Chwilowy spadek obrotów na luzie "kichnięcie" SD02 wtrysk
-
- Rekrut
- Posty: 33
- Rejestracja: wt kwie 28, 2015 1:24 pm
- Imię: Rafal
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000
- Rocznik: 2004
Chwilowy spadek obrotów na luzie "kichnięcie" SD02 wtrysk
Witam,
Czy spotkał się ktoś z podobnym problem? Podczas pracy silnika na luzie (nie wiem czy to ma związek ale po nagrzaniu silnika) zauważyłem, że dosłownie na sekundę spadają mi obroty , dzieje się to dość często ale nie ma w tym reguły. Nieraz co kilka sekund, nieraz z dłuższymi przerwami. Podczas jazdy wszystko ok. Nagrałem filmik. Opisany strzał i spadek w 10, 30 i 58 sekundzie filmu.
świece nowe, luz zaworowy ustawiony, synchronizacja zrobiona, filtr powietrza nowy.
Pozdrawiam,
Rafał
link poniżej:
https://youtu.be/atXPhqDyRds
Czy spotkał się ktoś z podobnym problem? Podczas pracy silnika na luzie (nie wiem czy to ma związek ale po nagrzaniu silnika) zauważyłem, że dosłownie na sekundę spadają mi obroty , dzieje się to dość często ale nie ma w tym reguły. Nieraz co kilka sekund, nieraz z dłuższymi przerwami. Podczas jazdy wszystko ok. Nagrałem filmik. Opisany strzał i spadek w 10, 30 i 58 sekundzie filmu.
świece nowe, luz zaworowy ustawiony, synchronizacja zrobiona, filtr powietrza nowy.
Pozdrawiam,
Rafał
link poniżej:
https://youtu.be/atXPhqDyRds
- maciekKOLEK
- Rekrut
- Posty: 34
- Rejestracja: sob lis 14, 2015 9:13 pm
- Imię: Maciej
- Marka motocykla: Xl 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Chwilowy spadek obrotów na luzie "kichnięcie" SD02 wtrys
Nowe świece wygrzałeś dobrze? Jeśli nie lubią padać. Styków w pompie paliwa z tego co wiem się tam nie wymienia jak w wersji SD01 wiec odpada, fajki i przewody, stare świece załóż i zobacz jak na starych. A jak przy jeździe? Jakieś objawy?
-
- Rekrut
- Posty: 33
- Rejestracja: wt kwie 28, 2015 1:24 pm
- Imię: Rafal
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000
- Rocznik: 2004
Re: Chwilowy spadek obrotów na luzie "kichnięcie" SD02 wtrys
Cześć,maciekKOLEK pisze:Nowe świece wygrzałeś dobrze? Jeśli nie lubią padać. Styków w pompie paliwa z tego co wiem się tam nie wymienia jak w wersji SD01 wiec odpada, fajki i przewody, stare świece załóż i zobacz jak na starych. A jak przy jeździe? Jakieś objawy?
Przy jeździe nic się nie dzieje...wszystko gra. Świece wymieniłem jakieś 5000km temu i nic się nie działo po wymianie. Jeden gość na VCI odpisał mi na ten temat ale walił takim slangiem (Walijczyk), że nie do końca skumałem o co mu chodzi:). Generalnie chodziło mu o synchro, ale to też robiłem...Dobrze by było mieć pompę paliwową do podmianki. ( Jeden kolega z VCP opisał krótko podbny przypadek - pompa paliwa do wymiany). Słyszałem, że można dostać jakieś bardzo dobre niedrogie zamienniki, ale to chyba do SD01... no nic...jak znajdę czas to zajrzę do pompy...chyba że ktoś podrzuci rozwiązanie...
Pozdrawiam
- maciekKOLEK
- Rekrut
- Posty: 34
- Rejestracja: sob lis 14, 2015 9:13 pm
- Imię: Maciej
- Marka motocykla: Xl 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Chwilowy spadek obrotów na luzie "kichnięcie" SD02 wtrys
W SD02 czyli u Ciebie już jest inna pompa i nie powinno być z nią problemów to w SD01 ten problem występuje, a i z tego co widze to jeśli masz taki przebieg jak na liczniku to nie ma się z nią prawa nic dziać. Ja miałem kiedyś przypadek że kupiłem dwa razy już trafione świece mimo że nowe dlatego dla sprawdzenia włożyłbym stare.
- wodzuwo
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 535
- Rejestracja: ndz sty 11, 2015 4:23 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL 1000
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Mazowieckie, Mława
Re: Chwilowy spadek obrotów na luzie "kichnięcie" SD02 wtrys
Jeżeli nie masz zamontowanego filtra paliwowego między zbiornikiem a pompą paliwową to zostało ci rozebrać pompę na poszczególne podzespoły,dokładnie przemyj i przedmuchaj wszystkie kanały znajdujące się w środku i to powinno ci pomóc.Miałem taką sama sytuację do momentu aż w pewnym momencie pompa odmówiła posłuszeństwa i po tym zabiegu jest wszystko OK.rafor pisze:
Cześć,
Przy jeździe nic się nie dzieje...wszystko gra. Świece wymieniłem jakieś 5000km temu i nic się nie działo po wymianie. Jeden gość na VCI odpisał mi na ten temat ale walił takim slangiem (Walijczyk), że nie do końca skumałem o co mu chodzi:). Generalnie chodziło mu o synchro, ale to też robiłem...Dobrze by było mieć pompę paliwową do podmianki. ( Jeden kolega z VCP opisał krótko podbny przypadek - pompa paliwa do wymiany). Słyszałem, że można dostać jakieś bardzo dobre niedrogie zamienniki, ale to chyba do SD01... no nic...jak znajdę czas to zajrzę do pompy...chyba że ktoś podrzuci rozwiązanie...
Pozdrawiam
-
- Rekrut
- Posty: 33
- Rejestracja: wt kwie 28, 2015 1:24 pm
- Imię: Rafal
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000
- Rocznik: 2004
Re: Chwilowy spadek obrotów na luzie "kichnięcie" SD02 wtrys
Cześć,wodzuwo pisze:Jeżeli nie masz zamontowanego filtra paliwowego między zbiornikiem a pompą paliwową to zostało ci rozebrać pompę na poszczególne podzespoły,dokładnie przemyj i przedmuchaj wszystkie kanały znajdujące się w środku i to powinno ci pomóc.Miałem taką sama sytuację do momentu aż w pewnym momencie pompa odmówiła posłuszeństwa i po tym zabiegu jest wszystko OK.rafor pisze:
Cześć,
Przy jeździe nic się nie dzieje...wszystko gra. Świece wymieniłem jakieś 5000km temu i nic się nie działo po wymianie. Jeden gość na VCI odpisał mi na ten temat ale walił takim slangiem (Walijczyk), że nie do końca skumałem o co mu chodzi:). Generalnie chodziło mu o synchro, ale to też robiłem...Dobrze by było mieć pompę paliwową do podmianki. ( Jeden kolega z VCP opisał krótko podbny przypadek - pompa paliwa do wymiany). Słyszałem, że można dostać jakieś bardzo dobre niedrogie zamienniki, ale to chyba do SD01... no nic...jak znajdę czas to zajrzę do pompy...chyba że ktoś podrzuci rozwiązanie...
Pozdrawiam
Właśnie taki mam plan...jak sprawdzę pompę dam znać czy pomogło. Na razie moto zimuje:)
Dzięki i pozdrawiam.
Rafał
- ELPeter
- Udaje motocyklistę
- Posty: 106
- Rejestracja: pn kwie 27, 2015 11:39 am
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Łódź
Re: Chwilowy spadek obrotów na luzie "kichnięcie" SD02 wtrys
Ja się spotkałem,regulacja/synchron wtrysków i zaworów i zapomniałem o problemie.rafor pisze:Czy spotkał się ktoś z podobnym problem?
Moto ogarnia mi Łukasz,polecam jego firmę https://www.facebook.com/GMGSerwis/
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: Chwilowy spadek obrotów na luzie "kichnięcie" SD02 wtrys
Tak sobie czytam i czytam i dochodzę od wniosku, że mi też kilka razy strzelił w airbox przy stałych obrotach rzędu 3,5 tys rpm, obroty jałowe lekko falują i najważniejsze gdy odpalę zimny silnik na ssaniu to po 10 sek pacy (ssanie na maxa zaciągnięte) obroty nagle spadają na około 500 rpm i silnik ciężko pracuje - trwa to tak nawet z 1 minutę (jesienne temperatury) później nagle obroty skaczą na 2 tys rpm jakby ktoś dodał gwałtownie gazu i jest niby ok. Zdarzyło się, że kilka razy potrafił zgasnąć przy hamowaniu z dużej prędkości przy wciśniętym sprzęgle. W airbox coraz częściej w tym sezonie mi kichał, podczas gdy w poprzednim sezonie nie zaobserwowałem kichnięć.
Porównywałem z kolegi SD02 i u niego silnik trzyma idealnie obroty, motocykl jest zdecydowanie żwawszy od mojego w każdym zakresie obrotów, jego SD02 jest jakby bardziej zwarte i spontanicznie reaguje na gaz, moje jest jakby ospałe i odczuwalnie słabiej reaguje na ruch manetką w każdych obrotach. Z tego co mi kumpel mówił to jegoo viadro nigdy mu jeszcze nie kichnęło i nie szarpnęło
Więc chciałbym wyciągnąć pompę paliwa na stół, tylko nie wie czego się spodziewać ? Coś da się wyczyścić we własnym zakresie czy po prostu kupić drugą nową/używkę (cena)? Coś przy rozbieraniu pompy można uszkodzić ? Może ktoś kto już temat przerabiał podpowie mi na co uważać i na co zwrócić uwagę przy rozbieraniu pompy ?
Porównywałem z kolegi SD02 i u niego silnik trzyma idealnie obroty, motocykl jest zdecydowanie żwawszy od mojego w każdym zakresie obrotów, jego SD02 jest jakby bardziej zwarte i spontanicznie reaguje na gaz, moje jest jakby ospałe i odczuwalnie słabiej reaguje na ruch manetką w każdych obrotach. Z tego co mi kumpel mówił to jegoo viadro nigdy mu jeszcze nie kichnęło i nie szarpnęło
Więc chciałbym wyciągnąć pompę paliwa na stół, tylko nie wie czego się spodziewać ? Coś da się wyczyścić we własnym zakresie czy po prostu kupić drugą nową/używkę (cena)? Coś przy rozbieraniu pompy można uszkodzić ? Może ktoś kto już temat przerabiał podpowie mi na co uważać i na co zwrócić uwagę przy rozbieraniu pompy ?

Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r