cisnienie w oponach....
cisnienie w oponach....
jakie powinno być prawidłowe?
bo raczej pasażer waży znacznie więcej niż ciuszki, no chyba, że kamienie będzie się przewozić w dużym plecaczkuDukii pisze:oki![]()
Dziękitakie informacje się przydają
![]()
Dukii

Widzę, iż już 1 nowej rzeczy się dowiedziałam, rozumiem, iż z tym ciśnieniem w oponach jest podobnie jak w autku, optymalnie ok. 300

Intersujące jest to co napisał Marek.
Oto co ja mam w swojej instrukcji. Wprawdzie po germańsku ale da się odczytać:

Oto co mam na wahaczu:

I jeszcze kilka informacji.
Na stacji bezynowej ciśnienie podawane jest w barach więc:
1 bar = 1,019 kg/cm2
1 kg/cm2 = 0,98 bara
więc:
opcja 1 z wahacza
(driver only):
Front 2,50 kgf/cm2 = 2,45 bara
Rear 2,50 kgf/cm2 = 2,45 bara
(Driver and passenger):
Front 2,50 kgf/cm2 = 2,45 bara
Rear 2,80 kgf/cm2 = 2,74 bara
opcja 2 z manuala
(driver only):
Front 1,75 kgf/cm2 = 1,715 bara
Rear 2,00 kgf/cm2 = 1,96 bara
(Driver and passenger):
Front 1,75 kgf/cm2 = 1,715 bara
Rear 2,25 kgf/cm2 = 2,2 bara
W jednym i drugim przypadku mówi się o pomiarze gdy opony są zimne.
Ja ost nadmuchałem przód i tył na 2,5 bara i stwierdzam, że czułem "chrobotanie" przedniego bieżnika przy niskich prędkościach tak jakby był za twardy i wybrzuszony. Ale opisałem:):)
Obecnie mam: 1,8 bara przód i 2 bary tył
:)
Oto co ja mam w swojej instrukcji. Wprawdzie po germańsku ale da się odczytać:

Oto co mam na wahaczu:

I jeszcze kilka informacji.
Na stacji bezynowej ciśnienie podawane jest w barach więc:
1 bar = 1,019 kg/cm2
1 kg/cm2 = 0,98 bara
więc:
opcja 1 z wahacza
(driver only):
Front 2,50 kgf/cm2 = 2,45 bara
Rear 2,50 kgf/cm2 = 2,45 bara
(Driver and passenger):
Front 2,50 kgf/cm2 = 2,45 bara
Rear 2,80 kgf/cm2 = 2,74 bara
opcja 2 z manuala
(driver only):
Front 1,75 kgf/cm2 = 1,715 bara
Rear 2,00 kgf/cm2 = 1,96 bara
(Driver and passenger):
Front 1,75 kgf/cm2 = 1,715 bara
Rear 2,25 kgf/cm2 = 2,2 bara
W jednym i drugim przypadku mówi się o pomiarze gdy opony są zimne.
Ja ost nadmuchałem przód i tył na 2,5 bara i stwierdzam, że czułem "chrobotanie" przedniego bieżnika przy niskich prędkościach tak jakby był za twardy i wybrzuszony. Ale opisałem:):)
Obecnie mam: 1,8 bara przód i 2 bary tył

"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"