Dziwny problem ze sprzegłem
-
- Rekrut
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
- Imię: Piotrek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl1000
- Rocznik: 2004
Dziwny problem ze sprzegłem
Hejka odkąd kupiłem moją litrową hanię z 2004r borykam się w sumie z dwoma problemami ale najpierw jeden. A więc wszystko cacy jak motorek jest zimny ale gdy się już zagrzeje na klamce od sprzęgła pojawia się większy luz o jakieś 0.5cm no moze 0.6cm więc pomyslalem sobie "aha sprezyny sa juz slabe" no to do sklepu i od razu kupilem kompletne sprzeglo tzn. Tarcze i sprezyny ebc i przekladki trw ponoc najlepszy zestaw. No to dalem sie do skladania dodam ze ogolnie stare sprzeglo mierzylem i bylo jeszcze w miare natomiast sprezyny sklepane o dobre 2.5mm no to zalozylem komplet wyregulowalem linke zalalem nowym olejem motul 10w40 5100 zagrzalem pobawilem sie biegami i zostawilem na dzien zeby sprzeglo sie dobrze napilo. Wczoraj wsiadam na moto jade ok 20km i co sie okazuje? Problem pozostal, i stad moje pytanie co kuzwa jeszcze jest nie tak? Jeszcze dodam ze przed wymiana ciut halasowalo na nowym komplecie grobowa cisza. Licze na wyrozumialosc z waszej strony i jakies wskazowki w tym kierunku. Dziekuje
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Dziwny problem ze sprzegłem
A ile masz luzu na klamce?Nie rozumiem po co zmieniać całe oryginalne sprzęgło jeśli tylko sprężyny są kiepskie.piotrek2500 pisze:Hejka odkąd kupiłem moją litrową hanię z 2004r borykam się w sumie z dwoma problemami ale najpierw jeden. A więc wszystko cacy jak motorek jest zimny ale gdy się już zagrzeje na klamce od sprzęgła pojawia się większy luz o jakieś 0.5cm no moze 0.6cm więc pomyslalem sobie "aha sprezyny sa juz slabe" no to do sklepu i od razu kupilem kompletne sprzeglo tzn. Tarcze i sprezyny ebc i przekladki trw ponoc najlepszy zestaw. No to dalem sie do skladania dodam ze ogolnie stare sprzeglo mierzylem i bylo jeszcze w miare natomiast sprezyny sklepane o dobre 2.5mm no to zalozylem komplet wyregulowalem linke zalalem nowym olejem motul 10w40 5100 zagrzalem pobawilem sie biegami i zostawilem na dzien zeby sprzeglo sie dobrze napilo. Wczoraj wsiadam na moto jade ok 20km i co sie okazuje? Problem pozostal, i stad moje pytanie co kuzwa jeszcze jest nie tak? Jeszcze dodam ze przed wymiana ciut halasowalo na nowym komplecie grobowa cisza. Licze na wyrozumialosc z waszej strony i jakies wskazowki w tym kierunku. Dziekuje

-
- Rekrut
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
- Imię: Piotrek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl1000
- Rocznik: 2004
Re: Dziwny problem ze sprzegłem
Jak jest zimny to ok 1cm jak sie nagrzeje to ok 1.5 do 2 cm. Ogolnie nie bawie sie w naprawy ratalne komplet to komplet na dodatek dzis mierzylem jeszcze raz tarcze to ta pierwsza co wchodzi na pierwszy strzal do kosza byla ponizej normy reszta byla ok.
A druga sprawa to nie wiem czy to bylo ori sprzeglo... Moze jakis poprzedni wlasciciel zmienial kiedys takze ciezko stwierdzic...
A druga sprawa to nie wiem czy to bylo ori sprzeglo... Moze jakis poprzedni wlasciciel zmienial kiedys takze ciezko stwierdzic...
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Dziwny problem ze sprzegłem
Ustaw luz na klamce na 1,5 cm - serwisówka podaje 10-20 mm i warto celować w środek skali. Na forum były podobne tematy:
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... f=6&t=6939
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... f=6&t=7420 (problem prawie identyczny jak twój)
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... f=6&t=6939
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... f=6&t=7420 (problem prawie identyczny jak twój)
-
- Rekrut
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
- Imię: Piotrek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl1000
- Rocznik: 2004
Re: Dziwny problem ze sprzegłem
Wiem wiem ze byly podobne tematy przeczytalem wszystkie posty zwiazane ze sprzeglem ale nikt nie rozwiazal problemu co tak naprawde jeszcze szwankuje... No juz popuscilem ta linka.
A tak w ogole jak ustawia sie ten luz to z ktorej strony klamki sie trzymac? Przy koncu czy przy korpusie klamki?
#Dopisano
Linka popuszczona ksiazkowo, problem pozostal.
#Dopisano 2
Naprawde nikt nic? Zadnych pomyslow? To moze inaczej... Jakie zadanie spelnia taka duza wypukla metalowa podkladka co siedzi jako pierwsza w koszu? Jaka ona role spelnia?
A tak w ogole jak ustawia sie ten luz to z ktorej strony klamki sie trzymac? Przy koncu czy przy korpusie klamki?
#Dopisano
Linka popuszczona ksiazkowo, problem pozostal.
#Dopisano 2
Naprawde nikt nic? Zadnych pomyslow? To moze inaczej... Jakie zadanie spelnia taka duza wypukla metalowa podkladka co siedzi jako pierwsza w koszu? Jaka ona role spelnia?
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: Dziwny problem ze sprzegłem
Zdejmij pokrywę przedniej zębatki, odczep linkę, wyjmij trzpień ślimakowy, wlej do baniaczka ROPY (żadne rozpuszczalniki) do ręki chwyć pędzelek i dokładnie umyj wyciskacz sprzęgła. Następnie wysusz (sprężarką wydmuchaj jak masz pod ręką), posmaruj trzpień nowym smarem, złóż do kupy i sprawdź luz na klamce.
Miałem podobnie, po nocy luz na klamce książkowy a w miarę używania sprzęgła, trzpień wyciskający nie wracał do końca położenia "0" i na klamce było 2 - 3 cm luzu....
Po tym jak umyłem ten dekielek, przesmarowałem trzpień, nowy uszczelniacz i do dziś na klamce sprzęgła luz jest cały czas taki sam.
Podczas jazdy klamka sprzęgła często pracuje i zasyfiony ślimak trzpień nie wracał na czas do swej pozycji i pojawiał się luz. Wystarczyło, że motocykl postał kilka godzin i luz na klamce wracał do normy.
Zanim do tego doszedłem przewidywałem najczarniejsze scenariusze
Nie mówię, że u Ciebie jest dokładnie tak samo ale warto przemyć, przesmarować i zmienić uszczelniacz. Prosta i szybka robota ale łapki trochę zabrudzisz, jak to nie pomoże to przynajmniej wyeliminujesz jedną z przyczyn na przyszłość
Poszukaj mego postu odnośnie uślizgu sprzęgła i wymianie tarczek i przekładek na TRW - kiedyś tez miałem uślizgi powyżej 5 tys rpm, kupiłem zestaw sprzęgła TRW założyłem pojeździłem, uślizg był dalej ale już bliżej czerwonego pola, więc ponownie rozebrałem sprzęgło, dopiero zacząłem mierzyć sprężynki i porównałem z serwisówką i okazało się że chyba 2,5mm sklepały się,kupiłem kpl w ASO (około 50 PLN szt) założyłem z powrotem stare oryginalne tarczki i przekładki i do dziś jest OK
Miałem podobnie, po nocy luz na klamce książkowy a w miarę używania sprzęgła, trzpień wyciskający nie wracał do końca położenia "0" i na klamce było 2 - 3 cm luzu....
Po tym jak umyłem ten dekielek, przesmarowałem trzpień, nowy uszczelniacz i do dziś na klamce sprzęgła luz jest cały czas taki sam.
Podczas jazdy klamka sprzęgła często pracuje i zasyfiony ślimak trzpień nie wracał na czas do swej pozycji i pojawiał się luz. Wystarczyło, że motocykl postał kilka godzin i luz na klamce wracał do normy.
Zanim do tego doszedłem przewidywałem najczarniejsze scenariusze

Nie mówię, że u Ciebie jest dokładnie tak samo ale warto przemyć, przesmarować i zmienić uszczelniacz. Prosta i szybka robota ale łapki trochę zabrudzisz, jak to nie pomoże to przynajmniej wyeliminujesz jedną z przyczyn na przyszłość

Poszukaj mego postu odnośnie uślizgu sprzęgła i wymianie tarczek i przekładek na TRW - kiedyś tez miałem uślizgi powyżej 5 tys rpm, kupiłem zestaw sprzęgła TRW założyłem pojeździłem, uślizg był dalej ale już bliżej czerwonego pola, więc ponownie rozebrałem sprzęgło, dopiero zacząłem mierzyć sprężynki i porównałem z serwisówką i okazało się że chyba 2,5mm sklepały się,kupiłem kpl w ASO (około 50 PLN szt) założyłem z powrotem stare oryginalne tarczki i przekładki i do dziś jest OK

Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
-
- Rekrut
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
- Imię: Piotrek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl1000
- Rocznik: 2004
Re: Dziwny problem ze sprzegłem
Powiem tak dzis robilem ten zabieg tylko nie tak bardzo dokladnie jak ty piszesz...czyli wyjolem wszystko posmarowalem i zlozylem. Dzwignia chodzi fajnie lekko ale ok poslucham cie i w przyszlym tygodniu zrobie to zgodnie z twoim opisem. A po ostygnieciu motorka wajcha wraca do takiej pozycji jaka ustawialem na zimnym. Ogolnie sprzeglo nie slizga biegi wchodza ok
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: Dziwny problem ze sprzegłem
Umyj wszystko dokładnie, przesmaruj, złóż do kupy i sprawdzisz czy dalej luz na klamce pojawia się.
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
-
- Rekrut
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
- Imię: Piotrek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl1000
- Rocznik: 2004
Re: Dziwny problem ze sprzegłem
No tak zrobie... Mam nadzieje ze przyniesie to jakis efekt bo ogolnie nie ma zadnego problemu tylko to uczucie zwiekszajacego sie luzu pod palcami doprowadza mnie do zmartwien.. Ale tak jak pisalem wczesniej wie ktos jaka role pelni ten pierscien?
-
- Rekrut
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
- Imię: Piotrek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl1000
- Rocznik: 2004
Re: Dziwny problem ze sprzegłem
A podpowie ktos jak wyjac gorne i dolne lozysko z wysprzeglika?
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Dziwny problem ze sprzegłem
Potrzebny będzie mały ściągacz do łożysk (wewnętrznych) lub ściągacz z tuleją rozporową. Ten pierwszy powinieneś znaleźć za niewielkie pieniądze.piotrek2500 pisze:A podpowie ktos jak wyjac gorne i dolne lozysko z wysprzeglika?
-
- Rekrut
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
- Imię: Piotrek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl1000
- Rocznik: 2004
Re: Dziwny problem ze sprzegłem
Witam po wymyciu i założeniu nowych łożysk na dekielek nowych uszczelnień problem dalej pozostał już nie wiem co jest z tym nie tak jeszcze:(nie chce ktoś kupić mojej sd02 bo szlag mnie już trafia:(
-
- Rekrut
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
- Imię: Piotrek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl1000
- Rocznik: 2004
Re: Dziwny problem ze sprzegłem
niech mi ktoś powie czy na tym trzpieniu wyciskającym co jest w dekielku powinien być na nim oring? Bo jest tam miejsce na niego a stary zrobił się już plastikowy więc zmieniłem na nowy.
-
- Sympatyk
- Posty: 1522
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Dziwny problem ze sprzegłem
Chyba uszczelniacz w pokrywie a nie oring.
-
- Rekrut
- Posty: 38
- Rejestracja: ndz cze 23, 2019 12:26 pm
- Imię: Piotrek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero xl1000
- Rocznik: 2004
Re: Dziwny problem ze sprzegłem
Uszczelniacz typu simmering jest w dekielku od gory gdzie wchodzi caly slimak a drugi jest w silniku gdzie wchodzi ten dlugi popychacz a oring taki malutki jest na tym krociutkim popychaczu miedzy slimakiem a tym dlugim co leci przez caly silnik.