Konkretny zestaw napędowy
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 155
- Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
- Imię: Leszek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Konkretny zestaw napędowy
Witam. Powoli zamierzam też wymienić cały zestaw napędowy. I tu kieruje do Was pytanie jaki jest najlepszy Ale w sensownej cenie. Taki złoty środek...
Moto mi poszarpuje przy stałej prędkości, jedynka i dwójka zapina jak w "bmw..." zgrzyt i takie tam różne towarzyszą przy tym napędzie...
Chciałbym możliwie super zestaw.
A pytam bo na necie różnią się liczbą ogniw, zębów i innych takich tam...
Moto mi poszarpuje przy stałej prędkości, jedynka i dwójka zapina jak w "bmw..." zgrzyt i takie tam różne towarzyszą przy tym napędzie...
Chciałbym możliwie super zestaw.
A pytam bo na necie różnią się liczbą ogniw, zębów i innych takich tam...
- Merlin
- Sympatyk Weteran
- Posty: 755
- Rejestracja: wt sie 06, 2013 7:37 am
- Imię: Maciek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Konkretny zestaw napędowy
Poszukaj trochę zamiast zakładać kolejny temat.
Choćby na Allegro.
https://allegro.pl/listing?string=zesta ... i-1-4-0803
jest ich tu od wuja.
Najlepszy jest taki na jaki Cię stać.
Choćby na Allegro.
https://allegro.pl/listing?string=zesta ... i-1-4-0803
jest ich tu od wuja.
Najlepszy jest taki na jaki Cię stać.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Konkretny zestaw napędowy
Liczba zębów: jak fabryka podaje (16T / 47T).
Producent zębatek: przód Honda lub Sunstar; tył Sunstar lub JT.
Łańcuch: http://www.didchain.com/chainSpecs.html (3 strona) lub lepszy.
Przed montażem kontrola stanu gum zabieraka oraz luzu na przedniej zębatce (tj. wyrobienia wielowypustu wałka zdawczego).
Poszarpywanie w Varadero może być spowodowane przez wiele czynników:
-przeciągnięty łańcuch,
-za luźny łańcuch,
-za mocno naciągnięty łańcuch,
-nieliniowe prowadzenie łańcucha (zła regulacja tylnego koła),
-pływające obroty/problem z gaźnikami,
-luz na przedniej zębatce (wzdłużny),
-luz na tylnej zębatce (wyrobione gumy zabieraka),
-inne.
Ja ostatnio byłem zmuszony kupić nową felgę do tyłu... Gniazdo łożyska od strony zębatki było krzywo osadzone (1 mm wysokości), co skutkowało biciem tylnej zębatki, a dalej szybkim przeciąganiem łańcucha (złoto-złoty DID). No i nie dało się ustawić tylnego koła tak, aby łańcuch zawsze "szedł" prosto. To tak w temacie podpunktu inne
Producent zębatek: przód Honda lub Sunstar; tył Sunstar lub JT.
Łańcuch: http://www.didchain.com/chainSpecs.html (3 strona) lub lepszy.
Przed montażem kontrola stanu gum zabieraka oraz luzu na przedniej zębatce (tj. wyrobienia wielowypustu wałka zdawczego).
Poszarpywanie w Varadero może być spowodowane przez wiele czynników:
-przeciągnięty łańcuch,
-za luźny łańcuch,
-za mocno naciągnięty łańcuch,
-nieliniowe prowadzenie łańcucha (zła regulacja tylnego koła),
-pływające obroty/problem z gaźnikami,
-luz na przedniej zębatce (wzdłużny),
-luz na tylnej zębatce (wyrobione gumy zabieraka),
-inne.
Ja ostatnio byłem zmuszony kupić nową felgę do tyłu... Gniazdo łożyska od strony zębatki było krzywo osadzone (1 mm wysokości), co skutkowało biciem tylnej zębatki, a dalej szybkim przeciąganiem łańcucha (złoto-złoty DID). No i nie dało się ustawić tylnego koła tak, aby łańcuch zawsze "szedł" prosto. To tak w temacie podpunktu inne

-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 155
- Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
- Imię: Leszek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: Konkretny zestaw napędowy
Kurczę widzisz, naciąg łańcucha staram się trzymać tak na 3-4 cm luzu jak w serwisowce. Gumy zabieraka zrobiłem,. Gaźnik ok ustawione.
Wydaje mi się że to przez napęd, jest w połowie naciągu i chyba trzeba będzie wymienić, może rozciągnięty łańcuch.
Dlatego pytałem o fajny zestaw w komplecie z zebatkami
Wydaje mi się że to przez napęd, jest w połowie naciągu i chyba trzeba będzie wymienić, może rozciągnięty łańcuch.
Dlatego pytałem o fajny zestaw w komplecie z zebatkami

- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Konkretny zestaw napędowy
Naciąg 35-45 mm, ale to i tak nie jest miarodajne. Wystarczy, że jest inny amortyzator, inna sprężyna lub motocykl postawiony na centralkę i regulacja nie będzie już wykonana prawidłowo. Nie piszę, że robisz ją źle - powyższe przerobiłem na swoim sprzęcie. Sprawdź suwmiarką, czy wysunięcie obu regulatorów naciągu jest identyczne. Jeśli tak, to łańcuch powinien być w linii (potwierdza to laser).
Co do przeciągniętego łańcucha to prosta sprawa: stawiasz moto na centralce, mierzysz luz łańcucha w połowie odległości pomiędzy zębatkami. Obracasz koło o 45 stopni. Znowu mierzysz luz łańcucha i tak, aż sprawdzisz wszystkie pozycje (8). Wszędzie powinno być identycznie. Jeśli są znaczne różnice to wiesz, że to łańcuch powoduje problemy.
Gotowych zestawów osobiście nie polecam. Kupiłem taki z zębatkami JT i najlepszym DIDem... przednia zaczęła podcinać wałek zdawczy, delikatnie (bo szybko to wyłapałem), ale zawsze. Uściślając, nowy wałek to koszt w granicach 700 zł i konieczność rozbiórki całego silnika... Sunstar robi zębatki i tarcze do współczesnych japońskich motocykli na pierwszy montaż, więc jakość powinna być zbliżona do oryginału i tutaj nie ma co oszczędzać. Tył nie ma większego znaczenia tj. stalowa JT trzymała się nieźle i spokojnie można tam założyć cokolwiek markowego. Z łańcuchem nie pomogę, bo kupiłem drugiego złoto-złotego DIDa (hiper wzmacniany), a tym samym nie orientuję się w średnim segmencie - tutaj warto poczekać na opinie innych osób.
Podsumowując: skompletuj zestaw sam!
Co do przeciągniętego łańcucha to prosta sprawa: stawiasz moto na centralce, mierzysz luz łańcucha w połowie odległości pomiędzy zębatkami. Obracasz koło o 45 stopni. Znowu mierzysz luz łańcucha i tak, aż sprawdzisz wszystkie pozycje (8). Wszędzie powinno być identycznie. Jeśli są znaczne różnice to wiesz, że to łańcuch powoduje problemy.
Gotowych zestawów osobiście nie polecam. Kupiłem taki z zębatkami JT i najlepszym DIDem... przednia zaczęła podcinać wałek zdawczy, delikatnie (bo szybko to wyłapałem), ale zawsze. Uściślając, nowy wałek to koszt w granicach 700 zł i konieczność rozbiórki całego silnika... Sunstar robi zębatki i tarcze do współczesnych japońskich motocykli na pierwszy montaż, więc jakość powinna być zbliżona do oryginału i tutaj nie ma co oszczędzać. Tył nie ma większego znaczenia tj. stalowa JT trzymała się nieźle i spokojnie można tam założyć cokolwiek markowego. Z łańcuchem nie pomogę, bo kupiłem drugiego złoto-złotego DIDa (hiper wzmacniany), a tym samym nie orientuję się w średnim segmencie - tutaj warto poczekać na opinie innych osób.
Podsumowując: skompletuj zestaw sam!

-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 155
- Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
- Imię: Leszek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: Konkretny zestaw napędowy
O właśnie chyba łańcuch winny bo nie moge dobdze ustawić. Tak jak piszesz, obracam kołem i pokazuje co innego...
Ale są na necie gotowe zestawy z zebatkami sunstar (droższe) i niby najlepiej wzmacniane łańcuchy. Taki zestaw kosztuje z 800 zł.
Stąd było moje pytanie na początku czy opłaca się tańsze zestawy czy aż taka różnica jest. Ale z tego co piszesz to różnica jest duża na korzyść droższych.
Teraz już się dowiedziałem co nieco.
Ale są na necie gotowe zestawy z zebatkami sunstar (droższe) i niby najlepiej wzmacniane łańcuchy. Taki zestaw kosztuje z 800 zł.
Stąd było moje pytanie na początku czy opłaca się tańsze zestawy czy aż taka różnica jest. Ale z tego co piszesz to różnica jest duża na korzyść droższych.
Teraz już się dowiedziałem co nieco.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Konkretny zestaw napędowy
Znalazłem przed chwilą na portalu aukcyjnym za mniej niż 600 złLeszek1985 pisze:Ale są na necie gotowe zestawy z zebatkami sunstar (droższe) i niby najlepiej wzmacniane łańcuchy. Taki zestaw kosztuje z 800 zł.

-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 155
- Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
- Imię: Leszek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: Konkretny zestaw napędowy
James jak byś mógł wkleić link o który ci chodzi byłbym bardzo wdzięczny 

-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Konkretny zestaw napędowy
Zębatki jak James napisał a łańcuch did 525 VX starczy.Złoty lub nie kwestia gustu.http://skyseba-moto.tradoro.pl/lancuchy ... /c,12213,1#
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Konkretny zestaw napędowy
Proszę bardzo: http://allegro.pl/naped-did-zvmx-sunsta ... 74933.html (niestety allegromat nie działa i link prędzej czy później wygaśnieLeszek1985 pisze:James jak byś mógł wkleić link o który ci chodzi byłbym bardzo wdzięczny

-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 103
- Rejestracja: pt sie 23, 2013 4:31 pm
- Imię: Krzysztof
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000v
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: Śrem
Re: Konkretny zestaw napędowy
Koledzy dziś przeliczyłem ilośc zebów na zębatkach i wychodzi że z przodu mam 17 z tyłu tak jak ma być 47,w przyszłym sezonie też mam zamiar wymienic zestaw napędowy
A teraz do przeliczenia zębów na zębatkach skłoniło mnie spalanie?!
W poprzednim Viaderku tez SD 01 Z rocznika 2002 spalanie było na poziomie 5,5-6,5 l/100 km tutaj mam 7-8/100km styl jazdy ten sam przeważnie z plecaczkiem i z pełnymi kuframi.Prędkość przelotowa 110-130 km/h autostrady i zwykłe drogi bez szaleństwa.Co myślicie te 17 zebów pewnie ma wplyw na różnice w spalaniu jak i w obrotach silnika
teraz przy 120-130 mam ok 5500obr/min a jak u Was to wygląda?pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi 




-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 166
- Rejestracja: sob kwie 11, 2009 8:11 am
- Imię: Adam
- Marka motocykla: Honda
- Model: Xl sd02 1000
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: warszawa
Re: Konkretny zestaw napędowy
Przejedz sie gps, zwyczajnie oszukuje Cie licznik, nabija wiecej km i liczenie spalania jest psu o d... :-)Kris pisze:Koledzy dziś przeliczyłem ilośc zebów na zębatkach i wychodzi że z przodu mam 17 z tyłu tak jak ma być 47,w przyszłym sezonie też mam zamiar wymienic zestaw napędowyA teraz do przeliczenia zębów na zębatkach skłoniło mnie spalanie?!
W poprzednim Viaderku tez SD 01 Z rocznika 2002 spalanie było na poziomie 5,5-6,5 l/100 km tutaj mam 7-8/100km styl jazdy ten sam przeważnie z plecaczkiem i z pełnymi kuframi.Prędkość przelotowa 110-130 km/h autostrady i zwykłe drogi bez szaleństwa.Co myślicie te 17 zebów pewnie ma wplyw na różnice w spalaniu jak i w obrotach silnika
teraz przy 120-130 mam ok 5500obr/min a jak u Was to wygląda?pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 103
- Rejestracja: pt sie 23, 2013 4:31 pm
- Imię: Krzysztof
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000v
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: Śrem
Re: Konkretny zestaw napędowy
Nie nie kolego
prędkość oczywiście że oszukuje o 10 km/h na gps jest 120 na zegarze 130 w osobówce to samo równe 10 km/h różnicy ale kilometry liczy dobrze,w sumie na 1800 km różnica wyszła nie całe 20 km więc to odpada! 


-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 155
- Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
- Imię: Leszek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: Konkretny zestaw napędowy
Mnie też zastanawia wpływ zębatek na prędkość obrotową. Czy zakładając mniejsze-większe zębatki można kombinować że spalaniem viaderka.
Kris tak wogóle to nie widziałem żeby viaderko z 2000 spadało 5,5 chyba że jeździsz 80-90
A co do zębatek to jestem ciekaw
Kris tak wogóle to nie widziałem żeby viaderko z 2000 spadało 5,5 chyba że jeździsz 80-90

A co do zębatek to jestem ciekaw
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 103
- Rejestracja: pt sie 23, 2013 4:31 pm
- Imię: Krzysztof
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000v
- Rocznik: 2002
- Lokalizacja: Śrem
Re: Konkretny zestaw napędowy
He he Leszek 1985
serio miałem Viaderko z 2002 roku salon Polska,odkupione od kolegi który miał je od nowości.Nie zapytałem czy wymieniał dysze czy zebatki ale serio spalanie było od 5.5-6.5 L/100 km
śmigałem na nim 3 lata,zrobiłem 30tkm i nie jeżdziłem powoli,średnia przelotowa 130 czasami 150
dlatego zdziwiłem sie że obecne Viaderko pali od 1-2L więcej na 100 km.






