klucz do nakrętki główki ramy plus olej w lagach
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 106
- Rejestracja: czw paź 03, 2013 9:05 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero
- Rocznik: 2000
klucz do nakrętki główki ramy plus olej w lagach
Witam .Panowie jak poradziliście sobie z dokręceniem nakrętek od łożyska główki ramy z odkręceniem nie było problemu . Dociągnąć trzeba kluczem dynamometrycznym i pytanko takie :czy ma ktoś jakiś patent na nasadkę do kręcenia.
Ostatnio zmieniony sob sty 23, 2016 6:17 pm przez BAJO, łącznie zmieniany 1 raz.
- picnic
- Udaje motocyklistę
- Posty: 111
- Rejestracja: śr kwie 15, 2015 7:54 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: klucz do nakrętki główki ramy.
Ja miałem taką sytuacje że ta górna śruba mi się odkręciła.
W serwisie prawdopodobnie nie sprawdzili z jakim momentem dokręcać (to nie był ASO).
Pożyczyłem klucz dynamometryczny i dokręciłem z momentem wg instrukcji serwisowej.
Od tej pory nie ma problemu, ale uważaj, chyba lepiej użyć tam odpowiedniego klucza.
W serwisie prawdopodobnie nie sprawdzili z jakim momentem dokręcać (to nie był ASO).
Pożyczyłem klucz dynamometryczny i dokręciłem z momentem wg instrukcji serwisowej.
Od tej pory nie ma problemu, ale uważaj, chyba lepiej użyć tam odpowiedniego klucza.
Varadero XL 1000 '99
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 106
- Rejestracja: czw paź 03, 2013 9:05 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero
- Rocznik: 2000
Re: klucz do nakrętki główki ramy.
OK.Dzięki ale mi chodzi o te nakrętki pod półką "koronkowe" -tak chyba one się nazywają
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: klucz do nakrętki główki ramy.
Są 3 opcje na dokręcenie tej nakrętki:
1) kupujesz klucz i masz pewność, że będzie okej (nie wiem jaki koszt),
2) korzystasz z klucza do suportu rowerowego (stary typ) - minus, trudno "zmontować" to z kluczem dynamometrycznym,


3) korzystasz z pobijaka (końcówka musi być tępa!) i gumowego młotka + trzymasz się dalszych wytycznych z serwisówki (wytyczne kursywą) tj.:
-dokręcasz łożyska mocniej, tak, aby kierownica prawie się nie obracała,
-popuszczasz delikatnie (powoli) nakrętkę do momentu, aż półka "obraca się płynnie, lekko i nie ma luzów".
Wersja 3 jest do zrobienia w domowych warunkach, ale jest sporo zabawy i potrzeba zdecydowanie więcej czasy + wymagana jest kontrola po zmontowaniu całości (luz na główce łatwiej wykryć, gdy założone są lagi; sprawdzamy chwytając za gładź).
1) kupujesz klucz i masz pewność, że będzie okej (nie wiem jaki koszt),
2) korzystasz z klucza do suportu rowerowego (stary typ) - minus, trudno "zmontować" to z kluczem dynamometrycznym,

3) korzystasz z pobijaka (końcówka musi być tępa!) i gumowego młotka + trzymasz się dalszych wytycznych z serwisówki (wytyczne kursywą) tj.:
-dokręcasz łożyska mocniej, tak, aby kierownica prawie się nie obracała,
-popuszczasz delikatnie (powoli) nakrętkę do momentu, aż półka "obraca się płynnie, lekko i nie ma luzów".
Wersja 3 jest do zrobienia w domowych warunkach, ale jest sporo zabawy i potrzeba zdecydowanie więcej czasy + wymagana jest kontrola po zmontowaniu całości (luz na główce łatwiej wykryć, gdy założone są lagi; sprawdzamy chwytając za gładź).
- LukasW
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 444
- Rejestracja: sob sty 16, 2016 2:47 pm
- Imię: Łukasz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: HH
Re: klucz do nakrętki główki ramy.
Dokręcaniem kluczem dynamometrycznym ma tylko wtedy sens gdy zakładasz łożyska oryginalne, kulkowe. Przy wymianie na zamiennik wałeczkowy , czyli komplety ogólnie dostępne w sklepach moto prawidłowa praca łożyska wiąże się z dokręcaniem na oko , do czego wystarczy dorobić sobie z grubej blachy klucz hakowy. Przynajmniej takie moje doświadczenia w tym temacie.
- Merlin
- Sympatyk Weteran
- Posty: 755
- Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
- Imię: Maciek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Racibórz
Re: klucz do nakrętki główki ramy.
Dokładnie jak pisał James w punkcie 3.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 106
- Rejestracja: czw paź 03, 2013 9:05 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero
- Rocznik: 2000
Re: klucz do nakrętki główki ramy.
Postaram się zrobić klucz,jak będzie gotowy to dam fotki.Jutro zacznę.......................
- LukasW
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 444
- Rejestracja: sob sty 16, 2016 2:47 pm
- Imię: Łukasz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: HH
Re: klucz do nakrętki główki ramy.
Robota prosta tylko jeden ząb, półkole i uchwyt. Robiłem ostatnio do Fj1200. Kawałek grubej blachy 2-3 mm , odrysowujesz nakrętkę lub koło od pomiaru z nakrętki a reszta, uchwyt to własna inwencja twórcza. Kątówka, pilnik i masz kluczyk.
Tutaj własnoręcznie wydziergany pilnikiem klucz wielokątny do korka spustu wody filtra paliwa Mitsu Pajero.

Tutaj własnoręcznie wydziergany pilnikiem klucz wielokątny do korka spustu wody filtra paliwa Mitsu Pajero.

-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 106
- Rejestracja: czw paź 03, 2013 9:05 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero
- Rocznik: 2000
Re: klucz do nakrętki główki ramy.
Klucz już zrobiony (zdiecia pózniej).Panowie czy u was górne łożysko też tak leciutko wchodziło (chodzi o stożek bo bieżnia dobrze ciasniutko)
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: klucz do nakrętki główki ramy.
Tak ma być 

-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 106
- Rejestracja: czw paź 03, 2013 9:05 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero
- Rocznik: 2000
Re: klucz do nakrętki główki ramy.
..........ach koledzy "trudne sprawy" ,po rozebraniu wszystkiego okazało się że już tam ktoś grzebał przede mną i motorek miał niezłego dzwona ( tak przypuszczm)bo gniazdo dolnego łożyska jest pokrzywione i wstawiona jest jakaś tulejka mosiężna,po za tym gwint do dokręcania łożysk też za dobrze nie wygląda a łożyska były made in russia. Jeszcze jedno pytanko; mam wszystko rozebrane i zastanawiam się nad wymianą oleju w lagach samego oleju bo uszczelniacze są dobre nic złego sie nie dzieje ,a nie wiem kiedy olej był wymieniany czy taka operacja ma sens? 

- LukasW
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 444
- Rejestracja: sob sty 16, 2016 2:47 pm
- Imię: Łukasz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: HH
Re: klucz do nakrętki główki ramy.
Jak nie leci, nie poci się ja bym zostawił jak jest . Tuleje ktoś mógł wstawić niekoniecznie po dzwonie. Może stare bieżnie źle wybijał i zdeformował gniazdo.
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 463
- Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Polichno
Re: klucz do nakrętki główki ramy.
Tak olej się zmienia w latach należy przepłukać i ma to sens 

A w sercu zawsze XL600V 

- Merlin
- Sympatyk Weteran
- Posty: 755
- Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
- Imię: Maciek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Racibórz
Re: klucz do nakrętki główki ramy.
Olej w lagach się starzeje, trzeba wymieniać, zużyty wali dorszem no i oczywiście amory nie działają na 100%.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 106
- Rejestracja: czw paź 03, 2013 9:05 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero
- Rocznik: 2000
Re: klucz do nakrętki główki ramy.
Jaki olej macie tam wlane i ile musi go byc.model sd 01