Witam
Sprawa wygląda tak że kupiłem VTR1000F z uszkodzonym silnikiem a przy okazji zdemontowanym, kupiłem drugi silnik, złożyłem wszystko do kupy, zalałem olej, odpaliłem i zauważyłem najpierw że leci woda z pompy wody, tzn z tych węży do niej wchodzących(były dobrze pozaciskane) a w okienku do sprawdzenia poziomu oleju zobaczyłem że nowy olej dziwnie wygląda. Zgasiłem motocykl i okazało się że do oleju dostała się woda i raczej spora ilość bo świeży olej wyglądał na mocno zmieszany, mętny, szarawy. Czy możliwe że tyle wody dostało się przez uszkodzoną uszczelkę głowicy? Motocykl nawet nie zdążył się nagrzać, nie dymił, silnik pracował prawidłowo. Czy możliwe jest że ja coś poprzestawiałem przy termostacie że jest taki efekt? Zdemontowałem pokrywę sprzęgła i samą pompę wody, uszczelka wyglądała raczej ok. Czy możliwe jest że blok jest gdzieś w środku pęknięty i tam woda się dostaje?
Woda w oleju
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Woda w oleju
Masz zdemontowaną kapę sprzęgła, więc od tego punktu rozpocząłbym szukanie problemu. Czy przelew pompy wody jest drożny? Czy uszczelniacz łożyska pompy wody jest w dobrym stanie?Patryk93 pisze:Witam
Sprawa wygląda tak że kupiłem VTR1000F z uszkodzonym silnikiem a przy okazji zdemontowanym, kupiłem drugi silnik, złożyłem wszystko do kupy, zalałem olej, odpaliłem i zauważyłem najpierw że leci woda z pompy wody, tzn z tych węży do niej wchodzących(były dobrze pozaciskane) a w okienku do sprawdzenia poziomu oleju zobaczyłem że nowy olej dziwnie wygląda. Zgasiłem motocykl i okazało się że do oleju dostała się woda i raczej spora ilość bo świeży olej wyglądał na mocno zmieszany, mętny, szarawy. Czy możliwe że tyle wody dostało się przez uszkodzoną uszczelkę głowicy? Motocykl nawet nie zdążył się nagrzać, nie dymił, silnik pracował prawidłowo. Czy możliwe jest że ja coś poprzestawiałem przy termostacie że jest taki efekt? Zdemontowałem pokrywę sprzęgła i samą pompę wody, uszczelka wyglądała raczej ok. Czy możliwe jest że blok jest gdzieś w środku pęknięty i tam woda się dostaje?
Jeśli tutaj wszystko jest okej to pozostają Tobie jeszcze uszczelki głowic, chociaż bardzo mało prawdopodobne, żeby nimi leciało skoro motocykl nie dymił na biało. Termostat bym wykluczył w tym przypadku. Doprecyzuj stwierdzenie "uszczelka wyglądała raczej ok". Czy była to nowa uszczelka? Czy założyłeś ją na silikon? Ta uszczelka musi mieć fabryczną wstawkę z silikonu na wysokości głównego kanału wodnego pompy - ma w stanie nienaruszonym?
Pęknięcie bloku również należy brać pod uwagę, ale najpierw sprawdźmy tańsze opcje
