Hamulce - czy można odłączyć..?
-
- Rekrut
- Posty: 45
- Rejestracja: ndz wrz 20, 2015 10:57 am
- Imię: Majk
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 2000
Hamulce - czy można odłączyć..?
Jest to pytanie czysto teoretyczne, ale takie które mnie interesuje. W naszych Varadero mamy połączony układ hamulcowy przedniego i tylnego koła. Przy wciśnięciu przedniej klamki hamuje przód i tył i odwrotnie. Czy jest taka możliwość, aby odłączyć hamulec nożny od przodu? Przydałoby się szczególnie w terenie aby można było zablokować tylne koło, lub zarzucić tyłem na luźnym podłożu. Z hamującym równolegle przednim kołem jest to niemożliwe. Myślał ktoś o podobnej modyfikacji?
- Riczi
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 266
- Rejestracja: śr kwie 29, 2015 12:13 am
- Imię: Riczi
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000V
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Nad Złotym Pociągiem
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
Na setę można. CBS też mnie wnerwia masakrycznie i mam zamiar porozpinać układ i zrobić dwa oddzielne na stalowych oplotach.
Wystarczy ominąć reduktory do których spięte są obecnie przewody hamulcowe i zaslepienie kanałów w zaciskach odpowiadających za pracę jedynie środkowych tłoczków. Jak coś będę rzeźbił to wrzucę szczegóły. Już niedługo będzie masę czasu na grzebanki. Niestety...
Wystarczy ominąć reduktory do których spięte są obecnie przewody hamulcowe i zaslepienie kanałów w zaciskach odpowiadających za pracę jedynie środkowych tłoczków. Jak coś będę rzeźbił to wrzucę szczegóły. Już niedługo będzie masę czasu na grzebanki. Niestety...

Ostatnio zmieniony pn paź 05, 2015 4:22 pm przez Riczi, łącznie zmieniany 1 raz.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
Generalnie, Honda nie montuje układu połączonego, aby sobie był, tylko w konkretnym celu - poprawienia skuteczności hamowania oraz ograniczenia efektu ugięcia się przedniego zawieszenia, tak zwanego nurkowania... tym bardziej, że nie jest to maszyna, która ma 180 kg w stanie gotowości do jazdy.
... a w temacie, to samo odłączenie zaworu proporcjonalnego i opóźniającego na niewiele się zda tj. da się stosunkowo łatwo oddzielić tył od przodu, ale w drugą stronę nie jest tak "kolorowo".
... a w temacie, to samo odłączenie zaworu proporcjonalnego i opóźniającego na niewiele się zda tj. da się stosunkowo łatwo oddzielić tył od przodu, ale w drugą stronę nie jest tak "kolorowo".
- Riczi
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 266
- Rejestracja: śr kwie 29, 2015 12:13 am
- Imię: Riczi
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000V
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Nad Złotym Pociągiem
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
Zapewne masz racje @james, ale to co rzekomo pomaga w jednym w drugim znacząco szkodzi...
Miałem juz kilka sytuacji, że w przypadku w którym w ruch poszedł tylny hebel przednie koło na sypkim się blokowało
i sprzęt chciał mnie zabić. Muszę dokładnie przejrzec układ żeby zrozumieć zasadę działania.
Jeżeli system ma działać "przeciwnurkowo", a w praktyce i tak Viadro nurkuje jak porąbane, to naprawde trzeba wziąć ostro pod rozwagę czy warto tam cokolwiek ruszać.
A może ktoś już ma odseparowane układy w swoim Varadero i zna jakieś fakty z własnej praktyki ?
Miałem juz kilka sytuacji, że w przypadku w którym w ruch poszedł tylny hebel przednie koło na sypkim się blokowało
i sprzęt chciał mnie zabić. Muszę dokładnie przejrzec układ żeby zrozumieć zasadę działania.
Jeżeli system ma działać "przeciwnurkowo", a w praktyce i tak Viadro nurkuje jak porąbane, to naprawde trzeba wziąć ostro pod rozwagę czy warto tam cokolwiek ruszać.
A może ktoś już ma odseparowane układy w swoim Varadero i zna jakieś fakty z własnej praktyki ?
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
Polecam zimą przejrzeć układ hamulcowy (CBS), zarówno drożność przewodów, stan pompy CBS jak i zaworka proporcjonalnego. Ja po zakupie Varadero miałem taką sytuację jak opisujesz; tył po prostu nie hamował gdy wciskałem klamkę - w pompce duala była "czarna kasza" (bo tak to wyglądało), a w przewodach jakaś żółta ciecz...Riczi pisze:Jeżeli system ma działać "przeciwnurkowo", a w praktyce i tak Viadro nurkuje jak porąbane, to naprawde trzeba wziąć ostro pod rozwagę czy warto tam cokolwiek ruszać.
-
- Rekrut
- Posty: 45
- Rejestracja: ndz wrz 20, 2015 10:57 am
- Imię: Majk
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 2000
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
Mój układ hamulcowy działa jak najbardziej poprawnie i jest w pełni wydajny, ale ta wydajność przejawia się głównie na szosie. CBS staje się niebezpieczny np podczas zjazdu z górki, kiedy podczas hamowania tyłem blokuje ci przednie koło, albo podczas hamowania na luźnym podłożu, kiedy przednie koło zamiast się toczyć blokuje się lub zapada. Będę śledził poczynania kolegi w temacie rozpięcia układu, gdyż jakoś nie daje mi to spokoju i utrudnia zastosowanie tego moto do lekkiego offroadu.
-
- Rekrut
- Posty: 47
- Rejestracja: pt lis 23, 2012 2:14 am
- Lokalizacja: Brzesko Okocim
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
Witam ten system w terenie jest niebezpieczny .Najprościej jest wyjąć bezpiecznik i spokój , ale ja wymontowałem cały układ i zrobiłem tył osobno i przód osobno i załorzyłem przewody w oplocie stalowym . Oczywiście trzeba było po wyjęciu wszystkiego nawiercić komory zacisku by pracowały wszystkie tłoczki tak by płyn go wypychał no i trzeba utwardzić zawieszenie bo będzie bardzie nurkował wystarczy gesty ojej .A pużniej i w terenie można śmiało śmigać i 6 kg mniej
-
- Rekrut
- Posty: 47
- Rejestracja: pt lis 23, 2012 2:14 am
- Lokalizacja: Brzesko Okocim
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
a tu są foto co wymontowałem pozdrawiam Grzegorz
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
-
- Rekrut
- Posty: 47
- Rejestracja: pt lis 23, 2012 2:14 am
- Lokalizacja: Brzesko Okocim
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 463
- Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Polichno
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
Każdy robi jak uważa ale mi by było szkoda rozstawać się z ABS-em
Nie mam u siebie niestety tego a CBS jakoś nie przeszkadza mi
Nie zdarzyło się abym nożnym-tylnym Helen zablokował przednie koło
Ale ja mam stare viadro i generalnie tył to H..ja hamuje
Nie mam u siebie niestety tego a CBS jakoś nie przeszkadza mi
Nie zdarzyło się abym nożnym-tylnym Helen zablokował przednie koło
Ale ja mam stare viadro i generalnie tył to H..ja hamuje
A w sercu zawsze XL600V 

-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
Ile kosztowały przewody w oplocie.Grzegorz 12 pisze:a tu są foto co wymontowałem pozdrawiam Grzegorz
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

-
- Rekrut
- Posty: 45
- Rejestracja: ndz wrz 20, 2015 10:57 am
- Imię: Majk
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 2000
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
Na asfalcie też mi się nie zdarzyło, ale robiłem próby na szutrze i raz zblokowało mi przednie koło w niekontrolowany sposób przy hamowaniu tyłem, a co by było w sytuacji awaryjnej...next22 pisze: Nie zdarzyło się abym nożnym-tylnym Helen zablokował przednie koło
- Riczi
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 266
- Rejestracja: śr kwie 29, 2015 12:13 am
- Imię: Riczi
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000V
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Nad Złotym Pociągiem
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
Potwierdzam. Byle luźna nawierzchnia pod przednim kołem
i przy hamowaniu nożnym Varadero chce cię zabić
Naliczano mi oploty normalnie w warsztacie w moim mieście.
Żadne dedykowane - dorabiane z "metra" z uniwersalnymi końcówkami.
Chcieli chlopaki 700 zł. Samojebka zapewne kosztowała by mniej,
ale powiem szczerze, że jak uświadomiłem sobie, że trzeba koniecznie grzebnąć
zawias to ochota na takie mody mi przeszła
i przy hamowaniu nożnym Varadero chce cię zabić

Naliczano mi oploty normalnie w warsztacie w moim mieście.
Żadne dedykowane - dorabiane z "metra" z uniwersalnymi końcówkami.
Chcieli chlopaki 700 zł. Samojebka zapewne kosztowała by mniej,
ale powiem szczerze, że jak uświadomiłem sobie, że trzeba koniecznie grzebnąć
zawias to ochota na takie mody mi przeszła
-
- Rekrut
- Posty: 47
- Rejestracja: pt lis 23, 2012 2:14 am
- Lokalizacja: Brzesko Okocim
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
Witam dlatego jak zrobiłem osobny tył i przód to oploty wyniosły mnie 400 zł na całość .A co do zawiasu to wystarczy wymiana oleju na bardzo gęsty i tyle .Oryginał to jest jakaś makabra czy zawias czy hamulce a teraz nie dość że wiem że zahamuje to na nie równych zakrętach idzie jak po sznurku pozdrawiam Grzegorz
- jacekdriver
- Rekrut
- Posty: 33
- Rejestracja: sob wrz 27, 2014 7:35 pm
- Imię: Jacek
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Kołbacz koło Szczecina
Re: Hamulce - czy można odłączyć..?
Kolego Grzegorz 12 a mógł byś powiedzieć jaki olej zastosowałeś do zawiasa bo przez zime będę wymieniał uszczelniacze i też zastanawiam się nad usztywnieniem moto . Dzięki z góry
Romet 750 ( 750 to model nie pojemność ) , wfm , jawa 350 , mz etz 250 , mz etz 150+ silnik z 250 ( to była petarda dopiero ) , mz etz 251 , junak 350 , kawasaki zephyr 1100 , Varadero 1000 2003r.