samej wysokości
trochę niedobra perspektywa jest na zdjęciu - bo wygląda jakby dysza ustawiona była na łańcuch - ale ona dotyka zębatki - tak że zębatka starła ją dopasowując do siebie i olej idzie tylko na zębatkę
olej ścieka po zębatce na łańcuch.
w susi zębatka z jednej strony ma taki przełom dlatego trzeba montować tuż nad łańcuchem

w nowej wersji będzie o jakieś ogniwo wcześniej - ale na tej samej wysokości
trochę niedobra perspektywa jest na zdjęciu - bo wygląda jakby dysza ustawiona była na łańcuch - ale ona dotyka zębatki - tak że zębatka starła ją dopasowując do siebie i olej idzie tylko na zębatkę
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 427
- Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
motoendriu pisze:W które dokładnie miejsce na łańcuchu macie skierowane dysze automatycznej oliwiarki . Pytam bo dysze w mojej oliwiarce są skierowane dokładnie na pierwsze ogniwa które stykają się z tylna zębatką. Jak bym nie regulował przepływu oleju mam tak zaj....e koło tablicę rej. lewego seta a nawet założony kufer. Może powinny być gdzieś dalej?

Ja mam tak.

-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
To tak jak u mnie. Brudzi bardzo? Tak sobie jeszcze myślę... Mam założony dodatkowy akcesoryjny błotnik na tylnym kole chroniący amorek przed błotem. Może on powoduje jakieś zawirowania powietrza i cały ten olej wszędzie ląduje. Choć sam łańcuch jest delikatnie nawilżona i czysty.Yanek pisze:
Ja mam tak.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
- Merlin
- Sympatyk Weteran
- Posty: 755
- Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
- Imię: Maciek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
Może po prostu za szybko olej kapie?
Mam Scottoilera i dyszę ustawioną podobnie ale jak dałem latem za mocny wydatek, brudziło nawet rejestrację.
Mam Scottoilera i dyszę ustawioną podobnie ale jak dałem latem za mocny wydatek, brudziło nawet rejestrację.
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 427
- Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
Osłonę amora ma taką http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... =69&t=4572 raczej to nie on powoduje chlapanie olejem, dodatkowo "delikatnie" przedłużyłem osłonę łańcucha ale zawsze coś wyląduje na tablicy rejestracyjnej. Kufry mam czyste, felga też zbiera delikatnie olej a mnie to wa..limotoendriu pisze:To tak jak u mnie. Brudzi bardzo? Tak sobie jeszcze myślę... Mam założony dodatkowy akcesoryjny błotnik na tylnym kole chroniący amorek przed błotem. Może on powoduje jakieś zawirowania powietrza i cały ten olej wszędzie ląduje. Choć sam łańcuch jest delikatnie nawilżona i czysty.Yanek pisze:
Ja mam tak.


- syku
- Sympatyk
- Posty: 166
- Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
- Imię: Sylwek
- Marka motocykla: suzuki
- Model: gsx-1250fa
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
a ile oleju schodzi Ci motoendriu w przeliczeniu na 100km?
ja mam ustawione na 2ml (dysza podwójna)
ja mam ustawione na 2ml (dysza podwójna)
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
Ile schodzi? Juz nie pamiętam bo zdjąłem oliwiarke. Denerwowało mnie to brudzenie. Miałem tak ustawione by łańcuch był Delikatnie wilgotny. Pytam tez o to dlatego bo myślałem o jej ponownym zamontowaniu bo smar wkurza mnie jeszcze bardziej. Jak sucho to kilka set km i smarowanko a po deszczu częściej. A jeżdżę i w deszczu wiec nic tylko smaruje. Oliwiarki to jednak wygoda.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
To to moje jest profilowany błotnik zakrowajacy pół koła i łańcuch w jednym. Taki jakiś odlew z plastiku czy cuś.Yanek pisze:Osłonę amora ma taką http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... =69&t=4572 raczej to nie on powoduje chlapanie olejem, dodatkowo "delikatnie" przedłużyłem osłonę łańcucha ale zawsze coś wyląduje na tablicy rejestracyjnej. Kufry mam czyste, felga też zbiera delikatnie olej a mnie to wa..limotoendriu pisze:To tak jak u mnie. Brudzi bardzo? Tak sobie jeszcze myślę... Mam założony dodatkowy akcesoryjny błotnik na tylnym kole chroniący amorek przed błotem. Może on powoduje jakieś zawirowania powietrza i cały ten olej wszędzie ląduje. Choć sam łańcuch jest delikatnie nawilżona i czysty.Yanek pisze:
Ja mam tak.. Jest okazja aby Varadero umyć
. Mam oliwiarkę Motooiler jak jest sucho to skręcona na minimum jak pada to odkręcam na maxa .
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
- syku
- Sympatyk
- Posty: 166
- Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
- Imię: Sylwek
- Marka motocykla: suzuki
- Model: gsx-1250fa
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
nawalczyłem trochę z olejarkami
wnioski do których doszedłem to:
1. dysza musi być podwójna bo inaczej musisz dużo więcej lać aby z jednej strony olej przeszedł na drugą
2. podwójna dysza do problem z kapaniem podczas postoju - dlatego na moim zdjęciu widzisz dyszę przechodzącą pod łańcuchem (tworzy coś w rodzaju syfonu w umywalce - obecnie pracuję nad inną formą (zwężenie dyszy igłą od strzykawki 0,45mm - wyszło mi że różnica poziomów końcówek dysz o wielkości 1cm nie powoduje wypływu płynu - ale to jeszcze testy)
3. przy podwójnej dyszy wystarcza te 2ml/100km aby łańcuch był wilgotny a felga niespecjalnie mokra (są kropki - ale ich ilość nie jest jakaś specjalnie wielka)
wnioski do których doszedłem to:
1. dysza musi być podwójna bo inaczej musisz dużo więcej lać aby z jednej strony olej przeszedł na drugą
2. podwójna dysza do problem z kapaniem podczas postoju - dlatego na moim zdjęciu widzisz dyszę przechodzącą pod łańcuchem (tworzy coś w rodzaju syfonu w umywalce - obecnie pracuję nad inną formą (zwężenie dyszy igłą od strzykawki 0,45mm - wyszło mi że różnica poziomów końcówek dysz o wielkości 1cm nie powoduje wypływu płynu - ale to jeszcze testy)
3. przy podwójnej dyszy wystarcza te 2ml/100km aby łańcuch był wilgotny a felga niespecjalnie mokra (są kropki - ale ich ilość nie jest jakaś specjalnie wielka)
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 427
- Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
Zaczynamy dyskusje o przewadze Świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiejnocysyku pisze:nawalczyłem trochę z olejarkami
wnioski do których doszedłem to:
1. dysza musi być podwójna bo inaczej musisz dużo więcej lać aby z jednej strony olej przeszedł na drugą
2. podwójna dysza do problem z kapaniem podczas postoju - dlatego na moim zdjęciu widzisz dyszę przechodzącą pod łańcuchem (tworzy coś w rodzaju syfonu w umywalce - obecnie pracuję nad inną formą (zwężenie dyszy igłą od strzykawki 0,45mm - wyszło mi że różnica poziomów końcówek dysz o wielkości 1cm nie powoduje wypływu płynu - ale to jeszcze testy)
3. przy podwójnej dyszy wystarcza te 2ml/100km aby łańcuch był wilgotny a felga niespecjalnie mokra (są kropki - ale ich ilość nie jest jakaś specjalnie wielka)
![Szczęśliwy [:DD]](./images/smilies/3a.gif)
ad.1 wcale nie musi być dysza podwójna, zadaniem oliwiarki jest dostarczenie oleju na rolkę łańcucha i wytworzenie filmu hydrodynamicznego pomiędzy elementami współpracującymi tj. rolka i zębatka oraz rolka i tuleją .
ad.2 mam dyszę pojedyńczą i jest ustawiona na rant koła zębatego, nawet jak podczas krótkiego postoju / przy włączonym zapłonie / zawór poda olej to i tak zbiera się na rancie, co widać na mojej fotografii. Po ruszenie siła odśrodkowa rozprowadza olej po łańcuchu.
ad.3 nigdy nie sprawdzałem ile zużywam oleju na 100km, stosuję olej Elf Tranself 80W-90. Jak poziom oleju spada to go uzupełniam i tyle

Ostatnio zmieniony ndz kwie 05, 2015 10:56 am przez Yanek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
Zrobiłem sobie oliwiarke do BIGa z podwójną dysza i było ok. W wiadrzrz mam oryginalna Scotl... z podwójną dysza własnej roboty. Wydaje mi się, że właśnie ta akcesoryjny zabudowa łańcucha wraz z kołem o której wspomniałem powoduje zawirowania powietrza bo nawet przy minimalnym nastawieniu caly wahacz pod lancuchem mam zawalony olejem Oczywiście łańcuch idealnie zwilżony. Spróbuję zamontować zbiornik bo tylko jego zdjąłem. Odsune dysze do tylu i trochę do góry na zębatke. O efektach z pewnością powiadomienie. wrzucę tu jeszcze fotkę tego błonnika.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
- syku
- Sympatyk
- Posty: 166
- Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
- Imię: Sylwek
- Marka motocykla: suzuki
- Model: gsx-1250fa
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
masz rację - szkoda ubijać g. na pianęYanek pisze: Zaczynamy dyskusje o przewadze Świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiejnocy![]()
(...)
ale określenie poziomu zużycia powie nam czy poziom zużycia jest duży czy mały
jeżeli jest duży (za duży) to wniosek jest jeden - co wpadnie na łańcuch musi z niego spaść
jeżeli jest niespecjalnie duży (można podejrzewać że zawirowania skutkują tym że zamiast na łańcuch wali wokoło)
i chyba warto zacząć od tego zamiast od zmiany dysz
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 427
- Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
Dokładnie, odpowiednie dozowanie środka smarnego ma istotne znaczenie dla prawidłowej współpracy elementów współpracujących. W bardzo dużym skrócie; za mało - sucho, za dużo - spore straty środka smarującego + zanieczyszczenie środowiska / dla eko terrorystówsyku pisze:masz rację - szkoda ubijać g. na pianęYanek pisze: Zaczynamy dyskusje o przewadze Świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiejnocy![]()
(...)
ale określenie poziomu zużycia powie nam czy poziom zużycia jest duży czy mały
jeżeli jest duży (za duży) to wniosek jest jeden - co wpadnie na łańcuch musi z niego spaść
jeżeli jest niespecjalnie duży (można podejrzewać że zawirowania skutkują tym że zamiast na łańcuch wali wokoło)
i chyba warto zacząć od tego zamiast od zmiany dysz

W/g m mnie wielkość dyszy oraz ich umiejscowienie jest sprawą wtórna , istotniejsze jest precyzyjne dozowanie sterowanie zaworem podającym, w tym przypadku olej. Nie można tez uniknąć takich spraw jak zabrudzenia felgi, kufra czy tablicy rejestracyjnej. Co do zawirowań powietrza to nie jestem pewien / w moim przypadku / przy gęstości oleju 80-W90 czy ma to jakiekolwiek znaczenie. Ideałem będzie zastosowanie zamkniętych osłon napędu łańcuchowego ale to Varadero a nie Simson 50E

- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: Dysza, dysze automatycznej oliwiarki łańcucha
A może za rzadki olej używasz?