Układ hamulcowy
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz maja 06, 2018 9:52 pm
- Imię: Jacek
- Marka motocykla: HONDA
- Model: VARADERO
- Rocznik: 2006
Układ hamulcowy
Witam.
Mam pytanie jakie klocki byście doradzili. Podobno z BRENTA są ok. takie informacje przekazał mi mój kolega, ale wole się upewnić. Dodatkowo może doradzicie mi jakiś sklep w którym za ROZSĄDNE pieniądze można się zaopatrywać. Potrzebuję jeszcze kompletów naprawczych do zacisków hamulcowych przód i tył (gumki uszczelniające tłoczków)
Pozdrawiam
Mam pytanie jakie klocki byście doradzili. Podobno z BRENTA są ok. takie informacje przekazał mi mój kolega, ale wole się upewnić. Dodatkowo może doradzicie mi jakiś sklep w którym za ROZSĄDNE pieniądze można się zaopatrywać. Potrzebuję jeszcze kompletów naprawczych do zacisków hamulcowych przód i tył (gumki uszczelniające tłoczków)
Pozdrawiam
- michalwnuk4
- Sympatyk Weteran
- Posty: 726
- Rejestracja: śr paź 29, 2014 10:58 pm
- Imię: michal
- Marka motocykla: honda
- Model: varadero 125
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: wołomin
Re: Układ hamulcowy
Zestawy naprawcze dostaniesz nawet w intercarsie a klocki kup EBC,nie zjadają tak tarczy
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz maja 06, 2018 9:52 pm
- Imię: Jacek
- Marka motocykla: HONDA
- Model: VARADERO
- Rocznik: 2006
Re: Układ hamulcowy
Dzięki za odpowiedź. A może ktoś opisać w jaki sposób zdemontować tłoczki.
- seburaj
- Uczy się jeździć
- Posty: 79
- Rejestracja: wt wrz 05, 2017 1:57 pm
- Imię: seb
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000 V
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: śląsk
Re: Układ hamulcowy
normalnie
czyli:
wersja 1 - bez ostatecznego demontażu zacisku (czyli odkręcenia przewodów hamulcowych): pompujemy delikatnie klamką aż do momentu (praktycznie) wyskoczenia tłoczka z zacisku, oczywiście musimy kontrolować w miarę równoległy wysuw tłoczków przez blokowanie "liderów" czyli tych wysuwających się najszybciej
wada - stracimy płyn hamulcowy w momencie wysuniecia tłoczków, ale to nie wada - stary płyn i tak przecież idzie "na złom"
wersja2 - demontujesz zacisk, odkręcasz elastyczne przewody hamulcowe, ściskasz/wciskasz wszystkie tłoczki na maksa (opróżnając zacisk z płynu ham.), następnie bierzesz zacisk w garść i idziesz do kompresora - końcówką do dmuchania wsadzoną w otwór po wykręconym przewodzie powoli dmuchając wyciskasz tłoczki na stole... uwaga o blokowaniu liderów jak powyżej
wada - może nie zadziałać przy zapieczonych tłoczkach, wtedy zamiast kompresora należy użyć dużej strzykawki lekarskiej (sic!) wypełnionej płynem hamulcowym, może być tylko problem z uszczelnieniem połączenia, ale kreatywny da radę
coś niejasne ?

czyli:
wersja 1 - bez ostatecznego demontażu zacisku (czyli odkręcenia przewodów hamulcowych): pompujemy delikatnie klamką aż do momentu (praktycznie) wyskoczenia tłoczka z zacisku, oczywiście musimy kontrolować w miarę równoległy wysuw tłoczków przez blokowanie "liderów" czyli tych wysuwających się najszybciej

wada - stracimy płyn hamulcowy w momencie wysuniecia tłoczków, ale to nie wada - stary płyn i tak przecież idzie "na złom"
wersja2 - demontujesz zacisk, odkręcasz elastyczne przewody hamulcowe, ściskasz/wciskasz wszystkie tłoczki na maksa (opróżnając zacisk z płynu ham.), następnie bierzesz zacisk w garść i idziesz do kompresora - końcówką do dmuchania wsadzoną w otwór po wykręconym przewodzie powoli dmuchając wyciskasz tłoczki na stole... uwaga o blokowaniu liderów jak powyżej
wada - może nie zadziałać przy zapieczonych tłoczkach, wtedy zamiast kompresora należy użyć dużej strzykawki lekarskiej (sic!) wypełnionej płynem hamulcowym, może być tylko problem z uszczelnieniem połączenia, ale kreatywny da radę

coś niejasne ?

-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz maja 06, 2018 9:52 pm
- Imię: Jacek
- Marka motocykla: HONDA
- Model: VARADERO
- Rocznik: 2006
Re: Układ hamulcowy
Dzięki. Rozjaśniło mi to sytuacje. Tylko w moim przypadku jeden idzie szybciej drugi o połowę wolniej. Jeżeli nie będę mógł wycisnąć to można wykręcić żabą przez szmatkę czy w inny sposób?
- seburaj
- Uczy się jeździć
- Posty: 79
- Rejestracja: wt wrz 05, 2017 1:57 pm
- Imię: seb
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000 V
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: śląsk
Re: Układ hamulcowy
a co pisałem powyżej o przyblokowaniu lidera ?
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz maja 06, 2018 9:52 pm
- Imię: Jacek
- Marka motocykla: HONDA
- Model: VARADERO
- Rocznik: 2006
Re: Układ hamulcowy
Ok rozumiem ale w przypadku gdy drugi tłoczek dochodzi do pewnego momentu a potem stoi i ani drgnie. Czyli lider wyjdzie do końca a drugi zapieczony w końcowym odcinku. Dlatego muszę rozbierać i czyścic bo mi klocki nie odbijały do końca tylko się kantowały.
Za opis dziękuję jest jasny i czytelny. Juro spróbuje to jakoś ogarnąć.
Zamierzam przepolerować tłoczki papierem wodnym 2000;2500 potem pastą polerską i zamontować nowe uszczelnienie - mam nadzieję że układ hamulcowy wróci do łask.
Motorek niedawno kupiłem tak więc zaczynam przygodę można powiedzieć z jednośladami - nie liczę skuterów którymi jeździłem.
Jeżeli ktoś by potrzebował info na temat BMW e46 to służę pomocą
Za opis dziękuję jest jasny i czytelny. Juro spróbuje to jakoś ogarnąć.
Zamierzam przepolerować tłoczki papierem wodnym 2000;2500 potem pastą polerską i zamontować nowe uszczelnienie - mam nadzieję że układ hamulcowy wróci do łask.
Motorek niedawno kupiłem tak więc zaczynam przygodę można powiedzieć z jednośladami - nie liczę skuterów którymi jeździłem.
Jeżeli ktoś by potrzebował info na temat BMW e46 to służę pomocą

-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz maja 06, 2018 9:52 pm
- Imię: Jacek
- Marka motocykla: HONDA
- Model: VARADERO
- Rocznik: 2006
Re: Układ hamulcowy
Układ hamulcowy sprawny dziękuję za pomoc 
