Dual CBS, źle zainstalowane przewody
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 76
- Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: NT1100D
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Piaseczno
Dual CBS, źle zainstalowane przewody
Niedawno zakupiłem SD02 w świetnym stanie, ale jednym z jego nielicznych mankamentów są przewody hamulcowe w oplocie...
Wg mnie są błędnie poprowadzone, bo razem z tylnym hamulcem dołącza się prawy zacisk z przodu, a chyba raczej powinien lewy, na którym jest regulator siły hamowania. Czyż nie tak?
Szukałem w sieci zdjęć i schematów podłączenia, ale niestety bezskutecznie. Mógłby ktoś zrobić kilka w miarę dokładnych fotek oryginalnych przewodów hamulcowych SD02 bez ABSu?
Z góry dzięki za pomoc!
Wg mnie są błędnie poprowadzone, bo razem z tylnym hamulcem dołącza się prawy zacisk z przodu, a chyba raczej powinien lewy, na którym jest regulator siły hamowania. Czyż nie tak?
Szukałem w sieci zdjęć i schematów podłączenia, ale niestety bezskutecznie. Mógłby ktoś zrobić kilka w miarę dokładnych fotek oryginalnych przewodów hamulcowych SD02 bez ABSu?
Z góry dzięki za pomoc!
Life is brutall and full of zasadzkas...
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
- Staszek1
- Sympatyk
- Posty: 605
- Rejestracja: pt cze 30, 2017 10:26 am
- Imię: Staszek
- Marka motocykla: KTM
- Model: 1090 ADV R
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody
Może to będzie pomocne:
Podróżować to żyć.
(Hans Christian Andersen)
(Hans Christian Andersen)
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 76
- Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: NT1100D
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody
Dzięki wielkie, o to właśnie chodziło 

Life is brutall and full of zasadzkas...
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody
Dobrze jest, na lewym zacisku jest pompa, która uruchamia zewnętrzne tłoczki tylnego zacisku. To nie jest regulator.capri pisze:Niedawno zakupiłem SD02 w świetnym stanie, ale jednym z jego nielicznych mankamentów są przewody hamulcowe w oplocie...
Wg mnie są błędnie poprowadzone, bo razem z tylnym hamulcem dołącza się prawy zacisk z przodu, a chyba raczej powinien lewy, na którym jest regulator siły hamowania. Czyż nie tak?
Szukałem w sieci zdjęć i schematów podłączenia, ale niestety bezskutecznie. Mógłby ktoś zrobić kilka w miarę dokładnych fotek oryginalnych przewodów hamulcowych SD02 bez ABSu?
Z góry dzięki za pomoc!
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 76
- Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: NT1100D
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody
Czyli tylny hamulec powinien dołączać prawy przedni zacisk? Nie powinno być po przekątnej?
Life is brutall and full of zasadzkas...
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
-
- Rekrut
- Posty: 29
- Rejestracja: czw mar 14, 2019 7:47 am
- Imię: Sławek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl1000
- Rocznik: 2005
Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody
Czyli hamując pedałem tylnego hamulca uruchamiamy tylni i przedni hamulec, co wiedziałem. Ale ze w momencie hamowania przednią klamką zacisk hamulca a nie klamka uruchamia tylni hamulec, dobrze rozumuje?płock1964 pisze:Dobrze jest, na lewym zacisku jest pompa, która uruchamia zewnętrzne tłoczki tylnego zacisku. To nie jest regulator.capri pisze:Niedawno zakupiłem SD02 w świetnym stanie, ale jednym z jego nielicznych mankamentów są przewody hamulcowe w oplocie...
Wg mnie są błędnie poprowadzone, bo razem z tylnym hamulcem dołącza się prawy zacisk z przodu, a chyba raczej powinien lewy, na którym jest regulator siły hamowania. Czyż nie tak?
Szukałem w sieci zdjęć i schematów podłączenia, ale niestety bezskutecznie. Mógłby ktoś zrobić kilka w miarę dokładnych fotek oryginalnych przewodów hamulcowych SD02 bez ABSu?
Z góry dzięki za pomoc!
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 76
- Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: NT1100D
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody
Tak, to działa w obie strony.
Tylko pytanie czy przód powinien hamować lewym, prawym, czy dwoma zaciskami?
Bo jeżeli to jest faktycznie pompa, a nie ragulator to wychodzi na to, że lewy zacisk tylko dopina tył, a tył działa na oba przednie zaciski...
Tylko pytanie czy przód powinien hamować lewym, prawym, czy dwoma zaciskami?
Bo jeżeli to jest faktycznie pompa, a nie ragulator to wychodzi na to, że lewy zacisk tylko dopina tył, a tył działa na oba przednie zaciski...
Life is brutall and full of zasadzkas...
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody
Dokładnie tak powinno być (i to wynika z załączonego powyżej schematu), czyli w skrócie:
1. Naciśnięcie klamki ręcznej uruchamia po dwa zewnętrzne tłoczki obu zacisków przednich, lewy zacisk przedni dodatkowo uruchamia dwa zewnętrzne tłoczki zacisku tylnego.Pracują zatem zewnętrzne tłoczki wszystkich trzech zacisków.
2. Naciśnięcie klamki hamulca nożnego uruchamia środkowy tłoczek zacisku tylnego i środkowe tłoczki w obu zaciskach przednich, lewy zacisk przedni dodatkowo uruchamia dwa zewnętrzne tłoczki zacisku tylnego. Pracują zatem środkowe tłoczki wszystkich trzech zacisków i zewnętrzne tłoczki zacisku tylnego.
Dlatego z nożnej pompy powinny iść przewody do wszystkich trzech zacisków, z ręcznej tylko do dwóch przednich i dodatkowo przewód z pompy na przednim lewym zacisku poprzez zawór "proporcjonalny" do tylnego zacisku.
1. Naciśnięcie klamki ręcznej uruchamia po dwa zewnętrzne tłoczki obu zacisków przednich, lewy zacisk przedni dodatkowo uruchamia dwa zewnętrzne tłoczki zacisku tylnego.Pracują zatem zewnętrzne tłoczki wszystkich trzech zacisków.
2. Naciśnięcie klamki hamulca nożnego uruchamia środkowy tłoczek zacisku tylnego i środkowe tłoczki w obu zaciskach przednich, lewy zacisk przedni dodatkowo uruchamia dwa zewnętrzne tłoczki zacisku tylnego. Pracują zatem środkowe tłoczki wszystkich trzech zacisków i zewnętrzne tłoczki zacisku tylnego.
Dlatego z nożnej pompy powinny iść przewody do wszystkich trzech zacisków, z ręcznej tylko do dwóch przednich i dodatkowo przewód z pompy na przednim lewym zacisku poprzez zawór "proporcjonalny" do tylnego zacisku.
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody
Dokładnie tak, tarcie zabiera zacisk do przodu i wtedy naciska na pompkę. Bardzo dobre, pomysłowe sprzężenie.Czaszka pisze:Czyli hamując pedałem tylnego hamulca uruchamiamy tylni i przedni hamulec, co wiedziałem. Ale ze w momencie hamowania przednią klamką zacisk hamulca a nie klamka uruchamia tylni hamulec, dobrze rozumuje?płock1964 pisze:Dobrze jest, na lewym zacisku jest pompa, która uruchamia zewnętrzne tłoczki tylnego zacisku. To nie jest regulator.capri pisze:Niedawno zakupiłem SD02 w świetnym stanie, ale jednym z jego nielicznych mankamentów są przewody hamulcowe w oplocie...
Wg mnie są błędnie poprowadzone, bo razem z tylnym hamulcem dołącza się prawy zacisk z przodu, a chyba raczej powinien lewy, na którym jest regulator siły hamowania. Czyż nie tak?
Szukałem w sieci zdjęć i schematów podłączenia, ale niestety bezskutecznie. Mógłby ktoś zrobić kilka w miarę dokładnych fotek oryginalnych przewodów hamulcowych SD02 bez ABSu?
Z góry dzięki za pomoc!
Jak wynika ze schematu, tylna pompka uruchamia dwa środkowe tłoczki w obu przednich zaciskach.capri pisze:Czyli tylny hamulec powinien dołączać prawy przedni zacisk? Nie powinno być po przekątnej?
Przód hamuje obydwoma przednimi zaciskami ( po dwa zewnętrzne tłoczki ) plus dodatkowa pompka -tylny zacisk - też zewnętrzne tłoczki.capri pisze:Tak, to działa w obie strony.
Tylko pytanie czy przód powinien hamować lewym, prawym, czy dwoma zaciskami?
Bo jeżeli to jest faktycznie pompa, a nie ragulator to wychodzi na to, że lewy zacisk tylko dopina tył, a tył działa na oba przednie zaciski...
Tył hamuje tylnym zaciskiem ( środkowy tłoczek ) plus oba przednie ( też środkowe tłoczki )
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 76
- Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: NT1100D
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody
Dziękuję Panowie za bardzo wyczerpujące wyjaśnienia.
Teraz pozostaje szukać, czemu u mnie nie dokładnie tak to nie działa...

Teraz pozostaje szukać, czemu u mnie nie dokładnie tak to nie działa...

Life is brutall and full of zasadzkas...
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
- mack1310
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 460
- Rejestracja: czw lut 22, 2018 8:40 pm
- Imię: Maciej
- Marka motocykla: HONDA
- Model: VARADERO XL / PC 800
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Jarosław
Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody
Zapowietrzony układ?.... Albo zagięty przewód.
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 76
- Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: NT1100D
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody
Wszystkie przewody w oplocie, a zapowietrzenia sam się boję. Odpowietrzanie tego układu mnie przeraża.
Life is brutall and full of zasadzkas...
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
-
- Rekrut
- Posty: 39
- Rejestracja: ndz maja 21, 2017 7:13 pm
- Imię: Sławomir
- Marka motocykla: Yamaha
- Model: XT1200Z
- Lokalizacja: DTR
Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody
A może warto go zalać/przelać świeżym płynem hamulcowym
Będzie dwa w jednym - nowy płyn i odpowietrzenie
Czasem "błotko" w płynie może namieszać a jako że to nowy nabytek to nie masz pewności kiedy i jak tam coś robił
Będzie dwa w jednym - nowy płyn i odpowietrzenie
Czasem "błotko" w płynie może namieszać a jako że to nowy nabytek to nie masz pewności kiedy i jak tam coś robił
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 76
- Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: NT1100D
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody
Płyn jest jaśniutki, wszystkie przewody były zmieniane na oplot niecałe dwa lata temu. Szlamu raczej nie ma.
Nie mniej jednak muszę się do tego przymierzyć, bo nie widza mi się zablokowane hamulce w Alpach...
Nie mniej jednak muszę się do tego przymierzyć, bo nie widza mi się zablokowane hamulce w Alpach...
Life is brutall and full of zasadzkas...
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
- vaaks
- Sympatyk
- Posty: 680
- Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
- Imię: Władysław
- Marka motocykla: SUZUKI
- Model: DL 650
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: PWL
Re: Dual CBS, źle zainstalowane przewody
Odpowietrzenie duala nie jest takie proste. Podchodziłem do tematu, ale efekt był marny. Dopiero fachowiec za pomocą vacum poradził sobie z odpowietrzeniem.
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250