Problem przy 5500 obrotów.
- bananmbm
- Rekrut
- Posty: 35
- Rejestracja: pn mar 21, 2016 2:49 pm
- Imię: Michal
- Marka motocykla: Honda
- Model: Xl 1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Problem przy 5500 obrotów.
Witam wszystkich.Jestem nowy ale mam nadzieje ze mi pomożecie z moim Viadrem.Od jakiegoś czasu motocykl mi przerywa podczas przyspieszania miedzy 5500 obrotów a jak dochodzi do 7000 to szarpie jak by brakowalo paliwa.Wymieniłem pompe paliwa.rozebrałem gaziki wszystko oki.filtry i swiece nowe,a motocykl ciągle przerywa i brakuje mu mocy.Nie wiem co mam juz zrobić,pomóżcie.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Problem przy 5500 obrotów.
Trudno zdiagnozować tak na odległość co to może być. Ja mogę Tobie napisać na przykładzie dużego Varadero jakbym to próbował znaleźć (odsyłam do serwisówki XL125V celem potwierdzenia):
-sprawdziłbym ładowanie - może się okazać, że drastycznie spada i wypadają zapłony, albo są błędy w sterowaniu zapłonem;
-sprawdziłbym układ zapłonowy - fajki, przewody, cewki, moduł (opis krok po kroku w/w dokumencie);
-sprawdziłbym układ dopalania spalin (PAIR), czy jest sprawny i drożny;
-sprawdziłbym drożność i szczelność układu zasilania paliwem.
Jeśli wszystko powyżej byłoby okej, to powód może nie być trywialny (osprzęt sprawny) - obowiązkowa kontrola kompresji i rozrządu.
-sprawdziłbym ładowanie - może się okazać, że drastycznie spada i wypadają zapłony, albo są błędy w sterowaniu zapłonem;
-sprawdziłbym układ zapłonowy - fajki, przewody, cewki, moduł (opis krok po kroku w/w dokumencie);
-sprawdziłbym układ dopalania spalin (PAIR), czy jest sprawny i drożny;
-sprawdziłbym drożność i szczelność układu zasilania paliwem.
Jeśli wszystko powyżej byłoby okej, to powód może nie być trywialny (osprzęt sprawny) - obowiązkowa kontrola kompresji i rozrządu.
- michalwnuk4
- Sympatyk Weteran
- Posty: 726
- Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:58 pm
- Imię: michal
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero 125
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: wołomin
Re: Problem przy 5500 obrotów.
kolega ma chyba duże wiadro tak wynika z profilu i w malym wiaderku przy gaznikach nie ma pompy
niech admin przeniesie w odpowiednie miejsce

niech admin przeniesie w odpowiednie miejsce
- bananmbm
- Rekrut
- Posty: 35
- Rejestracja: pn mar 21, 2016 2:49 pm
- Imię: Michal
- Marka motocykla: Honda
- Model: Xl 1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Re: Problem przy 5500 obrotów.
Faktycznie nie napisałem,mam xl 1000.ładowanie jest cacy.nowy regulator założyłem.a czy można sie pobawic z gaźnikami i dać trochę wiecej paliwa.czy to może pomóc?sprawdziłem odpowietrzenie zbiornika.jest oki.
-
- Rekrut
- Posty: 41
- Rejestracja: ndz sty 10, 2016 7:48 am
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: varadero 1000 xl
- Model: SD 01
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Radom
Re: Problem przy 5500 obrotów.
W MOIM WIADERKU POJAWIAJĄ SIĘ PODOBNE OBJAWY I CZASAMI STRZAŁY Z WYDECHU GDY ODPUSZCZAM MANETKĘ
- defour
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 21
- Rejestracja: sob wrz 05, 2015 9:30 pm
- Imię: Dominik
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Skwierzyna
Re: Problem przy 5500 obrotów.
Z tego co kojarzę ktoś gdzieś pisał że gaśnięcie na wysokich obrotach lub przerwana praca może oznaczać problem z zaworami - więc trzeba by sprawdzić luz zaworów. Ale niech ktoś kto się lepiej zna wypowie.
Lewa w Górę
Dominik
Lewa w Górę
Dominik
- bananmbm
- Rekrut
- Posty: 35
- Rejestracja: pn mar 21, 2016 2:49 pm
- Imię: Michal
- Marka motocykla: Honda
- Model: Xl 1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Re: Problem przy 5500 obrotów.
Moje Varadero nie gaśnie, nie strzela w wydech.poprostu brakuje mu mocy.motocykl zachowuje się tak jak kiedyś padła mi pompka paliwa i ja wywaliłem.motocykl jechała ale mocy nie było.tylko że układ paliwowy jak mówka jest.
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Problem przy 5500 obrotów.
Paliwo oczywiście przedniej jakości ?! Zatankuj do pełna i omiń przewodami pompę paliwa.Luzy zaworoe też ok.?
- bananmbm
- Rekrut
- Posty: 35
- Rejestracja: pn mar 21, 2016 2:49 pm
- Imię: Michal
- Marka motocykla: Honda
- Model: Xl 1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Re: Problem przy 5500 obrotów.
Paliwo jest Oki.tankowalem do pełna nic to nie daje.omijalem pompę paliwa i tak jak pisałem,nie zaglądałem tylko chyba do luzow zawodowych i do rozrządu.ale czy to może być przyczyną?.
-
- Sympatyk
- Posty: 346
- Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl 1000
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Re: Problem przy 5500 obrotów.
Kolego dokładnie taki sam jest objaw jeżeli rozrząd jest przestawiony o 180 stopni przeważnie na drugim cylindrze .
Tylko że sam nie jest w stanie się tak przestawić (wcześniej by wystąpiła kolizja) , więc moto albo jest po regulacji zaworów lub wymianie łańcuszków , albo takie już kupiłeś i borykasz się z tym problemem i szukasz wszędzie (nie piszesz jak długo go masz i czy wcześniej chodził ok) .
Jeżeli było wszystko ok wcześniej to ja bym i tak zaczął od sprawdzenia zaworów rozrządu i kompresji , przy sprawnym silnika mechanicznie dopiero dalej bym szukał , paliwo elektryka
Dawkę paliwa to możesz zwiększyć do wolnych obrotów .
Przy mocno podpartych zaworach w sumie może mu brakować ducha przy większych obrotach jak jest rozgrzany .
Przy gażnikach są podciśnieniowe membrany oglądałeś je podobny efekt co do braku paliwa
Na" bajbasie " w tamtym roku w rumunii kolego robił przebiegi do 300km więc możesz ją wypiąć do testów spokojnie .
Nie ma co skakać , zaczynamy od serducha i po kolei wszystko .Problem musi wyjść
Tylko że sam nie jest w stanie się tak przestawić (wcześniej by wystąpiła kolizja) , więc moto albo jest po regulacji zaworów lub wymianie łańcuszków , albo takie już kupiłeś i borykasz się z tym problemem i szukasz wszędzie (nie piszesz jak długo go masz i czy wcześniej chodził ok) .
Jeżeli było wszystko ok wcześniej to ja bym i tak zaczął od sprawdzenia zaworów rozrządu i kompresji , przy sprawnym silnika mechanicznie dopiero dalej bym szukał , paliwo elektryka
Dawkę paliwa to możesz zwiększyć do wolnych obrotów .
Przy mocno podpartych zaworach w sumie może mu brakować ducha przy większych obrotach jak jest rozgrzany .
Przy gażnikach są podciśnieniowe membrany oglądałeś je podobny efekt co do braku paliwa
Na" bajbasie " w tamtym roku w rumunii kolego robił przebiegi do 300km więc możesz ją wypiąć do testów spokojnie .
Nie ma co skakać , zaczynamy od serducha i po kolei wszystko .Problem musi wyjść
- bananmbm
- Rekrut
- Posty: 35
- Rejestracja: pn mar 21, 2016 2:49 pm
- Imię: Michal
- Marka motocykla: Honda
- Model: Xl 1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Re: Problem przy 5500 obrotów.
Hondę ma już 4 lata.na początku było oki.temat wyszedł jakieś 3 lata temu podczas podróży do Poznania,motocykl zgasł i koniec jazdy.wywaliłem pompkę paliwa, zatankowałem do pełna i przejechałem tak ponad 400 km.po powrocie zakupiłem zestaw naprawczy do pompki,założyłem i wydaje mi sie że od tego momentu jest problem.Dlatego sugerowałem sie tym w poszukiwaniu usterki.przez dwa lata jeździłem tak ale ostatnio juz mnie to wkurzyło wiec szukam przyczyny.Myślę że z tego co piszecie muszę zajrzeć do luzów zaworowych i sprawdzić rozrząd.Membrany w gaźnikach są dobre.Wymieniłem tylko dwie dysze i ustawiłem nominalnie na 2,5 obrotu.
- Akar
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 274
- Rejestracja: czw lis 07, 2013 11:27 am
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000 XL
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Problem przy 5500 obrotów.
Mimo tego, że laik ze mnie w tych tematach mogę tylko podkreślić to co napisał janki5 - u mnie objawy były identyczne. Przyczyna - przestawiony rozrząd. I nie daj się zwieść jak Ci Mechanik powie, że jest dobrze ustawiony. Mój był dwa razy sprawdzany i za każdym razem słyszałem, że jest wszystko ok. Dopiero janki5 go zdiagnozowal. Także trzeba zachować czujność :-)
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 463
- Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
- Marka motocykla: honda
- Model: sd01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Polichno
Re: Problem przy 5500 obrotów.
Ale rozrząd sam się nie przestawi o tyle to musi być błąd przy składaniu
Sprawdzałeś pompę jak podaje bo często jak się składa to to kowadełko nie wskoczy dobrze na miejsce
Spróbuj na się przejechać na kroplówce bez pompy i zbiornika
filtr nie zapchany ?
Wybitnie mi to wygląda na problem paliwowy
Sprawdzałeś pompę jak podaje bo często jak się składa to to kowadełko nie wskoczy dobrze na miejsce
Spróbuj na się przejechać na kroplówce bez pompy i zbiornika
filtr nie zapchany ?
Wybitnie mi to wygląda na problem paliwowy
A w sercu zawsze XL600V 

- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Problem przy 5500 obrotów.
Warto dodać, że w Varadero są w sumie 3 filtry paliwa:next22 pisze:Spróbuj na się przejechać na kroplówce bez pompy i zbiornika
filtr nie zapchany ?
-dwa w zbiorniku, dostępne po odkręceniu kraników (potrzebne będą nowe oringi),
-jeden główny, przed pompą paliwa.
Po 146 tys. km, paliwie różnej jakości... filterki w baku były idealnie czyste (ten przed pompą zmieniłem profilaktycznie po zakupie).
- bananmbm
- Rekrut
- Posty: 35
- Rejestracja: pn mar 21, 2016 2:49 pm
- Imię: Michal
- Marka motocykla: Honda
- Model: Xl 1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Re: Problem przy 5500 obrotów.
Sprawdzone ciśnienie na cylindrach jest po 11 barów. Luzy zaworowe sprawdzone, ssące mają po 0.10 wszystkie a wydechy.po 0.25. wszystkie.rozrzad się zgadza idealnie. Łańcuch rozrządu na obu cylindrach naciagniety idealnie.az jestem zdziwiony że tak dobrze wyglądaja.profilaktycznie sprawdziłem jeszcze odpowietrzenie zbiornika jest Oki.kraniki nie zapchane,paliwo spływa idealnie.chyba trzeba będzie jeszcze raz gaźnika sprawdzić bo chyba już nic innegonie pozostaje.