Napęd
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 237
- Rejestracja: śr lip 30, 2008 5:08 pm
- Lokalizacja: Żywiec
Napęd
Cześć.Musze kupić napęd do varana i z pewnych przyczyn wolałbym zakup przez allegro.Doradźcie czy to jest coś warte czy ewentualnie coś innego(mile widziany link)
http://allegro.pl/naped-did-vx-sunstar- ... 06990.html
Jeżdżę raczej mało/bardzo mało więc zresztą pisze w aukcji o jakimś wzmacnianym łańcuchu więc chyba nie jest źle.
http://allegro.pl/naped-did-vx-sunstar- ... 06990.html
Jeżdżę raczej mało/bardzo mało więc zresztą pisze w aukcji o jakimś wzmacnianym łańcuchu więc chyba nie jest źle.
- ADAMO16
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 413
- Rejestracja: czw lut 19, 2015 3:55 pm
- Imię: Adam
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Tychy
Re: Napęd
http://allegro.pl/lancuch-did-525-zvmx- ... 47345.html Parę groszy więcej, a mocniejszy.
Varadero XL 1000 juz jest 
Africa Twin byla :-(

Africa Twin byla :-(
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Napęd
Prawda. Miałem łańcuch VX nie wiem po ilu km, ale po 30 tys. km był tak porozciągany, że zabrał ze sobą cały ślizg łańcucha. Druga sprawa - ciekawsza - VX jest dedykowany do poj. max. 900 ccm.
Obecnie mam zestaw JT przód/tył + ZVMX. Zrobiłem na nim zbyt mało, żeby ocenić, ale poszukaj na forum afryki, bo z tego co pamiętam zbierał tam rewelacyjne opinie.
Tylko zakuwka, spinkę możesz wziąć do kufra w razie co. Zobacz na stronie DID'a, tam wszystko jest napisane odnośnie łączenia łańcucha, trwałości, konserwacji itd.
Obecnie mam zestaw JT przód/tył + ZVMX. Zrobiłem na nim zbyt mało, żeby ocenić, ale poszukaj na forum afryki, bo z tego co pamiętam zbierał tam rewelacyjne opinie.
Tylko zakuwka, spinkę możesz wziąć do kufra w razie co. Zobacz na stronie DID'a, tam wszystko jest napisane odnośnie łączenia łańcucha, trwałości, konserwacji itd.
- szuler
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 290
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:29 am
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Suzuki
- Model: DL650A Ruda Suzia
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: okolice Słupska
Re: Napęd
Mój zestaw:
Mała zębatka - oryginał (ma wygłuszającą gumę - akcesoryjne nie mają)
Duża zębatka - akcesoryjna
Łańcuch - z metra wymieniany i zakuwany w serwisie
Przy stosowaniu scottoilera mam przebiegi na napędzie rzędu 45kkm - nie jest to przebieg maksymalny - wymieniam przed końcem napędu na koniec sezonu, żeby od wiosny mieć moto gotowe na wszelkie wyjazdy.
Małą zębatkę wymieniam po ok. 23 kkm - zapewnia to duży przebieg łańcucha
Mała zębatka - oryginał (ma wygłuszającą gumę - akcesoryjne nie mają)
Duża zębatka - akcesoryjna
Łańcuch - z metra wymieniany i zakuwany w serwisie
Przy stosowaniu scottoilera mam przebiegi na napędzie rzędu 45kkm - nie jest to przebieg maksymalny - wymieniam przed końcem napędu na koniec sezonu, żeby od wiosny mieć moto gotowe na wszelkie wyjazdy.
Małą zębatkę wymieniam po ok. 23 kkm - zapewnia to duży przebieg łańcucha

Pozdrawiam,
Marcin
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Marcin
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 237
- Rejestracja: śr lip 30, 2008 5:08 pm
- Lokalizacja: Żywiec
Re: Napęd
Jeżdżę bardzo mało bo przez 6 sezonów zrobiłem 20tyś więc temu się zastanawiam czy warto dokładać do napędu.
W swoim obecnym nie wymieniłem zębatki zdawczej i może to załatwiło łańcuch. A co z tymi zębatkami Sunstar bo często się przewijają na zmianę z JT i się zastanawiam czy będą spoko. A i jeszcze mi powiedzcie czy nie ma problemu z założeniem łańcucha już zakutego wcześniej a nie na motocyklu.Raczej nie powinno być problemu no nie?
W swoim obecnym nie wymieniłem zębatki zdawczej i może to załatwiło łańcuch. A co z tymi zębatkami Sunstar bo często się przewijają na zmianę z JT i się zastanawiam czy będą spoko. A i jeszcze mi powiedzcie czy nie ma problemu z założeniem łańcucha już zakutego wcześniej a nie na motocyklu.Raczej nie powinno być problemu no nie?
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Napęd
Od zeszłego roku, nie tylko oryginały mają gumę tłumiącąszuler pisze:Mała zębatka - oryginał (ma wygłuszającą gumę - akcesoryjne nie mają)
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104622

Co do przełożenia łańcucha to był gdzieś temat na forum - z tego co pamiętam trzeba odkręcić tłumik, ale poszukaj jeszcze

- wodzuwo
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 535
- Rejestracja: ndz sty 11, 2015 4:23 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL 1000
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Mazowieckie, Mława
Re: Napęd
Raczej tu będzie problem założyć wcześniej zakuty łańcuch na przeszkodzie już stanie ci aluminiowy set z podnużkami.Baza pisze: A i jeszcze mi powiedzcie czy nie ma problemu z założeniem łańcucha już zakutego wcześniej a nie na motocyklu.Raczej nie powinno być problemu no nie?
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: Napęd
Żaden problem seta odkręcić.wodzuwo pisze:Raczej tu będzie problem założyć wcześniej zakuty łańcuch na przeszkodzie już stanie ci aluminiowy set z podnużkami.Baza pisze: A i jeszcze mi powiedzcie czy nie ma problemu z założeniem łańcucha już zakutego wcześniej a nie na motocyklu.Raczej nie powinno być problemu no nie?
Zakładałem 2 kpl łańcuchów już zakutych. Bez najmniejszego problemu po odkręceniu seta aluminiowego. Szybko się wymienia i bez problemu.
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
- szuler
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 290
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 12:29 am
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Suzuki
- Model: DL650A Ruda Suzia
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: okolice Słupska
Re: Napęd
Dobra informacja - dziękijames pisze:Od zeszłego roku, nie tylko oryginały mają gumę tłumiącą
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104622
![]()

Pozdrawiam,
Marcin
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Marcin
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 164
- Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Honda XLV 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Re: Napęd
Czym najlepiej zablokować zebatkę zdawcza przy dokręcaniu? Jakieś domowe patenty tak aby nic nie uszkodzić?
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Napęd
@Baza: fabrycznie był założony łańcuch DID 525 HV. Na VX ludzie jeżdżą, więc zły być nie może, ja jednak - jak wspominałem wcześniej - wolałem kupić wzmocniony. Napęd z linku będzie pasował (liczba zębów na zębatkach ta sama co oryginalnie; długość łańcucha 112). Wiesz jak jeździsz kolego, dlatego też ostateczna decyzja należy do Ciebie
@Jimi: wrzucić 1 i dokręcić odpowiednim momentem. Jeżeli w dalszym ciągu masz wątpliwość czy czegoś nie uszkodzisz to zastanów się jakie siły działają podczas hamowania silnikiem

@Jimi: wrzucić 1 i dokręcić odpowiednim momentem. Jeżeli w dalszym ciągu masz wątpliwość czy czegoś nie uszkodzisz to zastanów się jakie siły działają podczas hamowania silnikiem
