Luz na wysprzęgliku.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 137
- Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Husaberg-Honda
- Model: FE 450-Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Łódź
Luz na wysprzęgliku.
Witam
Panowie taka sytuacja nastąpiła. Poszukuje Varadero 1000 z pierwszych roczników- wiadomo moto nie młode wiec i awarii należy się spodziewać.
Spodobał mi się jeden motocykl ale ma jeden mankament- posiada luz na wysprzęgliku, na elemencie zaznaczonym na rysunku.
Luz jest tak jak narysowana strzałka- czyli w kierunku w którym ciągnie linka. I to dość spory luz.
Sprzedający nie wie o co chodzi, twierdzi że motocykl, skrzynia jak i sprzęgło pracuje idealnie, nie miałem szansy się przejechać i zweryfikować bo nie wziąłem gotówki więc nawet nie proponowałem.
Zaznaczam że nie chodzi o luz na klamce sprzęgła tylko na samej dźwigni wysprzęglika w silniku. Linka naciągnięta, nie połamana.
Spotkał się ktoś z czymś takim? Co może być przyczyna?
Powiem szczerze że jeśli nie będzie to jakaś wielka awaria i po przejechaniu się będzie OK to prawdopodobnie kupię ten motocykl.
Zapytam przy okazji- jest jakiś sposób diagnozy tych wadliwych napinaczy rozrządu?
Motocykl ogólnie zadbany i w dobrym stanie
zdjęcie nie moje, znalazłem w necie
Pozdrawiam
Panowie taka sytuacja nastąpiła. Poszukuje Varadero 1000 z pierwszych roczników- wiadomo moto nie młode wiec i awarii należy się spodziewać.
Spodobał mi się jeden motocykl ale ma jeden mankament- posiada luz na wysprzęgliku, na elemencie zaznaczonym na rysunku.
Luz jest tak jak narysowana strzałka- czyli w kierunku w którym ciągnie linka. I to dość spory luz.
Sprzedający nie wie o co chodzi, twierdzi że motocykl, skrzynia jak i sprzęgło pracuje idealnie, nie miałem szansy się przejechać i zweryfikować bo nie wziąłem gotówki więc nawet nie proponowałem.
Zaznaczam że nie chodzi o luz na klamce sprzęgła tylko na samej dźwigni wysprzęglika w silniku. Linka naciągnięta, nie połamana.
Spotkał się ktoś z czymś takim? Co może być przyczyna?
Powiem szczerze że jeśli nie będzie to jakaś wielka awaria i po przejechaniu się będzie OK to prawdopodobnie kupię ten motocykl.
Zapytam przy okazji- jest jakiś sposób diagnozy tych wadliwych napinaczy rozrządu?
Motocykl ogólnie zadbany i w dobrym stanie
zdjęcie nie moje, znalazłem w necie
Pozdrawiam
- Załączniki
-
- IMAG0402.jpg (127.57 KiB) Przejrzano 4616 razy
- wodzuwo
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 535
- Rejestracja: ndz sty 11, 2015 4:23 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL 1000
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Mazowieckie, Mława
Re: Luz na wysprzęgliku.
Jak skrzynia i sprzęgło pracuje idealnie to niema się czego doszukiwać a nieduży luz na wskazanej dżwigni to jest normą.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 137
- Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Husaberg-Honda
- Model: FE 450-Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Łódź
Re: Luz na wysprzęgliku.
Wlasnie tak. O ile nieduzy luz nie wzbudzil by watpliwosci, to tutaj jest on taki ze klamka jest luzna niemal w 1/2 swojego zakresu pracy zanim zacznie ciagnac sprzeglo.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2208
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Luz na wysprzęgliku.
Kolego, jaki jest ten luz na klamce? Powinno być około 20 mm. Jeżeli jest więcej to masz regulacje przy samej dźwigni (pod gumową osłoną) oraz na przewodzie od sprzęgła. Sprawdź czy został jeszcze zakres i tyle. Wyregulujesz u gościa na miejscu, bez narzędzi (pokrętło przy klamce). Jeśli się nie da to sobie odpuść sprzęta
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 137
- Rejestracja: śr mar 30, 2016 5:40 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Husaberg-Honda
- Model: FE 450-Varadero 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Łódź
Re: Luz na wysprzęgliku.
Klamke mozna wcisnac do polowy zanim zacznie ciagnac sprzeglo. Linka oczywiscie w tym czasie ciagnie za dzwignie wysprzeglika jednak ten nie stawia zadnego oporu. Sprobuje wyregulowac tak jak mowisz
- wodzuwo
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 535
- Rejestracja: ndz sty 11, 2015 4:23 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL 1000
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Mazowieckie, Mława
Re: Luz na wysprzęgliku.
W ostateczności może być do wymiany ta część
http://allegro.pl/kapa-dekiel-zebatki-h ... 48323.html
http://allegro.pl/kapa-dekiel-zebatki-h ... 48323.html
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 164
- Rejestracja: wt lut 02, 2016 10:33 pm
- Imię: Kamil
- Marka motocykla: Honda XLV 1000
- Model: SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Re: Luz na wysprzęgliku.
Ew. zdemontuj sobie ten dekielek i zobacz co jest grane. Może dorobił ktoś grubszą przekładkę pomiędzy dekiel a karter z jakichś powodów, ew. sam popychacz wysprzęglika jest zużyty, ew. tłok popychacza został zgubiony. To jest raptem kilka śrub a może jest coś na rzeczy poprzez to. Sprawdzisz od razu wieloklin i zebatke.
Honda XL 1000, H-D FLSTF EVO, SAM ZAP 1200 x 2, Dniepr Mt9
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: Luz na wysprzęgliku.
Myłem moto często na myjni samoobsługowej, pojawiły sie luzy na klamce. Luz z czasem stawał się coraz większy a ja napinałem linkę przy aby go zniwelować. Na rozpoczęcie sezonu pojechałem normalnie ale w połowie drogi nie dałem rady już jechać - sprzęgło ślizgało się tak mocno, że nawet utrzymać prędkości 50 km/h nie dało się !! po prostu pod byle pagórek moto zwalniało obroty rosły samoczynnie (nie odkręcając i nie ujmując gazu) W panice zgasiłem, odpaliłem i nie mogę ruszyć - obejrzałem łańcuch bo pierwsza myśl, że może się urwał (?), na zgaszonym szarpałem motocyklem z wrzuconym biegiem - okazało się, że sprzęgło rozłączone jest cały czas, jedynka wbita a ja mogę na biegu motocykl pchać !! Dopiero kilka strzałów z klamki sprzęgła i po którymś razie wszystko wróciło do normy !! Mogłem jechać i nawet odwinąć gaz do końca i sprzęgło nie ślizgało się aż do czasu wrzucenia wyższego biegu (po użyciu sprzęgła) znowu moto przestaje jechać. Wrzucałem biegi w góre bez sprzęgła i d domu dojechałem normalnie.
W domu rozebrałem wysprzęglik - łożysko totalnie zardzewiało, szlam, nie obracało się, wysprzęglik po użyciu sprzęgła nie wracał do pozycji wyjściowej. Wymieniłem 2 łożyska (łącznie 60 zł) nawaliłem smaru miedzianego, przestałem jeździć na myjnie i do dziś kłopotów ze sprzęgłem i z luzem na wysprzęgliku czy klamce sprzęgła BRAK
Na 99% obstawiam te dwa łożyska a zwłaszcza górne na wsyprzęgliku, że jest do wymiany i stad ten duży luz na wysprzęgliku....
W domu rozebrałem wysprzęglik - łożysko totalnie zardzewiało, szlam, nie obracało się, wysprzęglik po użyciu sprzęgła nie wracał do pozycji wyjściowej. Wymieniłem 2 łożyska (łącznie 60 zł) nawaliłem smaru miedzianego, przestałem jeździć na myjnie i do dziś kłopotów ze sprzęgłem i z luzem na wysprzęgliku czy klamce sprzęgła BRAK
Na 99% obstawiam te dwa łożyska a zwłaszcza górne na wsyprzęgliku, że jest do wymiany i stad ten duży luz na wysprzęgliku....
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
- LukasW
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 444
- Rejestracja: sob sty 16, 2016 2:47 pm
- Imię: Łukasz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: HH
Re: Luz na wysprzęgliku.
Nie tylko te łożyska załatwia myjka ale łożyska w kołach i wszystkie inne łącznie z elektryką. Lepiej już wcale nie myć motocykla niż używać myjek ciśnieniowych.