zębatka tylna
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
zębatka tylna
Witam. Czy ktoś z forumowiczów zakładał do SD01 zębatkę tylną o mniejszej ilości zębów. Niższe obroty na piątym biegu i aby nie za mocno zamulić moc na biegu pierwszym. Przeloty autostradą przy 6 - 7 tys. obrotów to męczarnia a i spore spalanie.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
- Staszek1
- Sympatyk
- Posty: 605
- Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
- Imię: Staszek
- Marka motocykla: KTM
- Model: 1090 ADV R
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: Milanówek
Re: zębatka tylna
Podpinam się pod temat.
Czy ktoś eksperymentował z zębatkami?
Więcej / mniej zębów?
Jakie doświadczenia?
Teoria do sprawdzenia:
https://www.gearingcommander.com/
Pytanie, jak praktyka?
Za odpowiedzi typu: po co? z góry dziękuję.
Czy ktoś eksperymentował z zębatkami?
Więcej / mniej zębów?
Jakie doświadczenia?
Teoria do sprawdzenia:
https://www.gearingcommander.com/
Pytanie, jak praktyka?
Za odpowiedzi typu: po co? z góry dziękuję.
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)
(Hans Christian Andersen)
- PEPE64
- Sympatyk Weteran
- Posty: 1018
- Rejestracja: czw cze 22, 2017 11:45 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: 51.717457, 19.228985
Re: zębatka tylna
Ja kombinowałem w ubiegłym stuleciu (
) w CZ 350, z kołem zdawczym. Pamiętam że różnica o jeden ząb więcej, dawała o sobie znać zwłaszcza na pierwszym biegu. CeZetka nie miała takiego zrywu, jak na oryginalnej. Myślę że w wiadrze będzie podobnie. Ale oczywiście ciekaw jestem eksperymentu.

Motorynka Romet 50, WSK 175 Kobuz, WSK 175 Perkoz, Pannonia 250, CZ350 ((6V), CZ350 (12V), Jawa 350TS, Suzuki Savage LS650, Honda Transalp 600, Honda Varadero 1000.
- Staszek1
- Sympatyk
- Posty: 605
- Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
- Imię: Staszek
- Marka motocykla: KTM
- Model: 1090 ADV R
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: Milanówek
Re: zębatka tylna
Zębatkę zdawczą zostawił bym w spokoju (choć to właśnie ją mam do wymiany
)
Myślałem raczej o kombinacjach przy tylnej zębatce. Mam tylko kilka niewiadomych. O ile ogniw trzeba będzie skrócić łańcuch i jak ustawić jego naciąg. To wszystko jest oczywiście do sprawdzenia, ale jeśli już ktoś to robił ....
![Szczęśliwy [:DD]](./images/smilies/3a.gif)
Myślałem raczej o kombinacjach przy tylnej zębatce. Mam tylko kilka niewiadomych. O ile ogniw trzeba będzie skrócić łańcuch i jak ustawić jego naciąg. To wszystko jest oczywiście do sprawdzenia, ale jeśli już ktoś to robił ....
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)
(Hans Christian Andersen)
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 74
- Rejestracja: pn lut 04, 2008 12:03 am
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: Sd02
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Chełmża
Re: zębatka tylna
Ja tak miałem dawno temu w sd01. Trochę nieświadomie serwis założył mi to bo pewnie pomylili przy zamowieniu i tak już zostało. Ogólnie nie pamiętam ale chyba miałem 43 lub 45 zębów. Zębatka jt a łańcuch rk gxw. Zębatka poddała się przed £ańcuchem. Ogólnie mocy starczało do szybkich startów tyle że prędkość oszukiwało. Potem w sd02 fabryczne przelożenia i lepiej się jeździ. Ogólnie z 2 zęby można zmniejszyć jeśli jeździsz trasy. Ale ja i tak wybrałbym fabryczne ustawienia.
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 74
- Rejestracja: pn lut 04, 2008 12:03 am
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda
- Model: Sd02
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Chełmża
Re: zębatka tylna
Ogólnie to sam teraz jestem w kropce bo nie wiem jaki napęd. Did zvmx strasznie nierówno mi się wyciągnął mimo że zębatki jeszcze ok. Może did vx dałby radę? Ostatnio znalazłem napęd jt (tak to ci od zębatek) ponoć ma parametry najmocniejszego dida zvmx. Testował ktoś. Ogólnie każdy grosz się liczy bo trzeba wymienić też gumy zabieraka i pewnie ślizg. Więc trochę grosza pójdzie. Proszę o rady. Pzdr
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7095420192
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7095420192